יום שני, 8 באפריל 2013

חוזרים לימי יוון העתיקה: בכל חודש מנותקים מחשמל 30000 בתים ביוון

כנראה שבל"ג בעומר הקרוב ידליקו מדורות לא רק בישראל. העיתון היווני הותיק ekathimerini פרסם השבוע כי בכל יום מנותקים מחשמל כ1000 לקוחות של חברת החשמל היוונית , אחרי שלא הצליחו לשלם את חשבון החשמל שלהם. החוב כיום של הצרכנים ביוון לחברת החשמל עומד על כ 1.3 מיליארד יורו נכון לסוף 2012. אבל מסתבר שהניתוקים הם לא רק בגלל חוסר היכולת של הצרכן לשלם חשמל אלא בעקבות חוק חדש ביוון שבו נקבע כי חשבון החשמל יכיל גם את הארנונה. למעשה מערכות המחשוב היום ביוון לא יכולות להבחין בין התשלום עבור הארנונה לבין חשבון החשמל, כך שהניתוק מהחשמל במקרה של אי תשלום אחד החשבונות הוא מידי.  




10 תגובות:

  1. Stick it to the Middle Class. As far as we're concerned...

    http://www.israelilifeusa.com/israel/3205

    (I may be mistaken, but at this time zero about this in the (local) Israeli media

    - Eran

    PS
    Update: Bitcoin flirting with $200 level(!)

    http://www.themarker.com/wallstreet/1.1988597

    השבמחק
  2. חזרה לימי הביניים?
    אולי בכל זאת משתלם לקנות זהב :P

    השבמחק
  3. אולי שיאירו את הבתים עם חנוכיות?

    השבמחק
  4. מה גודל האוכלוסיה ביוון?

    השבמחק
    תשובות
    1. אוכלוסייה‏[2]‏ (הערכה ליולי 2013)
      - דירוג עולמי של אוכלוסייה
      - צפיפות
      - דירוג עולמי של צפיפות 10,772,967 נפש
      81 בעולם
      81.64 נפש לקמ"ר
      116 בעולם

      מחק
  5. אלו סימנים של טירניה, כפייה. חשמל זה צורך בסיסי. זה יצור צעדים של התגוננות מפני החוק,מירמה, שוד, אלימות. בהחלט כדאי לקנות זהב.

    השבמחק
  6. זה תוצאות של מדיניות הצנע
    משבר החוב של יוון
    למצוקה הכלכלית החמורה אליה נקלעה יוון בסופו של העשור הראשון של המאה ה-21 חברו מספר גורמים: המשבר הכלכלי העולמי שהתפרץ ב-2008, חשיפת העובדה כי ממשלת יוון מתנהלת לאורך שנים במצב שבו מדי שנה ההוצאות התקציביות שלה עולות על הכנסותיה ממסים, ובנוסף, הגרעון שהלך ותפח מומן על ידי נטילת הלוואות מבנקים בעולם - בעיקר בגרמניה. השילוב של הגורמים הללו יחד עם משבר החוב האירופי הוביל את יוון לסף חדלות-פירעון במהלך 2010, בדומה לשאר מדינות ה-PIIGS (פורטוגל, אירלנד, איטליה וספרד).
    ביוני 2010 שרי האוצר של המדינות החברות בגוש האירו אישרו ליוון סיוע כספי מידי מדינותיהם בהיקף של 80 מיליארד אירו, ומידי קרן המטבע הבינלאומית, בהיקף של 30 מיליארד אירו. הסיוע הותנה בכך שיוון תממש תוכנית קיצוצים נרחבת.
    יוון הפריטה נכסים בשווי 50 מיליארד אירו וביצעה קיצוצים בשווי 28 מיליארד אירו כחלק מתוכנית הצנע, שגררה הפגנות רבות ביוון. האיחוד האירופי אישר את תוכנית הצנע של יוון והעניק לה סיוע כלכלי. ביולי 2011 מנהיגי גוש האירו הסכימו על חבילת סיוע נוספת ליוון, בהיקף של כ-109 מיליארד אירו. ב-20 באוקטובר 2011 אישר הפרלמנט של יוון צעדי צנע נוספים, שעוררו הפגנות אלימות ביוון. במסגרת התוכנית יקוצצו תקציבי משרדי הממשלה, יועלו מסים, יופחתו משכורות ופנסיות, יוצאו לחופשה בתשלום מופחת כ-30 אלף עובדי מדינה ויינתנו אישורים מיוחדים לפירוק התאגדויות העובדים המאוגדים בהסכמי עבודה קולקטיביים.
    ב-27 באוקטובר החליטו מנהיגי גוש האירו להגדיל את היקף קרן החילוץ האירופית לכטריליון אירו. כמו כן, הוחלט לקצץ לפחות 40% מהחוב של יוון. ב-31 באוקטובר קרא ראש הממשלה יורגוס פפנדראו לקיום משאל עם על עסקת החילוץ עם המלווים הזרים של המדינה. קריאה זו באה בתגובה לתביעת האופוזיציה היוונית לקיום בחירות כלליות לאלתר. ממשלת יוון אישרה פה אחד את קיום משאל העם. ב-1 בנובמבר הודיע שר הביטחון פאנוס בגליטיס בגיבוי פפנדראו, על החלפת צמרת הצבא היווני וב-3 בנובמבר, לאור לחץ מצד שר האוצר של ממשלתו ומצד צרפת וגרמניה, שהודיעו על הקפאת העברת הסיוע הכספי אם יתקיים משאל העם ועל הוצאת יוון מהאיחוד האירופי אם לא תאושר תוכנית הקיצוצים, הודיע פפנדראו על ביטול משאל העם.
    ב-5 בנובמבר צלחה ממשלת יוון הצבעת אי אמון ברוב של 153 לעומת 145 קולות בפרלמנט, לאחר שפפנדראו התחייב להקים ממשלת אחדות לאומית עם מפלגת הדמוקרטיה החדשה.
    ב-6 בנובמבר הגיעו פפנדראו ומנהיג האופוזיציה, אנטוניס סאמארס להסכמה על הקמת ממשלת אחדות שתביא ליישום תוכנית החילוץ. כמו כן נקבע כי פפנדראו לא יעמוד בראש ממשלת האחדות, וכי הבחירות הקרובות תתקיימנה ב-19 בפברואר 2012, לאחר שתיושם תוכנית החילוץ.
    ב-10 בנובמבר יצאה הודעה רשמית מלשכת נשיא יוון קרולוס פפוליאס כי לוקאס פפדמוס ימונה לראש ממשלת המעבר שתורכב בחלקה מטכנוקרטים ותכהן עד שתתקיימנה בחירות. פפדמוס הושבע ב-11 בנובמבר ואמר עם מינויו כי יוון תישאר בגוש האירו ותיישם את תוכנית החילוץ שעליה הוסכם עם קרן החילוץ האירופית.
    ב-6 בדצמבר אישר הפרלמנט היווני את תוכנית הצנע ברוב של 258 תומכים מול 41 מתנגדים.
    ב-10 בפברואר 2012 אישרה ממשלת יוון חבילת קיצוצים נוספת לאחר ששרי האוצר של גוש האירו התנו את העברת חבילת חילוץ נוספת בסך 130 מיליארד אירו בהעמקת היקף תוכנית הצנע. במסגרת התוכנית יופחת שכר המינימום במדינה ב-22% ויפוטרו 150 אלף עובדים במגזר הציבורי עד שנת 2015 [9]. בתגובה להחלטה התפטרו שישה שרים וחודשו ההפגנות במדינה[10]. ב-12 בפברואר אישר הפרלמנט היווני את הקיצוצים ברוב של 199 מול 74 מתנגדים; 43 מחברי הקואליציה נמנעו או התנגדו וכתוצאה מכך סולקו מהקואליציה. מחוץ לבניין הפרלמנט התקיימה הפגנה בהשתתפות כ-100,000 איש[11]. במהומות אלימות שהתחוללו נפצעו עשרות בני אדם ועשרות בתי עסק הוצתו. ב-13 בפברואר הודיעה ממשלת יוון כי באפריל 2012 תתקיימנה בחירות חדשות[12].
    ב-20 בפברואר אישרו שרי האוצר של גוש האירו את העברת תוכנית החילוץ בהיקף של כ-130 מיליארד אירו. סוכם כי העסקה תכלול מחיקה של כ-53.5% מערך האג"ח שבידי נושיה של יוון[13].

    ארז

    השבמחק
  7. לכמה זמן יחזיק החילוץ הזה בדיוק? מי יודע כמה גדל החוב של יוון כל יום? לכאורה תוכנית החילוץ הבאה צריכה להיות בעוד פחות משנה השאלה אם יהיה מי שיחלץ אותה!!!?!?!
    כשזה לא יתאפשר זה אומר בי בי לגוש היורו ועל מחיקה אסטרונומית של ״חובות״ כלומר העלמת האנפלציה בתוך זמן מאוד קצר - חזרה למטבעות בשליטת המדינה.

    השבמחק
  8. מחיקת 53 אחוז מערך האג"ח של הנושים היא שהביאה לנפילת הבנקים של קפריסין שהיו עמוסים באג"ח. נראה שבשלב זה כל תוכנית החילוץ היא העברת כספים ישירות לבעלי החוב של יוון ולא ליוון עצמה. זו צורה של פריסת חוב ולא חילוץ ממש.

    אולי תראו מה קורה בימים אלו בארץ. הדיונים של שר האוצר וביחוד ההערות של סגנו. יש סמנים שישראל עומדת להתקדם לאותו כיוון של יוון וזה עוד קודם שהיא נפגעה קשה ממיתון באירופה שיגיע בקרוב, או מקיצוצים בתקציב האמריקאי שישפיעו עלינו. אולי כדאי שתתחילו לחשוב ברצינות על להחזיק את הכסף שלכם קרוב אליכם ולא בבנק, או- רחוק מהשלטונות, בבנקים בסינגפור או הונג קונג

    השבמחק
  9. "ההסטוריה הסודית של אמריקה" - סדרה של אוליבר סטון - צפייה חובה. שודר בערוץ 8.
    מראה מי הוא באמת השטן הגדול של העולם (רמז בשן הסדרה). כל האמצעים כשרים בדרך להשתלטות על העולם - פשעי מלחמה, רצח עמים, שעבוד כלכלי של אזרחי ארהב (עע הלאמת בנקים) או העולם.

    ומדיניות אובמה לא שונה.

    צפייה חובה.

    שמעון חש

    השבמחק