יום שלישי, 2 באפריל 2013

יועציו הבכירים של נציג העבדים הם...נציגי המעבידים

מעבר לטעות של יאיר לפיד אתמול בפוסט שלו לגבי מיהו מעמד הביניים ,הנה שתי נקודות מבט נוספות קצת יותר מהותיות על הפוסט שמבהירות  עד כמה השיטה שלנו עקומה. שיטה שכל כך התרגלנו אליה ,שהיא נראת לנו כבר ישרה.





1. יאיר לפיד מדבר בפוסט שפרסם בפייסבוק על כך שצריך לפתור את הבעיות הכלכליות של גב' כהן וגם על כך שהיא סובלת מהעדר התחרותיות בתחום הפיננסי. האם אתם יודעים עם מי לפיד הולך להתיעץ כדי לפתור לגב' כהן את בעיותיה הפיננסיות אחרי שהוא מבקש מפקידי האוצר לחשוב על זה? לא תאמינו.על פי הפרסומים בעיתונות  הוא הולך בין השאר לשני אנשים: הראשונה אשה בשם ענת לוין  והשני איש בשם קובי הבר. אתם בטח שואלים מי אלה? כמה אירוני שאלה אותם האנשים שעושים הרבה מאד כסף מהצרות של גב' כהן ונהנים מהעובדה שהשוק הפיננסי אינו תחרותי.הרי אם גב' כהן לא תהיה במצב כלכלי בעייתי היא לא תצטרך לקחת הלוואות ואם היא לא תקח הלוואות איך הגופים ששני האנשים האלה הם מבכירהם ירויחו (חוץ מהעמלות שהם מקבלים ממנה)?  ענת לוין היא אגב המשנה למנכ"ל בנק הפועלים וקובי הבר אחראי על החטיבה העסקית של בנק לאומי.

2. אם הייתם מתקבלים לעבודה לתפקיד בכיר על סמך תוכנית עבודה מסודרת ומוגדרת שהגשתם בראיון מה צריך לעשות כדי לחלץ את החברה מהבעיות הקשות שלה, וביום הראשון לעבודתכם הייתם מכנסים את בכירי החברה ואומרים להם שאתם זקוקים להם כי אתם לא באמת יודעים מה צריך לעשות, הייתם בודאי מפוטרים באותו הרגע בטענה שרימיתם אותם. אם הייתם עושים זאת בהיותכם שר אוצר הייתם זוכים ללמעלה מ6200 לייקים ו1200 שיתופים... עולם עקום.


33 תגובות:

  1. לא מפריע לי שאין לו ידע בכלכלה.. כבר ראינו מה יצא מאלה שחושבים שהם מבינים מי יודע מה.

    אבל מפריע לי שהוא לא בודק שום דבר. מילא תוקפים אותך באיזה ראיון בטלויזיה ואתה פולט שטויות תחת לחץ.. אתה כותב בפייסבוק, מה קשה לעשות קצת גוגל קודם?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מפריע לך שלשר האוצר אין ידע בכלכלה??
      מה יהיה מאיתנו, חבורה של עבדים לשליטים שרק מחפשים את כס המלכות, שכל השאר לא מעניין אותם.
      אני מתנחם בזה שיותר גרוע מזה לא יכול להיות. זאת אומרת, השינוי המהפכני בדרך.

      מחק
    2. לכל אמת יש 8 פנים......

      נקווה לטוב
      שייעצו לו אנשים איכותיים ושהוא - כבן אדם חושב ושקול יידע למי להקשיב ולמי לא . והעיקר.... לא לפחד כלל

      מחק
    3. השלב הבא - פוליטיקאי כמו הנשיא בסרט Idiocracy

      מחק
  2. אני רואה יתרון בשקיפות. בזכות הפוסטים אנחנו שומעים על מה מדברים ואנחנו יכולים להשמיע.
    בעבר היינו מקבלים רק את התוצאה עם משפט לתקשורת ״התקציב החדש מטפל בשכבת הביניים״ ....
    לגבי הנושא, אין לי בעיה שאין לו ידע כלכלי, יש לי בעיה עם היועצים. האם להם ש הבנה ורצון לשפר את מצב הכלכלה לכלל האוכלוסיה?

    השבמחק
    תשובות
    1. לזה אתה קורא שקיפות??

      מחק
  3. אתם יודעים מה באמת מפריע לי?
    מפריעים לי הכותבים באתר הזה. כל כותבי המאמרים כאן מפריעים לי. וגם וכל המגיבים.

    אבל מעל לכל, אני מפריע לי.

    מה אני עושה? מה אנחנו עושים?
    האם נמשיך לכתוב ולהגיב ולכתוב ולהגיב?
    ואני באמת שואל. איך נוכל לחולל שינוי כלשהו?!
    איך נוכל להתשחרר מהשיטה הזאת?!
    אנחנו במדרון שהתסריט האופטימי שבו יהיה תסריט נוסח קפריסין!
    הכלכלה עוד תתמוטט, הם יעשו מזה את הרווחים שלהם, ואז שוב יזרמו הכספים לשוק עד להתמוטטות הבאה.

    מפחיד אותי שזהו העולם שאני מוריש לילדיי. וזה מפריע לי.
    כשבני ישאל אותי מה עשית כדי שזה לא יהיה כך? איך נלחמת?
    אני אענה:" אני כתבתי פוסטים בפייסבוק וצייצתי גם. וגם כתבתי תגובות לכל מיני מאמרים"

    וזה חבריי, מפריע לי.

    השבמחק
    תשובות
    1. ולמרות זאת אתה ממשיך..

      מחק
    2. ולמרות זאת אני ממשיך...
      כנראה שכבר נוצחנו בתוכנו עד כדי שאנחנו כבר לא ממש מצליחים לחולל שינוי חיצוני כלשהו.
      אלה לא נושאים ששווה להפגין למענם?
      אם על שטויות כמו חצי שקל במחיר הקוטג' אנשים הפגינו. אז למה לא על השחיטה שהבנקים, בברכת בנק ישראל והממשלה, מבצעים בנו?
      אם נצליח לשנות את השיטה, האם לא נגיע למצב שבו כבר כמעט ולא יהיה צורך במיסים?
      במקום המירוץ של החובות המשולמים בריבית, האם לא יהיה יותר כסף לרפואה, חינוך, ורווחה לחלשים?
      האם הצליחו לשכנע אותנו שמאבק בשיטה המוניטרית הינו מאבק שרק כלכלניים ואקדמאים יצליחו להבין, על אף העובדה שבארצות הברית של המאה הקודמת מי שהוביל את המאבק היו דווקא החקלאים חסרי ההשכלה?

      מחק
    3. אני לדוגמא מציף את הקיר של יאיר במה כן הוא צריך לעסוק ,
      מדינת ישראל שלנו
      ראשון
      יאיר חג חרות שמח לך למישפחתך ולכל העם,אנחנו עושים ימים כלילות,על מנת לשלוח לך קלטות,של נסיון של מאות שנים,איך בכוח מדינות הכניסו עצמן למיתון,ושפל חסר תקדים,ואיך עשו בדיק להפך,וחומר גם של השנים האחרונות,יוון ספרד,ולעומת זה יפן אר"הב,ועוד,כמובן גם ישראל,והפלא של 8 שנים האחרונות,והמהפך של ה28 חודשים האחרונים,נשמח לעזור מכל הלב ,זוהי מדינתנו היחידה ,ואין בילתה,אשמח אם תיאות ליצור קשר,למרות לחצי הזמן,052-6688810 יאיר שרעבי.

      מחק
    4. רמי, אני מסכים... לכתוב תגובות זה לא מספיק.
      אבל כמו בכל בעיה - הבנה של הבעיה לעומק היא חצי פתרון -
      ותוכל להגיד לבנך שהיית מהחלוצים שהבינו את הבעיה ותרמו לתודעה...
      מעבר לכך,
      צריך לפתוח במלחמת צרכנים שקטה - לעזור לכלכלה המקומית: לקנות בחנויות קטנות ולא ברשתות, לקנות בשוק ולא בענקיות מזון, לקנות איכותי ולא בזול שמתקלקל, ולעשות יותר לבד ופחות לשלם על דברים שלא צריכים (כמו ביטוחים ושירותים מיותרים).
      צריך להבין שהבעיה רחבה מאוד, ולא רק כלכלית - אלא גם חברתית-תרבותית, ואקולוגית.

      we need to take the red pill and dive to the deep rabbit hole.

      מחק
    5. הם יותר חזקים ממך זה מלחמה אבודה מראש
      מה שבטוח כאשר הכלכלב תיפול תוכל להגיד לבן שלך אנחנו היתראנו ואמרנו הם לא שמעו

      מחק
    6. כולכם צריכים להיות פעילים בתנועה לשינוי מוניטרי. אם אתם באמת רוצים לעשות יותר, לדעת יותר ולהיות חלק מהשינוי. יש לנו עמוד אינטרנט - www.mcmc.org.il וגם עמוד פייסבוק https://www.facebook.com/monetary.change.he
      אנחנו גפ נפגשים לעיתים קרובות ויהיה לנו כנס ב-10 לאפריל, רבי"ל 25 ת"א בשעה 19:30
      https://www.facebook.com/events/116536851869483/?fref=ts

      מחק
    7. תיקון הכתובת: mcm.org.il

      מחק
    8. ליאיר שרעבי,
      על איזה קלטות אתה מדבר?
      והאם ניתו לראות אותן באינטרנט?

      מחק
  4. ערן, כמו תמיד, תודה ששפכת אור על הדברים החשובים באמת.

    השבמחק
  5. רמי
    שלטון שהפרד ומשול הוא נר לרגליו והצבא שלו הוא צבא עם, ישמור שלא תוכל להיות מתמרד כמו בסוריה . נמשיך לכתוב כאן על מנת לשמור על הכלי היחידי שנותן לנו לשחרר קיטור. אם יש סיכוי לשנות קצת מתוך המערכת השלטונית מה טוב, ובכל מקרה נמשיך להיות הדלק שמתחזק את הטיקונים.
    בינתיים מי שיכול לרוקן את הכסף הפנוי שנמצא בבנק לתוך הבלטות זה יכול לתת אורך נשימה ביום סגריר. מי שמחזיק ניירות ערך במניות שיזדרז להוציא עם מינימום הפסד ולהשקיע ב אג"ח ממשלתי צמוד מדד ובזהב/כסף. (זאת דעתי הפרטית ולא המלצה).
    אבי ג

    השבמחק
  6. מדהים איך אנשים מגינים על זכותם להשאר פסיבים. ועוד מאמינים שאינסופ פוסטים ותגובות הפייס יחוללו את השינוי
    סוריה ? מה הקשר ? ירו בך אם תפגין ?
    ולכן הטייקונים בנקים וועדים וכו עושים בנו כרצונם. ואנחנו רוטנים ונותנים את הלחי השנייה.

    התודעה מתחילה כאן אבל חייבת לצאת לרחוב ! ללא אלימות אבל גם במחיר מעצרים.
    מול ביתו של לפיד זו התחלה טובה.
    הבטיח שינוי אז שלא יתבלבל. אני עוד אופטימי. פשוט צריך לוודא שלא יתבלבל.

    שמעון חש

    השבמחק
  7. יש ספר שכדאי לך לקרוא שמתאר תופעה דומה :

    הקריירה של ניקודם קידמה

    השבמחק
  8. ואלה בדיוק עבדים

    בטוחים שאינם יכולים לעשות כלום חוץ מלרטון ולהמשיך לסחוב אץ העגלה.
    האילוף הצליח

    שמעון

    השבמחק
  9. ערן, פוליטיקאי לא אמור להיות דוקטור לכלכלה אם הוא שר האוצר, נהג אוטובוס לשעבר אם הוא שר התחבורה ומורה או מנהל ב"ס לשעבר אם הוא שר החינוך. אבל הוא כן צריך להיות איש אינטלגנטי, אמין ועם רצון ללמוד ולבצע תפקיד באופן ראוי. יש הבדל בין הנדרש מאיש מקצוע שהוא יועץ של פוליטיקאי וכישרונות שדרושים כדי להיות פוליטיקאי טוב. אז אנא, תנו ללפיד להוכיח את עצמו לפני שאתם אוכלים אותו חיי. חוץ מזה אני מאוד מכבדת את הדעות שלך ויש לך בלוג מדהים !!!
    מיה

    השבמחק
    תשובות
    1. מיה,
      את צודקת ואני בעד לפיד, אבל כדאי גם שיפסיק להתנהג כאילו הוא בתוכנית בידור ולשחרר פוסטים מתפייטים.
      הוא צודק במה שאמר על ריקי כהן, אבל זה נשמע רע ועושה לו שרות רע.
      20K ברוטו לזוג עם 3 ילדים זו מלחמת השרדות.

      כמובן שמי שרוצה להסית (או סתם לא מבין, או סתם חושב שהוא מסכן כי מרוויח פחות) מתייחס לזה כ 20K נטו ליחיד..

      שמעון חש

      מחק
    2. שמעון
      הייתי מתה שביב ידבר\יתקשר עם ציבור כמו שיאיר מדבר. וזה בסדר שהוא טועה, או הבנה שלו של מה הקשיים של מעמד הביניים לא מדוייקת. זה נפלא שהוא נותן לנו לגלות מה הוא חושב ולתקן אותו. אבל בוא גם אני ואתה נתנהג כמו אנשים סבלניים ואינטלגנטים ונקבל את זה שלכול אחד יש זכות לטעות. יאיר לפיד מקשיב לציבור ומתקשר עם ציבור, זה מה שחשוב לדעתי. זו תוספת מאוד יפה לתיקשורת מקובלת כמו עיתונות. כאן, בפייסבוק, יש תיקשורת ישירה ואמיתית. זה כול כך חשוב בשביל דמוקרטיה ! ואני שוב ושוב אומרת, בואו נחכה חצי שנה\שנה, נתן ללפיד צ'אנס ללמוד.
      מיה

      מחק
    3. למיה,
      דיבורים דיבורים והכל רק דיבורים.
      נפלא, יפה, מקשיב, מתקשר, סבלני, אינטלגנטי, ישיר ואמיתי.
      זה מה שחשוב בשביל הדמוקרטיה?!

      מחק
    4. מיה
      כשביבי כותב בשיטבוק אז זה רק מגדיל אצלי את הבחילה אז לא תודה.

      שלפיד יתמקד בעשייה כי פיוטים בשיטבוק מוציאים אותו רע. כוונותיו טובות , אני לגמרי בעדו , רק שיזכור שזה כבר לא הטור שלו בידיעות.

      שמעון חש

      מחק
    5. 17:47 -בדור הפייסבוק והלייק, כן, רק זה חשוב. יאללה קייטנה

      מחק
    6. מ 17:47 ל 18:16,
      כן זה מה שהיחצנים, הדוברים ושאר מיני ספיניונרים, יועצי התדמית ועסקני אוויר רוצים שנחשוב. ראה למשל את מיליוני הצופים הווירטואלים של "קוני 2012" הריק מתוכן והקמפיין האגרסיבי שליווה אותו אשר גובל בשטיפת מוח של ממש.

      חוץ מזה יש סיכויי סביר לדעתי שה"מיה" הזאת היא בכלל לא אמיתית.
      הכתיבה שלה מהודקת מידי וחד צדדית לטעמי.
      שים לב למילים, הביטויים וההקשרים שהיא עושה.
      כמו כן היא נמנעת מלהתייחס ישירות עיניינית לטענות של המגיבים ושל כותב הבלוג (שזה לא הכתבה הראשונה שהוא עושה בנושא של יאיר לפיד),
      אלא מונה טענות כלליות מוכרות לא קשורות ופונה לכיוון הרגש.

      מחק
    7. ל 20:34
      אמיתית ללא ספק :-)
      הזכרת רגש - זה ההבדל בין גברים לנשים... אתם הגברים רוצים עשיה ללא דיבורים. נשים כנראה מתחברות לאלו שגם משתפים אותנו במחשבות :-) אני אכן לא מתייחסת לכול מה שנאמר, אבל ראיתם חדשות אתמול? תיקשורת דרך פייסבוק זה עידן חדש והוא מבורך. זה שאתם לא רגילים לזה....לא נוראה, תתרגלו :-) מבחינתי , עובדה שלפיד ממשיך לכתוב לא מוריד מערכו. אם מבחינתכם כן, שיהיה. הזמן יראה עד כמה לפיד מתאים להיות פוליטיקאי ועד כמה דיבורים שלו קרובים\רחוקים מעשייה
      מיה

      מחק
    8. ל"מיה" -
      כל הטענות שלך ילדותיות ולא קשורות לנושא.

      התגובה שלך,
      מעבר לבורות מוחלטת,
      בעיקר מייצגת טיעון משכנע מדוע דמוקרטיה אינה קיימת
      ויתכן אף לא יכולה להתקיים.

      או במילים אחרונות,
      כמו שמצטטים את וינסטון צ'רצ'יל אומר:
      "הטיעון הכי טוב נגד הדמוקרטיה הוא שיחה בת 5 דקות עם המצביע הממוצע"

      מחק
  10. We have a separation of State and Religion - how about State and Business?
    I'm against the global trend of Politicians using Faecebook/Twitter etc. to communicate with their constituents.
    Communicate via the Government/your office website.
    Seemingly, I'm the only one having issue with this.
    - Eran.

    השבמחק
    תשובות
    1. לרוע המזל אין הפרדה של דת ומדינה (לא כאן ולא בארה"ב שם לומדים "בריאתנות"). אבל גם לי מפריעה המגמה של שימוש באמצעים 'צעירים ואופנתיים' כמו פייסבוק במקום באמצעים של הממשלה.

      גם אובמה חוטא בכך. הבעיה לטווח הארוך היא הסתמכות על חברות מסחריות לצורך הקשר עם הציבור, מה שכמובן יכול להביא לניגוד אינטרסים (איך אובמה יכול להעביר ביקורת על פייסבוק אם הוא צריך את שירותיהם).

      יריב

      מחק
  11. היא אפשר כול הזמןלתת זמן לכול השרים ואז יש בחירות ושוב לתת לשרים את הזמן וזה חוזר על עצמו כבר 64 שנה או מתקני עכשיו או שאנחנו בבעיה גדול

    השבמחק
  12. s72

    יאיר לפיד בכלל לא בכיוון הנכון! כי הוא חושב במושגים פיננסים שהאליטה יצרה בעבור החברה.
    ברור לנו שבכדי ליצור חברה צודקת, שטוב לחיות בה, יהיה על החברה לבנות מערכת חיים אחרת לגמרי, אך יאיר לפיד יכול כבר כעת – במערכת החיים הנוכחית, להוריד באופן משמעותי את נטל המיסים על המעמד הבינוני ועל המעמד הנמוך, ואף להוזיל את עלות התוצר הישראלי בשוק העולמי.

    הכול עניין של גישה ורצון!

    כל שעליו לעשות הוא להקים תשתית מערכתית- תפעולית המבוססת על משרתי שירות
    לאומי בדומה למערכת הצבאית . מערכת שירות לאומי אשר תתפעל שלוש מתוך שבע מערכות הקיום הבסיסיות בחברה.
    1. תחבורה ציבורית (כולל הרכבת ) - תתופעל על ידי משרתים בשירות הלאומי.
    2. משק המים – יופעל ויתוחזק על ידי משרתים בשירות לאומי.
    3. תחנות הכוח ליצור חשמל - יתופעלו על ידי סגל מקצועי ומשרתי שירות לאומי כפי שמערך ההגנה האווירי בצה"ל פועל כיום ביעילות רבה.

    עלות יצור החשמל תקטן מאוד (אולי במחצית), מה שיקל על האזרחים , ויאפשר למשק לספק שירותים זולים וליצור מוצרים איכותיים בעלות תחרותית.

    תחבורה ציבורית יעילה וזולה (תודות לאוטובוסים הנהוגים על ידי דוסים בשירות לאומי) הוא אחד המרכיבים החשובים להנעת הכלכלה ולחיסכון במשאבים.

    מים זולים יאפשרו לאזרח להתרחץ לפחות פעמיים בשבוע ללא חריגות וקנסות, ובעלות סבירה.

    הבעיה של המשק המופרט (ושל המשק הקפיטליסטי בכלל) היא שכל קבלן או ספק שירותים חייב במיסים מע"מ ובעיקר -רווח (וכמה שיותר) מה שבסופו של דבר מעלה את עלות החיים והתוצר.
    התנדבות למען הקהילה ברמה השכונתית והתנדבות למען החברה ברמה הלאומית במערכות הקיום הבסיסיות – הוא צעד ראשון(קטן) בדרך לשינוי המערכת הקיימת.

    ארבעע מערכות הקיום הנוספות הן : בריאות, ביטחון, הוראה, ובינוי (לאומי).

    השבמחק