יום ראשון, 15 בדצמבר 2013

10 הפתרונות ההזויים ביותר לבעית ההתחממות הגלובלית

מאת: ערן הילדסהיים

משהו לא טוב קורה באטמוספירה של כדור הארץ. שיאים חדשים ומפחידים של שינויי מזג האויר נשברים בכל העולם, אנחנו בישראל חווים שיאים של חום בנובמבר ומערכת שלג היסטורית רק שבועיים אחר כך. לפניכם 10 הרעיונות הכי הזויים שהעלו חוקרים כדי למנוע הישנות תופעות כאלו בעתיד.

 אז מי אשם במזג האויר המשוגע? יש מי שטוענים שכל ההתרחשות היא מעשה ידי אדם ותופעת לוואי של פליטת פחמן לאויר, בעוד אחרים שוללים טענה זו מכל וכל וטוענים כי מדובר במחזוריות טבעית של מזג האויר בכדור הארץ. גם אם נניח שהאדם אשם ,עדיין אלו שתומכים בתאוריה זו מתקשים או לא רוצים לספק פתרונות.
אחת המדינות שסבלה הכי הרבה ממזג האויר המשוגע היתה הפיליפינים, כאשר בחודש שעבר אזרחיה הוכו בידי הטייפון החזק ביותר שתועד אי פעם. בכינוס ועידת האקלים של האו"ם בחודש שעבר, השתתף נציג המדינה הפליפינית, שאמר בין השאר את הדברים המרגשים הבאים:
"המדינה (הפיליפינים) קרועה והרוסה מהטייפון. המידע מטפטף באטיות מייסרת כיוון שהתשתית במדינה, במיוחד חשמל ותקשורת, נפגעה קשות ויידרש זמן רב לתקן אותה.
הערכות ראשוניות מצביעות על הרס רב ואבידות גדולות.
אחי היה תקוע ללא מזון במשך ימים. אני מכריז בזאת על שביתת רעב. אני אמנע מלאכול עד שהוועידה תגיע להחלטות אופרטיביות, עד שיובטח כי מוקצים משאבים אמיתיים לקרן האקלים הירוק(green climate fund). עד שיהיו ערובות ובטוחות אמיתיות להתערבות ממשית מצד האו"ם. התהליך הזה (UNFCCC - אמנת המסגרת של האו"ם בנושא שינוי האקלים) נקרא כבר פארסה, בדיחה, הצטברות פחמן ופגישה שנתית של צוברי נקודות הנוסע המתמיד. הוא גם נקרא להציל היום את המחר. אנחנו יכולים לתקן את זה. אנחנו יכולים לעצור את הטירוף האקלימי הזה."


ישנם חוקרים שמעלים פתרונות אבל חלקם כל כך הזויים, שקשה להאמין שלא מדובר במתיחה. להלן מצעד 10 הרעיונות ההזויים ביותר לפתרון ההתחממות הגלובלית:

10  אחד החוקרים הציע ברצינות לזרוק מיליון טונות של Special K (סוג של דגני בוקר) לתוך האוקיינוסים בעולם. זה לדבריו יגביר את יכולת החזר הקרינה של האוקיינוסים , ובכך יקטין את התחממות כדור הארץ.

9 ראש ה-IPCC (הפנל הבין-ממשלתי לשינוי האקלים), ד"ר פצ'אורי , אומר כי מדעני האו"ם בוחנים שיטות  למלחמה בהתחממות הכוללות  התזת כמויות עצומות של נסורת ברזל לאוקיינוסים ויצירת הרי געש מעשה ידי אדם שישגרו חלקיקי גופרית גבוה אל תוך האטמוספרה שלנו .

8 כמה מדענים טוענים שיש להאכיל את הפרות שלנו בכמויות אדירות של שום כדי למנוע מהן לנפוח כל כך הרבה. מתברר שמתריעי ההתחממות הגלובלית מבוהלים מגז המתאן שפולטות פרות, ומחקר חדש מראה כי שום עשוי לעזור בהפחתת כמויות המתאן שהן מייצרות.

7 המהנדס ליעוץ סביבתי מארק הודג'ס מאמין כי יערות יכולים להווצר על ידי הטלת "פצצות עץ" ממטוס.השתילים "ישוגרו" במכל שעווה מלא בדשן שיתפוצץ כאשר הוא יפגע בקרקע ומכל אחד מהם יגדל עץ. השיטה כבר משמשת לחידוש יער המנגרובים בלואיזיאנה לאחר הוריקן קתרינה שפגע קשות בארה"ב.

6 ד"ר ג'ייסון בוקס, מדען מאוניברסיטת אוהיו, הציע לעטוף את גרינלנד בשמיכה ענקית. הוא מאמין שהשמיכה תמשוך את חום השמש ובמצב זה קצב הפשרת הקרחונים של גרינלנד יואט.

5 מוסד מהנדסי המכונות הבריטי (Imeche) מעוניין לכסות את הבניינים שלנו עם כמויות אדירות של אצות. התאוריה שלהם מתבססת על כך שהאצות תקלוטנה את הפחמן מהאטמוספרה ולכן תעזור להפחית את התחממות הכדור.

4 ג'יימס לאבלוק, ממציא תאורית גאיה , סיפר בראיון ל גרדיאן מוקדם יותר השנה כי- " יש לשים את הדמוקרטיה בהמתנה" ויש לתת לכמה אנשים סמכות לשלוט על כדור הארץ עד לפתרון המשבר".

3 פול ג' קרוצן ממכון מקס פלנק בגרמניה , טוען שאנחנו צריכים לשאוב כמויות אדירות של ערפיח ולהעבירם גבוה אל תוך האטמוספרה של כדור הארץ . הרעיון הוא שתחמוצת הגופרית בערפיח תשקף את קרינת השמש אל מחוץ לכדור, ובכך כדור הארץ יתקרר.

2  פרופ ' רוג'ר אנג'ל, שסייע לבנות את הטלסקופ הגדול בעולם , מאמין שניתן להפחית את קרינת השמש על ידי הצבת שמשיה ענקית בחלל. השמשייה שגודלה 100,000 קמ"ר תהיה מורכבת מטריליון עדשות מלוטשות שיפחיתו את כוחה של השמש בכשני אחוזים.

Optimum Population Trust 1,הממוקם בבריטניה, טוען כי מניעת לידתו של ילד אחד באפריקה יכולה ל"קזז" את טביעת הרגל הפחמנית של טיסה אחת מלונדון לאוסטרליה. הם מציעים לספק כמויות עצומות של קונדומים לעולם המתפתח ומדינות עולם שלישי על מנת "לעזור" להם להפחית בילודה.

26 תגובות:

  1. לצערי בישראל מרססים עם מטוסים שמכילים רעלנים ויודיד הכסף שיעילותו מוטלת בספק כדי ליצור ענני גשם.

    השבמחק
  2. מניעת לידתו של ילד אחד באמריקה תשפיע על יצור הפסולת והזיהום כמו של 100 ילדים באפריקה.
    אין יותר סערות ושום דבר רע לא קורה באטמוספרה. התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת למדוד טוב יותר ארועי אקלים, ויש הרבה יותר אנשים שגרים לאורך החופים מאשר אי פעם. יש 7 בליון אנשים, פי 4 מאשר לפני 80 שנה, הערים יותר דחוסות, ברור שיפגעו יותר אנשים.
    הנה הפתרון ה 11 הפתרון שלי: בניית ערים ממוזגות מתחת למים תחת כיפות. כשהשמיים יפלו או במקרה זהום רדיואקטיבי נשב שם בבטחון

    השבמחק
    תשובות
    1. הייתי אומר כמו של אלף ילדים באפריקה, לפחות.

      מחק
  3. אולי כדאי שתראה את הפתרונות האמיתיים ולא היותר הזויים

    השבמחק
  4. מצטער, הרעיונות האלו לא נראים לי הזוים. אולי יעבדו ואולי לא, אבל בנתים הממשל שלנו מתעסק בליישם רעיונות הזויים הרבה יותר, למשל מצור על עזה, או שלילת זכות הצבעה של 3.5 מיליון אנשים.

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק! ברגע שזה ייפתר כבר לא יהיה מזג אויר מוטרף.
      תוחזר עזה לעזתים ויוחזרו הפליטים הפלסטינאים לגבולות ישראל ובא לציון גואל.
      רק כך ייפתרו כל הבעיות בעולם וביניהן: 1. הכור הדולף בפוקושימה. 2. המתח הגובר בין סין ליפן וארה"ב 3. מלחמות האזרחים הרבות באפריקה שהרגו כבר עשרות מיליונים (אבל למי בעצם אכפת..) 4. מלחמת האזרחים בסוריה בפרט והאביב הערבי בכלל. 5. ההתמוטטות הצפויה של מדינות המפרץ בעקבות הפיכת ארה"ב לעצמאית בתחום האנרגטי.
      אני יכול להמשיך עם זה לנצח, אבל התעייפתי ואולי עוד מעט יש איזה ריאליטי טוב בטלויזיה.

      מחק
    2. אכן אם נסיר את המצור על עזה לרבות החשמל שאנו מספקים להם, משאיות השקלים שמעבירים להם, הביטון והברזל לתעשיית הנשק שלהם ונהפוך את ציון למדינת כל אזרחיה המוסלמים ובאה גאולה לעולם ומזור לכל תחלואי הסביבה. ואמרו אמין.

      מחק
    3. דוד איש שלום: למה להסתפק במה שאתה מציע? חשוב - חשוב ביותר! - לעודד בעזה את הילודה. כלומר: לעודד את האחלה-גברים לעסוק עוד ועוד בילודה, כי זה יעודד את נשמתם. יש לי רעיון בר-ביצוע: להוריד את 72 הבתולות מגן העדן שלהם, ולתת אותן - את כל ה-72 בו זמנית - לכל גבר-גבר. שימות מתענוג. וזה, על בטוח, יתקן את מצב האטמוספירה. ובדרך, למען השכנות הטובה, אני מציעה להתיר, ואפילו לחייב בחוק כל זכר יהודי לשאת לפחות 4 נשים (כמו אברהם אבינו עליו השלום) ולהקים למען נשות ישראל אולימפיידת "רחם" בה יתחרו זו בזו מי מולידה יותר וולדות, רצוי זכרים, כדי שהשרשרת לא תנותק. ואיך אמר הרב עובדיה עליו השלום? ותוחזר עטרה ליושנה. וגם כמו שאתה אומר "ובאה גאולה לעולם ומזור לכל תחלואי הסביבה". ואכן - אימרו אמן.

      מחק
  5. בשם הפרנויה ומסעות ההפחדה, עקב איבוד שליטה יש צורך בהנהגה חזקה שלא מתחשבת בחירות , חופש הפרט, הרשות להחזיק ממון וכו' נא הניחו ידכם וחכו לצריבה של הצ'יפ החדש שיוחדר תחת עורכם. אין מה לפחד הכל למענכם. נא המתינו בסבלנות להמשך הוראות.

    השבמחק
  6. אני הייתי מציע פתרון מס' 1 לכל אחד מהמציעים הצעות ברשימה. לא בטוח אם "התחממות גלובלית" (או התקררות) יהרגו אותנו, אבל אם החברה' אלו יתרבו - אז אנחנו באמת בבעיה רצינית...

    השבמחק
  7. הגיע הזמן שיפנימו כדור הארץ מתקרר ולא מתחמם הסבב של מחזור המים בטבע אורך עשרות רבות של שנים

    אשר במהלכם כדור הארץ מתקרר עד למצב של עידן קרח ומתחמם בחזרה עידן קרח האחרון למרות שהוא היה

    מינורי התקיים במאה ה - 15 מאז עברו כמה מאות שנים לכן אנחנו בדרך לשם שוב אם תרצו לחשוב על זה

    בצורה מדעית יותר בכדי שייווצרו עננים גדולים יותר קצב האידוי של מי הימים על פני הכדור צריכים להיות גדולים

    יותר בכדי שזה יקרה טמפרטורת האוויר צריכה להיות חמה יותר ולכן באה הטענה שכדור הארץ מתחמם אבל

    בראיה לטווח ארוך של מאות שנים אנחנו מתקררים הסיבה שלא הפנימו את זה נעוצה בסיבה מרכזים אחת והיא

    תחילה התיעוד של מדידת פרמטרים של מזג האוויר קיימת כ 120 שנה לערך כאשר מחזור מים שלם בטבע

    אורך כמה מאות שנים זה הכל

    ace

    השבמחק
  8. אנשים יציעו הכל חוץ מלשנות את אורח החיים.. נמשיך לקדוח נפט, לכרות עצים כדי לגדל אוכל ולעבוד 10 שעות ביום בג'ונגלים מבטון כדי לממן את השניים הקודמים. אבל הרי לאורח החיים שלנו אין קשר למזג האוויר..

    השבמחק
  9. האנושות ממשיכה להתרבות כל עוד המשאבים מאפשרים זאת, ואם הם נגמרים אז ממציאים דרכים חדשות לדלות עוד, מהמעט שנותר לא מנוצל על פני כדור הארץ.
    הפתרון היחיד הוא להפסיק את המאבק להתרבות ולהתפשט, אבל אין מה לעשות - זה טבוע בגנים שלנו. זה מה שהביא לעלייתו של Homo sapiens וזה מה שיביא גם למפלתו.

    השבמחק
    תשובות
    1. מה שיביא למפלתו של האדם זו תאוותם של בודדים לכח ושררה, .ללא הדדיות וללא תפיסה שאנו בני האדם כמו הפלורה במעיים ועל העור כך אנחנו בני האדם הפלורה הטבעית של הכדור הזה.
      יש פתרונות ישימים לבעיות האנרגיה והתחבורה אך בעלי ההון שנהנים מתזרים המזומנים מונעים התפתחות הטכנולוגית לכיוון נקי יותר וכמעט ללא עלות, כמו מניעת הרעב, העוני וביטול מרבית המילחמות.
      למציאת הגורם בכל בעיה - יש לעקב אחר הכסף...

      מחק
  10. למי שזה מעניין אותו, הנה מאמר (מכתב העת Science) המספק הוכחות לכך שתאוריית ההתחממות הגלובלית לא נכונה: http://eastfire.gmu.edu/Course/EOS759_08/readings/Wielicki2001.pdf
    קריאה מהנה!

    השבמחק
    תשובות
    1. קראתי את המסמך, לא מצאתי הוכחות.
      אפילו לא השערות...

      מחק
  11. והנה הסבר לסופה האחרונה

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/531/045.html?hp=1&cat=402&loc=6

    ace

    השבמחק
  12. הכי מענין זה סעיף 7. הטלת פצצות עץ. לא הבנתי למה אי-אפשר לשתול עצים בצורה רגילה אלא להשליכם כפצצות ממטוס?

    השבמחק
    תשובות
    1. חחחחחחח קרעת אותי!
      צודק
      גדול!

      מחק
  13. מוזר שדווקא הגורם האחראי לטירוף הרס הסביבה וקיצוניות האקלים, היא הצמיחה הכלכלית המואצת פרי הבאושים של השיטה המוניטרית הקיימת לא זכה להתייחסות בכתבה או בתגובות. ד איש שלום מהנייד.

    השבמחק
  14. מי שרוצה להעמיק יש מספיק חומר באתר אמת אחרת על התחממות גלובאלית.
    למי שאין סבלנות הראשי פרקים:
    זה קנוניה אין התחממות גלובאלית יש התקררות.
    לפני כמה שנים הייתה התחממות של כמה מעלות בבחינת עליה לפני ירידה,
    כמו שנושאים בכביש ולפעמים לפני שיש ירידה גדולה אז יש קצת עליה? אז זה זה.
    מטרת הקנוניה היא הטלת מיסים,הפסקת צריכה וההיתרבות ע"י הפחדה,איחוד כל
    תושבי כדוה"א למטרה משותפת(נשמע טוב אם המטרה היתה טובה ונכונה).
    הטריק הפסיכולגי המרכזי הוא קישור בין בעיות סביבתיות אמיתיות כמו כריתת עצים מוגברת,זיהום אויר וכיו"ב
    לבין בעיות דימיוניות - ריבוי פחמן דו חמצני ומתאן שהם בעצם גזים טבעיים שמווסתים את עצמם אוטומטית באטמוספירה ע"י כדוה"א.

    השבמחק
  15. דווקא אפשרות 4 נראת לי יעילה.
    כפי שכתב פה מישהו למעלה, אם רוצים למצוא את שורש הבעיה יש ללכת אחרי הכסף.
    כשראשי מדינות וטיקונים חושבים איפה ירוויחו יותר או יפסידו פחות,
    צריך להיות גוף אחר שמקבל החלטות

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור שזה נשמע לך יעיל (כל עוד אתה זה שמכתיב את הכללים).
      הפתרון הוא בדיוק הפוך: לבעוט בכנופיית השודדים הקרוייה "ממשלה"

      מחק
    2. ואז מה? תהיה אנרכיה?
      הרעיון הוא שיהיה גוף מנהל, אבל הוא לא יבחר בצורה "דמוקרטית", כפי שנהוג אצלנו היום, ולכן לא יהיה תלוי בדעת קהל ופופוליזם, אלא בדעת "זקני העם" או משהו בסגנון.

      מחק