מאת: ערן הילדסהיים
ואם זה מה שכתב סגן עורך גלובס בטור המרכזי של העיתון בערב החג, דיינו:
"לא פעם ולא פעמיים אנחנו שומעים או מזהים את הבוז והלעג של "כלכלנים" או "מומחים לכלכלה" ביחס לכל מי שאינו חושב כמוהם, למי שאינו מבין לכאורה כלכלה ולא למד אותה. "פרשן" כלכלי בערוץ טלוויזיה מרכזי נוהג להפוך את הכלכלה ל"תורה", ל"מדע", למין כללי ברזל שמי שאינו נוהג לפיהם הוא מטומטם, שמוטב שלא ילעלע בלשונו פן יתבזה.
חג החירות הוא זמן מצוין להשתחרר מהדעות של כל אותם פרשנים ומומחים שמבחינתם רוב הציבור הוא הדיוט מבחינה כלכלית - לא למד כלכלה, ולא ממש בקיא בתקציבים, בגירעונות, בתמ"ג, בגידול בהוצאה ושאר הג'יבריש הזה. הוא אולי לא מבין בכל זה, אבל הוא מבין מצוין דבר אחד: שהכלכלה שעליה מדברים המומחים בערוצי התקשורת, אותה כלכלה שלדבריהם עובדת בשבילו, שהצמיחה בה מחלחלת אליו, היא בעצם כלכלה שעובדת נגדו, ששוחקת את שכרו, שמייקרת את המוצרים שהוא צורך, שמאפשרת לקומץ די קטן להתעשר ללא גבולות, לא פעם על חשבונו."
לכתבה המלאה: גלובס - להשתחרר מעבדות הקפיטליזם: מנפצים מיתוסים - ומפסיקים להיות מטומטמים שמאמינים ל"מומחים"
אחרי 940 מאמרים הכלכלה האמיתית יוצאת לחופשת פסח -וחוזרת במלוא הכוח אחרי החג עם עוד מאמרים ,חשיפות ותחקירים מטלטלים ובתקווה שעם אולי עוד כמה הפתעות. עד אז נמשיך לעדכן בדף הפיסבוק של האתר במידת הצורך.
ואם זה מה שכתב סגן עורך גלובס בטור המרכזי של העיתון בערב החג, דיינו:
"לא פעם ולא פעמיים אנחנו שומעים או מזהים את הבוז והלעג של "כלכלנים" או "מומחים לכלכלה" ביחס לכל מי שאינו חושב כמוהם, למי שאינו מבין לכאורה כלכלה ולא למד אותה. "פרשן" כלכלי בערוץ טלוויזיה מרכזי נוהג להפוך את הכלכלה ל"תורה", ל"מדע", למין כללי ברזל שמי שאינו נוהג לפיהם הוא מטומטם, שמוטב שלא ילעלע בלשונו פן יתבזה.
חג החירות הוא זמן מצוין להשתחרר מהדעות של כל אותם פרשנים ומומחים שמבחינתם רוב הציבור הוא הדיוט מבחינה כלכלית - לא למד כלכלה, ולא ממש בקיא בתקציבים, בגירעונות, בתמ"ג, בגידול בהוצאה ושאר הג'יבריש הזה. הוא אולי לא מבין בכל זה, אבל הוא מבין מצוין דבר אחד: שהכלכלה שעליה מדברים המומחים בערוצי התקשורת, אותה כלכלה שלדבריהם עובדת בשבילו, שהצמיחה בה מחלחלת אליו, היא בעצם כלכלה שעובדת נגדו, ששוחקת את שכרו, שמייקרת את המוצרים שהוא צורך, שמאפשרת לקומץ די קטן להתעשר ללא גבולות, לא פעם על חשבונו."
לכתבה המלאה: גלובס - להשתחרר מעבדות הקפיטליזם: מנפצים מיתוסים - ומפסיקים להיות מטומטמים שמאמינים ל"מומחים"
אחרי 940 מאמרים הכלכלה האמיתית יוצאת לחופשת פסח -וחוזרת במלוא הכוח אחרי החג עם עוד מאמרים ,חשיפות ותחקירים מטלטלים ובתקווה שעם אולי עוד כמה הפתעות. עד אז נמשיך לעדכן בדף הפיסבוק של האתר במידת הצורך.
חג שמח לכולם! מי יתן ונצא מהחירות המזויפת שלנו לחירות אמיתית.
אמן!!!
השבמחקעבדות הקפיטליזם ?
מחקאיפה רואה האשכנזי הקומוניסט (זו רשימת הכישורים הנדרשת במערב כולו
כדי "לעבוד" בתקשורת) קפיטליזם ?
המערב הוא קפיטליסטי בדיוק כשם שהוא דמוקרטי או מערבי.
הוא כבר 40 שנה אף לא אחד מאלה.
הליברליזם עשה למערב את מה שהקומוניזם עשה למזרח אירופה,רק פי אלף
ההתעשרות של קומץ לא מהווה שום בעיה אם הם ראויים לזה.
הם לא,וזה סיפור אחר.זאת הבעיה ולא העובדה שהם עשירים מופלגים.
כל המגיבים מתווכחים אם זה קפיטליזם או מדע ואם הכתב יודע מה הוא אומר. העיקר הוא פה שהמצב כמו שהוא הוא לא שפוי, שיש קומץ זעיר שמחזיק ברוב הנכסים והמשאבים. תקראו לזה איך שאתם רוצים, התוצאה הסופית היא לא שפוייה. לא היה מצב בהסטוריה ש 85 איש החזיקו רכוש כמו 50 אחוז מתושבי העולם העניים, מה יכול מישהו לעשות עם 10 מלירד דולר? מה אתם היתם יכולים לעשות עם אלפית מזה
מחקהשמיים, מדבר הרבה ולא אומר כלום.
מחקמה אתה רוצה שאציע לך? להתחיל לפוצץ בנקים? לחטוף את שר האוצר?
מחקאם זה מה שכותב סגן עורך עיתון כלכלי, יש מקום לדאגה על סמך מה ממנים שם בעלי תפקידים.
השבמחקמר ציפורי עושה סלט בין שחיתות, רגולציה חונקת, כשלים שלטוניים וקפיטליזם ובסוף אורז את הכל בנוסח "הקפיטליזם הוא שורש כל רע ועושה אותנו מסכנים".
הכותרת "להשתחרר מעבדות הקפיטליזם" היא מניפולטיבית, שקרית ומעידה על בורות המנסח שלה.
מאוד שמחתי לראות שרבים מהמגיבים מספיק חדי הבחנה וביקורתיים כדי להצביע על הקשקושיות של המאמר.
אבל הכותב צודק בכך שפרשנים כלכליים וכלכנלנים, והכוונה לאלה שבאים עם אג'נדות ברורות (וד"ל) חושבים שהציבור מטומטם ולכן אפשר להאכיל אותו בשטויות מצד אחד ולשדוד את הקופה מצד שני. רק מה, הציבור באמת מטומטם כשהוא קונה את דברי ההבל דוגמת המאמר של ציפורי וכותבים אחרים שמדביקים את החוליים של שחיתות, רגולציה חונקת, מקורביזם וועדים חזירים לקפיטליזם ושוק חופשי.
שוק חופשי של ממש היה מאפשר תחרות הוגנת שבה לא היה מקום לכל הדרעק הנ"ל.
9:10 מוסיף ואומר:
השבמחקאין בכל האמור לגרוע מהערך הרב של אתר הכלכלה האמיתית והערכה עצומה לערן על ההשקעה שלו בעניין.
גם עצם ההתנהלות המוניטרית, שבה יש למדינה מונופול על שיטת ייצור הכסף והרשאה ליחידי סגולה להנות מכל זה, היא מנוגדת לכל עיקרון של תחרות הוגנת ושוק חופשי.
רק לדוגמה, הקמת הפד בארה"ב לפני 100 שנה סימנה סוף לתקופה של קפיטליזם מובהק יותר. מאז קשה לקרוא לארה"ב מדינה קפיטליסטית.
חג שמח לכולם!
השבמחקחג שמח נשמות טובות. יש לי שאלה למביני עניין.
השבמחקהאם יש טעם להמשיך ולהשקיע בחיים האלה ולתכנן תוכניות וכו' אם גם ככה אנו על סף מגבלת ה500 מיליון לדעתכם? תודה.
שמדברים על נושא מסויים ראוי להגדיר אותו. אם כותב המאמר בגולבס היה טורח להבין מה זה קפיטליזם ומה זה שוק חופשי הוא היה מבין שהמאמר שהוא כתב הוא פשוט מביך. הכותב מאשים את השוק החופשי בתחלואי המדינה, הסוציאליזם, והקורפרטיזם
השבמחקהנה כלל אצבע בכדי להבין האם קיים שוק חופשי. שני תנאים הכרחים אך לא מספיקים לקיום שוק חופשי: מטבע חופשי (לאף גוף אין מונופול על מטבע אחד בודד שכולם חייבים להשתמש בו) וריבית הנקבעת ע"י השוק (ולא ע"י ועדה מסדרת כמו בנק מרכזי).
לא קיים שוק חופשי כיום שום מדינה מערבית (ואולי בשום מדינה בכלל). לכן, זה די מוזר שמאשימים משהו שלא קיים בכל בעיות העולם
חג שמח שחרורון
מחקאני מסכים איתך. קפיטליזם אמיתי לא קיים באף מקום בעולם כבר כמעט 100 שנה בין השאר מהסיבות שציינת. אגב גם סוציאליזם אמיתי ,בטח שלא קומוניזם (ברה"מ לא היתה קומינסטית אמיתית אלא סתם דיקטטורה) התקיימו באותה תקופה מהסיבה שבמערכת שבה כל הכסף נוצר מחוב האי שוויון הוא חלק אינטגרלי ממנה ,אחרת היא לא תוכל להתקיים.
אבל עדיין אני חושב שגם אם לא כל מה שנכתב בכתבה מדויק ,הרוח שמתווה בה ציפורי היא רוח מרעננת שקוראת לאנשים לחשוב. ברגע שאנשים יתחילו לפקפק בכל מה שאומרים להם ויבינו שהיום כלכלה כבר מזמן היא לא שיטה אלא אמונה דתית ,הם יוכלו להגיע גם למסקנות מהסוג שהעלת.
ערן
אם אנשים יתעוררו ויחשבו בעקבות המאמר הזה - דיינו
מחקאבל כמו שמצפים מפיזיקאי לפעול בהתאם לשיטה המדעית, ככה נצפה מהוגה דעות להקפיד על חוקי הלוגיקה (כמו למשל: לדעת מה ההגדרה של הנושאים עליהם הוא מדבר כמו למשל שוק חופשי) ולמטיף מוסר לעקוב אחרי עקרונות מוסר בסיסים.
ברגע שהכותב לא עושה את זה, המאמר שלו חסר ערך. בדיוק כמו מאמר של פיזקאי שלא עקב אחרי עקרונות המדע (למשל: אתה היית מקבל תגלית פיזיקלית שאי אפשר לשחזר?). וזאת בדיוק הבעיה: הכותב משתמש בסמכותו בכדי להפיץ בורותו, וזה פשוט כואב ועצוב
השיטה המדעית אינה תקינה והמבין יבין.
מחקהשיטה המדעית אינה תקינה? אולי תאיר את עינינו?
מחקחוקרים את החלקים במקום את השלם.
מחקצריך לבדוק האם יש מתאם פנימי בין תופעות ,הדורש חקירה.
במקום זאת מה שעושים היום זה להתבונן במה שידוע ואז להפיק הנחות שתואמות רק מה שמבינים.
אם הסברות אינן תואמות את מה שמתרחש הרבה פעמים מבוטל מה שמתרחש לחלוטין.
קריון ספר 2 עמוד 229
הא?
מחקאתה מודע לעובדה שהשיטה המדעית היא בגדול סט של חוקים לוגים נכון?
לך אולי יש ביקורת כלפי אופן השימוש של מספר אנשים בשיטה ולא כלפי השיטה עצמה
המאמר של ציפורי באמת מביך ולא רציני, וזה משמח לראות שהרבה אנשים לא נופלים בפח הזה.
השבמחקזו תהיה מגמה שרק תלך ותגבר, ככל שהמערכת החברתית כלכלית הקיימת היום תגיע לסוף דרכה, כך הכוחות השולטים והמפעילים את אותה מערכת ינסו לייצר מצג שווא ולהפיל את האשמה על השוק החופשי ועל חופש הפרט בכלל.
זה ברור שזה יקרה, זה קרה כבר בעבר וזה מסוכן ביותר.
הבעיה היא תמיד אלימות וכפיה (ממשלה) והפתרון הוא תמיד חירות וכבוד (שוק חופשי).
לא לא משנה אם המערכת היא קומוניסטית, סוציאליסטית, סוציאל דמוקרטית (מה זה בכלל?), פשיסטית או נאצית (אגב נאציזם = נציונל סוציאליזם כלומר סוציאליזם לאומי. אנשים משום מה חושבים שזה הפוך מסוציאליזם), תמיד במרכז המערכת מצוי גוף אלים שכופה את דעתו על הפרט. וזאת הבעיה האמיתית.
קפיטליזם אינו מדע טילים.
השבמחקזוהי אידיאה פוליטית.
קפיטליזם מתקיים במידה רבה הודות לפוליטיקה לרגולציה ובזכות ממשלות.
קפיטליזם אינו "חי" בריק " (ואקום) .מי שאפשר את התפתחותו הן ממשלות,נציגי הציבור מוסדות פוליטיים וריבוד של תקנות למען "תחרות חופשית".
חחח
כל הנוהים אחריו בקנאות דתית עיוורת נוהים בדיוק אחר שטיפת-מוח מהזן המסלף של שטיפת המוח המעוותת את האמת העובדות והמציאות של הבנקסטרז של השיטה המוניטרית ליצירת כסף פיאט בריבית מעריכית.
אין מבטלין רעה חולה אחת באמצעות החלפתה בהורתה.
קפיטליזם אינו מדע טילים.
השבמחקזוהי אידיאה פוליטית.
קפיטליזם מתקיים במידה רבה הודות לפוליטיקה לרגולציה ובזכות ממשלות.
קפיטליזם אינו "חי" בריק " (ואקום) .מי שאפשר את התפתחותו הן ממשלות,נציגי הציבור מוסדות פוליטיים וריבוד של תקנות למען "תחרות חופשית".
חחח
כל הנוהים אחריו בקנאות דתית עיוורת נוהים בדיוק אחר שטיפת-מוח מהזן המסלף של שטיפת המוח המעוותת את האמת העובדות והמציאות של הבנקסטרז של השיטה המוניטרית ליצירת כסף פיאט בריבית מעריכית.
אין מבטלין רעה חולה אחת באמצעות החלפתה בהורתה.
קפיטליזם אינו מדע טילים.
השבמחקזוהי אידיאה פוליטית.
קפיטליזם מתקיים במידה רבה הודות לפוליטיקה לרגולציה ובזכות ממשלות.
קפיטליזם אינו "חי" בריק " (ואקום) .מי שאפשר את התפתחותו הן ממשלות,נציגי הציבור מוסדות פוליטיים וריבוד של תקנות למען "תחרות חופשית".
חחח
כל הנוהים אחריו בקנאות דתית עיוורת נוהים בדיוק אחר שטיפת-מוח מהזן המסלף של שטיפת המוח המעוותת את האמת העובדות והמציאות של הבנקסטרז של השיטה המוניטרית ליצירת כסף פיאט בריבית מעריכית.
אין מבטלין רעה חולה אחת באמצעות החלפתה בהורתה.
קפיטליזם אינו מדע טילים.
השבמחקזוהי אידיאה פוליטית.
קפיטליזם מתקיים במידה רבה הודות לפוליטיקה לרגולציה ובזכות ממשלות.
קפיטליזם אינו "חי" בריק " (ואקום) .מי שאפשר את התפתחותו הן ממשלות,נציגי הציבור מוסדות פוליטיים וריבוד של תקנות למען "תחרות חופשית".
חחח
כל הנוהים אחריו בקנאות דתית עיוורת נוהים בדיוק אחר שטיפת-מוח מהזן המסלף של שטיפת המוח המעוותת את האמת העובדות והמציאות של הבנקסטרז של השיטה המוניטרית ליצירת כסף פיאט בריבית מעריכית.
אין מבטלין רעה חולה אחת באמצעות החלפתה בהורתה.
ממשלה לא מאפשר קפיטליזם, להפך, קפיטליזם ושוק חופשי הם בדיוק ההפך ממשלה.
מחקאתה חוטא באותו חטא של כותב המאמר בגלובס - אתה פשוט לא מבין מושגים בסיסים. פתח 3 מילונים לבחירתך והבט בהגדרה של קפיטליזם
אתה מתייחס לקרפיטליזם (או crony capitalism) שמשמעותו שלטון המקורבים או רווחים פרטים והפסדים ציבוריים. כל קשר בינוי לקפיטליזם הוא מקרי בהחלט.
נכון.אחד המאפיינים של מדינה קפיטליסטית היא מיסים אפסיים (כי הממשלה לא עושה
מחקכמעט כלום - הכל פרטי) ומעט מאד חוקים (מערכת משפט היא גוף פקידותי שרק
מפריע בעיקרון).
מדינות שבהן למערכת המשפט יש עוצמה כזו,שיש בהן הרבה עורכי דין,שיש בהן
כמות עצומה של חוקים ותקנות ונוהלים - הן סוציאליסטיות עד העצם.
לדעתי,במצב של עודף אוכלוסיה עצום כמו שיש בעולם,שום שיטה לא יכולה לעבוד.
לא קפיטליזם ולא קומוניזם ולא שום איזם אחר.
אין עודף גדול בעולם של אנשים - יש ניהול לא נכון של משאבים.
מחקאם החדר שלך מבולגן אז נראה שצריך לזרוק חצי חדר.
אם החדר מסודר אז פתאום יש מקום לעוד.
חג חירות שמח לכולם ובעיקר לבעל האתר היקר הזה.
השבמחקאחת ולתמיד חייבים לומר לאלה כאן שטוענים כל הזמן שקפיטליזם טהור הוא נגד משטר וכו' וכו במילא האתר חוטא כביכול במלחמתו נגד הקפיטליזם.
ובכן: הקפיטליזם הטהור יותר גרוע ממשטר כי את המשטר אפשר להפיל בבחירות לבחור משטר אחר, אפשר לשכנע וכו' בקיצור יש איפה לפעול למען אלה שצריכים לפעול בעדם.
מה שאין כן בקפיטליזם טהור (נאו ליבראליים קיצונית) השליטה היא אצל המקרה המזל ואין מה לעשות מול המקרה והמזל כלום.
שהקפיטל מקדש את ה"קניין" כבסיס ראשוני וכמובן משליטה על בני אנוש את המצאת הכסף ?
אז במהרה יחידי סגולה יקנו את כל כדור הארץ (מכוח הקניין ומכוח סגולת הכסף להתכנס אצל יחידים) ואז רוב בני אנוש נולדים לעבדות כלומר נולדים בלי הטבע ותלויים באדונים שאצלם הקניינים.
היום הממשלות עוזרות להם בכך שהיא מראש אוסרת לאגור מים.
אבל שתהיה קפיטליזם טהור אז המים יהיו קנויים למישהו כמו הגז הטבעי.
ובכן הקפיטליסט הטהור יכול רק לשכנע אותנו שנהיה עבדים יותר עשירים כלומר העבד המודרני יהיה ברמת עשירות (לא קנייני רק איכות עבדות) פי אלף מרמת העבד הפרימיטיבי. וכמובן שוויון הזדמנויות לכולם להיות האדון\הטייקון בל"ז.
כל זה בהנחה שהאדון באמת יהיה קפיטליסט טוהר ולא ישחית את דרכיו, אז כביכול מובטחת לעבדים איכות חיים יותר טובה מהעבד הפרימיטיבי של פעם.
maxem ידידי,
מחקהשלב הראשון בדיון הוא הגדרת הנושא עליו אנחנו מדברים. כדאי שנבין מהו קפיטליזם ונמשיך משם (כי אתה פשוט לא מדבר על קפיטליזם).
להלן כמה הגדרות - אתה מוזמן להביא מקורות נוספים:
1. קפיטליזם היא תורה כלכלית וחברתית שהתפתחה באירופה בין המאה השש עשרה והמאה התשע עשרה, המבוססת בעיקרה על הזכות של פרטים וקבוצות לקניין פרטי והחופש לסחור בו כרצונם, תוך הסתמכות על אכיפת זכויותיהם באמצעות הרשות השופטת וזרוע אכיפה יעילה. (ויקיפדיה)
2. way of organizing an economy so that the things that are used to make and transport products (such as land, oil, factories, ships, etc.) are owned by individual people and companies rather than by the government. (Merria-Webster)
3. capitalism. an economic and political system in which a country’s trade and industry are controlled by private owners for profit, rather than by the state. (מילון אוקספורד(
יש עוד אלפי הגדרות אבל המחנה המשותף הוא זכות האדם על גופו ורכושו. ב"זכות" הכוונה היא שזה לא מוסרי להשתמש באלימות בכדי ליטול ממישהו את הזכות הזאת.
זה בדיוק ההפך מעבדות, ההפך ממשלה, ההפך מכפייה. זה חופש!
זה מה שאני אמרתי 1, שהקפיטל מקדש את הקניין כבסיס ראשני. 2, משליט את בני אנוש להמצאת הכסף. 3, חייב ממשל\משטר לשלול את הטבע מכל נולד (מאותו סיבה רוצה לבטל את חוקי הירושה. )
מחקהקפיטל כבור ועםארץ גמור (הרי מה אפשר כבר לדרוש מבורגני טיפש ?) לא מבין שחוקי הקניין לא קבילים כלל אם נשללת מכל הפרטים מראש את הטבע. על פי הצו הקטגורי (ועל פי חשיבת התנ"ך) אין הקניין שלך קביל אם יש מישהו ביקום שלא קיבל קניין.
הרי בטבע אין קניין ואין חוק לא תגנוב (העכבר פולש לתוך ביתך וחיידקים פולשים לתוך גופך כך שגם גופך לא קניינך על פי הטבע) בכדי להמציא את המושג קניין צריך לחלק את כל היבשות לכולם כמו שנח עשה אחרי המבול, ואז הומצאה בעצם חוק "לא תגנוב" וחוקי הירושה (שכל נולד ייוולד לטבע הרי אי אפשר לחלק את הטבע ולהקנות אותו לכולם ואחר כך הנולדים ייוולדו בלי הטבע).
אבל אם כל הנולדים נולדים בלי הטבע ? אז למה שיכירו בקניינך ?
ולכן כתנאי בסיסי הקפיטל גם דורש חינוך כפייתי דוגמטי שתאפשר להם לטעון את הזבל שלהם כאילו חופש = קניין על חשבון הזולת. איזה מין חופש זה שמחר יבוא מישהו ויגנוב ממך את קניינך הרי הוא לא יכול להכיר בקניינך, על דרך "לא יבוזו לגנב כי יגנוב למלא נפשו כי ירעב" (משלי)
לסיכום: הקפיטל לא מבין שאין חוקי הקניין וחוקי המוסר כמו "לא תגנוב" ועוד, עומדים מכוח עצמם. לא המשטר ולא אלוהים בעצמו יכולים למנוע מהם לגנוב את קניינך (ואפי' לרצוח) אם לא דאגת מראש שלכל אחד ביקום יש קניין משלו. זה הסיבה לכל ההפיכות החברתיות ולכל המלחמות מאז שהומצאה הקניין והכסף שלא על פי הצדק והתבונה.
לעולם אין שום חוק מוסרי שעומד מכוח עצמו. לא המשטר ולא הדת ואפי' לא האלוהים יכולים לקבוע מוסר. המוסר חייב לעמוד על יסודות יציבים ותמידיים.
מועדים לשמח לכל בית ישראל
max maxmen
דוגמה רעה עם המים.
מחקאפשר לאגור מים מהשמיים - רק מוכיח לך שאפילו במקרה קיצוני ששמים רכוש פרטי על המים אפילו אז האדם הפשוט משגשג.
לגבי החיבור המבולבל שלך עם הדוגמאות מהתנך - צבעוני אך חסר תועלת.
נסה לפשט את דבריך.
יש חוק שאוסר על אגירת מי גשמים .הנה הוא:
מחקhttp://www.knesset.gov.il/review/data/heb/law/kns3_water.pdf
לאנונימי 00:01 היקר:
מחקלתנ"ך (בעיקר לתורה חמשת הספרים, שאר הנ"ך היא רק הוכחה שמשה צדק) יש סדר פילוסופי וחברתי מאוד ברורה.
היא לא משאירה שום דבר למקרה. לא המצאת החקלאות ולא המצאת השפה ולא המצאת הלוח ולא המצאת חוקי המשפחה ולא המצאת המוסר.
היא מנסה להעמיד את הכל על יסודות יציבים ונצחיים (נצח = תמידות בחץ הזמן)
מתי המציאו את חוקי המשפחה ? ביום שהברירה הטבעית כבר לא פעלה בהומו סאפיינס כלומר המשיכה המינית הדטרמיניסטית שיש לכל אורגניזמים לשרוד אין אצל ההומו סאפיינס כלומר הוא שורד אך ורק דעתנית בלי משיכה מינית דטרמיניסטי לבת\ן מינו. ולכן הוא חייב היה להתבדל מהג'ונגל ולהפוך לחקלאי כך שהסביבה שלו עם חינוך כמובן (המצאת החינוך ויש אומרים גם הלוח לחקלאות מגיע מחנוך התנכי) תגרום להם לשרוד כלומר תיתן להם סביבה נכונה למשיכה מינית נכונה לבת\ן מינו.
אחרי שיש כבר את החקלאות והשפה ואת חוקי המשפחה. אז בלי חוקי הקניין אין עוד מוס.ר כלומר בני אנוש חומסים את זולתם ומכאן המבול = אנדרלמוסיה ואנרכיה חברתית.
במצב כזה בני אנוש חשופים לכל אסון טבע הרי אין התפתחות התבונה והמדעים במצב אנושי כזו.
אחרי המבול נח ובניו מחוקקים את הקניין הפרטי ואת הירושה ומכאן המוסר "לא תרצח" "לא תגנוב" (וההיתר לאכול בעלי חיים לראשונה נחקקת אז. ורק בעלי חיים שלא היו שורדים בג'ונגל בלעדינו כלומר בעלי חיים טהורות\נטרפות בג'ונגל. הבסיס היא שכל אורגניזמים ששורד בלעדינו ? הוא טמאה כביכול ואסור לאכול אותם. זה מין הסכם כביכול בין בני אנוש עם הבעלי החיים האלה שהם יתנו לנו חלב וצמר ובשר אחרי מותם (השחיטה היא להימנע לאכול נבלות מסריחות שגורמות למחלות) ובני אנוש יתנו להם מחסה מהג'ונגל ואוכל וכו' וכו' כך כביכול שורדים יחד עמנו. בכל מקרה עדיף היה כמובן לא לאכול בעלי חיים בכלל כמו לפני המבול, זה היית מין תשובה נגד הקניבליזם האנושי שלא הספיקה להם החקלאות)
ובכן ביום שנח ובניו חלקו את היבשות כקניין לכל פרט והמציאו את הירושה שכך כל נולד ייוולד עם הטבע. אז התאפשר לדרוש מכל אחד את הצוו של לא תגנוב.
כלומר לא תגנוב לא עומד מכוח עצמו כאילו הגיע חייזר חיצון וקבע שאסור לגנוב. (זה טוב לילדים ולחינוך אולי, אבל לא למעמיק ללמוד את התורה כמו שצריך) זאת הסיבה שהתורה לא מתחילה מהמצוות כצוו אלוהי מוחלט והיא מתחילה מבראשית, שנבין אייך נוצר הצווים כביכול ומתי הם רלוונטיים ונכונים וצודקים.
אחרי נח ובניו, קם נמרוד\חמורבי וטען שלא צריך גרעין משפחתי וחלוקת הקניינים וכו' אפשר לכבוש יבשות ונעמיד דגל\פסל\אליל שהוא (הלץ הזה) הצוו האבסולוטית של החברה.
כל בני החברה פועלים למען החברה הדמיונית.
ומי ישגיח על המוסר האישי ? המשטר כמובן, השוטר והשופט = הכוח = הכפיה, החינוך הכפייתית !!
נמרוד טוען שכוח (משטר) היא הדרך לכפות מוסר וסדר חברתית.
והוא דיי מצליח כלומר הוא ממציא את החימר ואת הלבנה ואת ההנדסה ומאז יש לנו את המגדלי בבל.
אבל נמרוד שכח שאין דבר כזה "מין אנושי" דמיונית, יש רק פרטים ולכל פרט יש את הגרעין הראשוני של החברה שהם המשפחה האישית שלו. בלי המשפחה האישית של כל אחד ? אין חברה באמת כלומר החברה היא רק אמצעי לפרט ולמשפחתו האישית, בכדי לשרוד ולהתפתח תבונתית ומוסרית ומדעית בעיקר מדעי הרפואה.
אם הפרטים לא שורדים אז מה לו המגדלי בבל הדמיוניים ? ולכן הפרטים נפרדו ממנו ומכאן הפרדת הלבבות וריבוי השפות וכו'. = דור הפלגה התנכי.
אברהם אבינו המציא כתשובה לנמרוד ובדגל החברתי הדמיונית (= עבודה זרה) את "ברית המילה" לטעון שאין לפרט רק דגל אישי שזה אומר שיש לו אך ורק את עצמו ואת צאצאיו לנצח = שרידות אבולוציונית אישית על ידי אבר ההולדה. (לכן את הברית עושים דווקא שם ולא באוזן או באף)
ברית מילה לא מספיק לשרידות אישית הרי הוא צריך את הטבע. מכאן הוא הולך לחפש את הארץ שנפל לו בגורלו מהחלוקה של נח ומכוח חוקי הירושה.
וזה כמובן ארץ שבעת עמים = ארץ ישראל.
ברית מילה שומרת על שרידות אישית גם בגלות אבל עם עבדות ועם הפסד תמידי של צאצאינו להתבוללות (התבוללות היא לא צוו של גזענות ח"ו היא פשוט הכחדת זרעך בחברה שכל פרטיה הם טפלים לחברה הדמיונית. קח את גיוס הרווקים והרווקות לביטחון החברה לדוגמה, שהחברה מוכנה לכרת את זרעו של הרווק והרווקה למען הכלל\החברה הדמיוני) ולכן צריכים את הטבע = ארץ ישראל וזה עיקר דרישת היהודי לארץ ישראל. בלי הבסיס החשיבתית הזו ? אין ארץ ישראל רלוונטי לנו מול שאר הארצות שחוקי הקניין והכסף שולטים שם.
(המשך)
(המשך)
מחקהיהודי הוא היחיד שיש לו נחלה בלי כיבוש ובלי קניין וכסף. רק אך ורק על ידי חלוקה צודקת של הארצות והמצאת הקניין וחוקי הירושה.
כל הארצות הם קנויים מידי כובשים בכוח או מהפקר.
היהודי והתורה טוענים שאין קניין בלי חלוקה וירושה.
לימים גם הצוו הקטגורי של קאנט עלה על הבסיס החשיבתית של התורה ושל הצוו של הלל התלמודי.
ראה כאן אני מרחיב בעניין "קניין הצו הקטגורי של קאנט"
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=609327552447524&set=a.533521163361497.1073741830.522159337831013&type=1&theater
כתשובה להמצאת הכסף שגרם לעבדות מצרים. משה מצוו על שמיטת כספים ואיסור ריבית.
כלומר אי אפשר שהמצאת הקניין והמצאת הכסף שהם אמצעי לטובת האדם ? שהם דווקא אלה מרוב דוגמטיות ובורות גורמת לנו להיות עבדים ולשלול מאתנו את הטבע.
כמובן משה מצוו לחלק את הארץ למשפחות כך שכל פרט וכל נולד נולד לטבע.
וכמובן משה מצווה שאי אפשר למכור את הנחלה לצמיתות כלומר הקניינים לא יכולים להשאיר אותך בלי הטבע אפי שאתה רוצה בכך. כי בסוף תצטרך לגנוב ולהימכר לעבד.
גם מי שצריך להימכר לעבד ? אסור לו רק לכמה שנים.
הוא גם מצוו מראש על מתנות עניים לאלה שלא צלח להם בנחלתם העונה. כלומר העוני 0או בית דין) לוקחים בכוח את המתנות העניים.
הוא גם מצוו מראש על 10% מיסים לעובדי החברה = שבט לוי (במקור עבדי החברה הם כל בכור במשפחה)
בקיצור. התורה דורש את חירותך האישית ובעיקר שרידות אישית נצחית (על ידי צאצאיך = ברית מילה) ועם הטבע (= ארץ ישראל). על בסיס הדרישה הזו נחקקת כל המוסר התורני והאנושי.
החשיבה אומרת שכל אדם בהווה הוא הוא אדם הראשון התנכי שממציא מחדש את חוקי המשפחה, לו ולצאצאיו עד עולם. כל אדם בהווה הוא חנוך התנכי שממציא את החינוך מחדש לו ולצאצאיו עד עולם.
כל אדם הוא בהווה נח ובניו שממציא את חוקי הקניין והירושה על ידי חלוקת כדור הארץ לכל הפרטים.
כל אדם בהווה הוא אברהם אבינו שממציא את ברית המילה מול המצאת המשטר והחברה הדמיונית.
כל אדם בהווה הוא משה רבינו שממציא את מיטת כספים ואיסור ריבית.
כל זה מיועד לכל אדם בהווה לשם שרידות אישית אבולוציונית נצחית עד ניצחון כל המחלות ואפי' את המוות עצמו על ידי התפתחות התבונה.
כלומר מציאות עובדתית ביקום שלנו, כל העבר מת ויש רק את ההווה והעתיד. וכל פרט בהווה הוא הרלוונטי.
ולכן אין בעיה להכחיש את סיפור ההיסטורי של התנ"ך (מבקרי המקרא) כי אין כאן עניין בהיסטוריה יש כאן עניין בהווה לך ולזרעך עד עולם. כל אדם בהווה בלי חוקי המשפחה לא שורד אישית. כל אדם בהווה בלי הטבע והירושה לא ישרוד אישית.
זאת הסיבה שהיהדות טוענת שהתורה היא נצחית כלומר היא מדברת לכל אדם בהווה לכל אורך חץ הזמן.
מועדים לשמחה לך ולכל משפחתך ולכל בית ישראל
ואני מקווה שהצלחתי לתת לך את הבסיס, אם תרצה יותר מיזה אז אפשר להיכנס לדף שלי.
בברכה
max maxmen
אני לא מבין, ככה מתפלפלים התלמידים בבית מדרש? הם מבינים את עצמם? נשמע לי בזבוז זמן חסר טעם. הם גם ככה חושבים?
מחקאני רק אניח את זה כאן
השבמחק"ארהב היא לא דמוקרטיה"
http://www.policymic.com/articles/87719/princeton-concludes-what-kind-of-government-america-really-has-and-it-s-not-a-democracy?utm_source=policymicFB&utm_medium=main&utm_campaign=social
מעניין מאד. תודה. שווה תרגום
מחקתורגם ואפילו הועלה ל YNET
מחקמי היה מאמין.
ירון.
סוכנות הידיעות בלומברג הקדישה כתבה לתופעה המתרחבת של עניים-עובדים בישראל, בעקבות נתונים שפירסם בחודש שעבר הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) מהם עלה כי ישראל היא המדינה בעלת שיעור העוני הגבוה ביותר מבין 34 מדינות הארגון.
השבמחק"מספר המועסקים העניים בישראל מטפס בהתמדה ועקף בשנים האחרונות את הרמות של ארה"ב ואירופה, עקב הפגיעה הקשה שגורמת עליית יוקר המחייה והירידה בשכר", נכתב בכתבה בבלומברג.
"שיעור העוני הגבוה, יחד עם חוסר השוויון בהכנסות שהוא החמישי הכי גבוה מבין מדינות OECD, גורם לעמעום זוהרה הכלכלי של המדינה שבהשראתה נכתב 'אומת הסטארט-אפ', ספרם של דן סנור ושאול סינגר שהכתיר את ישראל כמובילה העולמית בהקמת חברות חדשות לנפש", נכתב בבלומברג.
"בתמצית, ישנן שתי מדינות ישראל", צוטט הכלכלן דן בן דוד, מנכ"ל מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית, בכתבה של בלומברג. לפי מחקרי מרכז טאוב, מספר גדל והולך של ישראלים נעדרים את הכלים הנדרשים כדי לעבוד בכלכלה מוטת טכנולוגיה. "לא רק שהמספר שלהם עצום, גם הנתח שלהם מכלל האוכלוסיה גדל", אמר בן דוד."כשאנשים מדברים על כמה כלכלת ישראל נפלאה, זהו שקר", אמר אבישי ברוורמן, שאף הוא רואיין לכתבה בבלומברג. "אנשים עובדים, אבל הם עובדים בשביל שכר נמוך".
לא צריך להיות גאון כדי להבין את זה - צריך רק להיות ישראלי.
מחקהשאלה האמיתית היא *למה* זהו המצב.
הנה נקודה מענינת:
"מספר גדל והולך של ישראלים נעדרים את הכלים הנדרשים כדי לעבוד בכלכלה מוטת טכנולוגיה" \ "עובדים בשביל שכר נמוך"- כמובן שאין להם את הכלים. אתה נשלח ל-12 למערכת החינוך ויוצא עם מעט מאוד יכולות בעלות ערך אמיתי. אף מעסיק לא ישלם לך כדי לפתור משוואה ריבועית, לצטט פסוקים מהתנ"ך או לדעת בע"פ שיר של ביאליק.
כדי להוסיף חטא על פשע, אחרי 12 שנה אתה נזרק לעוד 3 שנים של צבא. אם לא שפר עליך מזלך המיומנויות העיקריות שאתה לומד בצבא הם ירי והכנת קפה שחור. לא בדיוק משהו עם ערך גבוה בשוק החופשי.
אז ביזבזנו לאנשים 15 שנה מהחיים, הכרחנו את שאר האנשים לממן להם את ביזבוז הזמן הזה ואנחנו מתפלאים שאין להם יכולות. יותרה מכך. אותו אדם כבר מצא עבודה בשכר נמוך, אז המדינה לוקחת לו במקרה הטוב שליש מהשכר: מע"מ (18%), אינפלציה (בערך 10%) ועוד כל מיני מיסים.
יש עוד הרבה דברים שלא הוזכרו כאן, אבל מישהו באמת מתפלא למה אנשים עניים אחרי שהם עוברים תחת היד ה"דואגת" של המדינה?
אם לסכם את כל התגובות לעיל אזיי המסקנה היא כי אין להשליך את התינוק עם המים. חופש הקניין אינו הבעיה הבעיה היא אך ורק בעיוות הנוראי שנקרא יחס הרזרבה וכלכלה מבוססת חוב ביטול יחס הרזרבה ואימוץ שיטה מוניטרית כדוגמת השיטה של החברה מ"כסף אמיתי" יכניסו את העניינים לתלם. ויאפשרו לבצע מהלכים נוגדי צמיחה כגון ביטול המס על ההכנסה ומעבר למס על הצריכה בלבד דבר שלבטח יעודד חיסכון וצריכה הגיונית ואף ישפיע על הילודה צריך להיות מפוקסים לא להתבלבל ולא לאפשר בלבול שברובו מכוון על מנת להסיט את הפוקוס מהבעיה בדיוק כמו שעשו לנו במחאה החברתית
השבמחקחופש הוא אף פעם לא בעיה. הבעיה היא מה שמונע חופש וזה הממשלה.
מחקהממשלה היא הסיבה לכל התחלואים. אומנם זה לא ראלי להעלים את הממשלה ביום אחד, אבל צריך להבין שממשלה היא לא מוסרית ולפתוח במסע ארוך להקטנתה ובסוף אולי העלמתה
הנה כתבה נהדרת שהחלק המעניין בה הוא לא החלק הראשון שדן ברובוטים שיחליפו את בני האדם אלא שהיא מתארת תמונה חדשה, התמונה של המצב בו אנחנו נמצאים כיום ושוקעים לתוכו.
השבמחק. זו תמונה של אנושות שהצליחה לייצר את כל הדברים שהיו דרושים בעבר לצורך קיומה באמצעים אוטומטים כך שיכלה להתפנות כעת לצורכיה שלה, אלא שבמקום להתפנות להתפתחות ולתיקון הבעיות שלה, היא מפנה כעת את עיקר מרצה לפיתוח דרכים חדשות ומתוחכמות יותר להרבות הון בצורה ספקולטיבית, לחלק אותו בצורה בלתי שיוויונית, לגרום לאנשים לקנות דברים, ולשלוט באמצעי המדיה.
http://hartogsohn.com/2014/04/21/future-of-work-in-the-age-of-robotics/
הקידמה הטכנולוגית הצמיחה זירות מדיה חדשות שמצריכות הרבה עבודה אבל אינן מתגמלות, ממתכנתי הקוד הפתוח והבלוגרים, דרך משתפי הקבצים ועד כל אחד מאיתנו, למשל כיצרני התוכן בפייסבוק. על פי חוקר האינטרנט ניקולאס קאר (Nicholas Carr), הווב 2.0 הוא דרך מעולה "לשים את אמצעי הייצור בידיהם של ההמונים בלי להעניק לאותם המונים את הבעלות על תוצרי עבודתם". וכמו עם האידאולוגיות שמכרו לנו את העבודה כדת ומוסר, שוב גויסנו לעבודת פרך במסווה של טובתנו האישית.
השבמחקמעובדים בשכר מינימום ועד פרסומאים, אנשי הייטק, מנכ"ליות וטייקונים - כולנו מחויבים לעבוד קשה, או לפחות להעמיד פנים שאנחנו עובדים קשה. למה בעצם? והאם מדובר במאסר עולם בלי אפשרות לחנינה? עוד ועוד מומחים קוראים לאחרונה למרוד בציווי הגורף הזה, לעבוד קשה. שם, הם אומרים, צריכה להתחיל המהפכה. והפתרון שלהם מפתיע, אפילו מטלטל: לשלם לכולם משכורת בסיס גם אם אינם עובדים, וכך לשחרר את כולם מהצורך לעבוד סתם. כל מי שרוצה עוד כסף, שיעבוד עוד קצת, או עוד הרבה. כל השאר יהיו פטורים מההכרח לעבוד קשה.
במאמר שפורסם לפני שנתיים בכתב העת המוביל בתחום, "מחקרים בהכנסה בסיסית", הציע פרופ' ניקולס טידמן (Nicolaus Tideman), כלכלן בווירג'יניה טק, לגייס לעניין את הסניורז', הרווח המתקבל מייצור כסף. לפי טידמן, אם רווחי הסניורז' בארצות הברית יחולקו לכולם, כל אזרח יוכל לקבל כמה אלפי דולרים בשנה. בעתות משבר הסכום יהיה גדול יותר, בגלל הרחבת הכסף; טידמן מצא למשל שאם הרווחים מהדפסת הכסף בסוף 2008 היו מחולקים לתושבים, כל אחד היה מקבל 3,400 דולר בארבעה חודשים. גם זה עדיין לא שכר מספק, אבל זה בהחלט מספיק כדי לשקם את ביטחון הצרכנים ולמתן את נזקי המיתון.
הכנסה מובטחת לכולם גם תחסל את כל ההוצאות הביורוקרטיות של מערכות הרווחה הנוכחיות, שמבזבזות זמן ומשאבים יקרים כדי להחליט למי מגיעות ולמי לא מגיעות הקצבאות. "תוכניות הרווחה הנוכחיות עולות לנו כ־140 מיליארד דולר, ושיעור האנשים שחיים מתחת לקו העוני לא ממש השתפר ברבע המאה האחרונה"
כ־25 אלף איש מתים ברעב בעולם מדי יום, בעוד ארצות הברית לבדה מייצרת מספיק מזון כדי להאכיל את כל רעבי העולם וזורקת לפח מדי שנה כמחצית ממה שהיא מייצרת (כ־40 מיליון טונות אוכל ששווים כ־165 מיליארד דולר,
מחיריהם של מוצרי פנאי כמו מחשבים או מצלמות רק יורדים (בזכות הקידמה הטכנולוגית והפרודוקטיביות), כלומר מצריכים יחסית מעט שעות עבודה. מנגד, דווקא שירותים בסיסיים כגון דיור, חינוך, מזון ותחבורה הולכים ומתייקרים. בזכות הגאדג'טים אנחנו אולי מרגישים עשירים, אבל כשזה מגיע לשירותים הכרחיים, רובנו עניים למדי.
סוציאליזם+שטחיות זה לא פיתרון לבעיות החברה.
מחקפעם אחרונה אני עונה,התייאשתי ממך - מקרה אבוד.
אם היית קורא את הכתבה היית רואה שיש שם הצעה לפתרון, הממשלות יחלקו מענק חודשי לאזרחים. זה יקטין את הפשע, העוני ויתן למי שרוצה ויכול אפשרות לבחור. אני לא יכול לראות שבתקופת הטכנולוגיה יש אפשרות אחרת. מי שרוצה להיות קפיטליסט יהיה קפילטליסט ומי שרוצה לנוח עם ספר יוכל לעשות את זה בלי לחשוש שימות מרעב
מחק