יום שני, 16 במרץ 2015

ח"כ דנון מסביר למה הליכוד לא פרסם תכנית דיור: "גם כך לא יקראו אותה"

תכנית הרדיו של הכלכלה האמיתית (קול ישראל)

אחרי שכמעט כל נציגי המפלגות עמדו בפני השאלות הקשות לגבי המצעים הכלכליים שלהם, הגיע תור הליכוד. האזינו לראיון עם יו"ר מרכז הליכוד ,ח"כ דני דנון. יחד איתו ניסינו להבין איפה מחביא הליכוד את תכנית הדיור שלו והאם יש לו בכלל תכנית כזו? איך זה שנתניהו כל כך חזק נגד האיטולות באיראן אבל פוחד כל כך מרביב דרוקר? וגם מה היתה תגובתו על העובדה שנכח רק 7 שעות בשבוע בכנסת בלבד? מדובר ברקורד כל כך נמוך עד שוועדת האתיקה של הכנסת הטילה עליו באופן חריג סנקציות בגלל אי נוכחות במשכן.




13 תגובות:

  1. מה האובסיסה הזאת עם חתיכת דף עם כמה מילים (ידוע בשם "מצע"). הרי זה לא משנה מה רשום שם, המפלגה לא מחוייבת לקיים את ההבטחות. לכן, מדובר בחתיכת דף שתפקידו לבצע מניפולציה על המספר הרב ביותר של אנשים, ואין שום קשר למה שהמפלגה תעשה בפועל

    השבמחק
  2. חבל על הראיון - דני דיונון לא ענה על שום דבר.
    מה שכן הוא מפוצץ את הראיון במלל כללי וססמאות.

    פשוט מעצבן.
    ערן - כמובן שאני כלל לא בא בתענות כלפיך.
    וכל הכבוד על זה שזרקת לו את האמת בפנים.

    השבמחק
  3. בתור מצביע ימין כבר אי אפשר להאמין לשום דבר שהליכוד אומר. חבל שאין שום מפלגה שמוכנה לעשות שינוי בתוך המערכת עצמה. אפשר כבר להבין שהבעיה היא לא במפלגה מסויימת אלא בעיקר בצורה שבה המערכת הזאת מתנהלת שמאפשרת להתנהלות גרועה.

    השבמחק
  4. עזבו אותכם שטויות, הלך קפוטין???

    השבמחק
  5. הראיון מספק לנו הצצה להתנהלות היומיומית של רוב חברי הכנסת - חצי מהזמן הם עסוקים במשחק שח פוליטי שמטרתו להשאר בממשלה. כמעט בכל הצעה, הצבעה ופעילות בועדה יש גם שיקול פוליטי של 'איך זה יקדם אותנו' או 'איך זה יפגע ביריבים'.
    איך אפשר להתנהל ככה?
    אולי אם יחול איסור לכהן בממשלה יותר מקדנציה אחת תהיה להם פחות מוטיבציה לחשוב על פוליטיקה ונוכל לראות חברי כנסת שפועלים עבור האזרחים..

    השבמחק
  6. שמעתי גם את הראיון עם שרון גל מישראל ביתנו שהיה באותה תכנית. נראה שהוא לא ממש אוהב מראיינים ששואלים שאלות קשות ומעמתים אותו עם המציאות, הוא כמעט טרק את הטלפון באמצע הראיון.

    השבמחק
  7. אנונימי 14:30
    בדיוק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    אם ראש ממשלה חבר כנסת וכל פוליטקאי , יהיה מוגבל בזמן קדנציות, אנחנו בהחלט נראה יותר
    עשיה ופחות הישרדות פוליטית.
    אם סילבן שלום אחרי 20 שנה פלוס בכנסת רואה בעתידו הפוליטי תפקידים בכירים יותר, כאן הבעיה!
    ראש ממשלה לשתי קדנציות וחבר כנסת/שר לשלוש או ארבע קדנציות זה הדבר הכי טוב לנו כאזרחים.
    הכנסת מלאה בחברי כנסת מיותרים שלא יעשו כבר כלום למען האזרח והם שם כבר יותר מעשור.
    מיותר.

    השבמחק
  8. ממפגש עם הנגידה היום (נאסר על הקלטות אז זה מהזיכרון המצויין שלי + האירוע הוקלט על ידי הבחור שבא עם הנגידה, אז אפשר לאמת, למרות שהיא לא אמרה שום דבר בעל ערך, אלו רק דוגמאות לאיך היא מתחמקת):
    סטודנט: "יש היום ביקורת גדולה בעולם, לא יודע לגבי הארץ, על זה שהבנקים הפרטיים מדפיסים כסף ואפילו הבנק המרכזי של אנגליה אישר את זה בדוח שהוא כתב, משהו משהו משהו (ניסיון להפוך את זה לשאלה)?"
    דר. פלוג:
    "לבנקים יש תפקיד חשוב של תיווך פיננסי בחברה- אנשים מפקידים פקדונות והבנקים מלווים את זה הלאה, לעסקים אשראי וכל מיני. חלק גדול מהכעס כלפי הבנקים בעולם הינו על כך שהם קרסו וחולצו על ידי כספים ציבוריים, מה שלא קרה בארץ. הרבה אנשים מתלוננים על הרווחים הגדולים של הבנקים, אבל זה לא כסף שבא מכלום, צריך להשוות את זה לרווח יחסית להון שמושקע בבנק ולבנקים יש הרבה הון."
    עבדכם הנאמן: "הרבה מפלגות, בעצם כולן, מבטיחות להוריד מחירים ואת יוקר המחייה, בנט אפילו התפאר בתור הישג אישי שלו על הדיפלציה האחרונה של חצי אחוז. לעומת זאת לפי חוק, תפקידכפ בבנק ישראל הוא לשמור על עליית מחירים של אחוז עד שלוש בשנה, איך את מסבירה את הפער?"
    דר. פלוג: "תפקידו של בנק ישראל על פי החוק הוא לשמור על יציבות מחירים וזה מוגדר כעלייה של 1-3 אחוז לשנה. זה אגב נקבע לפי מדד של צריכה ולכן לא כולל את מחירי הדירות, אלא רק את השירותי דיור כמו שכירות. יכולה להתבצע ירידה של חלק מסויים במדד כמו שהיה בסלולר ולפני זה בביגוד ועדיין תישמר העלייה במדד."

    ביטו עוד הרבה אנשים ששאלו שאלות כמו "בתור אישה, איך זה השפיע על ההחלטות שלך בקריירה?" ו- "יש עלייה בשיעור הזוגות ששניהם עובדים וזה משפיע על חיי המשפחה, מה דעתך?" וכדומה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בקיצור... אני לא יודע למה ציפיתי

      מחק
    2. אנונימי
      תודה רבה על השיתוף.
      למרות שאין כאן חידושים מרעישים, דבריה של הנגידה בהחלט ברורים ומלמדים על עמדותיה (השגויות):
      1. היא מחזיקה בעמדה (השגויה כפי שראינו במאמרו של ריצ'רד ורנר) שתפקידם של הבנקים הוא תיווך פיננסי. היא מדגישה את הנושא של התיווך. לדעתי, צריך להתמקד בטעות העובדתית זו ולהראות כי הדברים פשוט אינם נכונים עובדתית.
      2. היא, כמו סטנלי פישר לפניה, מדגישה כי התשואה על ההון של הבנקים היא בהחלט סבירה (בסביבות 10%). זהו המדד שלה כי הבנקים אינם פועלים "בחזירות".
      3. היא מסתתרת מאחורי החוק שקבעה הממשלה לגבי יעד האינפלציה ואומרת כי בנק ישראל בסך הכל מקיים את החוק שהממשלה קבעה. בעיני זו היתממות. מבחינתה זה בסדר שבסקטורים מסויימים המחירים ירדו ובלבד שבסך הכל תהיה שחיקה כללית של ערך הכסף (אינפלציה) ברמה של עד 3% בשנה.
      4. הנגידה מציינת את העובדה כי בארץ לא חולצו בנקים (בניגוד לעולם). זה נכון. לא ברור למה קטסטרופה של מישהו אחר שאנחנו לא סבלנו ממנה, צריכה לעודד אותנו.

      מחק
    3. מחזק את דבריו של בעז.
      זה מעניין לראות איך אפילו הנגידה עדיין שבויה בהנחה השגויה שבנקים הם מתווכים פיננסים. דבר שהוכחש הן על ידי קרן המטבע והן על ידי הבנק המרכזי האנגלי והניסוי של ריצ'ארד וורנר.
      http://kalkala-amitit.blogspot.co.il/2015/01/blog-post_14.html

      לגבי הטענה שבנקים בארץ לא חולצו אף פעם. חולצו גם חולצו ובו אזכיר את הבנק למסחר ב2002 והבנקים הגדולים במשבר ויסות המניות בשנות ה-80.

      מעניין יהיה לשמוע את ההקלטה אם תפורסם ולכן אם תהיה כזו אשמח עם המגיב עם הזכרון הטוב ישלח אותה לפה או למייל ב"צור קשר" למעלה.

      מחק
  9. חבל שלא שאלת את הנגידה אם הם סיימו להערך לוועדת החקירה שבדרך..

    השבמחק
  10. יש אחד אליעזר פישמן ש5 מהבנקים הגדולים בארץ מחקו לו השנה כ 2 מליארד ש"ח חוב.
    פורסם באתר TheMarker . תשקורת מגויסת מתעלמת ושותקת.

    השבמחק