יום ראשון, 15 ביוני 2014

מחקר ישראלי קובע: הקנאביס הוא אסון לחברת התרופות

מאת: ערן הילדסהיים

תוצאות מחקר שנערך על ידי קופת חולים מכבי בשיתוף עם ד"ר יהודה ברוך (האחראי הבלעדי על מתן אישורים לקנאביס רפואי עד לא מזמן מטעם משרד הבריאות) הראו כי  צריכת קנאביס רפואי גרמה לירידה של 30% בנטילת תרופות וירידה של 25% בצריכת שירותים רפואיים שונים. כשנשאל על המחקר נציג מכבי בישיבת ועדת הבריאות הוא החל לגמגם ולהתחמק מלתת את תוצאות המחקר.


חשיפת המחקר בתכנית של קרן נויבך ברשת ב:




והנה נציג מקופת חולים "מכבי" מגמגם ומתחמק מלענות מהן התוצאות של אותו מחקר מדובר על הקנאביס בישיבת ועדת הבריאות:



מקור :מגזין קנאביס

23 תגובות:

  1. לאחרונה אושפזתי לאחר שברים מרובים. כאבים שקשה לתאר... אחרי הניתוח להחדרת הקיבועים, לא ישנתי שבוע שלם. חום גבוה. לא יכלתי לתקשר או לסבול אנשים סביבי, לא יכלתי לצפות בסדרות האהובות עלי אפילו, השתגעתי.

    קבלתי כל כמה שעות עירוי וגם כדורים, סמים יקרים שחלקם מבוססי הרואין, עם תופעות לוואי מאוד לא נעימות. העיקר לא קפסולה זולה של מורפיום. התירוץ הרשמי בבית החולים שמורפיום הוא ממכר. יכול להיות. אז מה יש לכם נגד הקנאביס הזול, הלא ממכר, ללא תופעות לוואי, ואפילו עוזר לתאבון של החולה?

    השבמחק
  2. חברה,
    ברור לכם שמי שירוויח ממכירת הקנאביס הרפואי יהיו חברות התרופות.

    הזרעים של הקנאביס הם נכס רציני כי הם ממש מזינים ומלאים בחלבון.
    הקנאביס הוא אכן צמח נהדר אבל אני אישית לא בעד סימום האוכלוסיה.
    לא הייתי רוצה שהנהגים בכביש יהיו תחת השפעת סם או אלכוהול (לא שזה עוזר לי)
    ולא הייתי רוצה שבצבא החיילים יהיו תחת השפעת סמים (ושוב לא שזה עוזר לי)


    נכון לסמים יש השפעה טובה לטווח קצר והקטע הרפואי יכול להיות צודק - אבל חב' התרופות ימכרו את זה בכל מקרה, כמו שבדנמרק הם מוכרים הרואין לנרקומנים (כמובן שהמדינה משלמת)

    אז הפסד לחב' התרופות - לא בטוח!
    ירידה בכמות התרופות? לא נראה לי אמין, אולי זה ספין הפוך?
    כי תכנית לא נמסר כלום ממקור מהימן וכבר כולם יודעים את מה שרוצים שידעו.

    השבמחק
    תשובות
    1. חברות התרופות מתנגדות לשימוש בקנביס רפואי עד שיצליחו לייצר תרופה מסונתזת/כדורים. ברגע שיצליחו וזה יהפוך לתרופה רשמית - פתאום למרבה הפלא הכל יהיה כשר למהדרין

      מחק
    2. אני לא יודע איפה אתה חושב שאנחנו חיים אבל כל האוכלוסייה מסוממת לגמרי... הצעירים מעשנים סמים בלי קשר לחברת התרופות ואישורים של המדינה וממנים בכך את כל השוק השחור, עבריינים, ערבים, וגופים שכנראה לא משרתים את הציבור בחזרה... המבוגרים ואנשים עם כאבים חיים על כדורים שמכילים את אותם הרכיבים שיש במריחואנה, ברוב המקרים החומרים בתרופות מכילים רכיבים יותר חזקים ממריחואנה כמו אופיום, קוקאין ועוד, רק שבנוסף לרכיבים האלו ישנם עוד 101 חומרים שהורגים את הגוף... תראה קצת סרטים על מחקרים, על אנשים שעבדו בחברות תרופות שמספרים את הסיפור האמיתי... תראה מה חברת תרופות עושה לתרופה (אני אגלה לך שברוב המקרים, אם התרופה רק עוזרת למטופל היא לא תצא לאור אלא לאחר שהוסיפו לה חומרים שיכולים לגרום לנו לסוכרת או כל מחלה שתגרום לנו לתופעות לוואי והמשך שימוש בתרופות)... זה שלא מספקים במדינה הזאת מריחואנה רפואית לחולים ולמבוגרים שחושקים בכך היא עוד מראה לשקר הגדול שאנחנו חיים בו... אם ייספרו לכולם את האמת על סיגריות, אלכוהול וסמים, כנראה שמחר יהיה אסור לשימוש אלכוהול וסיגריות וסמים יהיו מותרים ואפילו מקובלים בציבור...
      דוגמא לכדורים שהאוכלוסייה מקבלת ומה היא באמת עושה לנו: (הסיפור מאחורי פרוזק)
      https://www.youtube.com/watch?v=-5uVrbH9lME
      לא הייתי רוצה לראות ילדים ברחוב בני 15 מעשנים סמים אבל גם לא הייתי רוצה לראות אותם שותים אלכוהול ומעשנים סיגריות (אבל את זה אנחנו מקבלים)... כנראה שמבין השלושה הייתי מעדיף שיעשנו סמים... ועדיין זה לא קשור למה מותר ומה אסור, זה קשור לתרבות במדינה, לצורת חינוך ולספר את האמת, ופה אנחנו חיים בשקר בכל מה שנוגע לתרופות, חינוך, כלכלה, פוליטיקה, חקלאות, רפואה וכמעט כל תחום מיינסטרים שתבחר...

      מחק
    3. כל הדיון המטופש הזה לא היה מתקיים אם המדינה לא הייתה מאיימת לשלוח בריונים חמושים לכל מי שמחזיק את עשב הזה. לא היה שוק שחור, ולא היה צורך בחברות שיספקו "מריחואנה רפואית" או בחברות תרופות שיפתחו "תרכיז מריחואנה". ולא, לא היו מליוני בני נוער מסוממים ברחוב.

      אבל יש מרווחים מאוד ברורים ל"מלחמה" בסמים. הרבה מאוד כסף מוזרם מהציבור לכיסים פרטיים

      מחק
  3. מאפיה במשרד הבריאות.....

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון מאד, מאפיה חוקית,,, והתקשורת משועבדת בגלל הפרסומות של חברות התרופות

      מחק
  4. חברות התרופות בשליטה מלאה והן לא רק שלא ינזקו אלא יהיו היחידים שירוויחו. כמו שפיני אמר הם מפתחים תרופה סינטטית שעליה הם יוכלו לרשום פטנט (כי אי אפשר לרשום פטנט על הצמח הטבעי), והם צוחקים כל הדרך לבנק. מה שמזינים בערוצי החדשות הרשמיים זה מה שהם רוצים שתחשבו ולא מה שאתם צריכים לדעת. הכל מהונדס ומבוקר, כולל החדשות .

    השבמחק
    תשובות
    1. בינגו!
      ותחשבו על זה: התקשורת עצמה, כולם מדברים על אותם דברים, כל הזמן. מי מזין אותם? דוברים ויחצ"נים מטעם, שמקבלים את המידע מהאינטרסנטים. גם סוג של סימום.
      בא ערן, ועוד כמה חלוצים כמוהו, ומציע חלופה ישירה, בלי דוברים ויחצ"נים. חבר'ה, הוא עדיין חי! יש לברך על ההישג. אפילו קרן נויבך שב"חוצפתה" מעיזה לגעת במה שאמרו לה ש"אסור", אפילו היא שורדת. אז יש חדש תחת השמש.

      מחק
  5. חבל שמתעסקים בנושא הזה באופן פופוליסטי כל כך. יכול להיות שצריכת קנאביס מורידה משמעותית את הצורך בתרופות אחרות ויכול להיות שלא. את זה בודקים במחקרים רציניים. לקפוץ על כל תוצאה של מחקר ראשוני זה או אחר, רק גורם נזק לדיון.

    להזכירכם, גם למכירת קנאביס רפואי יש בעלי אינטרסים. יש את הצרכנים (החולים ואלה שרוכבים עליהם ובכלל כדי לקדם שימוש בקנאביס באופן גורף) ויש את היצרנים (המתנדבים ובעלי העסקים שרואים את הפוטנציאל הכלכלי בקנאביס רפואי בפרט ובליגאליזציה בכלל).

    השבמחק
  6. לא ממש "חדש", יותר כמו משנת 2013.
    ולהבא - ראוי לתת קרדיט מתאים למקור: http://canna.bi/1gpUkdp

    השבמחק
  7. מחקרים הוכיחו באופן חד משמעי שעישון קנאביס גורם לשמחה למי שמשתמש בו.
    לא יתכן שהמדינה תתן יד לאזרחים שמחים בטח ובטח במדינת ישראל.
    חוץ מזה שהסכנות של הסם הזה הולכות ונחשפות עם הזמן. לאחרונה התבשרנו על קורבן ראשון לסם המסוכן הזה (מקסיקני שנפל עליו טון סם והרג אותו מיידית).
    בקיצור לא הכל ורוד...

    השבמחק
  8. הפכו את הקנאביס ל"תרופת פלא". זה בסך הכל עשב מרדים ומרגיע, שגם לו יש חסרונות
    רוב הסטלנים הם דיי עצלנים וגם הזיכרון נפגע מזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. "רוב הסטלנים הם דיי עצלנים"
      איפשר מקור לטענות האלה? איזה שהוא ביסוס??

      אני לא מכיר שכזה. מה גם שרוב חבריי ה"סטלנים" (משתמשים קבועים) הם עובדים ומרוויחים הרבה יותר מאלה אשר אינם "סטלנים". כמובן שדוגמאות וניסיות אישי אינם הוכחות לכלום, לכן אשמח לאיזה מחקר שמוצא את טענותיך נכונות...

      נ.ב. אמנם יש פגיע בזיכרון, אך כניראה רק לזמן קצר ואז הוא חוזר למצב הרגיל.

      אני מסכים אם הטענה הראשונה שלך אבל- קנאביס הוא לא תרופת פלא אלא בסה"כ עשב מרגיע (למרות שגם זה לא תמיד, תלוי בזן הצמח...)

      מחק
  9. עכשיו הבנתי. זה אתר של סטלנים ב"היי". התייחסותי לכל השטויות שנכתבות כאן בהתאם...

    השבמחק
  10. מה שרואים בסרטון בכנסת יו"ר הוועדה מנסה לעשות לעצמו יח"צ על גבי ראש יחידת המחקר של מכבי. ח"כ חיים כץ סירב להקשיב. קנביס כיוון שהוא סם לא ניתן לבצע ניסוי אקראי מבוקר אלא רק מחקר אפידיומולוגי שבו בוחרים קבוצה שצורכת אותו ומשווים לקבוצה דומה לה שאינה צורכת אותו המחקר הזה נחשב בעל תקפות מדעית פחותה מניסוי אקראי מבוקר RCT. אבל מחקר כזה למשל הוכיח את הנזק שגורם עישון לכן לאורך זמן ושיש מספר גדול מספיק יש תקפות לתוצאות. המחקר של מכבי כלל רק 100 נבדקים וללא קבוצת בקרה ככזה הוא מהווה בסיס למחקר עתידי אבל שום הוכחה בעלת תוקף.
    יו"ר הוועדה מיד הסיק שמנסים להסתיר משהו למה, הרי קופת חולים מכבי תרוויח מכך שיצרכו פחות תרופות ופחות שירותים.
    נראה שהיחיד (בינתיים) שעשה קופה זה יו"ר הוועדה חיים כץ על גבי הד"ר ממכבי שניסה להסביר שזה לא מחקר בעל תוקף מדעי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אז תגיד לי חבר..למה אחרי המחקר המקדים, אותו ביצעו לפני שנתיים, לא הגיע גם המחקר עצמו? אולי פחדו מהתוצאות

      מחק
    2. אולי כי מחקר עולה כסף כל הקופות נמצאות בגירעון?
      כפי שאני ואתה הוכחנו השערות הם לא הוכחה.
      ולמה צריך לממן מחקר אפשר להסתכל על התגובות של אלו שמשוכנעים שקנאביס הוא מעולה ואלו שחושבים שקנאביס הוא השטן. אז לא צריך מחקר כי יש אנשים שיודעים הכול בלי הוכחות.

      מחק
  11. לא רוצה להביע עמדה לגבי קנאביס, אבל הטענות שמעלה ד"ר גבי חודיק נכונות. אולי צריך להקשיב בצורה עניינית לטענות ולא להיות אנטי כל הזמן.

    השבמחק
  12. שימו לב שמי שהעלה את הפרופיל של הקנאביס הרפואי שחדר לתודעה הציבורית והציף את השיח הציבורי הוא ח"כ משה פייגלין. בתגובה לפעילותו הגיב המשרד להשחתת הבריאות בתגובת נגד שנקראת שראל ובקיצור החברה הרפואית לשוד הציבור והרס הבריאות. אנו גם מצפים לתרומתו של פייגלין בנושא של הריבית המצטברת המעבירה את ההון לצמרת הפירמידה ומרוששת את האוכלוסייה.

    השבמחק
  13. בארה"ב ב-20 מדינות מותר שימוש בקנביס רפואי ו2 מדינות שביניהם עיר וושינגטון הבירה - הקנביס חוקי לחלוטין.
    במדינות הללו, בתקופה בדיקה של חצי שנה בלבד מדווח על ירידה ב 10% בפשיעה אלימה כולל הרג, וירידה ב-20 אחוז בפשיעה כמו גניבות. וזה לאחר מאבקים עצומים נגד החוק הפדרלי והבנקים. הרי לכולם ידוע שארה"ב רק ממחית אופיום אפגני עושה מכה של 51- 60 מילירד בשנה, ואותם הבנקים מכבסים בשבילם את הכסף. כנביס לא טוב לרפאה מאותה הסיבה בדיוק, הוא זול ומחליף סמים אחרים בשוק, הן חוקיים(כדורים) והן לא חוקיים(אופיום וכו'..) לכן אלכוהול וסיגריות חוקי כי הן בעלות יכולת מיסוי!!

    השבמחק
  14. רק בישראל מתייחסים לקנאביס כאילו מדובר בסם קשה כמו הרואין או קוקאין. הגיע הזמן להקל על החולים בישראל ולפחות לאשר להם קנאביס רפואי בסטנדרטים של חו"ל!

    השבמחק