יום שלישי, 24 ביוני 2014

המאבק על ההפלרה:כך נראת ישיבת ועדה מכורה מראש בכנסת

מאת: הכלכלה האמיתית.

משלים, דברי תורה ,סיפור הניסיון האישי של יו"ר הועדה בגידול אורגני, קופות פנסיה וזמן דיבור נרחב לתומכי ההפלרה -לזה היה זמן היום בישיבת ועדת הבריאות בנושא הפסקת הפלרת המים בישראל.  רק למתנגדי ההפלרה לא נתנו כמעט זמן דיבור (וגם את המעט שדיברו קטעו באמצע) שלא לדבר על ההתחמקות הבוטה מדיון בנושאים השנויים במחלוקת בהפלרת המים. כך נראתה היום ישיבה שבה ההוגנות והעומק היו הדברים האחרונים שסימלו אותה. מיותר לציין שבסופה החליטה הועדה שהיא נגד התקנה להפסיק את חובת ההפלרה. 

 היום התקיים דיון בהול בתקנה להפסקת חובת הפלרת המים בוועדת הבריאות בכנסת. הועדה התכנסה בעקבות דרישה של שלושה חברי כנסת, שהגישו בקשה לדיון מהיר בנושא הקפאת יישום התקנה הצפויה להיכנס לתוקף באוגוסט 2014. על הבהילות התמוהה והסיפור המחשיד מאחורי הדיון כבר הרחבנו הבוקר בקישור כאן.

את הועדה ניהל ח"כ יעקב מרגי (היו"ר הקבוע ח"כ חיים כץ לא השתתף) שגם היה אחד מחברי הכנסת שביקש לשנות את החלטת השרה גרמן בנושא. למעט  מהנדס המים אהוד לשם שהגיע ביוזמתו, כל מומחי הרפואה והמדע שהוזמנו לדיון תמכו בהפלרה וקיבלו בסך הכל זמן דיבור ארוך. יעקב גורמן מעמותת "איזון חוזר" שהגיש את הבג"ץ נגד ההפלרה בעטיו שונתה תקנת ההפלרה כלל לא הוזמן לועדה.הוא שמע על הדיון במקרה וביקש להגיע באופן עצמאי פחות מ24 שעות קודם לכן כדי לשאת דברים. זכות הדיבור ניתנה לו רק לאחר בקשות חוזרות ונשנות וגם כשדיבר נקטעו דבריו באמצע.נראה שהוועדה לא עשתה מאמץ מינימלי כדי לשמוע את דעת המתנגדים.

ח"כ יעקב מרגי - ראש הועדה היום ותומך בהפלרה

מהדיון בוועדה עלה רושם שהעולם האקדמי וגם מדינות העולם הן בעד הפלרה, ולא כך. באירופה כמעט ואין מדינות שמפלירות את המים.בארה"ב איזורים מוניציפליים שלמים יורדים מפרקטיקת ההפלרה. למעשה רק חלק קטן מהמדינות המערביות ומדינות העולם ככלל מפלירות.

הפלרת המים היא תרופה מונעת כפויה. מעבר לשיקולים הרפואיים של בעד ונגד זוהי פגיעה בוטה בזכויות הפרט. הוועדה כלל לא דנה בהיבטים האתיים או המשפטיים של ההפלרה.
בנוסף הפלואוריד מסייע אך ורק לציפוי השן. לכן אין צורך לבלוע אותו כדי לקבל את ההשפעה (הלכאורה) מיטיבה. הדיון כולו נסוב על הכנסת הפלואוריד למים בעוד שאין צורך בהכנסת הפלואוריד למים, די במשחות שיניים או במי שטיפה של פה.

בתגובה לטענה על מינון אקראי של הפלואוריד (יש כאלה ששותים 10 ליטר מים ויש כאלה ששותים רק מים מינרלים), ענה מנהל הדיון(יעקב מרגי) שמינון הפלואוריד במים הוא קבוע לכל המים הנשתים .טענה תמוהה ושגויה. לא היה דיון רציני בעניין המינון שהוא פרמטר מרכזי בכל תרופה שניתנת וזאת למרות נוכחות של רופאים ונציגים מטעם משרד הבריאות.
גם עניין עלות תועלת נידון בצורה רדודה ביותר. שרת הבריאות בעבר טענה שרק 2% מהמים נשתים, כך ש-98% מהמים מופלרים לשווא ועלולים לגרום לנזקים מיותרים. הוועדה כלל לא דנה בעניין זה.

הוועדה עירבבה בין הפלרת המים לבין הצורך בפלואוריד. בעוד שרת הבריאות לא דחתה את הצורך בפלואוריד היא התנגדה לשיטת הפלרת המים. בוועדה דובר על שני הנושאים באותה חבילה. הוועדה לא עשתה מאמץ מינימלי לרדת לסוף דעתה של השרה ולבחון את עניין החלופות להפלרת המים שעליהן דיברה השרה בעבר. קשה להימנע מחשד שהדיון נעשה במכוון ברגע האחרון כדי שלא יהיו חלופות.

כל זה לא מנע כמובן מיו"ר הועדה לאמץ את הקביעה שההפלרה היא שיטה יעילה למניעת עששת וקרא לבחון שוב את יישום התקנה לבטל את חובת ההפלרה בישראל.
מי שתצטרך להחליט בסופו של דבר אם לאמץ את מסקנות הועדה הזו היא השרה גרמן. נכון לרגע זה עדיין לא הודיעה כי שינתה את החלטתה להפסיק את חובת ההפלרה בישראל.

20 תגובות:

  1. לא להתעצל!
    רישמו מייל לשרה גרמן עד כמה אתם סומכים עליה במאבקה הצודק,עודדו אותה לא להכנע ללוביסטים למיניהם וציינו כי כל העם עוקב בדאגה אחר התוצאות הללו.
    בסופו של דבר, כולנו ניפגש בקלפי.
    בהצלחה לכולנו

    ygerman@knesset.gov.il

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל אני לא סומך עליה.
      אני חייב להתחיל לסמוך עליה כדי שלא ירעילו אותי?
      שירעילו.

      מחק
    2. כולנו נפגש בקלפי אבל הקלפי לא משנה כמעט כלום.
      כדי שהשם שלך יופיע על פתק בקלפי דרוש הרבה כסף. כסף אותו מספקים כל מיני גורמים, כמו אלו שמוכרים את החומר המשמש להפלרה.

      בחירה בקלפי שקולה לבחורה שנותנים לה לבחור מי מבין מספר אנסים יאנוס אותה ראשון. אנחנו צריכים לדרוש את סיום האונס במקום החלפת אנס אחד באחר

      מחק
    3. אתר זה וידיעה זו ממחישים את אוזלת היד והיכולת לפרט בתוך הכלל לקבוע את גורלו. ועוד נוסף לכך גם הוא לא נשאל מבעוד מועד אם יש לו דעה או מקום בחירה אפילו. זה לא רק בנושא הפלרת המים. כל "השיטה" הקיימת היא חותמת גומי לחוסר שיטה. יש בעם שלנו חוקה ברורה שניתנה לנו ונקראת ואהבת לרעך כמוך שמורכבת משלב א' אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך ושלב ב ואהבת לרעך כמוך. השיטה פו.רת את כל הבעיות וקיימת בטבע והיא חוק הטבע שאינו משתנה. עד שלא נתאחד ונקיים את אותה שיטה ממקום האיחוד והחיבור בינינו כי חובת האדם המפותח והמודע לקיים משפט זה בערבות ההדדית בינו לחברו כמו בינו לשונאו עד אותו רגע של קיום משפט זה בשלמותו ללא סייג ימשיכו לשלוט בנו כוחות שיביאו מטבעם לאסונות רבים והרעלות וליכאורה נרגיש שאנחנו יכולים לשנות את גזרותיהם. זה כל כך הגיוני ונכון אפילו שזה ניראה הכי לא יעיל לפי תפיסתנו המעוותת שאנחנו יודעים טוב יותר. הטבע סידרה לנו הכל ומכל טובה חוץ מהבחירה שאנחנו נבחר לאהוב אותה חזרה. לכך אנחנו צריכים ללמוד קודם לאהוב את הזולת כמו את עצמנו ואז הכל יתישר. אין פה שום אונס זה פשוט חוק האהבה שמצוי בטבע ואינו משתנה ומחייב את האדם לאהוב את חברו כמו את עצמו. מעל השנאה ומעל ההבדלים.

      מחק
  2. בסגנון זה התנהלה הועשה לפני כשנתיים. לאזרחים המשתתפים בוועדה אין כמעט זכות דיבור. היחס כמעט מבזה. קוטעים או לוחצים עליהם לסיים. גם בוועדה לפני שנתיים בה נכחו חבריי, רוב המשתתפים היו בעלי תפקיד שהחליטו מראש מה דעתם.
    יצאנו בתחושה חזקה שהוועדה ממש לא נועדה לשינוי דיעות, ובוודאי לא לקבלת החלטות, ההחלטות מתקבלות במקום אחר. היא נועדה רק כדי "לסמן וי" שהיא התקיימה ובכך לצאת ידי חובת ההתנהלות התקינה.

    השבמחק
  3. חברי הכנסת נקנו ושולמו מראש - ככה נראה פרעון צ'ק.
    אין לזה שום קשר להפלרה או בריאות כי לח"כ יש מספיק כסף למים מינראלים והם לא ישאו באחריות אישית למעשיהם

    השבמחק
  4. שלום לך כבוד שרת הבריאות,
    יש לי רעיון נהדר לשמירה של בריאות התושבים!
    כולנו יודעים שישנם לא מעט אנשים שנחשפים לקרני השמש ללא אמצעי הגנה ומסתכנים במחלות עור.
    לכן אני מציע לך שבנוסף להוספת החומצה הפלואורוסיליצית למיי השתייה שלנו תוסיפו גם קרם שיזוף!
    הרי זה פועל בדיוק על אותו עקרון של ההפלרה:
    חומר (שנחשד כרעיל בבליעה) שאמור (בספק) להגן על חלק מהאוכלוסיה בשימוש חיצוני בלבד (גירגור) מוסף לכלל מים השתייה וניתן לכלל התושבים בעל כורחם!

    אז שימו לנו גם קרם שיזוף בבקשה

    תודה רבה,
    אזרח מודאג מאוד

    השבמחק
    תשובות
    1. השרה מתנגדת להפלרת המים, זה אנשי המקצוע במשרדה שמתעקשים על כך...

      מחק
  5. מייל שנשלח לשרה.
    נושא: מחזקים את יידיך בנושא ביטול ההפלרה
    תוכן:
    תודה על שאת חושבת על טובת הציבור,
    ולא פועלת מתוך אינטרסים של חברות ההפלרה אשר ממשיכות להפעיל לחץ (מה שלא ניתן לומר על ח"כ אחרים).
    יישר כוח.

    השבמחק
  6. עוד כשהיתה ראש עריית הרצליה, יעל גרמן (לא סובל אותה ואת מפלגתה) הודיעה שהיא מפסיקה להפליר את המים של הרצליה. היא התעקשה עד שאיימו עליה במעצר.

    השבמחק
  7. רק תביעה בבית נגד המדינה

    עשרות ומאות תביעות משפטיות או הפיכה אזרחית

    אנחנו לא נוכל להפטר מהחלאות האלה כי מישהו מורח אותם בהרבה מאוד כסף

    כל עוד שלא ניקח גורלנו בידינו החיים כאן יראו בדיוק כמו הפרצוף של המחוקק שבחרנו

    השבמחק
  8. תמיד אפשר לעתור לבג"ץ אם ישנו את ההחלטה - ממה אתם חוששים?
    אם יש אמת בדברים (בניגוד לתביעה לבג"ץ בנושא החיסון, שסוקרה באתר הזה רבות, אך ברגע האמת נסוגה אחור ונמשכה מיוזמת העותרים - מה שמוכיח מעל לכל צל של ספק שאין בדבריהם ממש) - אין ממה לחשוש יש בג"ץ המגן על זכויות הפרט, זה תפקידו!!
    אם אמת בדברים, קדימה, עתירה חדשה!

    אשר

    השבמחק
    תשובות
    1. בג"ץ מגן על זכויות הפרט - הצחקת את בייניש

      אתה יודע מהו הסכום המינימאלי הדרוש להגשת עתירה לבגץ (לא רק אגרות אלא גם כמה עולה לשכור עו"ד)? זה מתחיל בסכום עם שש ספרות ונמשך שנים רבות.

      כמה "פרטים" במדינה יכולים להרשות לעצמם להגן על זכויותיהם במחיר כזה?
      בג"ץ (כמו כל בית משפט אחר) - מגן על מי שמסוגל לשלם

      מחק
    2. לא נכון. עתירה לבג"צ תלויה באגרה של כ15,000 ש"ח ובדיוק כמו בעתירה המגוכחת על הפוליו, תמיד יהיו עורכי דין שיהיו מוכנים לעשות את העתירה בחינם, מה שנקרא פרו-בונו

      מחק
    3. 15K זה גם הרבה כסף, וההנחה שתמיד תמצא מישהו שיעבוד בשבליך בחינם היא שגוייה.

      בנוסף, עו"ד יעבוד בחינם אם יש לך סחף תקשורתי שיעשה אותו מפורסם. בשביל סחף תקשורתי נחש מה צריך .... כסף! אולי תרוויח עו"ד בחינם אבל משרד יח"צ יגבה ממך לך פחות

      מחק
  9. נבהלתי בהתחלה.
    רפרפתי עד הסוף וראיתי:"מי שתצטרך להחליט בסופו של דבר אם לאמץ את מסקנות הועדה הזו היא השרה גרמן. נכון לרגע זה עדיין לא הודיעה כי שינתה את החלטתה להפסיק את חובת ההפלרה בישראל.".
    נרגעתי.
    אפשר לחזור לפעילות רגילה,אין צורך במיילים לשרה.
    גרמן היא זאת שיזמה את הבדיקה הכימית בישראל לחומצה הפלור' והיא זאת שבין בעלי השררה תומכת
    בהפסקת ההפלרה לכן כל עוד שאין מישהו שמכריח אותה ואין שר בריאות חדש אז הכל בסדר.

    וערן לא הצלחת לגלות מי עומד מאחרי 3 הח"כים זה הכי מעניין בינתיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. חברי הכנסת משלוש מפלגות שונות מייצגים בדיוק את קהל הבוחרים שלהם- חרדים ספרדיים, חרדים אשכנזים וערבים. האוכלוסיות הכי חלשות במדינה שהם כידוע אלה שהכי צריכים את הפלרת המים בשביל להגן על בריאות הילדים ולמנוע אשפוזים של מאות ילדים בשנה בגלל סיבוכים של עששת.

      מחק
    2. האוכלוסיות החלשות שלא מסוגלות לקנות מים מנרלים הן הכי נפגעות מההמלצה האומללה הזו. להזכירכם בשפכים ששופכים למים (כביכול כדי להגן על השיניים) יש גם ארסן, עופרת קדמיום וככל הנראה אפילו אורניום....

      ע'

      מחק
    3. מאיפה אתה ממציא את הדברים האלה? אולי גם ציאניד שמים לך במים? ציקלון בי? חדי קרן מעופפים?

      מחק