יום שבת, 28 ביוני 2014

האם בעתיד צמחים יחליפו את תאורת הרחוב?

מאת: אתר WeShare

האם בעתיד התאורה במקומות הציבוריים שלנו הולכת להיות ביולוגית לחלוטין? חברה אמריקאית בשם BioGlow בהחלט עושה צעדי ענק כדי לגרום לזה לקרות.


הנדסה גנטית של צמחים היא נושא שנוי במחלוקת - ההבטחה של הטכנולוגיה היא עצומה, עם סיכוי ליצור צמחים שמניבים תוצרת גדולה יותר, עמידים למחלות ולבצורת, וגדלים מהר יותר. הסיכונים אליהם מתייחסים בדרך כלל הם שמדובר בטכנולוגיה צעירה, שההשפעה שלה על האדם והסביבה אינה מוכרת, והזנים החדשים עלולים להחליף זנים קיימים, לפגוע במגוון הביולוגי וליצור מצב שפגע מסויים יכחיד את הזן החדש (כמו למשל, פטריה שפוגעת בבננה הכי מבוקשת בעולם). לבסוף, החברות שמייצרות את הזנים החדשים מגנות עליהם בפטנטים שונים ועלולות לייצר תלות מסוכנת של חקלאים במוצריהם. (לקריאה נוספת, ״זרעים של חורבן?״)

עם זאת, חוקרים מסויימים מנסים לקחת את ההנדסה הגנטית בצמחים למקומות אחרים לחלוטין, של ייצור תרופות, ניקוי רעלים ומתכות כבדות, ואפילו תאורה טבעית.
Starlight Avatar - נראה קצת כמו בזיליקום זרחני.
חברת BioGlow עבדה על צמח בשם Starlight Avatar, שמשלב בתוכו גנים מבקטריה ימית שמייצרת אור. כתוצאה מכך הצמח מקרין אור כחול-ירוק עדין בלי צורך בשימוש בכימיקלים או בהקרנה של אור אולטרה-סגול. האור שהצמח מספק כרגע הוא חלש, ולכן מסוגל לשמש כרגע רק לדקורציה ולא לקריאה או תאורת רחוב. בסוף ינואר החברה פתחה במכרז עבור הגרסה הראשונה של הצמח, והעמידה כ20 צמחים אותם הציבור יכול לקנות. כולם נמכרו במהרה במחיר של 800$ לצמח.

הכי מאיר - הדור הבא מאיר יותר
הכי מאיר - הדור הבא מאיר יותר. הפיתוח הבא של הצמח כבר מספק אור הרבה יותר חזק, והיישומים של טכנולוגיה כזו הם פנטסטיים - דמיינו לעצמכם שדרת עצים לצד כבישים מהירים, שמספקים אור בלי תלות ברשת החשמל תוך חסכון עצום בצריכת חשמל. ומה אם העצים יאירו במגוון צבעים, וטיול לילי ברחובות העיר יהפוך לביקור בכוכב פנדורה מהסרט אווטאר, או ביקור בקרקס קסום? ואיזו השפעה תהיה לצמחייה הזו על הסביבה, בעלי החיים ובני האדם?

7 תגובות:

  1. יופי של פוסט ....תודה

    השבמחק
  2. יש צמחים שנכבים עם כניסת השבת? ואיך יכבו את זה בזמן מלחמה כשצריך האפלה?
    בשלב הבא ישתילו בנו את הגן הזה ונוכל לטעון אתו את הסלולרי. אבל החברת החשמל תתנגד.

    השבמחק
  3. אין צורך להצמד למלחמות האפלות וחברת חשמל...כל אלה וכמעט כל מה שאנחנו מכירים עבר זמנם...

    השבמחק
  4. יוסי המג'נון28 ביוני 2014 בשעה 21:02

    אם התופעה תיתן לגיטימציה להמשיך ולהרעיל אותנו בהנדסה גנטית ולשחק את אלוהים אז עדיף שלא. ישנן אלטרנטיבות לאנרגיה ירוקה להארת הרחוב בלילה ובכלל להפקת אנרגיה רק שהממסד מעדיף עדין לדבוק באנרגיה מזהמת

    השבמחק
  5. אם זה יהיה בקוד פתוח...

    השבמחק
  6. הצמחים האלו ממש יעילים... עד שהם מתחילים לטרוף אנשים

    השבמחק