יום רביעי, 25 ביוני 2014

בעקבות תחקיר הכלכלה האמיתית:החל משנה הבאה ניתן יהיה לרשום ילדים באופן חלקי לכ2000 צהרונים מכל הארץ

מאת: ערן הילדסהיים

משרד הכלכלה דרש עד כה מהורים לשלם באופן מלא עבור הצהרונים שהוא מפעיל , גם אם ילדיהם היו זקוקים לסיוע הצהרון רק בחלק מהשבוע. "מדובר בנוהל מחייב של המשרד"-ציין המשרד בפני הכלכלה האמיתית אלא שבדיקה שערכנו לא מצאה אף נוהל כזה. החודש הודיע המשרד כי הוא חוזר בו מהדרישה וכי החל משנת הלימודים הבאה יוכלו ההורים לרשום באופן חלקי ילדים לצהרוני המשרד. המהלך צפוי לחסוך אלפי ש"ח להורים רבים ויתן פתרון לכאלה שאינם זקוקים לסיוע הצהרון במהלך כל השבוע.

לפני שלושה חודשים הבאנו כאן את סיפורה של שיר גולדנברג, שהחליטה לעבוד פחות כדי להקדיש יותר זמן לילדיה. היא רשמה את הילדה שלה באופן חלקי לצהרון הנתמך בידי משרד הכלכלה,וזאת על מנת למצא פתרון עבורה רק עבור אותם הימים בהן היא עובדת. שיר, שלא ביקשה מהמדינה סבסוד עבור הרשמת בתה לצהרון, קיבלה לאחר שנה וחצי טלפון מיחידת הצהרונים. בצדו השני של הקו נאמר לה כי על פי נהלי משרד התמ"ת ,כדי שצהרון יהיה מוכר ונתמך בידי המשרד, כל ילדי הצהרון מחויבים להיות נוכחים במסגרת מלאה, כלומר חמישה ימים בשבוע. מסגרת חלקית, כפי שהיתה עבורה עד כה, אינה אפשרית עוד. לפיכך משרד הכלכלה העמיד בפני שיר שתי אפשרויות: הראשונה היא שפעמיים בשבוע הילדה תישאר ברחוב עד שתוכל להגיע ולאסוף אותה, או ששיר תרחיב את הצהרון למסגרת מלאה ואז כמובן ההוצאה שלה תגדל בעוד אלפי שקלים בשנה. הודעה דומה נמסרה במקביל להורים נוספים שילדיהם שהו בצהרונים הנתמכים על ידי המשרד.



בדיקה משותפת של הכלכלה האמיתית וגולדברג העלו כי משרד הכלכלה פעל ללא נהלים מוסדרים בעניין. הגשנו מספר פניות למשרד ואולם החודש עדכן המשרד את הנוהל ואפשר רישום חלקי. וכך נכתב בנוהל המעודכן לשנת הלימודים הקרבה:
  ילדים ישהו בצהרון חמישה ימים בשבוע. רק ילדים אשר ישהו חמישה ימים בצהרון יהיו זכאים להגיש בקשה לתמיכה בשכ"ל. ניתן לשלב ילדים בשהות חלקית בצהרון על בסיס מקום פנוי. חובה לציין ביומן הנוכחות היומי בצהרון את שמות כל הילדים ולהדגיש באופן בולט את הילדים השוהים שהות חלקית. חובה למלא גם עבור הילדים השוהים שהות חלקית שאלון הרשמה לצהרון ולציין וויתור על גבי השאלון.
לנוהל המלא שפרסם משרד הכלכלה לחצו כאן 


9 תגובות:

  1. האם מדובר בכל הארץ ? איפה אפשר לבדוק מי כלול ומי לא ?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. הצהרונים פזורים בכל הארץ . הרשימה תתפרסם על ידי משרד הכלכלה בקרוב בקישור הזה:
      http://www.moital.gov.il/NR/exeres/EC351D35-319F-4EE7-9B4A-9F8A845994CB.htm

      מחק
  2. כל הכבוד ערן!

    השבמחק
  3. שאפו! עיתונות אמיתית במיטבה :)

    השבמחק
  4. מה שניתן להבין כאן זה שאיזה פקיד מפגר שלף נתונים מהראש.
    יש לי בעיה עם אוכלי חינם אבל כאלה שגם מונעים אוכל מאחרים צריך להעיף דחוף!!!

    ערן אתה והקבוצה שלך מצליחים לחצוב את הדרך כנגד כל הסיכויים.
    כל הכבוד לכם.

    הדברים המדהימים ביותר נעשים בד"כ על ידי קבוצה קטנה ומסורה -ההמון מגיע רק לאחר מכן, ואני בטוח שהמהלך הזה יביא המון כח בחזרה.

    בהערכה
    אמיר

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  7. יפה מאוד! זה היה פשוט נורא שהוציאו ילדים ממסגרות באמצע השנה.
    עכשיו אני תוהה מדוע בכלל תולה המשרד את התמיכה בשהות מלאה בצהרון. שיתלו את זה בשעות העבודה של ההורים, ויסבסדו בהתאם ליחסיות השהות בצהרון.
    הרי אם יש הורים שיצאו לעבודה במשרה מלאה ומתפרנסים מעט, הרי שאם יש להם מי שיעזור בחלק מהימים (סבא וסבתא לדוגמא) - אין סיבה שיוותרו על העזרה הזו.

    השבמחק