יום חמישי, 22 במרץ 2012

ממה הם מפחדים? אובמה חתם על צו נשיאותי המאפשר הטלת משטר צבאי בארה"ב גם בתקופות שלום

בשקט והרחק מאור הזרקורים נחתם צו נשיאותי בשבוע שעבר ,מהמשמעותיים שהיו בארה"ב בתקופה האחרונה.הצו נותן לנשיא ארה"ב סמכויות כל כך נרחבות שבשטח יאפשרו לו להטיל משטר צבאי אם ירצה. הכל נעשה תחת השם התמים של  מוכנות המשאבים למען הבטחון הלאומי כאשר לנשיא ניתן הכוח על פי צו זה לקבל את השליטה על "המשאבים והשירותים הנחוצים לתמוך בתכנונים ובתוכניות האלה". את הצו ניתן למצא באתר הבית הלבן .



הצו מתאר את התוכנית הבאה:

“in the event of a potential threat to the security of the United States actions are necessary to ensure the availability of adequate resources and production capability, including services and critical technology, for national defense requirement 

"במקרה של איום פוטנציאלי על בטחונה של ארה"ב ,פעולות הן הכרחיות לוודא זמינות של משאבים הולמים ויכולת ייצור הכולל שירותים וטכנולוגיה קריטית למען הבטחון הלאומי"

הצו הזה דומה לצו נשיאותי מס. 12919 שקיים כבר מתקופתו של שלטון קלינטון ,אבל הפעם הוא שונה בכך שהוא מקבל תוקף גם לתקופות שלום:

“The United States must have an industrial and technological base capable of meeting national defense requirements and capable of contributing to the technological superiority of its national defense equipment in peacetime and in times of national emergency.”


מאחר שתמיד שורר מצב של שלום או מלחמה, המשמעות היא שהצו הזה יכול להיות מופעל כמעט בכל עת. ע"פ רשת FOX  הצו הזה הוא בעל עוצמה כל כך גדולה ,שהוא מעניק לנשיא את היכולת לקבל שליטה על המזון בארה"ב, המשקים,הציוד חקלאי,על כל מפעל או צורה של הפקת אנרגיה, מקורות מים, כל סוג של תחבורה אזרחית (מכוניות , אוניות, מטוסים) או כל חומר אחר שידרש בשביל להגן על הבטחון הלאומי וזו רק רשימה חלקית.

ארה"ב קיימת למעשה מ1776 ,מה גרם דווקא עכשיו לנשיא אובמה לאשר צו כזה?
אז קודם כל נציין ,שמי שמתקשה להאמין שממשל ארה"ב באמת מסוגל לפעול בעת מצוקה נגד אזרחיו אז אפשר לקחת כדוגמא למשל את שנות ה30, אז הפך רוזוולט את כל אזרחי ארה"ב לאויבי האומה רק בשביל שיוכל להחרים להם את הזהב בלי צורך להפר את החוקה.


רמז נוסף למה הוטל צו זה דווקא עכשיו, אנחנו יכולים לקבל מאירוע שהתרחש בשיאו של המשבר הקודם באוקטובר 2008:
ליהמן ברדרס קרס , בהלה אחזה בשווקים , הבורסה רשמה ירידות חסרות תקדים. בארה"ב נשלף באותו הזמן מסמך עב כרס בין 700 עמודים שתכליתו חילוץ הבנקים תמורת 700 מיליארד דולר ,מה שיסתבר מאוחר יותר כיותר צ'ק פתוח עבור הבנקים והכל על חשבון משלם המיסים. הקונגרס דחה את החוק בפעם הראשונה בטענה שאינו יכול לאשר חוק כל כך משמעותי המכיל 700 עמודים מבלי שיוכל לקרא אותו מעבר לכמה שעות שהוקצו לו.
 עד כאן הכל ידוע - פרט שהוצנע על ידי כלי התקשורת הוא אותו וידוי נדיר של הרפובליקני בראד שרמן (ראו בסרטון המצורף) שחשף בקונגרס כי הוא ומספר מחבריו אוימו שבמידה ויפילו את הצעת החוק , יוכרז משטר צבאי בארה"ב. מאחר שאז בתקופת שלום עדיין אי אפשר היה להפעיל את הצו הזה ומאחר שגם כך הקונגרס נכנע ללחצים והאיומים והחוק עבר בהצבעה השניה,משטר צבאי אז לא הוטל.
הבעיה של ארה"ב אז היתה החוב הגדול שלה. היום החוב שלה גדול פי כמה ,מה שמבטיח לנו שהמשבר הבא יהיה גדול מקודמו ואולי אפילו הגדול ביותר שידענו מאז שנות ה30. האם לזה מתכונן הממשל?

בראד שרמן בנאום המפורסם בקונגרס (לחצו על cc בתחתית הסרטון להפעלת הכתוביות בעיברית)


17 תגובות:

  1. I'm ahead of you Alex Jones, still, it's not too late to pile up on cheap LEAP puts..

    - Eran

    השבמחק
    תשובות
    1. השאלה המרכזית האם הדמוקרטיה פשטה רגל?
      כפועל יוצא מכך ובעקבות כשלון השיטה הרוסית מה תהיה שיטת השלטון הבא?
      האם נכונה הטענה כי שיטת החוב גרמה להתפתחות טכנולוגית?
      ברור שלא הרי גם ברוסיה של פעם התפתחה הטכנולוגיה אפילו יותר מכל זמן אחר כך שזהו תרוץ בפיהם של בעלי השררה.
      לכן בעתיד הציבור יצטרך לקחת את כל מה שלמד ולממש שלטון אשר יקדם לא את הכסף (עגל הזהב) אלא את ההתפתחות שלנו כמין ואת היכולת שלנו לשרוד

      מחק
  2. ארה"ב של היום איננה מזכירה במאום את אתה אימפריית חופש שהייתה בעבר.
    זו אימפריה תאגידית פשיסטית שמנוהלת ע"י התאגידים שרותמים את כוח האזרחים למטרותיהם. החוק הנוכחי שעבר בבית המחוקקים הוא חוק דיקטטורי לכ דבר ועניין והא המשך ישיר לחוקים שעברו לאחר "פיגועי " התאומים.
    בארה"ב של היום יש איש מודיעין לענייני פנים על כל 300 אזרחים.
    דבר אחד הם טרם הצליחו לעשות והוא לפרק את אזרחי ארה"ב מנשקם.
    זכות שמקובעת היטב בחוקה בדיוק כדי למנוע השתלטות עוינת מצד הממשל.
    ברגע שהם יצליחו לפרק את האזרחים מנשקם . חסל סדר סופית על מדינת החופש ארה"ב.
    גבלס ימח שמו, שר התעמולה הנאצית אמר פעם, ששקר גדול אין צורך להסתיר.
    הציבור ממילא לא יאמין בו שהרי הוא נראה מופרח לגמרי.

    השבמחק
  3. בשנת 2008 נשיא ארה"ב היה ג'ורג' בוש הבן. אובמה החל את כהונתו בשנת 2009. לעניות דעתי ג'ורג' בוש הבן ייצג את הקפיטליזם ואת השיטה המוניטרית הקיימת. אינני יכולה לאמר שהדבר זהה לאובמה אשר מנסה בכל מאודו לסייע לאזרח הפשוט במדינה כדוגמת חוק בריאות ממלכתי שהרפובליקנים כ"כ התנגדו לו.

    לכן, שוב לעניות דעתי, הבשורה הזו יכולה להיות משמחת, כי ייתכן מאד שהצעד הזה נועד על מנת להלאים את הפדרך ריזרב בנק, וזה יאפשר לשנות את המדיניות המוניטרית הקיימת.

    ETJ

    השבמחק
  4. האמת היא, שאם וכאשר יתחולל בארה"ב המשבר הענק הצפוי (גם ע"י בלוג זה), אנחנו כנראה באמת נראה מהלכי חירום מצד הממשל, שהיום נשמעים כמו פנטזיה הוליוודית.

    הרי כשהמערכת הבנקאית תקרוס, כשאנשים עובדים, בעלי משפחות, יבינו שכל כספם, רכושם והונם התאדה באוויר. כשהאמריקאי הממוצע יבין שבעצם אין לו כסף לאוכל לילדים, למחר בבוקר- וזה לא יקרה בגלל הרפתקאה פרטית שלו, אלא בגלל השיטה, שמלכתחילה לא נועדה לשרת אותו, אלא קומץ עשירים מופלגים, שמתעשרים עוד ועוד בזמן שהוא הולך ומתרושש- ביום שזה יקרה, יפרצו מהומות בארה"ב.

    הממשל יאלץ להפעיל את המשמר הלאומי ואת הצבא נגד האזרחים, ויצטרך להפעיל חוקי חירום מהסוג שרק הוליווד חושבת עליהם.

    כלומר- אם אנחנו צודקים, והשיטה הגיעה לסוף דרכה, אז אובמה צודק בשאיפה להכין לעצמו מראש כלים להתמודדות עם המהומות המתרגשות עליו. הרי לא באמת חשבתם, שהוא יתפטר ביום הקריסה, נכון?

    בקרוב אלנו... (רק שפה לא צריך חקיקה מיוחדת לגזול מאיתנו חרויות יסוד).

    השבמחק
  5. ביום שזה יקרה ככר לחם תהיה שווה את משקלה בזהב. אולי כדי להתחיל לאגור ככרות לחם :-)
    בשורה התחתונה כשיתחיל המחסור באנרגיה והמחירים יזנקו לשמים וכלל הסחורות ייתיקרו בעקבות כך ורק עשירים יוכלו לרכוש לחם, בנקודת זמן זו חובה להפעיל משטר צבאי ולמנוע אנרכייה מוחלטת. העתיד שחור כנפט...

    השבמחק
  6. לא קשור, ואולי כן קשור לכתבה...
    לפי וול סטריט ג'ורנל מאתמול, ממשלת טורקיה מנסה לשדל את האזרחים להפקיד את הזהב שלהם בבנקים. זהו מאמץ של הממשלה להשיג מט"ח כדי לסגור את החור בסחר הבינלאומי.אני מצרף את תחילת הכתבה. מה שהדהים אותי היא ההערכה שכמות הזהב שהתורכים מחזיקים באופן פרטי היא בסדר גודל של 270 ביליון דולר!

    ISTANBUL—The Turkish government, facing a bloated current-account deficit that threatens to derail the country's rapid expansion, is trying to persuade Turks to transfer their vast personal holdings of gold into the country's banking system.

    The push to tap into the individual gold reserves—the traditional form of savings here—is part of Ankara's efforts to reduce a finance gap that is currently about 10% of gross domestic product.

    Government officials say the banking regulator will soon publish a plan to boost incentives for consumers to park their household wealth inside the financial system. Banking executives said they are considering new interest-yielding gold-deposit accounts that would allow savers to withdraw gold bars from specially designed automated teller machines.

    The moves come after the central bank in November announced that lenders could hold up to 10% of their local-currency reserves in gold, in part to tempt Turkey's gold hoarders to deposit their jewelry, coins or bullion at banks.

    Economists say the policy shift is designed to change Turks' historic preference for storing a high percentage of personal wealth outside the banking system as a way to protect themselves against the economic volatility that has periodically hit Turkey in recent decades.

    השבמחק
  7. אהלן ערן, חייב להגיד לך שהבלוג הזה הוא הבלוג האהוב עליי! אתה עושה עבודה מדהימה, המשך כך...

    ברשותך, יש לי שאלה. באיזו מדינה בעולם קיימת מערכת מוניטרית שלא מבוססת על חוב? ניסיתי לחפש ולא מצאתי. נראה לי שלהשקיע במדינה כזו יכול להניב תשואה נכבדה מאוד. לא כך?

    השבמחק
    תשובות
    1. ל Pjs יש מדינה שבה מערכת מוניטרית לא מבוססת על חוב וזאת מונגוליה..אתה בהחלט מוזמן להשקיע בה בכל תחום הכל כמובן מהון עצמי כל מטבעה מערבי מקובל כמטבעה בר המרה במונגוליה..זאת מדינה עם ממשל אנושי אשר דואג לאזרחיו כמעט בכל כמובן בהתאם ליכולתו..יתרונות רבים יש לאלה אשר חיים במונגוליה יש שם מרחבים אדירים ואפשר לחיות בכבוד מחקלאות וגידול בהמות ואנשים במונגוליה מאוד ידחידותיים..ממליץ מאוד למי שרוצה לחיות בשקט ורחוק מסערה של כלכלות מדומות ופשע מימסדי..עוד דבר קטן מונגוליה נקיה מזיהום סביבתי כפי שאנחנו מכירים בהרבה ארצות בעולם..

      מחק
    2. שלום pjs
      עד כמה שאני יודע אין אף מדינה מאורגנת עם מערכת שלטון יציבה בעולם היום שלא הנהיגה שיטה מוניטארית שמושתתת על חוב ,מה שנותן דרור לחובבי הקונספירציות להעלות הרבה תאוריות למי עומד מאחורי השיטה הזו ואיך היא קיימת בכל העולם כבמטה קסם.
      השיטה קיימת מ1913 ושונתה פעמיים בעולם:
      1. על ידי היטלר שפיזר את הבנק המרכזי והפך כלכלה מתה לכלכלה חיה ובועטת -רק חבל שהיא בעטה גם באנושות
      2. על ידי קנדי שהנפיק כסף ממשלתי לא מגובה בחוב אך מאחר ונרצח זמן קצר אחרי כן ומאחר שמחליפו ביטל את מהלכו של קנדי -המהלך הופסק.

      אני לא בטוח שיש טעם להתעסק בתשואה שתצא לך ממדינה כזו בגלל שמדינה כזו לא תצטרך לגייס כספה על ידי חוב ממך ,היא תוכל להדפיס אותו לפי הצורך שלה.מה שבטוח שמדינה שתשתית שיטה כזו ,תושביה לא יצטרכו לסכן כספם בחיפוש אחר תשואות ,כי הכסף שלהם לא יאבד מערכו- פשוט לא תהיה אינפלציה אלא בתקופות של אסונות או מלחמות וגם זה לטווח קצר, בדיוק כמו שהיה לפני 1913.

      ערן

      מחק
    3. תודה על תשובתך ערן ושבת שלום.

      המשכתי לחקור את הנושא וגיליתי שיש מס' מדינות שכלכלתן כן מבוססות על חוב, אך הוא מנוהל בצורה אחראית.

      לדוגמא, טייוואן כיסתה את כל החובות שלה בספטמבר האחרון וכרגע החוב שלה עומד על 0.

      זה לא נשמע לי כל כך הגיוני בשיטה מוניטרית שכזו. זה כנראה כי לא הצלחתי להביא את המונחים המקצועיים. מה שהיה כתוב שטייוואן כיסתה את ה-External Debt. אז אני מסיק מכך שאמנם אין לה חובות כלפי מדינות אחרות אבל החוב הפנימי עדיין גדל, לא? אני מבין נכון או מפספס משהו?

      ובהמשך לשאלה הקודמת, במקרה שאין מדינה מאורגנת שכלכלתה מבוססת על משאבים, המקרה השני הכי טוב יהיה להשקיע במדינה שהחוב שלה נמוך ביחס לתל"ג, לא כך?

      כי למיטב הבנתי, בכלכלה שמבוססת על חוב יש 2 בעיות מרכזיות:
      1. ניגוד אינטרסים בין האזרחים לבין אלה שמדפיסים את הכסף (הדירקטוריונים של הבנקים)
      2. צבירת חוב ללא רגולציה הגיונית.

      ובמדינות בהן היחס בין החוב הלאומי לתל"ג נמוך לפחות יש סממן של מתן אפשרויות צמיחה אחראית לא על חשבון הכלל.

      אני מבין נכון או שמשהו דפוק בלוגיקה שלי?

      תודה רבה!

      מחק
    4. לאנונימי מ12:07
      מה מקור המידע שלך לכך שבמונגוליה יש מערכת מונטארית שלא מושתתת על חוב? עד כמה שאני בדקתי יש במונגוליה בנק מרכזי שמנהיג יחס רזרבה של 11%.

      מחק
    5. לPJs ,
      אני דווקא מצאתי שהחוב החיצוני של טייואן רק תופח.
      http://www.indexmundi.com/g/g.aspx?c=tw&v=94
      יכול להיות שראית אולי שרק בספטמבר האחרון החוב החיצוני שלה היה מאופס?

      לגבי כדאיות ההשקעה במדינות עם יחס חוב לאומי לתל"ג נמוך- יש עוד פרמטרים שצריך להתסכל עליהם כמו אפשרות להתנפחות בועות, איומים חיצוניים, צפי לעתיד. אני לא יועץ השקעות ככה שיש מספיק אנשים שיוכלו ליעץ לך בתחום חלקם אפילו בהצלחה. אם אתה שואל את דעתי, הכי טוב לדעתי שתחקור את הנושא לבדך, יש המון חומר באינטרנט וכך תהיה חשוף רק לאינטרסים של ההשקעה של עצמך.

      בהצלחה!
      ערן

      מחק
  8. גיליתי את האתר הזה לפני מספר ימים בעקבות המלצה של חבר.אני עדיין רק בשלבים הראשונים של שיטוט בים החומרים שנכתבו כאן ואני כבר מרגיש שפתחתם לי את העיניים ועוררתם את סקרנותי להמשיך לעקוב ולחקור את הנושאים שאתם מסקרים.
    האתר נפלא, מאתגר מחשבתית ותפיסתית וחשוב מאד בעיניי למרות שכמובן יקח לי עוד זמן לגבש דעות יותר מוצקות ומבוססות משל עצמי על הנושאים לאחר קריאה וחקירה נוספת.
    הרבה תודה והערכה רבה לעורכי האתר והמגיבים.

    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לשמוע.
      מקווה שתפיק מהאתר הרבה תועלת

      ערן

      מחק
  9. לא מצאתי שום איזכור בתשקורת הישראלית בעניין אישור הצוו הנשיאותי.
    האם החתימה על הצוו סוד הוא? האם יש תוכנית פעולה של ארה"ב לביצוע שינויים כלכליים דרסטיים בתקופה הקרובה? האם טוב להוציא 100000 ש"ח מזומן לבלטה?
    האם זה זמן לצאת מהבורסה ולהמתין לאיזה קריסה דרמטית?
    טוב לקבל איזה שכל כאשר חתימה על צוו כזה עלולה לערבב את הקלפים.
    בברכה.
    אבי ג

    השבמחק