יום רביעי, 28 בנובמבר 2012

מרדף משטרתי אחרי אם שהחליטה לא לטפל בסרטן בנה באמצעות כימותרפיה

בריחה מבית החולים ברגע האחרון, מרדף משטרתי , בקשה להגנה משגרירות ארה"ב , ניסיון לערב את בית המשפט ואיום לטיפול בכפיה -כל זה לא קרה בעקבות שוד נורא ,אונס או פעולת טרור אלא בגלל אם מאלעד שהגיעה למסקנה שסיכויי בנה להחלים מהגידול הסרטני בראשו יהיו גדולים יותר בעזרת טיפול טיבעי מאשר עם כימותרפי.


בעבר פורסמו מאמרים וכתבות במדיה המרכזית המציגים את ההתנגדות הגדולה של מערכת הבריאות לטיפולים טבעיים במקום כימותרפיים בסרטן. בחלק מהכתבות אלה הובהר כי יתכן שמאחר שתעשיית הכימותרפיה מספקת רווחי ענק לחברות התרופות , גם אינטרסים כלכליים עמדו ועומדים מאחורי כל העניין מעבר לנושא הרפואי. אלא שהפעם נשבר שיא חדש:
באחד משלושת ילדי אם תושבת אלעד (בן 6), התגלה גידול מוחי ממאיר. לפני שבועיים וחצי עבר הילד ניתוח גדול להסרתו בבית החולים "שניידר". הרופאים ביקשו להמשיך לטפל בו גם בהקרנות ובכימותרפיה. האם המוגדרת בכתבה בYNet כ"אישה חכמה, שקולה והגיונית, שפשוט שאלה יותר מדי שאלות", חקרה וגילתה כי הטיפולים שמציעים לה הרופאים קשים ביותר, ויש להם השלכות הרות אסון על הילד. בין ההשפעות ניתן למצא בעיות בכלי הדם ,בריחת סידן, פגיעה קוגניטיבית עקב קרינה למוח , בעיות ריאות, השמנה, הופעת גידולים משניים בשטח שעבר הקרנה,פגיעה בכבד ובכליות, בעיות בזיכרון ובראייה או פגיעה הורמונלית שעלולה לגרום להפרעה בגדילה. האם החליטה לפיכך להתנגד לטיפולים הללו. האם יצרה קשר עם גורמים שמתמחים ברפואה לא קונבנציונלית בניסיון למצוא טיפול אחר לבנה ואכן נעזרה בשירותם. ביום שישי בצהריים מדווח Ynet הילד נראה טוב יותר מקודם. הוא עלה במשקל, דיבר וצחק עם האב שבא לבקר אותו. אלא שבית החולים החליט שהבן חייב בכל זאת לעבור טיפול כימותרפי והקרנות. יום לפני התחלת הטיפולים ברחה האם עם בנה כדי לשמור עליו.

בית החולים דיווח על הבריחה למשטרה וזו פתחה במרדף אחרי האם ובנה במטרה להחזיר אותו לבית החולים. האם בעלת אזרחות אמריקאית, הגיעה לשגרירות ארצות הברית, ככל הנראה בבקשה שתתערב בנושא, אלא שבשגרירות הסגירו אותה למשטרה כאשר הבן הוחזר לבית החולים והאם עוכבה על ידי המשטרה. כעת אם האם תסרב שבנה יעבור את הטיפול - מתכוון בית החולים לפנות לבית המשפט שיכפה זאת על הילד.


נושא יעילותו של הטיפול הכימותרפי בסרטן עולה מפעם לפעם. מבלי להכנס לשאלה לגבי יעילות הטיפול, המערכת יכולה להמליץ ,לשכנע או להציג את אלטרנטיבות הטיפול כפי שהיא רואה אותן אך כאן אמורה להסתיים תפקידה. הבחירה הסופית צריכה להיות של החולה או מי מטעמו אם אינו יכול להחליט לבדו. למרות זאת באופן תמוה מערכת שלמה (חשוב להדגיש: לא כולם!) קמה ומתגייסת לכפות בצורה ישירה או עקיפה על חולים לנקוט בפעולות שנוגדות את העיקרון בו כל אדם חופשי להחליט מה הטיפול הכי טוב בשבילו (כל עוד הוא לא מזיק לאחרים). זכות בסיסית  במדינה המגדירה עצמה מדינה "חופשית".
הנה כמה דוגמאות נוספות על לחצים מסוגים שונים  שהתרחשו בארץ שנועדו למנוע או להרתיע מטיפולים אלטרנטיבים במקום הכימותרפיים:

דוגמא ראשונה:
למעשה לא רק האם מאלעד חושבת שאפשר לרפא את הגידול בראשו של בנה על ידי טיפול טיבעי בלבד אלא גם  אחד הרופאים המובילים בחקר הנושא בישראל , פרופ' עמוס תורן מנהל מחלקת אונקולוגיה ילדים. הוא העיד בעבר שמשרד הבריאות לא אישר לו מסיבות שלא מובנות לו לערוך ניסוי בקנאביס רפואי לילדים עם גידולים מוחיים קטלניים במיוחד.זאת למרות שהוא מצא בו פוטנציאל גדול לריפוי בניסויים שערך. גדול בהרבה מהטיפול הכימותרפי. צפו בדקה 20:50 ו-23:00 בסרטון בקישור כאן.

דוגמא שניה:
גיא מרוז במאמר במעריב מתאר כיצד עברו הוא ואימו מסכת לחצים מרופאים לעבור את הטיפול הכימותרפי:
"כשהתגלתה המחלה הייתה קבוצה של חברים שלחצו עליה להשתמש בכימו ומיד. אני הייתי נגד, אבל זה לא ממש עזר לי. בראש החבורה הזו עמד רופא, לא אונקולוג אלא מתחום אחר, שגם הוא חלה בסרטן ואותה התרופה לכאורה הצילה. הוא צעק וצווח עליה שתתחיל מיד עם התרופה בעוד אני מנסה למשוך לכיוון קצת יותר אלטרנטיבי. לעולם לא נדע אם צדקתי או לא, הגופה שלה מוכיחה באופן ברור שהם לא צדקו. בזמן הלוויה נשאתי הספד שבין השאר טען גם את הטענה הזו - כימו, כפי שהיא היום, היא גם נזק עצום. לא בטוח שאנשים מבוגרים צריכים לרוץ ולהשתמש בה. הרופא הזה, שמפאת כבוד משפחתו לא אזכיר את שמו, החל לצרוח עליי בסיום הלוויה (דקות אחרי שקברנו אותה) על כך שאני איש נוראי וכל מיני דברים שאתם עושים בטוקבקים יותר טוב. לא אסלח לו על זה. "
[קישור]

דוגמא שלישית:
בכתבה שפורסמה בערוץ 2 על ידי רינה מצליח , היא הציגה  חוקר בשם חנן אלרז שהצליח למצא תרכובת טיבעית של צמחים ובעזרתה ריפא אנשים מסרטן כולל את ראש עיריית אריאל רון נחמן וענת גוב, אישתו של גידי והכל בלי תופעות לוואי. משרד הבריאות איים על אלרז שישלח אותו לכלא על כך [קישור].

דוגמא נוספת:
בעבר שודרה בערוץ 10 כתבה המראה כיצד הצליחו חולי סרטן להרפא באמצעיים טבעיים בלבד כאשר תגובת אחד הרופאים בבית החולים לכך היתה: "אותי אישית זה מצחיק" [קישור]




מקורות לכתבה על האם ובנה:
חדשות ערוץ 10
Ynet
בחדרי חרדים



הכתבה הינה בבחינת דיעה אישית בלבד. אין לראות בכתבה יעוץ רפואי והיא אינה מחליפה יעוץ רפואי. אין המחבר אחראי לתוצאות השימוש במידע וכל ההשלכות הנובעות משימוש כזה. השימוש במידע הוא על אחריות המשתמש.

12 תגובות:

  1. תודה רבה ערן להעלת הנושא הזה כי הוא בנפשינו.
    אני 35 שנה צמחוני (אני בן 60) ורואה את הפער הגדול בין מצבי הרפואי מול בני המחזור שלי והשכנים שלי (אני חבר קיבוץ) שרובם ככולם לא צמחוניים.
    בנושא הסרטן קיים פער מדהים בין הדרך הקובנציונלית מול הדרך האלטרנטיבית. מתוך מידע פנימי של בתי החולים כל מנה של טיפול כימוטרפי שהיא יקרה מאוד בית החולים/רופא מקבל תשר לא קטן מהיצרן.
    יש לי הכרות עם רופא קובנציונאלי שעשה לפני שנים מעבר לגישה הטבעית אלטרנטיבית, שמציל חיים רבים של חולים ופותר בעיות כרוניות של אנשים שהיו משועבדים לכדורים ולתרופות.
    לרופא זה שהוא ערבי יש קליניקה בכפר ערה - ואדי ערה. שם הרופא פרופ' האני יונס טלפון 046352753 - זאת ממש לא פרסומת אלא הצלת חיים.
    אבי ג

    השבמחק
  2. גם אני החזקתי בדעות כאלה עד שהבנתי שיש אנשים שתמיד ירגישו שעולם "הטבע" עדיף, למרות שביות הטבע היה התהליך היחידי שבזכותו הם חיים ברווחה שהם חיים היום. ולכן אני ממליץ למדינה לתת לכל אדם להחליט בעצמו איזה טיפול יעברו הוא וילדיו, וניתן לברירה הטבעית לעשות את השאר.

    השבמחק
  3. נזקי ה"ציביליזציה"עולים ללא שיעור על תרומתה.
    פרוייד כבר טבי את המושג"תרבות ללא נחת"
    המצב ,לפיו, תעשיית המולטי-ביליארדז של הפרמצבטיקה התאגידית הגלובלית ,חורצת גורלות בן-אנוש למוות ביסורים קשים ,מסיג את המין האנושי לימי הניאנדרטל,פרט לרווח המולטי ביליוני על חייו ומותו .
    centenarians& super-CEN הם ההוכחה של הקיצון לתוחלת חיים מעל למאה וחמש עשרה שנה ,
    בזכות *הימנעות *מריפוי קונבנציונלי ,הידבקות לשיטות שמאניות וטבעיות ,
    אלטרנטיביות-מסורתיות של דיאטה ,ריפוי וסגנון חיים,סדיוק בדרך בה חיו אבות אבותיהם לפני שלוש -המאות שהם עצמם צלחו ועודם צולחים בחיים ובבריאות טובה.

    השבמחק
  4. נזקי ה"ציביליזציה"עולים ללא שיעור על תרומתה.
    פרוייד כבר טבי את המושג"תרבות ללא נחת"
    המצב ,לפיו, תעשיית המולטי-ביליארדז של הפרמצבטיקה התאגידית הגלובלית ,חורצת גורלות בן-אנוש למוות ביסורים קשים ,מסיג את המין האנושי לימי הניאנדרטל,פרט לרווח המולטי ביליוני על חייו ומותו .
    centenarians& super-CEN הם ההוכחה של הקיצון לתוחלת חיים מעל למאה וחמש עשרה שנה ,
    בזכות *הימנעות *מריפוי קונבנציונלי ,הידבקות לשיטות שמאניות וטבעיות ,
    אלטרנטיביות-מסורתיות של דיאטה ,ריפוי וסגנון חיים,סדיוק בדרך בה חיו אבות אבותיהם לפני שלוש -המאות שהם עצמם צלחו ועודם צולחים בחיים ובבריאות טובה.

    השבמחק
  5. השתגעתם לגמרי

    השבמחק
  6. אנונימי 19:18
    אתה רדום, בבקשה תתעורר

    השבמחק
  7. אני חושב שזה אפילו לא משנה אם הטיפול הכימותרפי טוב יותר או לא מאשר טיפול טבעי. העניין פה הוא חופש הבחירה של הפרט שנלקח מהאם.
    לדעתי אסור להכריח אף אחד לעבור טיפול רפואי כנגד רצונו או כנגד רצון האפוטרופוס שלו.
    זוהי בדיוק האחריות ההורית - זה כל כך הזוי שמצד אחד הורים אחראים על ילדיהם לפי חוק על כל מעשה נזק\פשע\רשלנות שהילד יעשה או יקרה לו, אך מצד שני מנסים לשלול להורה את זכותו להחליט על טיפול רפואי לילד.

    מדינה קומוניסטית אדומה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ומה אם ההורה חושב שהדרך הטובה ביותר לרפא את דלקת הריאות של בנו הקטן היא מריטת נוצות תרנגולת מעל לראשו ומלמול לחשי תפילה? גם אז אתה תעמוד לצד חופש הפרט של ההורה?

      מחק
  8. לאנונימי 09:53
    אתה משתמש בדמגוגיות שכל מוסדות הממשל עושות לשליטה טוטאלית על האזרח.
    במדינה (ישראל) בה יש כ 7 מיליון תושבים תמיד יהיו בודדים שילכו בדרכם המקורית והיחודית שעשויה להיות עדיפה מדרך הנורמה שהממשל קבע או עלולה להיות מסוכנת.
    לכן לעשות חוקים נגד חופש הפרט בגלל אחוזים אפסיים מהציבור שמתנהג באופן קיצוני זה ממש לא בגל הבעייה של האזרח אלא בגלל הצורך לשליטה צמודה על האזרח, והמטרה האמיתית היא השליטה על כספו של אזרח.

    השבמחק
  9. אח. מילים כדורבנות.
    קרוב היום בו הרוב שמהווה מאסה קריטית יתעורר

    השבמחק
  10. כל זמן שהשיטה ה'מסורתית' מראה סיכוי סטטיסטי גדול יותר מהשיטה ה'אלטרנטיבית', אני אבחר בשיטה המסורתית. יש מקום לרפואת אליל, וכידוע היא אפילו עובדת (לכן יש לבחון כל תרופה למול תרופת פלצבו לפני שמאשרים אותה). אבל כאמור כמעט כל התרופות המאושרות *טובות יותר* מתרופות אליל. וזה נבדק בניסויים מעט יותר מבוקרים מתרופות האליל.

    אני לא אומר ללכת כעיוורים אחרי המלצות רופאים וחברות תרופות. זהו תחום שמערב הרבה כסף, ובכל מקום בו יש כסף יש גם אינטרסים זרים ושקרים. עם זאת להכליל ולומר שהרפואה ה'קונבנציונאלית' היא תמיד גרועה זה פשוט לא נכון. יש לבדוק כל מקרה לגופו. ורצוי באמצעים סטטיסטיים ומדעיים.

    יריב

    השבמחק
  11. הרפואה הקונוונציונלית מעולה ברפואת חרום והצלת חיי אדם, אך צריך להבין כי התרופות לא מרפאות! וקיים הבדל מהותי בין תרופות טבעיות וצמחי מרפא לבין תרופה סינתטית מעשי ידי אדם שתמיד תגרום לתופעות לוואי.
    חפשו בפייסבוק קבוצה - תרופות ותופעות לוואי
    לקריאת מאמרים בנושא

    השבמחק