יום רביעי, 21 בנובמבר 2012

בנק ישראל העביר כספים לחמאס גם במהלך ימי הלחימה. בית המשפט העליון בניו יורק עלול להכריז עליו כישות התומכת בטרור

הנשיא פרס קרא השבוע למדינות העולם להפסיק את ההזרמת הכספים לעזה. פרס ידוע בתור איש חזון שרואה הכל בגדול, בגלל זה אולי הוא מפספס את מה שקורה בחלקת האלהים הקטנה שלנו. המזרחן, ההיסטוריון והמשפטן ישראלי ,ד"ר גיא בכור, חשף היום בדף הפייסבוק שלו ,שבזמן שטילים שוגרו לעבר מחצית מישראל, בנק ישראל המשיך לשלוח משאיות ברינקס מלאות בשקלים למוסדות החמאס בעזה. המהלך עלול להעמיד את בנק ישראל במצב מאד מביך: מומחים למשפט מעריכים כי בעקבות פסיקה שהתקבלה השבוע בבית המשפט העליון בניו יורק ,עלולה ישראל להחשב כעת כיישות המסייעת לטרור עם כל המשמעויות הנלוות לכך. כך עלולה ישראל להפוך רישמית ליישות הראשונה בהיסטוריה שתומכת באותו הטרור נגדו היא גם נלחמת.


ב2008 באחת ההתבטאויות הנדירות של בנק ישראל בנוגע לשאלה למה הוא מעביר כספים לעזה הוא ציין כי "בין היתר משום שאינו מוכן להיות אחראי לקריסת מערכת בנקאית שמשתמשת בשקל ישראלי" (מזלנו רק שחיזבאללה וסוריה לא משתמשות בשקל) [קישור].  למעשה כאן הבנק הודה שהוא זה שמממן את המערכת הבנקאית של ממשלת החמאס. אחד מהבנקים המרכזיים האלה ברצועה הופצץ אתמול מאחר שעל פי דובר צה"ל הוא מממן את טרור החמאס.  אם חשבתם שלפחות בתקופת הלחימה הקשה שעברנו, בבנק ישראל התחשבו במצב והחליטו לסגור את הברז לאותם בנקים אז טעות בידכם. כך כתב ד"ר גיא בכור היום בדף הפיסבוק שלו:
"עולם הפוך ומקומם: למרות הכל - טורי המשאיות של ישראל לעזה מתייצבים כרגיל, החשמל זורם, המים מפכים בעליזות לעזה ולחמאס, כן, חמאס שותה את המים שלנו, והשקלים זורמים עם משאיות הברינקס לרצועה. למה נגיד בנק ישראל מתעקש שהשקל יהיה ההליך החוקי בעזה? אנחנו המקרה הראשון בהיסטוריה שבו צד מממן ומכלכל את האוייב, אפילו בזמן מלחמה איתו. יש לנו כלים, הם כאן לפניכם, וחובה להפעיל אותם - עכשיו. "

צפו בפעילים למען שחרור גלעד שליט מקיפים בשנת 2011 את מכונית הברינקס המכילה מיליוני הדולרים המיועדים לחמאס. הכספים הגיעו מבנק הדואר (אותו הכריח בנק ישראל לשמש כצינור להעברת הכספים מישראל לעזה). במהלך המחאה הונפו השלטים: "ביבי ופישר -תעצרו את הכסף לרצח. זה מוסרי זה צודק וזה מנצח". 
לקישור ישיר לוידאו לחצו כאן



במקביל בפסיקה שהתקבלה אתמול בצד השני של הגלובוס קבע בית המשפט העליון במדינת ניו-יורק כי מוסד פיננסי יהיה כפוף לחוקים נגד טרור בארה"ב, גם אם אין לו סניפים בארה"ב עצמה. הפסיקה קובעת למעשה כי העברת כספים באמצעות בנק או גוף פיננסי אחר בארה"ב, הופכת את המוסד המשתמש בשירותי הבנק האמריקני, לכפוף לחוקי ארצות הברית ובמיוחד בהקשר לחוקי המלחמה בטרור.
המשמעות על פי פרשני Ynet: הפסיקות החדשות בארה"ב המאפשרות חזית חדשה ויעילה כנגד ארגוני הטרור האיסלמי, עשויות, באופן פרדוקסאלי, לאיים גם על מדינת ישראל, כיישות המסייעת לארגון טרור. כיצד?
במשך שנים ישראל מעבירה כספים הן בצורה ישירה והן בצורה עקיפה לארגון החמאס, כאשר אין למעשה אפשרות לעקוב אחרי הכספים הללו. עו"ד דרשן-לייטנר מסבירה:
"מצד אחד יש את כספי המסים המועברים מישראל לרשות הפלשתינית ואנחנו יודעים שהרש"פ משלמת משכורות  לפעילי חמס בעזה ומתחזקת את תחנות המשטרה שלהם. העברת כספים נוספת היא קיזוז של שטרות דולריים מול שטרות שקליים". [קישור]

הנשיא פרס קרא אתמול למדינות העולם להפסיק את העברת הכספים לחמאס: "מדינות העולם שבצדקנותן מעבירות כספים לעזה ובראשן קטאר בעזרתו הנדיבה של האמיר אינן יכולות להמשיך בכך ועל העולם לראות נכוחה את המציאות לפיה כסף בעזה שווה טרור".[קישור]
מן הראוי שממשלת ישראל ובנק ישראל יענו לבקשת הנשיא.



אין בתוכן באתר זה משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן באתר זה אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והשימוש בתכנים המופיעים באתר זה הינו על אחריותו הבלעדית של הקורא. המסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד ואין הנהלת האתר אחראית במישרין ו/או בעקיפין לתוצאות העלולות להיגרם כתוצאה מהסתמכות על תכנים אלו, שאינם באים במקומן של חוות-דעת ו/או עזרה מקצועית. כמו-כן, אין הנהלת האתר אחראית, בשום צורה שהיא, על מהימנותו ושלמותו של המידע המפורסם כאן.הכותבים כותבים בהתנדבות מלאה, ואין לראות בתכנים משום המלצה, אמת מוחלטת או אמת כלשהי, או ראייה למצב - אלא דעתו הפרטית והבלתי מחייבת של הכותב 

18 תגובות:

  1. הווה אומר כולם דופקים את בני-האדם החיים בעזה.
    את הילדים.את הקשישים.את המוסדיים .את הנשים ההרות.את הפצועים.התלמידים.
    מחד גיסא,ישראל חוסמת בדרכים לא דרכים ייצוא עזתי,
    אוצרת בקופתה כספי מע"מ על סחורות יבוא לעזה,
    מתנה גישה במעברים עד פיקוק,
    מתקיפה דרך שליטה במרשם האוכלוסין ,אי -אזרוח
    ואי מתן מעבר ואיחוד משפחות בגדה ואליה,
    ומונעת דייג ושיט ומקור פרנסה ובכך סותמת את הגולל על כלכלה בת-קיימא ,
    ומאידך מעבירה כספים לחמסניק המתפגע ,כסף ,שהחמס גוזל,
    ואשר אמור להגיע כפת- לחם לרעב ולאלו שנמנע מהם עקב מדיניות הבלוקדה הסמוייה הזו.
    לא הכל כסף.
    כאשר באים לטעון נגד הוויה חבלנית ונתלים בעץ גבוה כבג"ץ האמריקאי אל לו למלין לשכוח לרגע את המניע,
    את אי-הברירה ,את המוות שבחיים ללא שמץ הוגנות וגם את קטיעת זו הקיימת כחקלאות,דגה,סחר חליפין הנידונים לדיכוי ולמוות ביחד עם בני האדם המנסים לקיים אורח-חיים תחת טוטליטריאניזם.
    את זה אף לא בנק אמריקקי יכול לפתור ,אין שיטה כלכלית שבאתחתה מענה לכזבי העריצים הדואגים לשפוך כספים ולהבעיר עוד את שדה הקרב המדמם כרונית,
    אך ורק תהליך מדיני של כריתת שלום-אמת והחלת
    חוק -מדינה ואזרוח על כל דריה יכול.
    עד אז ירבו התלונות והתיאורמות היפות והנכונות כמי -האוקיינוסים.

    השבמחק
    תשובות
    1. וכל המסכנות הזאת כמובן מצדיקה ירי 1500 טילים לאזרחים - ילדים זקנים משפחות . נגד האזרחים התמימים הם נלחמים "המסכנים" האלה. מה יכול ילד בשדרות שנפגע מטיל לעזור ל"מסכנות" בעזה.
      תעשה לי טובה. תפסיק להצדיק את הטררוריסטים האלה

      מחק
    2. לאיוג,
      כל מה שרשמת נכון. אבל למה זה מחייב את ישראל להפוך את השקל להילך חוקי בעזה? אתה מבין את האבסורד שראש החמאס ושאר הבכירים מקבלים משכורת שמעבירה ישראל? למה שעזה לא תדפיס את הכסף שלה ואנחנו נמנע מהעברת משאיות שקלים לעזה? זה לא רק המע"מ שמעבירים זה הרבה יותר, הערכות מדברות על למעלה מ-8 מיליארד שקלים עד 2008. מי יודע כמה העבירו מאז?
      להזכירך השקל הוא מטבע בר המרה בעולם, בקלות אפשר להמירו לדולרים ולקנות בזה נשק.
      בסופו של דבר תושבי עזה לא אוכלים או שותים שקלים, גם לא בונים בזה את הבית. אין בהעברת שקלים שום עניין הומניטרי.

      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%9A_%D7%97%D7%95%D7%A7%D7%99

      מחק
    3. המרה לשקלים בכל העולם זה רק דרך בנק ישראל.
      העברת השקלים נעשית דרך מערכת תשלומים בינ"ל - הסוויפט,
      אבל כאן אין מערכת תשלומים אלקטרונית ויש משאיות.
      למה אין העברה אלקטרונית? אולי כי הבנק מחוץ לרשימת הבנקים המאושרים?

      מחק
    4. המרה לשקלים במזומן כל אחד יכול לבצע, לא צריך את אישור בנק ישראל.
      העברה אלקטרונית זה כבר סיפור אחר, זה מבוקר בקפדנות.
      כנראה שלא רצו לאשר את הבנק האיסלאמי בעזה להעברות אלקטרוניות כי אז לא היתה להם שליטה עליו.

      עמית.

      מחק
  2. מסכים עם AYOG. מה יעשו העזתים עם השקלים, אם לא יקנו תוצרת ישראלית ויפרנסו את הקפיטליזם. מה שונה בנק ישראל מתעשיית הנשק הישראלית המוכרת מערכות מתקדמות לידידים ואויבים. עבור היהודים, כמו כל העולם, שם המשחק הוא דם ודמים, ואין שום גורם מוסרי שיעצור. את עזה מחזיקה ישראל במצבה הנוכחי כתירוץ לכל עוולותיה, וכאיום תמידי על עדר האזרחים המבוהל, כדי שניתן יהיה בינתיים לחמוס את הקופה ולשחד את השותפים הקואליציוניים: חרדים ומתנחלים

    השבמחק
  3. דולרים נוספים יועברו ביום ראשון כדי לממן את הברחות הנשק המתחדשות

    השבמחק
  4. סלט.
    ישראל שולטת בעזה מבחוץ. היא מחויבת להעביר לשם אמצעי חיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. כסף הוא לא אמצעי חיים. לא אוכלים כסף. כסף הוא המצאה אנושית. העזתים יכולים להמציא כסף משלהם.

      מחק
    2. העזתים לא אוכלים כסף. העזתים לא שורפים דולרים להתחממם בחורף. אז מדוע כל הזמן חסרים עוד שטרות של דולרים בעזה ? כי הם משלמים אותם החוצה דרך המנהרות לבדויים שמבריחים טילים לעזה. רגע, לא סיפרו לנו כל הזמן שהכסף מוברח במנהרות לעזה ? אם זה היה נכון אז בעזה היה מצטבר כסף ולא היו צריכים שוב ושוב להכניס עוד מישראל. ישראל שולחת כסף לעזה כדי שיהיה בעזרתו קל לשלם למבריחי הטילים. או שאולי המבריחים לוקחים צ'קים ואשראי ?

      מחק
  5. ערן למה אתה כזה שלילי.
    לאחר שנים של עליה היסטרית של מחירי נדלן בגוש דן
    לראשונה ובזכות החמאס בלבד נמצאו שטחים פתוחים בתל אביב !!!
    כמו כן וזה קצת סודי, בתוך שטרות הכסף יש מצלמות ואמצעי מעקב
    מתקדמים וגם בטן כפולה שמסתירה אנשי סיירת מטכל.
    פישר הוא לא פראייר, הוא גאון ...
    שחר

    השבמחק
  6. לא מתפלא בכלל לראות את הקשר ההדוק ביננו לחמאס. נחמד לדעת שהמיסים שלנו, ובעיקר כל הכסף שלנו, שאנחנו מכניסים לבנקים, מועברים אח"כ לגופי טרור. קצת על המלחמה שנכפתה עלינו, ואח"כ הכריחו אותנו להשתתף בה אקטיבית בפוסט שפירסמתי. מוזמנים -
    http://immatzbanit.blogspot.co.il/2012/11/blog-post_23.html

    השבמחק
  7. אנשי הפיננסים בהנהגת פישר תוקעים לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל סכין בגב.

    השבמחק
  8. אליהו לוי-ארנבורג23 בנובמבר 2012 בשעה 22:23

    תזכורת מהעבר:
    הבנקאים של היטלר - הקשר ההדוק בין וול סטריט והתאגידים לבין גרמניה הנאצית
    כלכליסט: רק בשנים האחרונות, כמעט 80 שנה מאז עליית היטלר לשלטון, נחשף עומק מנגנון המימון הנאצי: רשת בנקאים ואנשי עסקים מכל העולם שסיפקה למכונת הכיבוש את הבסיס הכלכלי להמשך ההרס.

    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3568551,00.html

    השבמחק
  9. ערן, אפשר בבקשה הסבר קצר מה גורם להעברת הכספים לחמאס? כופים עליהם להשתמש בשקלים ואז פקדונות של תושבי הרצועה יושבים בבנק ישראל ומנהליו כחלומר המדינה מרוויחה עמלות שמנות? אם ההעברה נפסקת אז השקל מסולק מהרצועה ומעמדו ייפגע קשות ובחלל שיוותר ייכנסו מטבעות זרים...?

    השבמחק
    תשובות
    1. ההערכה הפרטית שלי - המערך הבינלאומי של הבנקאות ברזרבה חלקית
      (מי שזה לא יהיה), רוצה שליטה במטבע של עזה. וזה יותר חשוב מזוטות כמו התחמשות של החמאס או סבבי מבצעים כאלה או אחרים. על מי שמתייג עצמו כמר ביטחון הנחיתו הוראה להעביר את משאיות השקלים פנימה לעזה (כפי שהוא בערך העיד בעצמו).

      עמית.

      מחק
  10. 1. מדובר הרי בכסף לא אמיתי (Fiat) - אז מה הרעש ? :)
    2. באמת מפתיע שאף אחד לא פנה עדיין לבג"צ לגבי הסוגייה הזו (כמו גם העברת החשמל/מים) לרצועה ....
    אני מאמין שבגלל הסכמים עם הרש"פ ובגלל הסטטוס הבאמת מיוחד של הרצועה (וכן, בגלל רפיסות השלטון) אנחנו עדיין תקועים איתם ומחוייבים להם.

    עכשיו, יבאו מישהו ויכריז שהבג"צ בעצם כפופים ל NWO ... נו באמת ...


    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא כן פנו לבג"ץ, ראה סעיף 4 -
      http://kalkala-amitit.blogspot.co.il/2012/11/12.html

      מחק