יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

4 קטנות על השיתוק בארה"ב, קבינט הדיור, הבנק החברתי וכמובן הפוסט של לפיד

הנה כמה דעות קצרות על השיתוק בכלכלת ארה"ב - בפעם הקודמת שזה קרה שם, היה שמח בבית הלבן וזה לא היה בגלל הכלכלה. על קבינט הדיור ,שהולך ומסתמן יותר כמועדון החברים הסגור של יאיר. על הבנק החברתי - מה יעשה הנגיד הבא אם לא ירצה שהמיזם יצא לפועל וקצת על הפוסט של לפיד נגד היורדים אבל דווקא מכיוון אחר.

1. הממשל האמריקאי משותק - פעם שעברה היתה "חגיגה"
העיתונות הכלכלית רועשת וגועשת "הממשל האמריקאי משותק" ו800 אלף עובדים יצאו לחופשה כפויה בגלל אי העברת התקציב האמריקאי. אז קודם כל אפשר להרגע. זה הרי כבר קרה בעבר: ב-1995 נסגר הממשל האמריקאי לכ-3 שבועות והדבר הכמעט יחידי שכולם זוכרים מאז לא היה קשור כלל לכלכלה. מוניקה לוינסקי היתה אז מתמחה שעבדה ללא שכר בבית הלבן. בשל העדרותם של העובדים המושבתים היא נאלצה לקחת על עצמה חלק מהמשימות שלהם.זה מה שגם גרם לה לפגוש את ביל קלינטון כבר ביום השני של ההשבתה, מה שהפך זמן קצר אחר כך את ההשבתה ל"חגיגה" גדולה. קלינטון שילם על כך ובגדול כמה שנים מאוחר יותר. אם אובמה יתנהג כראוי ,ההשבתה הנוכחית תהפוך די מהר לעוד פסיק לא משמעותי בהיסטוריה הכלכלית של ארה"ב. הנפגעים הגדולים יהיו כרגיל החלשים ביותר ,שהם מקבלי הקצבאות וגם העובדים המושבתים אבל הם לא באמת מעניינים אף אחד.
הבעיה הגדולה באמת של האמריקאים והעולם תבוא לידי ביטוי רק בעוד קצת יותר משבועיים, אז תצטרך ארה"ב להגדיל את תקרת החוב הלאומי שלה. כמו בפעמים הקודמות , גם בעוד שבועיים התקשורת לא תתעסק עם השיטה ,שלא מאפשרת לארה"ב להפחית מחובה כבר כמעט 100 שנה ושוב ושוב מאלצת אותה רק להגדיל אותו.  במקום זה תשמעו שוב על עימותים בין רפובליקנים ודמוקרטים, והכל מבלי לחרוג מגבולות ההיגיון של הסדר הקיים בעולם. לאלו שבמתח - התקציב בסוף יאושר כמו הגדלת תקרת החוב (כי אין ברירה). בדיוק כמו בלמעלה מ70 הפעמים שאושרה העלאת התקרה רק ב50 השנים האחרונות.

2. האם קבינט הדיור הפך למועדון החברים הסגור של יאיר?
בעקבות הפוסט אתמול "הסיכה של עמיר פרץ פוצצה את בלון השקרים של לפיד" העלה אסף מורג תגובה לעובדה שיאיר לפיד התעקש על איתור רק אדמות חקלאיות (במקום עירוניות) לצורך בניית עשרות אלפי יחידות דיור. אסף כתב:
"כדי שערכה של הקרקע החקלאית יעלה אין צורך לבנות עליה דירות - מספיק להכריז שועדת הדיור החדשה "פועלת לקידום תכנון" במתחם כדי שערך הקרקע יוכפל בין לילה. הכרזה כזו לא לוקחת הרבה זמן ומאפשרת לחלק מתנות לחברים עוד בתוך הקדנציה הנוכחית".
למען ההגינות נגיד כי אין שום דרך לבדוק האם מדובר בהכפשה זדונית של אסף או בחשד אמיתי לשחיתות. אבל זאת בדיוק הבעיה ,שאין שום דרך לבדוק את זה. זוכרים את האירוע שחשפה התקשורת בו שר האוצר לפיד הביא עמו לישיבה הסגורה של קבינט הדיור את בנו ליאור ? בניגוד לביקורת הציבורית ,דווקא הדבר היותר מטריד פה הוא לא הבן שהופיע לישיבה ,אלא מדוע ישיבת קבינט שמתעסקת במלט ובלוקים צריכה להיות סגורה? זה הרי לא קבינט בטחוני. מה יש לחברים בו להסתיר ואם אין, מדוע הם לא פותחים את הישיבות לכלל הציבור או משדרים אותה אונליין באינטרנט?
עכשיו נניח ,שגם אם בבוא היום תרצו לבדוק האם הקרקעות שתפשיר החברה הממשלתית לדיור שייכים למי מהחברים או קרובי החברים בחברה, תגלו שזה בילתי אפשרי. החוק לא מחייב את החברים בגופים אלה לחשוף את נכסי הנדל"ן שבבעלותם והם גם לא מתנדבים לחשוף אותם בעצמם. בנוסף לכל החשדנות שמעוררת חוסר השקיפות הזו, מי שיעמוד בראש החברה לדיור יהיה חבר טוב של לפיד ,שהוא גם עבריין שהורשע בעבירות שחיתות כשניהל את עמידר. לכל זה תצרפו את העובדה ,שלפיד נחוש לעבוד רק עם אותה החברה  (למרות שיש כבר גוף קיים בדיוק בשביל זה -עמידר) ובנוסף הוא גם התגלה כמי שיודע "לפנק" את מקורביו (ראו קישור למטה) ותקבלו שאולי בכל זאת יש משהו בחשדנות של אסף. נקווה שלא.

מקור :גלובס














3. הבנק החברתי הראשון -יהיה או לא יהיה בסוף?
קבוצת אופק, המובילה מהלכים להקמת בנק קואופרטיבי בישראל, קיבלה שלשום בשורה משמעותית מרשות ני"ע. הרשות החליטה לאפשר לאופק לגייס הון מבלי שתצטרך לפרסם תשקיף.  הבנק חברתי צריך לעבור עתה את המכשול הגדול שלו לקראת תחילת פעילותו, שהוא אישור הנגיד החדש. אם הנגיד לא ירצה בנק חברתי הוא תמיד יוכל לשלוף את  הדרישה להון ראשוני גבוה מקבוצת אופק ובכך יקבור את היוזמה המבורכת. כך בעבר כבר סיכל הנגיד פישר את הקמת הבנק האינטרנטי הראשון. הוא גם לא היסס לסכל עוד  מהלכים "חברתיים" בשם יציבות המערכת הבנקאית כמו למשל חלוקת מניות בנק לאומי לציבור  והפחתת עמלות הבנקים. נקווה שהנגיד הבא יהיה כבר יותר ידידותי לסביבה ופחות לבנקים.

אם אינך מצליח לצפות -לחצ/י כאן


4. הפוסט של לפיד והאנטישמיות בהונגריה
המדינה סוערת מהפוסט של יאיר לפיד נגד היורדים שכתב בהונגריה. הטעות הגדולה של לפיד היתה בכלל שהוא העלה את מחירי האלכוהול והסגריות. ככה האזרחים קוראים עכשיו את הפוסטים שלו כשהם מפוכחים יותר וסבלניים פחות. אבל  מה שמעניין בכל הסיפור הוא דווקא מטרת ביקורו של לפיד בבודפשט. פה בכלכלה האמיתית אנחנו עוקבים כבר תקופה ארוכה אחרי המהלכים הדרמטיים שנעשו בהונגריה. משינוי אופיו של הבנק המרכזי שם, כך שישרת את האזרחים במקום את הבנקים ,דרך חיוב הבנקים כך שיהיו שותפים מלאים בכיסוי ההפסדים של  הונגריה מהמשבר,  המלחמה בטיקונים שפעילותם אינה תואמת את טובת הציבור ועד סילוק נציגי קרן המטבע מהמדינה. אבל בתקשורת העולמית וגם חלק מהישראלית (כולם ניזונים בדרך כלל מאותה סוכנות ידיעות שנשלטת על ידי אותו בעל הון), הונגריה מוצגת באור שונה לגמרי. תקשורת המיינסטרים מתעקשת פעם אחר פעם להציג את הממשלה ההונגרית כפאשיסטית, אנטי דמוקרטית ולעיתים כאנטישמית. וזה גם עובד -היום אם תשאלו את האזרח הממוצע ,זה מה שהוא מכיר מהונגריה.
לגבי שתי הטענות הראשונות, כבר הוכחנו בקישור כאן את העיוות של  התקשורת העולמית בכל מה שקשור לסיקור מהלכי הממשלה ההונגרית.
לגבי האנטישמיות-  בהונגריה אכן יש עליה בתמיכה בקבוצות פוליטיות שנחשבות אנטישמיות. בכל מקרה הם אינם מייצגים את דעותיה של הממשלה בהונגריה  ואת דעת רוב חברי הפרלמנט שם,שמסתייגים מהם ויוצאים בגלוי נגד התופעה. ובכלל, איך כל האשמות האלה באנטשימיות  מסתדרות עם העובדה שהפרלמנט ההונגרי הזמין את לפיד,שר בכיר בממשלת ישראל, שיבוא לנאום שם במסגרת כנס נגד אנטישמיות? האם הם יוצאים נגד עצמם? האם הייתם רואים את "מתעבי הזרים" אצלינו ,כמירי רגב, מקיימים פה בכנסת כנס נגד פגיעה בסודנים למשל? 

62 תגובות:

  1. אני אתייחס לחלק הראשון ולטענה "הבעיה הבסיסית בשיטה ,שלא מאפשרת לארה"ב להפחית מחובה כבר כמעט 100 שנה". שהמשפט איננו נכון עובדתית, אני אתקוף אותו מהמישור המוניטרי ומהמישור הפיסקלי (שלצערי אתה ממשיך להתעלם ממנו מסיבה לא ברורה, הכלכלה לא תלויה לבדה על שוק הכסף).

    תקופה ראשונה: לאחר מלחמת העולם השנייה חובה של ארה"ב אל מול התוצר עמד על קצת יותר מ-120%. ארה"ב התאוששה נהדר כאשר היריבות הכלכליות שלה נותרות מאחור. עד לשנת 1980 לערך פחת חוב זה והגיע לשיעורים הקרובים ל-30% בלבד. הסיבה הראשונה היא שהממשל האמריקאי פשוט לא נכנס למינוס - פשוט וקל ניהול ספרים נכון. במהלך כל אותה התקופה הממשל סיים את התזרים שלו בהפסדים מינוריים ואף רשם עודף בשנים מסוימות. הסיבה השנייה היא מדיניות מוניטרית שמעודדת חסכון ולא כניסה לחוב. כעדות ניתן לראות את שיעורי הריבית שזינקו מ-3% בשנות הארבעים למספרים דו ספרתיים בסוף שנות ה-80 (בין היתר בשל שיעורי אינפלציה חריגים).
    מדיניות פסיקלית ומוניטרית שמרנית למדי עשו את העבודה.

    תקופה שנייה: שנות ה-80 עד היום החוב עלה מ-30% ליותר מ-100%. החל מתחילת שנות השמונים הממשל האמריקאי איבד את זה לגמרי. כל שנה למעט 4 שנים (קלינטון) הסתיימו בגרעון אדיר כאשר את השיא שובר אובמה בשיעורים שנראו בפעם האחרונה במלחמת העולם השנייה. כלומר מדיניות פיסקלית פזרנית וחסרת אחריות שלא עומדת על המשמר ונכנסת לחובות שמתגלגלים האחד על השני. לגבי המדיניות המוניטרית - בארה"ב הונהגה מדיניות מעודדת צריכה ומרחיקה מחסכון שמתבטאת בשיעורי ריבית יורדים כמעט לאורך 30 שנה.
    מדיניות פיסקלית לא אחראית ומדיניות מוניטרית מרחיבה ללא הפסקה הרסה הצלחה ארוכת שנים.

    אפשר להתווכח רבות על המדיניות המוניטרית שאתה מציע אבל לא ניתן לסלף את העובדות, ניתן להוריד את חוב המדינה בצורה ניכרת על ידי מדיניות פיסקלית שמרנית ומדיניות מוניטרית שמעודדת חסכון על פני הוצאות. אני מבין שליבת האתר היא שינוי הסדר בשוק הכסף אבל לא ניתן להתעלם מחשבון פשוט של הוצאות מול הכנסות שמשפיע יותר מכל דבר על סך הגרעון.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נראה לך שההצמדה לזהב אולי אולי אולי תרמה לזה איכשהו?

      מחק
    2. הי לירן
      לצערי שוב לא התיחסת למה שנכתב ועשית סלט שלם כנראה מחוסר הכרות של עניין תקרת החוב.
      1. ת'קרת החוב מתיחסת לכמות החוב ולא ליחס החוב תוצר. ארה"ב לא מצליחה כבר 100 שנה להקטין את החוב שלה. זה לא בגלל מדיניות כזו או אחרת אלא בגלל שאם היא היתה "מצליחה" לא היה לה מספיק כסף להחזיר את הריביות על החובות הקודמים שלה והיא היתה פושטת רגל. זה כבר כלל מתמטי ולא כלכלי.
      2. התקופות שתיארת של איבוד השליטה על החוב -הוא תאור של התוצאה ולא הסיבה. מאחר שהחוב גדל בצורה אקספוננציאלית (בריבית דריבית) הוא נראה בהתחלה כמי שנמצא בשליטה אבל מנקודה מסוימת הוא כאילו איבד שליטה למרות שמהרגע הראשון לא היתה לאף אחד שליטה עליו.

      הנה גרף החובות של ארה"ב בה תוכל לראות איך נראה גרף חובות אקספוננציאלי יפה (ואגב הוא חוזר על עצמו כמעט בכל מדינה שעובדת בשיטה הזו של ייצור הכסף)
      http://en.wikipedia.org/wiki/File:Total_US_Federal_Debt_by_Senate_Majority_Party_(1940_to_2009).png

      וכאן תוכל ללמוד על משמעות ההצטברות האקספוננציאלית:
      http://www.youtube.com/watch?v=maMRHTpot3s

      מחק
    3. העורב ,
      ההצמדה לזהב היתה חלקית ובאיזשהוא שלב גם היא לא הספיקה בגלל גדילת קצב החובות ולכן כאשר "התירו" אותה החוב החל לגדול בקצב מטורף.

      מחק
    4. אני יודע, עניתי ללירן, שלא במקריות ניתקו את הקשר בין זהב לכסף והופ! החוב מתחיל לתפוח...
      אגב, היום המצב מתקרב לכך (או כבר עבר?) שהפד מדפיס כמויות מטורפות של כסף לא בשביל לשלם את הקרן, אלא רק את הריבית.

      מחק
    5. ערן - הגרף שאתה מראה מפחיד אבל לא מתייחס לתוצר, ואפילו לא לאינפלציה, ומציין את הרוב בסנאט ולא את מפלגת הנשיאות, משום כך הוא מוטה פוליטית כי הרוב בסנאט כמעט תמיד דמוקרטי. לעומת זאת, הגרף הזה מציין את החוב כחלק מהתוצר, ומראה את הזהות המפלגתית של הנשיא. לכן בימי שלטונם חסר האחריות של שחקן הקולנוע הכושל והשיח הצעיר חלה עליה בחוב הלאומי בעוד שבזמנים אחרים חלה ירידה.

      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/US_Federal_Debt_as_Percent_of_GDP_by_President.jpg

      מחק
  2. הי ערן,

    אני לא רואה במה שרשמתי סלט והמושגים שכתבת מוכרים לי. אתה מפספס נקודה חשובה כשאתה מסתכל על החוב האבסולוטי לעומת יחס החוב התוצר שאותו הצגתי. כאשר אני לוקח חוב קבוע של 100 שקל לאורך כל שנה ושנה ברור לי שבשער ריבית גדול מאפס אני אמצא את עצמי אחרי תקופה ארוכה עם מספר אסטרונומי שספק אם ניתן להחזירו. אבל כאשר מול החוב אתה מעמיד את מספר האנשים שלוקחים אותו ואת ההכנסה שלהם הסיפור משתנה. אם מספר האנשים עולה בשיעור קבוע אזי עם חוב של 100 שקל שחוזר על עצמו אתה מקבל שיפור. כנ"ל במצב ההכנסה/תוצר שעומד כנגדו.
    הסיפור בעייתי כאשר האוכלוסייה מפסיקה לצמוח וכאשר אתה מגלה שלא ניתן להגדיל את הצמיחה בשיעור קבוע, אבל זה גלישה לנושא אחר.

    האם לא ניתן לצאת ממצב כזה? בוודאי שכן - תפסיק להכנס לחוב, בסופו של יום החובות אינם אינסופיים (למרות שפעם היו מכשירים כאלה, לא יודע אם הם קיימים היום) וסופם להעלם. אם הממשל האמריקאי יאזן את התקציב שלו ויפסיק להשאיר אחרי כל שנה קלנדרית חוב תראה את החוב נעלם. אני מפנה אותך אל הגרף שצירפתי לי יפה. שים לב לשנים 1998-2002 אלו השנים היחידות בהן הממשל האמריקאי סיים עם פלוס בסיום השנה. ניתן לראות שהמגמה נבלמה וניתן ממנה לצאת לדרך של סגירת חובות. אלא שהאמריקאים המשיכו בדרכם הרעה שרק החריפה.

    עורב - צר לי אני לא בקיא בכלל בעניין ההצמדה לזהב. ידועות לך השנים בהן השתמשו בצורה זאת?

    השבמחק
    תשובות
    1. הצמדה לזהב היתה בארה"ב עד תקופת ניקסון ב 1973

      מחק
  3. יש חוב שנובע מהוצאה שגדולה מהכנסה:
    למשל אם יש לך 100 שקלים ואתה מוציא 120, יש לך חוב של 20 שקלים.
    ניתן לבטל את החוב ע"י הקטנת ההוצאה.

    יש חוב שנובע מהשיטה ליצירת כסף:
    למשל אתה צריך 100 לוקשים, אז אתה מלווה לעצמך 100 לוקשים בריבית 10%. רושם בצד 110- שזהו חובך לעצמך. כדי להחזיר את חובך אתה מלווה לחברך 100 בריבית 20%.(רזרבה 0% למען הפשטות)
    עכשיו לא רק שאינך בחוב אלא הרווחת 10 לוקשים.
    איך חברך יחזיר לך את ההלוואה שלקח ממך?
    הוא ילווה ממך 120 לוקשים בריבית 10%. עכשיו הוא בחוב של 132 לוקשים.
    בקיצור חברך לעולם לא יוכל להחזיר את חובותיו (לבנק), ואתה תתעשר בלא גבול(הבנק) .
    זהו חוב מוניטרי. לא ניתן להחזר בשום דרך מלבד מחיקת חובות או ביטול השיטה או ביטול הריבית.
    שיטת נוכלות "מושלמת" בפשטותה, שכל בית-משפט אמיתי היה גוזר על בעליה מאסר בלא אפשרות חנינה.
    -
    המגיבים כאן מתבקשים בהסבריהם לציין לאיזה סוגי חוב הם מתכוונים, לא לערב ביניהם ולא להסיק מסקנות מוטעות כתוצאה מהעירוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. פיסקלי - אני משתף קצת נתונים:
      http://www.taxpolicycenter.org/taxfacts/displayafact.cfm?Docid=200


      מחק
  4. הערבה של אנונימי מ 3:42 מעניינת. כמה מהחוב של ארה"ב הוא לעצמה, זאת אומרת לפדרל ריזרב. אם הוא ימחוק את החוב החוב יצמצם ביותר.
    בתקופתו של קלינטון היה תהליך של צמצום החוב ודובר על כך שעד 2012 הוא ימחק לחלוטין. לכן אני חושב שאולי זה אפשרי. גם החוב אחרי מלחמת העולם השניה נמחק כנראה, וכעת אנחנו נמצאים במצב שאני רואה אותו כמלחמת העולם השניה. אין ברירה אלא להדפיס. מה שאני מתקשה להבין זה מדוע לא מצמצמים. האובמה קר הוא די בזבוז כספים כיום.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממליץ שתסתכל על הנתונים בקישור ששמתי הם עוזרים לקבל פרופורציה על מימדי החוב.
      אובמה קאר מוערך ב-200 מיליארד דולר, ההפרש בין ההכנסות להוצאות הוא פי 4! מגודל תוכנית הבריאות - כדי לצמצם הפרש כזה צריך פוליטיקאי עם ביצים לך תמצא בנאדם כזה בוושינגטון....

      מחק
    2. זו הדוגמה שיש כעת. הרפובליקנים מנסים לצמצם את ההוצאות ומפסידים הזדמנות לרוב בבחירות לסנט של סוף שנה הבאה. הצורה שזה מוצג היא שהם אחראים להשבתת עובדי המדינה. כל צמצום של המדינה יהיה על חשבון הציבור והמצמצם ישלם. האובמה קר איננו חיוני כעת, אם לא היה עד עכשיו ביטוח למה לא לחכות עוד כמה שנים עד שנצא מהמשבר. למעשה לכל עובד יש ביטוח ממקום העבודה, במקומות שבהם כבר הפעילו את אובמה קר המחירים עלו והשרות ירד

      מחק
    3. השמיים יפלו - הרפובליקנים לא מנסים לצמצמם את ההוצאות אלא למוטט את רשת הבטחון הסוציאלית. החשש העיקרי שלהם הוא שביטוח הבריאות יהיה יעיל יותר מזה המוצע בשוק הפתוח ולכן הם מתעקשים למוטט אותו עכשיו. לגבי טענתך ש-"המחירים עלו והשרות ירד" ההוכחות הן הפוכות. הפוליסות זולות יותר מן הצפוי ורמת השירות לא ממש ידועה משום שהחוק עדיין לא מספק שירותי בריאות.

      מחק
  5. טור מצוין, אבל ההערה לגבי הסודנים לא הייתה במקום. הסודנים הם יותר מטרידים מאשר מוטרדים.
    איבדת אצלי כמה נקודות זכות

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שואל אם נכון שמישהו בן לעם היהודי יסתכל על בני אדם שמחפשים מוצא מחיי עוני מרוד, דלות ומחלות כמטרידים.

      מחק
    2. כמה סודנים הטרידו אותך?
      בתור מי שעבר עד לא מזמן דרך האזורים של העובדים הזרים בתחנה המרכזית לתקופות דחופות ,ההטרדה היחידה שקיבלתי הוא מסודני מסכן שסילקו אותו מהבית ורצה כמה שקלים כדי להעביר את הלילה.

      מחק
    3. אז תלך לחיות איתם בסודן במקום לכפות על 98 אחוזים מהאוכלוסיה לחיות
      במדינה אפריקאית ערבית רק בגלל שלמפלגות שאתה תומך בהן,אין מספיק
      מצביעים.
      ישראל הוקמה כדי להיות מדינה יהודית ולא מדינה מולטי אתנית שיש בה
      גם כמה יהודים.
      אתה צבוע מאד.הרי אם כשהיית חוזר הביתה היית מוצא כמה כושים ישנים
      בסלון שלך,היית מתקשר מיד למשטרה,נכון ?
      אדם שפולש למדינה וכופה עצמו עליה בכוח (או בסיוע הכת האשכנזית המרקסיסטית
      המשעבדת,ששולטת בכל,ולא רק בישראל) איננו "עובד זר" ולא "מהגר" ולא "פליט".
      הוא פולש קולוניאליסט שיש להרוג או לגרש בכוח.
      אין הבדל בין אדם שכופה עצמו בכוח על אישה לבין אדם שכופה עצמו בכוח על מדינה.

      החיפוש שלהם אחרי מוצא מעוני פרושו הרס המדינה ויצירת הרבה יותר עוני כאן.
      החיפוש שלהם אחרי מוצא מעוני לא מצדיק פגיעה באינטרס של האוכלוסיה המקומית.
      אם אתה רוצה לסייע להם,לך לאפריקה וסייע להם במקום לכפות על מליארדים
      של אחרים לחיות עם האנשים האלה בניגוד לרצונם.
      אשכנזים סוטציאליסטים כמוך כבר כפו על מאות מליונים אחרים אורח חיים שהם לא רוצים.גם ברוסיה לאחר המהפכה וגם בגרמניה של שנות ה 20.
      התגובה לזה הגיעה די מהר בדמות היטלר וסטאלין.
      כנראה שפעם אחת לא הספיקה לכם.

      מחק
  6. היי ערן,
    קודם כל לא מדובר בסודנים, מכיוון שרובם המוחלט , 85-90 אחוז, הם ממדינות אחרות, בעיקר אריתריאה.
    אישית, נגנבו לי האופניים, אחרי חודש ראיתי ילד אריתראי נוסע עליהם (זיהיתי אותם בבירור בגלל חלק שהחלפתי בהם) , הוא סירב להחזיר אותם בטענה שהוא קנה אותם בלוינסקי, כשהזמנתי משטרה הוא נעל את האופניים וברח, נאלצתי לפרוץ את המנעול כדי לקחת אותן חזרה במצב גרוע מאוד.
    עכשיו נדמיין שהמדינה שלנו היא בית, ובבית יש חוקים , מי נכנס ומי לא נכנס, את הבית בנינו ביחד מכספנו האישי כולל חדרים פארקים כבישים וכו.. וסיכמנו שההחלטות בבית מתקבלות בהצבעה דמוקרטית.
    יום אחד ערן, כשאתה חוזר הבייתה מהעבודה, אתה מגלה להפתעתך שיש באחד החדרים בבית שלושה אנשים מבית אחר, ממקום אחר... אתה פונה לחברך לבית לברר מה העניין , שקוראים לו ארגון זכויות אדם, והוא אומר לך שפשוט הייתה שהמצב באפריקה קשה ולכן הוא החלי לעזור להם בינתיים, " ומה לגבי הסיכום שמחליטים בצורה דמוקרטית ?" אתה שואל. והוא אומר שפשוט, יש מלחמה ב"סודן", אתה הולך לאנשים החדשים שנמצאים אצלך בבית ובודק מאיפה הם ומגלה שהם מ"אריתראה"... אתה חוזר לחברך "זכויות אדם" ואומר לו שהם לא מסודן, ואז הוא ממשיך לדבר איתך בכל מיני ססמאות ולהגיד שיש מלחמה וכו...
    אתה ניגש לשומר בבית שכבר 60 שנה שומר על הבית ולא נתן לאף אחד להכנס ככה סתם, קוראים לו "צבא" , ואתה שואל "צבא, איך זה יכול להיות ש-60 שנה לא נתת לאנשים זרים מאריתריאה להכנס לבית שלנו ועכשיו אתה נותן?"
    "אני רק ממלא פקודות של ועד הבית" עונה צבא בעצב.
    הימים חולפים ושלושת האנשים בדירה שלך עדיין שם , הם רוצים לעבוד ולעשות ילדים וכו.. אז הם עוברים על כל חוקי הבית שקבעתם ..
    אחרי כמה שבועות בהם הם חיים בבית שלך אתה ניגש לראש ועד הבית, קוראים לו: "אולמרט-ביבי" , אתה שואל אותו: "למה נכנסו אלי הבייתה 3 אנשים שעוברים על כל החוקים בבית שלי ומשתמשים בכל הציוד שקניתי ועבדתי בשבילו שנים ארוכות?"
    אולמרט-ביבי מגרד בראשו ואומר: תשמע אני לא יכול לעשות כלום "זכויות אדם" לוחץ עלי ומספר בכל מקום שיש מלחמה ....
    ועכשיו שאלה ערן, איך היית מרגיש לגור בבית עם "זכויות אדם" ?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוריס ,
      ברור שלא מדובר בארץ רק על הסודנים כמו שבהונגריה זה לא רק יהודים (חלק מהשנאה שם היא בעיקר כנגד צוענים). זו היתה רק דוגמא.
      המאמר לא מתימר לטפל או לדון בבעיות פליטים/עובדים זרים (כנס לבלוג של אשתון -הוא עושה את זה טוב ממני בנושא זה) אלא על השנאה וההתנכלויות להם. נתתי את הדוגמא שכשם שיש שנאת זרים שם , יש גם כאן והטיעונים שתומכים בשנאה הזו הם בדרך כלל זהים. פה גונבים לך אופניים ושם הם אומרים שהיהודים כמי ששולטים בעולם הבנקאות גונבים להם כסף.

      הערת אגב, בקרב העובדים הזרים יש עבריינים, גנבים ואנסים כך גם בקרב האוכלוסיה היהודית ושוב זה לא אומר שלא צריך לפתור את המצוקה שנוצרה גם בקרב העובדים הזרים וגם בקרב האוכלוסיות המקומיות שנפגעים מהמצוקה שלהם.

      ערן

      מחק
    2. השנאה וההתנכלות כלפיהם מוצדקת.פולשים יש לסלק או להרוג.
      אין שום "מצוקה שנוצרה".יש אשכנזים מרקסיסטים כמוך שמייצרים את הבעיה
      גם באירופה וגם בארה"ב וגם כאן.
      שלא לדבר על מימוש זכות השיבה מאחורי גבנו תחת הכותרת "איחוד משפחות"
      שנעשה....בידי כנופית האשכנזים המרקסיסטית שהשתלטה על מערכת המשפט (ועל
      כל דבר אחר).

      כמות הפשיעה שלהם לא רלוונטית.
      מה שרלוונטי זה האם ישראל מדינה יהודית או לא.
      אם כן,האנשים האלה חייבים להיות מסולקים.
      אם לא,ישראל חייבת להמחק.

      מה שרלוונטי זה האם דברים מוחלטים בידי הרוב או שכל דבר מוחלט בידי
      הכת האשכנזית המרקסיסטית המשעבדת ,ששולטת בכל ללא קשר לבחירות.

      המלחמה בין הרוב היהודי,הרוב האירופי והרוב האמריקאי כנגד האשכנזי הסוציאליסט
      היא הדרך היחידה להציל את המערב מחורבן טוטאלי.
      בדיוק כמו לפני 80 שנה,האשכנזי המרקסיסט הוא גורם המחלה שמייצר את עיקר הבעיות.

      מחק
    3. בוריס הסיפור שלך נגוע ואני בספק אם מבטא אוביקטיביות בגרוש.

      מחק
  7. לערן:

    אם אנשים פולשים לביתך אתה אמור לסלקם. אינך אמור להתפלסף.
    אם רצונך בהם, עליך להודיע על כך באופן ברור ולהמשיך לדאוג לאחזקתם בביתך על חשבונך. עליך לדאוג שהם חותמים על מסמך הכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי הבלעדית שבירתה ירושלים, אחרת הם וניניהם יהפכו לאויביך ולאויבי העם היהודי. לפולשים שאין אזרחים בת"א שמוכנים לשכנם בביתם, אין מקום בישראל. שיחפשו מקום בין שלוש או ארבע הארצות שעברו בתחומן או בקרבתן .

    השבמחק
    תשובות
    1. לאנונימי
      הלוואי שזה היה כל כך פשוט... לך תסתכל לילד בן 6 בעיניים שלא אשם במהלך האחראי או לא אחראי של הוריו .ילד ששפתו היחידה עברית שחבריו היחידים ישראלים ותגיד לו שילך לחפש מקום בין שלוש או ארבע ארצות ואני לא מדבר מתוך פיזיציה של "יפה נפש" , די שתבוא לעשות סיבוב בגן התקווה כדי שתבין מול מי אתה עומד. אני גם לא חושב שאני צריך להחזיק אותם בביתי (גם כי אין לי מקום) -יש מספיק בעלי דירות בדרום ת"א שעושים רווחים יפים מהם על שכירות ודווקא מאד יצטערו אם הם יעזבו. זה נכון גם לבעלי עסקים שמעסיקים אותם במחיר נמוך.
      זה מצב מורכב והפתרון צריך כמו שאמרתי להתחשב בכל הצדדים-יכול להיות שהם פולשים ויכול גם שלא היתה להם ברירה אבל בכל מקרה אל תשכח הם לפני הכל בני אדם. חלק מהפתרונות שאתה מציע בכלל לא אפשריים.

      בכל מקרה ממליץ לך לקרא את הבלוג של "אשתון" כדי שתקבל קצת מידע אמיתי על הבעיה (של שני הצדדים) לפני שאתה מתחיל בהצהרות מתלהמות.

      ערן

      מחק
    2. הי ערן,
      ראשית אף אחד לא שונא את האריתראים ושאר חוצי הגבול מאפריקה, אפילו שאחד מהם גנב לי אישית את האופניים.
      דבר שני, לפי ההגיון שלך בנושא זה אני מציע שבפעם הבאה שתתפוס אדם שפרץ לבית שלך לא תגרש אותו ולא תדווח למשטרה, אלא שבו בנחת ו"תפתרו" את "המצוקה שנוצרה" גם בקרב הפורץ וגם אצלך - "האדם המקומי". על מנת לפתור את המצוקות של כולם עליך לגייס כסף מבני ביתך ושאר דיירי הבניין (שבוודאי ישמחו לתת כסף כדי לפתור את הבעיות שלך ושל הפורץ) ולפתור את המצוקות שלך ושל הפורץ ע"י השקעה באיכות חיים טובה יותר לשניכם.

      מחק
    3. לערן:

      הנושא הזה הוא בנפשה של מדינת ישראל .

      לראות נכון:
      לא לראות בן 6; לראות בן 56, בן 76. ממורמר, זר חסר שורשים, מובטל עם 5 ילדים, שונא את המדינה. שהתחנך שאין זכותה של ישראל להתקיים.

      רגשות זמניים וחלופיים אינם קריטריון אוביקטיבי. להתבגר ולהתגבר ולראות את התמונה כולה. חזרה לארצות מוצאם או לארצות סמוכות מרצון או מכפייה ולשים סוף לחנפנות, התחסדות, וצדקנות מזוייפים שעל חשבון אזרחי המדינה.

      הראה את כנותך בכך שתשכן משפחת פולשים בביתך, לא בעבור תמורה או דמי שכירות או תועלת חומרית שמשתלמת לך, אלא בגלל שאתה רוצה בטובתם מאהבתך הכנה להם.
      כל היתר הוא צביעות מאוסה והתיפיפות. ודאג שאף אחד לא יפגע מהם!
      שילמדו היסטוריה יהודית, וייחויבו להכיר בעם היהודי כריבון הבלעדי של ישראל וירושלים!

      זה איננו מצב מורכב אלא מצב פשוט שצבועים ומתחסדים כפו על עם ישראל ועל חשבונו, באמצעות חוקים בינלאומיים ורשלנות פושעת של 4-5 ממשלות ישראל.

      אינך צריך להתחשב במי שפוגע בך, או שכוונתו לפגוע בך, או גרוע מכך בשכניך שלא נתנו לך את הסכמתם, וההקבלה ליהודים באירופה היא מוטעית לחלוטין.

      אין כאן מצב של אין ברירה:
      מי שעובר 6000 ק"מ ויותר יש לו ברירה וכוח פיזי ונחישות ויודע היטב את מטרתו.

      בהחלט אין ברירה לכל תושבי ת"א, והעשירים במיוחד, המתפלשים בצביעותם וייסורי מצפונם
      המזוייף אלא לעזור לכל הומלס במדינה ולגרום לכך שכל הומלס יקבל דירה פרטית מתקבלת על הדעת ותנאי מחייה מינימליים, ולאחר מכן שיקבלו את הפולשים לבתיהם הפרטיים, ויוכיחו קבל עם ועדה, והעיקר לעצמם, שפיהם וליבם שווים.

      בכל מקרה, אל תשכח שאזרחי המדינה, בעליה החוקיים, הם בני אדם שלא נתנו לך את הרשות למשכן את עתידם וזכות קיומם בארץ ישראל, בידי המון זר ועוין שעלול יום אחד מר ונמהר להתחבר לאויביה הגרועים ביותר, רק בגלל רחמים מיותרים שלא במקומם ודאגה לתדמיות אישיות.

      קח\קחו אחריות אישית ותנו דוגמה. ועל חשבונכם.
      למיעוט המבוטל שעונו בארצותיהם או בדרכם ויש לכך הוכחות חותכות, יש לעזור בלא תנאי , מלבד ההכרה במדינת ישראל.

      יתר מוסריות מזוייפת, חסרת שורשים ומנותקת מעמה היא חוסר מוסריות הנכפה על כל תושבי המדינה.

      מחק
    4. ידידי אתה יכול לרטון ולהאשים אותי ואת ההתחסדות , המוסריות המזויפת ,חוסר השורשים ועל כך שפולשים לביתך ושאתה הבעלים החוקיים, אבל כל זה חסר ערך ובזבוז אנרגיה כל עוד מדינת ישראל חתומה על אמנת הפליטים. אז אתה רוצה לסלק את הפליטים ? דרוש ממשלתך לפרוש מאמנת הפליטים , אבל כל עוד לא תשכנע אותם וכל עוד אנחנו חתומים על האמנה הזו, תצטרך למצא לפליטים פתרון פה בארץ מבלי ללמד אותם היסטוריה יהודית.

      לא התכוונתי להכנס לנושא אבל בכמה מילים: כשאמרתי שהנושא הרבה יותר מורכב ממה שאתה מתאר התכוונתי לכך שבעוד אנחנו כבולים לטפל בפליטים על פי האמנה , הממשלה ריכזה את רוב הפליטים כמעט רק באזור אחד ויצרה סיר לחץ בילתי אפשרי בינם לבין האוכלוסיה המקומית כשאת רוב המעמסה היא מפילה על תושבי האזור כשהיא לא לוקחת אחריות. מי שמשלם את המחיר הם הילדים של שני הצדדים.

      ממליץ לך שוב להכנס לבלוג של אשתון וללמוד אתהנושא לעומק ומאחר שאני יודע שלא תעשה זאת הנה סיכום של אחד ממחקריו המעמיקים בנושא:
      אם מזדון ואם מטיפשות, ממשלת ישראל מייצרת ומנציחה מצב הפוגע בפליטים ובתושבי השכונות כאחד. לאחר מכן היא מסבירה לציבור שהאשמה מוטלת על השמאל (שחסר כל כח בכנסת), אירגוני זכויות האדם (שלכל היותר יכולים להגיש בג"צים שהממשלה יכולה לעקוף בחקיקה – כפי שהיא עושה בפועל), או הפליטים עצמם (שאין להם שום סמכות בנושא).

      המדינה מסבירה לנו שהיא מטפלת כראוי בכל הפליטים, אבל שוכחת לציין שיש רק כ-100 פליטים כאלה מבחינתה וה-54 אלף אחרים זו כבר בעיה שלנו.

      אומרים לתושבי השכונות שהפיתרון הוא גירוש, כאשר הממשלה יודעת שגירוש בכלל לא אפשרי והפיתרון האמיתי הוא פיזור אוכלוסיית הפליטים או בניית "עיר" פליטים בדרום. נשמע יקר? אבל הפליטים עצמם יכלו לבנות אותה בשכר נמוך, כאשר המדינה היתה צריכה רק לספק את החומרים וההכוונה (פליטים גם עבדו בבניית הגדר על גבול מצרים שנועדה למנוע את כניסתם). כליאה של פליט במתקן סהרונים עולה לנו 100-125 אלף שקל בשנה, לא כולל עלויות הקמה של כחצי מיליארד שקל (עד כה הכליאה עלתה לנו כ-1.25 מיליארד שקל). בתפוסה מלאה (שח"כ מירי רגב פועלת למענה) על פני עשר שנים מהקמתו, המתקן יעלה לנו כ-9 מיליארד שקל ועדיין יוכל לטפל רק ב-13% מהפליטים – מה שלא יעשה שום שינוי אצלכם בשכונה. עיר מקלט עם בניה קלה, היתה זולה יותר ומשם יכלו הפליטים לצאת כל יום לעבוד בחקלאות או מקצועות אחרים שישראלים אינם מאיישים ולחזור לביתם בערב (אזכיר שוב שבישראל ישנם כרבע מיליון עובדים זרים).

      פוליטיקה היא הפשרה שבין אידאולוגיה לפרקטיקה ועד אשר נהיה מסוגלים לקבל את הנתונים כפי שהם ולהסכים על הפתרונות שאינם אפשריים – גם אם הם הרצויים ביותר מבחינתנו – לא נוכל לקדם את הפתרונות שבאמת יכולים לעבוד. אנחנו לא חייבים להחליף מפלגות או צדדים פוליטיים, בכדי להסכים שהפוליטיקאים בשני הצדדים לא מייצרים את התוצאות הרצויות לנו. חברות רבות, חלקן בבעלות ח"כים או אנשי ביטחון, מגלגלות מיליארדים מהפתרונות שמוצעים לנו ובעוד שזה לא אומר שהם בהכרח לא נכונים, זה כן אומר שאנחנו צריכים להפסיק להאמין כי רק עקרונות ופטריוטיות משחקים כאן תפקיד.

      54 אלף פליטים ומאות אלפי ישראלים מחכים שנתבגר מעבר למחנאות משתקת. אנחנו לא צריכים להתחבק ולפצוח בריקודי עם ברחובות, אלא פשוט להפסיק להרביץ אחד לשני בזמן שהחבר'ה למעלה צוחקים וסופרים את הכסף והשררה שהם מפיקים, על חשבון קרבות האידאולוגיה חסרי המשמעות שלנו. הבעיה שלנו עם הפליטים, היא לא שהם בארץ, אלא שהם במקומות מסויימים ולא נכונים בארץ. זה הדבר שכולנו יכולים להסכים עליו וכולנו יכולים לפתור. פגשתי שמאלנים שגרים בשכונות שקלטו פליטים ופגשתי ימנים שגרים בשכונות שקלטו פליטים – עוד לא פגשתי פוליטיקאי שגר שם.

      מחק
    5. לא הבנתי מדבריך האם אתה בעד או נגד גרוש (בתנאי שהיה אפשרי)?

      האחריות על המצב מוטלת על השמאל שהטיף לקבלת הפולשים ועל הממשלות שהלכו בעקבותיו.

      השמאל מטיף לקבלת הפולשים כאזרחי המדינה ופועל באמצעות שליטתו בכלי התקשורת ובתי המשפט וגופי משפט בינלאומיים כנגד אפשרות גרוש הפולשים ועל זה היה ראוי להענש באשמת בגידה.

      ממשלות ישראל מקבלות עליהן את פרשנות השמאל ובכך בוגדות בייעודן - שמירה על עם ישראל.

      ההגדרה "פליט" רחוקה מלהתאים לעובדות. אדם שעובר מספר ארצות ואלפי ק"מ כדי להגיע לארץ מהזעירות בעולם איננו פליט אלא מהגר כפייתי.

      מכאן שישראל יכולה לתת פרשנות משלה ולגרש את הפולשים. היא איננה עושה זאת מסיבות של תאוות בצע של המופקדים על הנושא, כפי שהזכרת, ובשל כניעה לעיוות מנטלי שנכפה עליה בידי התעמולה של השמאל.

      בתי כלא לפולשים הוא רעיון רע מאד שנועד להביא את צדקנותם של בעלי השררה לשיא חדש. הם אינם תופסים שרשעותם גלוייה לעיני כל.
      הפולשים אינם פושעים ובניית "מחנה ריכוז" עבורם מביישת את העם היהודי, את עברו, את ערכיו וסותרת מוסר בסיסי.

      עיר מקלט היא פתרון ראוי אבל זמני עד שאמנת הפליטים תבוטל, תשונה או שיתעלמו ממנה מתוך הבנה שהיא סותרת את תנאי קיומו של עם ישראל.
      אם זה לא יקרה, עם ישראל יצטרך לשלם על בחירתו בחדלי אישים .

      מחק
    6. הבעיה לא מורכבת בכלל
      זה שיש אנשים שמרוויחים מזה,לא רלוונטי.אנשים מרוויחים גם מרצח,אז ?
      אין לי בעיה להסתכל לילד בן 6 בעינים.
      הוא לא אשם במה שהוריו עשו ? ו 80 מליון התינוקות שאנשים כמוך טבחו
      (שוב בשם ה"שוויון",הפעם בין המינים),כן אשמים בהחלטות הלא מוצלחת
      שהוריהם קיבלו ? די עם הבולשיט.
      אתה ושכמותך מתנגדים לקיומם של עמים ומדינות ויש לכם אינטרס מאד
      ברור שיהיו כאן כמה שפחות יהודים,אז מספיק לחרטט סיפורי סבתא ולגלגל עיניים.
      אתה מתנהג בדיוק כמו הפוליטיקאים שאתה מבקר.
      לא צריך שום בית כלא.תוך חצי שנה אני מעיף מכאן את כולם בעלות אפס
      אם רק לא היו אשכנזים סוציאליסטים ששולטים בכל ויש להם אינטרס עליון
      בהשארותם.
      בוא לא נשכח,שללא הקולוניאליזם הכושי-מוסלמי-היספני,השמאל באירופה
      וארה"ב לחלוטין לא רלוונטי.זה הדבר היחידי שמאפשר לו להתקיים.
      וזה קולוניאליזם לכל דבר וענין.אין שום הבדל בין אירופאי שפולש לאפריקה לבין אפריקאי או מוסלמי שפולש לאירופה.בין ספרדי שפולש לדרום אמריקה לבין מכסיקני שפולש
      לארה"ב.

      וזו הבעיה האמיתית,לא הכלכלה.הדבר הכי גרוע שיכול לקרות מבעיות כלכליות
      זה שהאוכלוסיה תחיה ברמת חיים יותר נמוכה.לא נעים,אבל ממש לא סוף העולם.
      לרסק את הצביון התרבותי-דתי-אתני של מדינה - זה למחוק אותה פיזית וזה כן סוף העולם.
      לא לאשכנזי המרקסיסט חסר השורשים הזהות והשיוך,שישלוט עוד כמה עשורים ויעבור לקורבן הבא,אלא לאוכלוסיה המקומית שזה חשוב לה.

      מחק
  8. לא הייתי משווה את הקולוניאליזם האפריקאי שמבוסס על פלישה של כושים למטרת השתלטות
    לאירופה,ישראל ומדינות אחרות לנוכחות של יהודים בהונגריה או מקומות אחרים.
    ערן,כמו הרבה אשכנזים מרקסיסטים אחרים,תומך בקולוניאליזם הזה שכן הוא מהווה את
    העתודה האלקטורלית הנכספת למפלגות הסמול בהן תומכים ערן ודומיו.

    מירי רגב לא רק צודקת אלא עדינה וסולידית מדי.את הפולשים האלה צריך לסלק מחר בבוקר.
    קל מאד לסלק אותם,זה לא כרוך בשום עלויות ואם זה לא יעשה,המדינה הזו היא היסטוריה.
    הגיעה העת שהמדינה תפעל למען אזרחיה ולא למען המיעוט האשכנזי המרקסיסטי המשעבד
    ששולט בכל.

    השבמחק
    תשובות
    1. בעבר אמרו שאני ימני בדעותי , אתה טוען שאני שמאלני מידי.
      אולי זה מוכיח את הטענה שלי ששמאל וימין זו פיקציה כדי לפצל את העם שיריב אחד עם השני (ואם אפשר להכניס את העדתיות) והכל בשביל לשמור את הדיון "בגבולות המסגרת" שחלילה לא יחרגו ממנה. אתה הדוגמא שהם עדיין מצליחים בטקטיקה הזו.

      מחק
    2. ערן,
      כתבתי לו תגובה ארוכה מאוד (בתור מזרחי אני מתבייש בו!) ומחקתי אותה.
      הוא שטוף מוח ואתה צודק.
      אין טעם לנסות לדבר איתו הבן אדם מלא שינאה והיא מעוורת אותו.
      דווקא אצלי קיבלת יותר נקודות ואני חושב שאתה פטריוט, אחד האנשים שבאמת מנסים לשנות דברים לטובת ארץ ישראל.
      וכן תמיד הצטיירת לי בצד הימני של המפה ולמרות שאני שמאל כשיש עובדות קשה להתווכח איתן...
      שאל את לירן.

      מחק
    3. תודה לואי על התמיכה
      מעריך את זה

      מחק
  9. ערן היקר, כאשר נגעת בעניין של הפולשים האסלמיים ואלה הם רוב מה שאתה מכנה "פליטים" דרכת על יבלות רבות של רוב הציבור שנותר עדיין לאומי וזה עלול לפגוע באתר שאמור לייצג את כל הציבור. ערבת פוליטיקה וזכויות קיום לאומיות מאויימות, נושאים שנוגעים בליבה של מדינת הלאום היהודי, שהיא ישראל. אתה טועה כשאתה מציין: טוענים שהאשמה מוטלת על השמאל (שחסר כל כח בכנסת), אירגוני זכויות האדם (שלכל היותר יכולים להגיש בג"צים שהממשלה יכולה לעקוף בחקיקה – כפי שהיא עושה בפועל), .." לידיעתך, מי ששולט כאן עד היום ובאופן לא דמוקרטי הוא השמאל באמצעות בג"ץ והתיקשורת, והבנקאים הבינלאומיים שמושכים בחוטים ומממנים עמותות שמטרתן לחסל את מדינת הלאום היהודי וגם צמרת הצבא, המשטרה, הנשיאות, וגם ראש הממשלה ווינשטיין וסגנו ביבי. כן גם אני נגרר לויכוח פוליטי קיומי שמקומו לא יכירנו באתר מעולה כשלך. לכן אולי כדאי להבא להיזהר קלה כחמורה ולא לגרור את האתר לזירה טעונה מאוד שרק יכול לפגוע במטרה המקודשת של אתר זה.

    השבמחק
    תשובות
    1. דוד יקירי
      בסך הכל ציינתי עובדה שהנושא הוא לא פשוט ושעל פי חוק לא ניתן לגרש את העובדים הזרים/פליטים ואם נרצה או לא נרצה נצטרך למצא להם פתרון. כל השאר זו פרשנות של מגיבים שמעוניינים להפוך את הנושא לקרב של שמאל וימין. בדיוק כמו שהממשלה מעוניינת שיקרה.

      ערן

      מחק
    2. אויש נו דוד,
      ???Et tu brute
      מה העניינים איתך? איזה שמאל??
      הארץ ימנית ברובה אין כאן שמאל יותר!
      אולי אתה צודק.. נשאר שמאל הזוי שאפ׳חד לא סופר..
      השמאל כאן (האמיתי) יודע שזו הארץ שלו ולא רוצה להיות נאצי בדעותיו ומעשיו!
      השמאל כאן יודע שיש צורך במדינת יהודים ושהעולם עוד לא אופוריה, אבל עדיין לא רוצה להיות גזען!!!
      השמאל השפוי לא כ״כ רחוק מהימין והשמאל השפוי שואף לאחדות בעם חילונים, חרדים, סרוגים, אשכנזים, מזרחיים, ימניים, שחורים, לבנים יהודים!!! בעוד אנחנו לא רוצים לדכא נוצרים ומוסלמים רק בגלל שהם שונים!
      אם אנחנו מכלילים אנחנו בדיוק כמו הפאנטים מסביביינו קפיש???
      נבערים כמו אחרון שונאינו.
      עם ישראל חי לתמיד!!
      ודי עם השנאה הלא מבוקרת, היא בעוכרינו! צריך להיות חכמים ולא לפעול מפחדים!
      הביביתון עושה רק נזק!!!

      מחק
  10. בנוסף, המינוח שמאל מאוד מוטעה אך כולנו נגררים אליו, בפועל מה שקרוי השמאל הישראלי הוא בעצם אליטות מדינת "כל אזרחיה" שמטרתם לחסל את מדינת הלאום היהודי ככזאת. זהו ויכוח היורד עד שורשי מהות קיומה של ישראל ועצם הגדרתה העצמית. אני עצמי מאוד אוניברסליסט באופיי, חינוכי ומסכת חיי, אך חרד מאוד שדילול הרוב היהודי על ידי פלישה איסלאמית מאפריקה ומארצות ערב (איחוד משפחות שבו רק ישראל מקבלת את בן הזוג הנישא לערביה ישראלית) כפי שכבר מתרחשת, תביא לא רק לחיסול מדינת הלאום היהודי, אלא לחיסולם הפיזי של היהודים. ראה את חיסולם של הנוצרים בימים אלה בחורף הדמים הערבי שמסביב. אכן, מילה אחת גררה את כולנו לאותה מהומת אלוהים בשל המאבק הקיומי המתרחש בישראל ביחס לעצם הגדרתה העצמית. המאבק להשארת הפולשים איננו עניין תמים של זכויות אדם, והשימוש בעיניו של ילד בן 6 מזכיר לי את השימוש שעושים בילדים בעזה, כמגינים אנושיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. דוד,
      מה שיחסל אותנו זו תאוות בצע!
      לא זכות השיבה (שלא מקובלת עליי אפילו מול חבריי המוסלמים) זכות השיבה לא יכולה להתקיים מול השנאה היוקדת שנוצרה כאן.
      תאוות הבצע מזהמת כל חלקה טובה בעם שלנו, תראה מה קורה שאדם כמו ערן מעיז לומר משהו שלא מתיישב עם הג׳נדה הלאומית, אדם שלא מפסיק לרגע להגן על האוכלוסייה החרדית, שמראה פעם אחר פעם איך משתמשים בנושאי גחלת היהדות כשעיר לעזאזל!!
      עכשיו כשדעותיו לא מתיישבות עם האתוס הלאומי הוא עושה נזק לבלוג????
      בחייאת אתה לא רואה את ההפרד ומשול??? אתה לא רואה את ההסתה?? תראה לי יהודי שפוי 1 שיוותר על ארץ ישראל! תראה לי 1 שייתן לקומץ מופרעים לעוות את המציאות בימים האלו ובזמן הזה.
      המציאות קיימת! אנחנו צריכים לנווט בה כבני אדם ולא כמו חיות, ההפרד ומשול משחק ליידי אלו שמרוויחים מהפחד! אחי אני רוצה שיהיה פה טוב! אני חושב שהימין נחוץ לשמור עליי, אבל אני מאמין שהשמאל נחוץ כדי לשמור על שפיות. ולהיות בן אדם זה מה שהתורה מצווה ואני חילוני לגמרי!!!
      אותם אליטות שרוצים מדינת כל אזרחיה אינם קיימים!! אלו פחדים ששותלים בך!

      מחק
    2. לדוד: צודק!

      מחק
  11. הנושא הזה הוא אכן לא פשוט אכן אך אני מצוי בו. אני מכיר גם את כל טיעוני זכויות האדם שמעלים, זכויות הפליטים, אך גם את המסתתר מאחורי טיעונים אלה. ראשית הם לא פליטים על פי הגדרה, רובם המכריע הם פולשים למטרת עבודה ושיפור רמת חיים, שנית ניתן גם ניתן לגרשם ואפילו בהסכמה של הפולשים עצמם ואפילו ישראל כבר הגיע לעיסקה עם מדינות שלישיות והייתה מוכנה לשלם הרבה לשם כך, אך באו עמותות "כל אזרחיה" לבג"ץ שאינו פוסק מלהכניס מקלות בגלגלי מדינת הלאום, שהרכב שופטיו מייצג נאמנות את אליטות "כל אזרחיה" ופוסל את חוקי הכנסת שהיא הריבון הניבחר. זכותך להיות פוסט-ציוני, מדעת או שלא מדעת, טובי חברי הם כאלה, אבל כשמוכרים לנו את הפוסט ציונות בנוסחאות של שיח הזכויות אין לצפות שאנשים באתר זה ובכל אתר יגיבו לכך בשוויון נפש.

    השבמחק
    תשובות
    1. ומכיוון שאני אוהב ללמוד,
      אנא האר את עייניי באותה אליטה.
      תן לי עובדות!
      תראה לי למה אתה מתכוון.
      תודה.

      מחק
    2. "שהרכב שופטיו מייצג נאמנות את אליטות "כל אזרחיה" ופוסל את חוקי הכנסת שהיא הריבון הניבחר"

      ואם הריבון הנבחר יחליט לחוקק חוק שיעניש כל אדם שאומר שביבי הוא אפס????
      כנראה שיש היגיון בבג"ץ - הייתי מציע לך לא לדקלם שטויות מהתקשורת!!!

      מחק
  12. ערן,
    כולם פה מעריכים אותך, שלא תבין לא נכון.
    אישתון הוא בלוגר שלא מגיע לקרסוליים שלך והדברים שהוא כותב הם הרבה פעמים רטוריקה זולה לעומת העובדות וההוכחות שאתה מביא.
    הציבור רואה את עבודת הקודש שאתה עושה והציבור גם יודע להרגיש מתי מרמים אותו, גם בעניינים כלכליים וגם כשמכניסים לו "בדלת האחורית" מסתננים ממדינות אחרות.

    השבמחק
  13. אני חושב שהנושא הזה הוא מאוד מורכב וזה לא נכון לצייר אותו כויכוח בין טובים (שמוכנים שהם ישארו) מול רעים (לאומנים שרוצים שהם ילכו). גם לקרוא לכולם "פליטים" זה ממש לא נכון ומטה את הדיון מראש לכוון מסויים. זה נושא מעניין וחשוב מדי מכדי שנהפוך אותו לוויכוח בין צד טוב לצד רע - במציאות זה לא כך.
    לעומת זאת אנטישמיות בהונגריה או ביוון היא רעה נקודה - גם אם הם מאמינים בכל ליבם שהפרוטוקולים של זקני ציון נכונים וגם אם קשה להם עם הבנקים. זה פשוט לא לגיטימי.

    השבמחק
  14. ללואי, מכיוון שאתה אוהב ללמוד,אני אאיר את עייניך בקצרה באותה אליטה.
    תן לי עובדות! הנה מקצת עובדות א. התיקשורת הממוסדת למשל שרק לדוגמה מני רבות בעת הטיהור האתני ליהודי גוש קטיף בניגוד לכל אתוס זכויות האדם לא התייצבה להגן עליהם אלא להפך, בו בזמן שהתייצבה בהחלט להגן על 400 מנהיגי חמאס שגורשו ללבנון, הוא הדבר לגבי כינוי מסתננים בלתי חוקיים בשם הטעון פליטים - שפה אורווליאנית - כנ"ל לגבי ההסתה התקשורתית כנגד יהודי יהודה, התומכת בגירושם של מאות אלפי יהודים, תחת השם האורווליאני התנתקות, אך נראה כלי תקשורת ממוסד שיציע לשם השלום לבצע פינוי פיצוי של ערבי אחד - גם אני בהחלט נגד. בג"ץ שלקח לעצמו סמכויות יתר והפקיע את האיזון שבין הרשויות, והפך לממשלת על הנתמכת על ידי התקשורת, האקדמיה, ואליטות כל אזרחיה. צמרת הצבא, צמרת המשטרה, שרודפים את יהודי יהודה ושומרון בעודם מסייעים לפורעים הערבים שם אם במעשה או במחדל [הכל מגובה בעובדות מוצקות כביטוון שאותן תקצר היריעה למנות כאן, אבל עליהם לא שמעת, ועכשיו אולי אתה מבין מדוע] רוב אנשי האקדמיה בכל הדרגות שמקנים לדור הצעיר חינוך פוסט-ציוני תחת הכותרת נאו-ציונות. רוב צמרת משרד החוץ שמפמפמים לעולם שלום ישראלי פלשתיני, פרי הזיותיהם, שאת מחירם כל ישראל שלמו בדם, דרך היועצים המשפטיים שהשתלטו על המשרדים והמערכות שהם שולטים ואף הם מייצגים את אליטות "מדינת כל אזרחיה" החל מהיועץ המשפטי לממשלה, שמכתיב לממשלה מדיניות ופועל ברוח בג"ץ ויעדיו, דרך היועמ"שים בכל משרדי הממשלה דרך היועצים המשפטים במינהל האזרחי ביהודה ושומרון ותקצר כאן היריעה. החלטת בג"ץ לסכל מחנות מעצר זמניים של פולשים לפני גירושם, היא דוגמה מובהקת לכך, ברור שבישראל יש אשלייה של ממשלה שמושלת, אפילו ביבי שביסודותיו היה איש ימין נחוש, מקיים היום את מדיניות אליטות השמאל והוא יודע למה. כאחד שפעיל ובעל ניסיון בפוליטיקה - אגב, גם "בשמאל" בצעירותי ובפוליטיקת מדינת הלאום כיום בגיל הזהב, ברור לי בדיוק מי שולט כאן. ואם יהיה לך נוח לחשוב אותי לגזען שטוף מוח, דע שפעם הייתי אחד מהחלוצים של מדינת כל אזרחיה עד שהתפקחתי ועדיין אני בעד שוויון מלא לכל אזרחי ישראל ולא מהסף אל החוץ ועדיין אני בעד מדינת רווחה, ויש לי גם תוכניות מעשיות לכך, לא סיסמאות נבובות, לכן קשה למכור לי את הלוקשים של התקשורת הממוסדת. ומי כמונו שנחשפנו לאתר מבורך זה, יודעים עד כמה בנושא הכלכלי התקשורת היא מסולפת ומעוותת, דבר שיכול לתת לך קנה מידה על שטיפת המוח השקרית ששולטת בה בתחומים שנגענו בהם כאן.

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה מעולה.

      מחק
    2. דוד טענתך ברורה .
      עכשיו לתוכנית שלך: מה אתה ממליץ לעשות עם הפליטים. ישראל חתומה על אמנת הפליטים ואם היא לא מגדירה את המסתננים כפליטים היא נכנסת לבעיה משפטית סבוכה עוד יותר איתם. איך אתה מתגבר על האמנה? ונגיד גם שישראל תכנס לעימות מול כל העולם המערבי ותתעלם מאמנת הפליטים ותעלה אותם למטוסים? לאן תגיד לטייס לטוס ואיפה הוא אמור לנחות?

      מחק
    3. יש לדרוש מהפולשים הכרה בישראל כמדינת היהודים הבלעדית שבירתה ירושלים.

      מי שרק מגלה היסוס של סרוב, יועלה מייד על אוניה עם מים, מזון, כסף.
      בהגיע האוניה מול ארצות מוצאם של הפולשים, או מול ארצות סמוכות, יורדו הפולשים לסירות מפרש לפני המים הטריטוריאליים של אותן המדינות. הפולשים יוכלו לנווט את סירתם לארץ מוצאם או לארץ סמוכה ע"פ בחירתם ועל אחריותם. מכאן הגורל ידאג להם.
      -
      פתרון אחר:
      אם מדינות היעד יוציאו אוניות מלחמה כנגד אוניות ההשבה , או שהעולם יתקף באפילפסיה של מוסריות צבועה ויתנכל לישראל, יש לעקר (בתרופה או בהקרנה) את כל אותם פולשים שלא יסכימו להכיר בישראל.
      בבקשה לא להתפלץ, לא להתלהם, לא להזדעזע, לא להעמיד פנים של יתר מוסריות צבועה וחסודה המתפלשת בשקריותה - זהו הפתרון הנכון, המוסרי והצודק!
      -

      לעולם אל תשווה בין הפליטים היהודים שלא היתה להם ארץ מוצא, שלא לחמו נגד מדינת האם שלהם, שלא נדדו בכוונה תחילה אלפי ק"מ אל מדינה זרה להם, מהקטנות בעולם. שנרדפו ועונו עד מוות, שלא שוללים את זכות קיומה של מדינת ייעדם, לבין הפולשים מאפריקה.
      זאת תועבה וביזוי גורל העם היהודי.

      מחק
    4. בעניין הפליטים, כשהגיעו הנה פליטי חרב אמתיים מדרפור לפני כעשור יצאתי להזדהות ולתמוך בהם בגן הוורדים בירושלים. אך משעה שהחל להתברר שאליטות כל אזרחיה ניצלו סוגיה זאת כדי לסייע בהחדרת מאות אלפי מסתנני עבודה, מהטעם של דילול הרוב היהודי פה, ובמקביל הם עסוקים בסיוע למתסנני משפחה ערבים לפלוש לישראל, והתופעה כבר לובשת מימדים של מאות אלפים התעוררתי ושאף אחד לא ינסה למכור לי את התרמית של פליטים. אלה הם מהגרי עבודה 98%. באשר לפיתרון, ראשית דרום סודאן מוכנה לקלוט הרבה מתושביה וישראל אף מוכנה לשלם לממשלה ולפליטים עצמם כסף רב כדי שיעזבו. כמו כן נמצאו עוד מדינות שלישיות באפריקה שמוכנות לקלוט עשרות אלפי פליטים תמורת כסף רב שישראל מוכנה להקצות לממשלה עבור פליט וגם לפליטים עצמם. מחנות המעצר אמורים היו להיות רק שלב בדרך שילוחם לדרכם. הבעיה היא שאליטת כל אזרחיה לא שקטה ודרך נציגיה בבג"ץ הכניסו מקלות בגלגלי כל הפיתרון השפוי וההומני. וכיום שוב הבעיה נזרקה אל המחוקק. אך המחוקק "הדמוקרטי" ביודעו מי כאן הריבון האמתי, מי כאן שולט על תהליך קבלת ההחלטות ומי כאן יכול להשליך אותך לכלא כמטרה מסומנת נוטים להרים ידיים. הפיתרון בהיקף רחב יותר, הנוגע גם לנושא הקרוב ללבנו, הרפורמה המוניטארית, הוא שלטון ישר אמיץ וציוני שיעשה סדר בהרבה מאוד דברים רקובים כאן במדינה. גם רפורמה מוניטארית, גם רפורמה בוועדה לבחירת שופטים שייצגו את הציונות ולא את אויביה, ועוד בהרבה נושאים

      מחק
    5. לגבי דרום סודן, אני בספק אם הזרים ירצו ללכת לשם, מוויקיפדיה:

      "מאז השגת העצמאות, החל מעגל דמים פנימי בין השבטים השונים‏[8]‏[9]. מדצמבר 2011 אף הייתה הסלמה במצב והיו דיווחים על עשרות אלפי תושבים שנאלצו לעזוב את בתיהם‏[10]. דרום סודאן נאלצה גם לקלוט פליטים רבים שנמלטו מסודאן, דבר שהיקשה מאוד על כלכלת המדינה. כמו כן, דרום סודאן הייתה עם הקמתה לאחת המדינות הפחות מפותחות בעולם. תמותת ילדים עד גיל חמש עמדה בה על אחד מכל שבעה ועל פי מידע של האו"ם לכמחצית מהאוכלוסייה לא הייתה גישה למי שתייה."

      לשלוח אותם בכח לכזה מקום תוך תשלום לממשלה הסודאנית (ואולי בעצם לשחד כמה אנשי עסקים ששולטים בממשלה).... אולי אני יפה נפש (אבל לא מהאליטות...), אבל בכל זאת נראה לי לא הומני.

      מחק
    6. לגבי דרום סודן, אני בספק אם הזרים ירצו ללכת לשם, מוויקיפדיה:

      "מאז השגת העצמאות, החל מעגל דמים פנימי בין השבטים השונים‏[8]‏[9]. מדצמבר 2011 אף הייתה הסלמה במצב והיו דיווחים על עשרות אלפי תושבים שנאלצו לעזוב את בתיהם‏[10]. דרום סודאן נאלצה גם לקלוט פליטים רבים שנמלטו מסודאן, דבר שהיקשה מאוד על כלכלת המדינה. כמו כן, דרום סודאן הייתה עם הקמתה לאחת המדינות הפחות מפותחות בעולם. תמותת ילדים עד גיל חמש עמדה בה על אחד מכל שבעה ועל פי מידע של האו"ם לכמחצית מהאוכלוסייה לא הייתה גישה למי שתייה."

      לשלוח אותם בכח לכזה מקום תוך תשלום לממשלה הסודאנית (ואולי בעצם לשחד כמה אנשי עסקים ששולטים בממשלה).... אולי אני יפה נפש (אבל לא מהאליטות...), אבל בכל זאת נראה לי לא הומני.

      מחק
    7. דוד,
      דרום סודאן עדיין בעייתית ושאר המדינות האפריקאיות אמנם חלקן יקבלו את הפליטים בשביל כסף ואחרי זה יקרעו אותם לגזרים. אפשר להגיד שזה לא בעיה שלנו אבל על פי החוק הבינלאומי זה בהחלט הבעיה שלנו. כמו שאתה שם לב שיורדים לפרטים אתה עדיין "תקוע" עם עשרות אלפי פליטים ולכן אין ברירה אלא למצא להם פתרון גם אם הטיעונים שלך הם הטובים ביותר. אופציה אחרת זה לצאת נגד חוקי המערב עם כל המשמעויות של זה.

      מחק
    8. המכשול העקרי הוא מה שדוד הצביע עליו:

      "המחוקק "הדמוקרטי" ביודעו מי כאן הריבון האמתי, מי כאן שולט על תהליך קבלת ההחלטות ומי כאן יכול להשליך אותך לכלא כמטרה מסומנת"

      התגברות עליו תפתור בעיות רבות ואת בעית "הפליטים"...תיקון - הפולשים.

      מחק
    9. יש פרובינציות ואיזורים באפריקה שיישמחו לקלוט את הפולשים, שהם בדרך כלל צעירים וכשירים ובמידה וישראל תתן לאותן ממשלות סכומי כסף גבוהים, למשל מיליארדי דולרים, וגם לפליטים תמורת נכונותם לעזוב. מבחינה מוסרית וקיומית צדקה מתחלת בבית וחובתה של הממשלה לדאוג לאזרחיה תחילה היא עקרון יסוד מוסרי ורק אחר כך לפולשים בלתי חוקיים. ביחס לחשש שיאונה להם רע, יותר מאשר לאוכלוסייה המקומית שאינה מוגנת, ניתן לשלחם בהדרגה ובזהירות תוך מעקב צמוד מה עולה בגורלם, ורק באותם מקומות שהקליטה עלתה יפה להמשיך לשלוח לשם. ישראל יכולה תמורת המיליארדים שתיתן תמורת קליטתם הבטוחה, להציב פרמטרים של ביטחון, שהמדינות צריכות לעמוד בהם לאורך זמן, כדי לזכות בסכומי העתק האלו, כמובן רצוי מאוד להחזירם לאיזורי מגוריהם אם התנאים לכך אפשריים. בנושא דמוגראפי וחברתי קיומי זה, חייבת ישראל לא רק להשקיע מליארדים אלא גם לחשוב מחוץ לקופסה. מכל מקום הפיתרון של השארתם, התרבותם התוהו והבוהו שהם יוצרים דווקא בקרב החלשים ביותר אצלנו הוא הפקרות מוסרית. הישארותם והתרבותם, נדחית על ידי ההיגיון השכל הישר וצורך הקיום ועל ידי להערכתי לפחות 80% מהציבור. גם זאת יש לדעת, אם ישראל לא תפעל בנחישות, אנו מוקפים באוקיינוס של למעלה משני מליארד איש רובם מוסלמים, שהיו שמחים להגר דווקא לכאן, זאת סכנה מוחשית מאוד. בעניין זה אם לא מתקדמים קדימה, כמו באופניים פשוט נופלים. ומנפילה דמוגראפית וקיומית כזאת לא תהיה תקומה.

      מחק
    10. דוד,

      כשחושבים על הגרוע מכל זה כמו הזמנה לגרוע מכל.

      מחק
  15. ערן אני בדרך כלל מסכים עם דעותיך אולם במקרה זה אינני. את המסתננים - מהגרים לא חוקיים לכל דבר ועניין - יש לגרש. כולל ילדים. אם לא תגרש ילדים תיצור תמריץ למסתננים לבוא לכאן ולהוליד ילדים.

    ואנא אל תאמר גזענות. מה שאמרתי תופס לכל מסתנן באשר הוא ללא קשר לגזעו, צבע עורו או אמונתו הדתית. קל מאוד להתכסות באצטלה של מוסר אולם זוהי חרב פיפיות. בעוזרך לפושע אתה פוגע ישירות בעתיד ילדיך.

    אגב אם כבר עוזרים למסתננים, יש עוד כמה מיליארדים שישמחו לעשות עלייה. אולי הם אפילו יתגיירו... אני מקווה שאתה מבין מה זה יעשה למדינה שאתה חי בה.

    יריב

    השבמחק
  16. אגב מי שרוצה להגר לישראל מוזמן לעשות זאת בצינורות המקובלים כמו שמקובל בכל מדינה נורמאלית. שיגישו בקשה ואם יעמדו בקריטריונים יוכלו להגר, כמובן בכפוף למכסה שנתית.

    יריב

    השבמחק
  17. בעניין הזרים שמעוניינים לגרשם, מה בדיוק מצפים הכותבים שיקרה? שידחפו אותם בכתות רובים ויריות למצריים? ומה יקרה אם המצרים ירו עליהם גם כן?
    אולי נטיס \ נשיט אותם לאן שהוא? אבל מי בדיוק יקבל אותם? אולי האוניה תטבע בדרך וזה יפתור את הבעיה לכולם?

    אפשר לתייג את המגיבים כימין ושמאל. בעיני זה עניין אנושי בסיסי. אתגר שהחיים הציבו למדינת ישראל, וישראל מטאטאת את הזרים לשכונה בדרום ת"א, אולי בתקווה שהם ימריאו מתי שהוא בהליקופטרים למדינות אחרות. אבל הזרים ישארו פה וימשיכו להציב מראה בפני החברה הישראלית.

    ע'

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבין שאתה מצפה שעוד כמה מיליונים מוסלמים וערבים יהגרו לכאן, הרי אסור יהיה לדחוף אותם בכתות רובים, אסור יהיה להטיס אותם לאן שהוא, אסור יהיה לאסור אותם ועמותות כל אזרחיה בגיבוי מושלם של בג"ץ לא יאפשרו להפסיק את נהר ההגירה. הרי זה עניין אנושי בסיסי כדבריך שכל מבקשי המקלט בישראל - כמה מאות מיליונים מסביבנו אם רק נהיה רחמנים בני רחמנים - אכן יפלשו. ואז גם יגיע סופם של הרחמנים. אם אתם באמת שפויים תתעוררו ותבינו שיש כאן מסביבנו אוקיאנוס של מיליארדי בני אדם, שהיו שמחים לפלוש למדינת ישראל, ורק חסרי דעת או שוחרי רע לא יתייצבו למנוע את הרעה.

      מחק
  18. כשחושבים על הגרוע מכל זה כמו הזמנה לגרוע מכל. או שמא כדי למנוע את הגרוע מכל, הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה המוסלמים, ואז גורלנו במקרה הטוב יהיה כגורל הנוצרים במזה"ת עם פרוץ חורף הדמים הערבי, השמדה. יש להזהיר מפני הגרוע מכל. יש מספיק דוגמאות היסטוריות לחשיבות ההתרעה. להתריע מפני מצעד איוולת לא תמים כלל שמובילים כאן אליטות כל אזרחיה. מאידך, אינני דווקא פסימי, אני מאמין שההתדרדרות בכל התחומים תבלם בשלב כלשהו וישראל תחל את מצעדה האמיתי לעבר עתיד מזהיר.

    השבמחק
  19. לערן:
    אני חושב שהבעיה שנתקלת בה בפוסט הזה נובעת מאותה בעיה עיקרית שמפלגת ומבדילה בין תושבי המדינה.
    הבלוג שלך בעצם יורד לשורש הבעיה - המערכת המוניטרית-תלוית חוב.

    אותה חשיבה עתיקה מבוססת דת (התאולוגיה היהודית-נוצרית) אשר התקיימה תמיד על מנת לתת לבני-אדם תחושת קהילה, זהות ושייכות ובעצם מה שהיא עושה בפועל הוא לפצל וליצור קבוצות, ולהתנגד למדע ולביולוגיה: כולנו אותו דבר- יהודים, נוצרים, מוסלמים, ועוד רבבות של חלוקות שחברות בני האדם "מוכרחים" לייצר על מנת לבדל עצמן ולהשיג משמעותיות.
    החלוקות הללו מלאכותיות והמוסד היחיד שנתן להן תוקף (מונפץ ככל שיהיה) ב-5500 שנים האחרונות הוא הדת.
    אין צורך בזהות יהודית בדיוק כמו שאין צורך בזהות ארית-גרמנית. הפליטים\מסתננים\איךשלאתרצולקרואלהם נמצאים כאן מפני שאנחנו המדינה הכי קרובה אליהן מתוך 25 המדינות המערביות העשירות בעולם ובאופן וודאי חייהם יהיו טובים יותר כאן. כמו כן אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנחנו מחויבים על פי חוק האמנה הבינלאומי של האו"ם לקליטת פליטים.

    וכמו שמוכח פעם אחר פעם לאורך הבלוג שלך הבעיה היא העובדה שהמדינה לא לוקחת על עצמה את השליטה בכסף ומשאירה אותה בידיים פרטיות, ולא "שאין לנו מספיק כסף לעזור להם" זהו הוא הרי השקר הנצחי - יש לנו המון כסף שפשוט מרוכז ברובו המוחלט אצל מקבץ קטן של בנקאים וטייקונים.
    לכן במקום לעבור דרך הסבך של להסביר קודם את היווצרות היקום -> היווצרות החיים -> תהליך האבולוציה שהוביל להתפתחותו של האדם -> המסקנה הבלתי נמנעת שאנחנו פונקציה ביולוגית ללא אל שיבחר בנו כ"עם סגולה" ולכן אין אנו יכולים מוסרית או פרקטית להשאיר את המדינה גזענית בהגדרתה (בכך שהיא מעדיפה קבוצה מסוימת של בני אדם על פני קבוצה אחרת)....

    עדיף לדעתי להשאיר נושאים שכאלה מחוץ לבלוג הזה, שכן מטרתו הנעלה היא להסביר את העיוות שבשיטה המוניטרית, ולתת למדע ולהגיון הבריא להוכיח עם הזמן שכל שיוך גזעי\דתי וכדומה הוא לא רלוונטי בעולם גלובלי. הגלובליזציה החלה כבר מזמן ואינה תלויה באף מוסד למזלנו בזכות האינטרנט ודומיו.

    בתודה ובתקווה שתראה תגובה זו,
    תומר "ער"

    השבמחק