יום שני, 22 באוגוסט 2011

מאבדים אמון בדולר? יוטה אישרה להשתמש בזהב כמטבע חוקי- 11 מדינות נוספות בדרך.

במאי השנה הפכה יוטה למדינה הראשונה בארה"ב שאישרה שימוש במטבעות זהב וכסף כמטבע עובר לסוחר ,כלומר הזהב הוא נכס שניתן לשלם איתו באופן חוקי בנוסף או במקום הדולר. החוק בנוסף פוטר ממס רווחי הון על מכירה של מטבעות אילו.


11 מדינות כשהמובילה בינהם היא מינסוטה כבר נמצאות בתהליך כזה או אחר של חקיקה דומה.
הבסיס לחקיקה על פי הרפובליקאי בראד גאלבס (Brad Galvez) שתמך במהלך, היא בעובדה שתושבי ארה"ב איבדו את האמון בדולר.הממשלה שמתנהלת בחוסר אחריות מותירה את אזרחיה חסרי אונים מול ערך הכסף שבידיהם, שהולך ופוחת. לכן היה זה מחובתם,לדבריו, לתת לאזרח גם מטבע אלטרנטיבי השומר על ערכו כדי שיוכלו להגן על עצמם מפני המדיניות הכלכלית הזו.

מאחר ששימוש במטבע זהב למסחר הוא לא פרקטי , הרי אף אחד לא ילך למכולת עם מטבע זהב בשווי 1900$, הוקם  בתחילת יוני ביוטה עסק ייחודי שמשמש כמאין בנק הראשון מסוגו לאחסון זהב המאפשר לתושבים לשמור את הזהב שלהם בכספת  ובתמורה יקבלו מן כרטיס חיוב. בעזרת אותו כרטיס יוכלו המנויים לאותו בנק, לרכוש כל מה שיחפצו בגיבוי ובהגבלת כמות הזהב שברשותם בכספת. בכך למעשה אנחנו חוזרים במנהרת הזמן מאות שנים אחורה ועושים קאמבק לימיו של הבנק הראשון בהיסטוריה שהוקם על בסיס אותו מודל עיסקי.

המשמעות של מעבר למסחר בזהב  במידה ויתפשט היא קריטית עבור המערכת הבנקאית. מה שהיום גורם לבנקים להרויח כמויות בילתי נתפסות של כסף הוא היכולת לייצר כסף על ידי חוב. ומאחר שהחוב בילתי מוגבל גם הכסף שהם מייצרים הוא בילתי מוגבל. המעבר לזהב יהווה אלטרנטיבה למטבעות הקורסים בעולם ובכך ישמוט את הבסיס הכלכלי של הבנקים ושל המערכת הכלכלית עליה בנויה  המדינה.הזהב שהוא בעצם "הכסף האמיתי" לא יאפשר לבנקים לייצר כסף ללא הגבלה ומכאן שיאבדו הרבה מכוחם.
אבל כל מי שמתחיל לחשוש לגורל בעלי הבנקים יכול להרגע. הבנקים המרכזיים הגדולים בעולם נערכים כבר מזה שלוש שנים גם למצב קיצון זה וזאת על ידי רכישות מאסיביות של עשרות טונות של זהב המועברות לכספות שלהם ובדרך גורמות גם להאמרת מחירו. התהליך הזה שהחל ב2009 ומשולב בהדפסות כסף מאסיביות של המדינות וזאת לכיסוי חובן, עשוי להימשך ביתר שאת גם בתקופה הקרובה, מה שיבטיח לפחות בטווח הארוך את המשך עליית מחיר הזהב או יותר נכון ירידת ערך המטבעות ביחס אליו. יש לזכור כי בטווח הקצר כמו בכל שוק עולה, יש לצפות גם לתיקונים זמניים במחיר הזהב שיתכן שאפילו יהיו אלימים.


החומר הכלול במאמרים בבלוג זה ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה