יום שני, 1 באוגוסט 2011

אדוני השוטר,מהיום אתה שווה יותר

הרופאים מפגינים מזה חצי שנה, שכר המורים המגוחך הוא סיפור כל כך אבוד שכבר כולם מקבלים אותו כמו שהוא ,האמהות קורסות תחת הנטל, על דירה אין מה לדבר ,דלק לרכב כבר מצריך משכנתא אבל לסקטור אחד הממשלה מצאה את המימון המתאים לעלות את שכר עובדיו החדשים בכמעט 40% ודווקא עכשיו. האם זה מיקרי?


בין 5,000-7,000 שוטרים הנמצאים במשטרה פחות מחמש שנים יקבלו העלאה בשכר של כ40% ל7000 ש"ח במקום 5000. אין ויכוח ששכר השוטרים המגוחך היום מחייב תיקון, השאלה היא מדוע דווקא סקטור זה הועדף על פני האחרים. מדוע הסקטור הרפואי הקורס בו מתמחיו מקבלים לשעה כמו שוטר מתחיל לפני העלאה ומשמרת אחת שלהם היא כמעט כפולה ומשלושת באורכה בהשוואה למקובל במשטרה ,מדוע הם נדחקים לתחתית סדר העדיפויות?
ישנן פה הרבה שאלות במיוחד כשההסכם הגיע יומיים לפני אם כל ההפגנות בשבת האחרונה ובתקופה בה לראשונה העם בהנהגת העם יוצא בהמוניו לרחובות ולא לתקופה קצרה.
האם הממשלה חוששת מאנרכיה והחליטה לחזק את כוחות הביטחון שלה, האם קיים חשש שמא השוטרים המתחילים שאינם גומרים את החודש ,אותם אילו שאמונים על פינוי ושליטה במפגינים, ימעלו בתפקידם נוכח שכרם הזעום ויגלו סולידריות עם ההפגנות או יסרבו להתנגד להן, או אולי היה זה רק צירוף מיקרים נדיר בו ליבו של האוצר התרכך פתאם אחרי שנה וחצי של מו"מ וזה התרחש רק במקרה בתקופה של התקוממות עממית למען ציבור רחב הכולל בתוכו גם את השוטרים.
כך או כך, אפשר לרשום הישג ראשון למחאת הצדק החברתי.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה