יום חמישי, 25 באוגוסט 2011

האם הסיבה האמיתית לתקיפת נאטו בלוב היא הזהב ?

מועמאר קדאפי ניסה ליצור מטבע חדש עשוי מזהב הנקרא דינר זהב (gold dinar). איך המטבע הזה איים להפיל את כלכלת העולם המערבי? האם זה היה הגורם להתערבות נאטו בנעשה בלוב? ברשת הטלויזיה הרוסית RT חושבים שהם יודעים את התשובה. לשיפוטכם.



נתחיל ישר בעובדות:
1. קדאפי ניסה מספר פעמים בעבר ליצור מטבע חדש הנקרא gold dinar ,מטבע שישמש את רוב מדינות אפריקה והמזרח התיכון ויהווה תחליף למטבעות השולטים בעולם ושערכם הולך ויורד בצורה עיקבית ומדאיגה. לצורך זה כינס קדאפי פעמיים את מדינות אפריקה ואף קרא בסמוך להתערבות הצבאית לאותם מדינות לעבור למטבע הזה.
2. המטבע הוא למעשה מטבע זהב שאמור היה להיות מיוצר בין השאר מ144 טונות הזהב המאוחסנים בלוב. בשביל לקבל אומדן לגבי כמות הזהב הזו רק אציין כי לבריטניה כמות כפולה מזו של לוב אך כמות אוכלוסייתה היא פי עשר.

הרעיון של קדאפי היה שהמדינות העשירות בנפט באפריקה ובמזרח התיכון יסחרו באותו נפט רק באמצעות הgold dinar.
הדבר למעשה עלול היה לגרום לדולר וליורו להתרסק ובכך להעביר את הכוח והעושר ממדינות המערב לחלק ממדינות אפריקה והמזרח התיכון או יותר נכון מהשולטים בדולר וביורו למי שמחזיק בזהב או בנפט.
האחרון שניסה להפסיק את המסחר בנפט באמצעות הדולר היה סדאם חוסיין,שביקש לעבור ליורו. זמן קצר אחר כך הוטלו עליו סנקציות וסופו ידוע לכולם. האם סיפור סדאם חוזר על עצמו גם הפעם?



.

תגובה 1:

  1. Yet you think we'd be in Iraq if the major export there was broccoli ?

    השבמחק