יום שלישי, 30 באוגוסט 2011

נורת אזהרה? בנקים ברחבי העולם הודיעו על פיטורי למעלה מ60,000 עובדים

ענף הבנקאות העולמי הודיע על קיצוץ של 60,425 משרות כשהצמצום הגדול ביותר נעשה בHSBC המפטר 30000 עובדים עד 2013 ורשימת הבנקים הנוספים עוד ארוכה.
אחד האנליסטים של ברקליס קפיטל מעריך כי צעד כזה הוא סימן לכך שהצפי לרווחים בעתיד של הבנקים הולך להיות גרוע בהרבה מזה שבד"כ מצפים לו במסגרת של תנודתיות רגילה של כלכלה.

אנחנו בעצם נמצאים במצב שהגולם מתחיל לקום על יוצרו. אותו ענף בנקאות, שבעצם שולט היום שליטה כמעט אבוסולוטית על המדיניות המוניטרית מתחיל לאבד שליטה על אותה שיטה שהמציא ומכין עצמו לקראת התערערות יציבות הכלכלה והחובות בעולם.הצעדים היחסית קיצוניים שהוא נוקט ביחס לתקופה העכשווית יכולים אולי להוות לכולנו נורת אזהרה לקראת היום הסוער המתקרב אלינו או יותר נכון לקראת ה"איירין" של הכלכלה:
  • באירופה החוב יצא כבר מזמן משליטה במדינות כמו יוון, אירלנד ,פורטוגל , ספרד , איטליה והאמינו לי הרשימה היא עוד עצומה מעבר למדינות בכותרות. לולא הבנק האירופי שחיבר את המדינות הללו למכונת ההנשמה היינו רואים אפקט דומינו אכזרי בעולם כבר השנה. הבעיה שגם הבנק האירופי או קרן החילוץ האירופי לוקחים על עצמם מתן הלוואות למדינות שלא יוכלו לשלם להם ומכאן שהם עצמם נכנסים למצב של סכנת פשיטת רגל.
  • את ארה"ב לא צריך לחבר למכונת הנשמה, היא מחוברת אליו כבר כמה שנים , רק צריך לדאוג על ההגיינה של המכונה שלא תגרום לזיהום ולקריסת מערכות.כמו לכל גוף המחובר זמן ארוך למכונת הנשמה, הזיהום יגיע וכנראה כבר בטווח הנראה לעין-  דירוג החוב האמריקאי הורד כבר רק לרמה אחת מתחת למקסימום ובאופן שערוריתי  הוא עדיין הכי גבוה אצל מרבית חברות הדירוג הגדולות.
  • יפן עדיין לא התאוששה מאסונות הצונאמי וגם שם כנראה יישמו בקרוב תוכניות להקלה כמותית. זו אותה שיטה הרסנית שהפדרל ריזרב השתמש בה עד לפני כמה חודשים ובוודאי יצטרך לעשות לה קאמבק בקרוב.
  • גם המדינות "החזקות" כמו גרמניה וסין במצב גרוע רק מהצד ההפוך. דווקא חובות זו לא הבעיה שלהן אלא ההלוואות,הם הילוו כספים למדינות שאין להם את הכסף להחזיר את אותם הלוואות רק בשביל לקיים את עצמם ולמשוך עוד קצת זמן כדי שלא יפלו. ברור שהונאת הפונזי הזו מתישהוא בקרוב תגמר ואם אותן ממשלות לא יגמרו עם זה, האזרחים שיקרסו תחת נטל המס שיוטל עליהם לצורך מתן הלואות נוספות ,יכפו זאת על הממשלה.

לפרטים נוספים על פיטורי הבנקים ניתן לצפות בכתבת הטלגרף

תגובה 1:

  1. דווקא HSBC ? אוי /: המצב בעולם ממש משתנה.. אבל אתם יודעים איך זה, הכל בא בגלים.. עד שנגיע לתחתית, ממנה רק נעלה.

    השבמחק