יום חמישי, 11 באוגוסט 2011

האמת מאחורי המהומות בלונדון

"חודשיים לפני המהומות האחרונות התבצעה צעדה שקטה של 2000 מפגינים שחורי עור אל עבר הסקוטלנד יארד. אף אחד לא התיחס אל ההפגנה הזו, אפילו בתקשורת  לא ציינו במילה את אותה מחאה השקטה" אמר אחד המפגינים בראיון לרשת NBC והוסיף כי "עכשיו כשיש אלימות אני מוקף מצלמות". בשכונת טוטנהאם שבה אחד לכל שני אנשים חי בעוני קשה, היה זה רק עניין של זמן עד שהשילוב של ההתעלמות המכוונת ,התסכול, הגזירות הכלכליות החדשות והעוני יתפוצצו ברעש אדיר וידליקו את כל המעמד הנמוך באנגליה שכבר מזמן לא כולל בתוכו רק שחורים. הסיפור מאחורי המחאות באנגליה הוא סיפור המחאות של ישראל , יוון ,ספרד ובקרוב של עוד הרבה מארצות אירופה וארה"ב.

בריטניה היא עוד קורבן של השיטה המוניטרית שמכריחה מדינות לגייס את כספם על ידי חוב במקום להדפיסו ללא חוב. שיטה שנוצרה על ידי הבנקים , בשביל הבנקים והכל על חשבון האזרח שמאבד לאט לאט את חירותו ואת שאריות מדיניות הרווחה שהיתה נהוגה בשבילו וזה לטובת החזרי החובות לבנקים או חילוץ בנקים שפשטו רגל (בנק הוא הגוף העיסקי היחידי בעולם היום ,שלא משנה עד כמה חסר אחריות יהיה, שאף ממשלה לא נותנת לו לפשוט רגל).
שיטה זו באה לקראת סיומה אחרי למעלה מ100 שנים כושלות שבה שלטה. אנחנו נמצאים עכשיו במהלכו של מאבק גלובלי ענק שהולך ומחריף בין שני כוחות אדירים: בעלי ההון (הבנקים) הרוצים למשיך לשלוט על כספי האזרחים מול ההמון (העם) שרוצה את חירותו וכבודו בחזרה.
נחזור לבריטניה - לבריטניה חובות עצומים לבנקים וע"פ השיטה הנוכחית כאמור,  על האזרח מוטל הנטל להחזיר את החוב שהומצא על ידי הבנקים הכושלים. ב20 לאוקטובר 2010 החליטה ממשלת בריטניה לקצץ כ83 מיליארד אירו במשך 4 שנים. בשביל לקצץ סכום כזה הוחלט כי 490,000 עובדים  מהמשרות הציבוריות יפוטרו.
עבור חלק מתושבי אנגליה,שמצבם היה גרוע גם כך, המשמעות היתה איבוד היכולת להשתכר ואולי אף להתקיים. "שבנאדם מאבד הכל ואין לו יותר מה לאבד הוא מאבד את זה" אמר העתידן ג'ראלד סלנטה וזה בדיוק מה שקורה היום באנגליה.
הריגת אותו צעיר שחור בין אם בצדק ובין אם לא, היתה רק תירוץ ליציאה לאחת המחאות החברתיות הקשות והאלימות ביותר שאנגליה ידעה. כשנשאלים המוחאים מדוע הם בוזזים חנויות התשובה הנפוצה שלהם היא שזו הדרך שלהם להחזיר את המיסים שהמדינה לקחה מהם.
זה התחיל עם שכונת העוני בטוטנהאם , התפשט לעבר שאר לונדון ,עבר למרכז בריטניה ובקרוב  יתפשט לכל אירופה במסגרת אותו מאבק בין הון להמון.
למרות מה שהתקשורת מנסה להציג זה כבר מזמן לא מחאת רק השחורים  כפי שניתן לראות בסרטון הבא.
ברוכים הבאים לבריטניה שנת 2011:

תגובה 1:

  1. מי היה מאמין שזה מה שקורה? מפחיד לחשוב מה יהיה בעוד כמה שנים..

    השבמחק