יום שלישי, 25 בפברואר 2014

בעולם: אוקראינים משכו בתוך יומיים 7% מכלל הפקדונות. בנקאי תשיעי נמצא מת בארה"ב

מאת: ערן הילדסהיים

באוקראינה הבנקים הגיעו למצב קריטי בגלל מצב של "ריצה אל הבנק". שרשרת מקרי המוות המיסתוריים של בנקאים בכירים בעולם נמשך.

1. "ריצה אל הבנק" באוקראינה
נראה שהדחתו של הנשיא ינוקוביץ',  לא הרגיעה את אזרחי אוקראינה מפני קריסה כלכלית :
האוקראינים משכו סכום של למעלה מ3 מיליארד דולרים בתוך יומיים מהבנקים.סך הכל מדובר ב7% מכלל הפקדונות באוקראינה. בעקבות הבהלה למזומנים נגיד הבנק האוקראיני שוקל לבצע "הלוואות ייצוב" כדי  לעזור לבנקים שם להתמודד עם משבר הנזילות. הנה גרף הרזרבות המתדרדר של אוקראינה:

מקור: zerohedge

2. בנקאי בכיר תשיעי בתוך חודש אחד נמצא מת בביתו.
שרשרת מקרי המוות המיסתוריים של בנקאים בכירים בעולם נמשך.היום דווח כי ג'יימס סטיוארט ג'וניור ,מנכ"ל לשעבר של הבנק המסחרי הלאומי ,איש עסקים  מצליח ובן למשפחה מקומית בולטת   נמצא מת בסקוטסדייל, אריזונה, בבוקרו של -19 בפברואר. עד כה נמצאו מתים כתשעה בנקאים (כולל סטויארט) בתוך פחות מחודש.

 
 ג'יימס סטיוארט ג'וניור



 

31 תגובות:

  1. כמו התחלה של ספר מתח טוב גל ההתאבדויות האלו... האם ארגון האילומינטי אחראי למערכת המוניטרית ? והאם כשצ'אק נוריס משקיע בשקל האינפלציה עוצרת ?

    השבמחק
    תשובות
    1. ערן מנסה ליצור כאן אווירה של קונספירציה... אני ממש לא אוהב את זה. חובה לתת נתונים סטטיסטים אחרת כלל הדיווחים האלה על התאבדויות של בנקאים לא שווים לכלום.

      רק לקבלת פרופוריצה- בארה"ב בלבד התאבדו בשנת 2001 83.9 איש בממוצע ליום (דגש על ליום). עכשיו תגיד שרובם ילדים צעירים... אתה תהיה צודק, אבל 14.8 ביום התאבדו מעל גיל 65. ערן מציין כאן מתאבד אחד בנקאי לשבוע... נשמע הגיוני לא? יכול להיות שלא. צריך עוד סטטיסטיקות על מתאבדים בנקאים שאין לי... אבל מצד שני, הייתי נזהר מהצהרות... במקרה הכי קיצוני הייתי אוסף את החומר ויוצא איתו רק אם אני מצליח למצוא איזה מידע אימפירי ששווה משהו.. לא מדווח על כל התאבדות...

      מחק
    2. וכאן יש מידע על מתאבדים עשירים.. למקרה שזה טיעון כלשהו שעשירים אמורים להאבד פחות, הוא טועה

      http://business.time.com/2012/11/08/why-suicides-are-more-common-in-richer-neighborhoods/

      מחק
    3. במיוחד צריך לבדוק את הסטטיסטיקה של ה"מתאבדים בקפיצה" כי זה נראה לי מוגזם שרובם או כולם החליטו לנסות לעוף.

      מחק
    4. 2% מהמתאבדים בארה"ב, קופצים. הרוב מתאבדים עם נשק...

      מקור:
      http://www.suicide.org/suicide-statistics.html

      מחק
    5. עניין ההתאבדויות שערן כותב עליו באובססביות הוא מופרך וילדותי ובאמת לא מוסיף כבוד גדול לבלוג הזה.
      ערן, בדקת כמה בנקאים התאבדו שנה שעברה בתקופה הזאת?
      9 בנקאים בחודש זה הרבה ביחס למה? בהשוואה למה?
      או שזה פשוט סתם נשמע לך הרבה...
      פשוט לא רציני. חבל, דווקא אתה בדרך כלל כותב מאוד לעניין

      מחק
    6. חברים עניין התאבדוית הבנקאים זה נושא חם בכל העולם -גם ואפילו בתקשורת המיינסטרים (בלומברג ,ניו יורק טימס אפילו אצלנו כאן:
      http://www.themarker.com/wallstreet/1.2247818
      יכול להיות שמדובר בסתם מקריות . יכול להיות אולי שלא. בכל מקרה לא רע להכיר בזה במיוחד שחלק גדול מהמקרים לא הוכרו כהתאבדוית בכלל כמו במקרה זה.

      מחק
    7. לדעתי זה נשמע מספר גדול מאוד. זהו קצב של 110 מתאבדים לשנה. לפי מה שנכתב כאן מספר כזה של מתאבדים נמצא באוכלוסיה של 1.1 מליון אמריקאים (או 1.8 מליון ישראלים). קשה להאמין שאוכלוסית הבנקאים הבכירים בארצות-הברית מונה 1.1 מיליון איש.

      galgal21

      מחק
  2. השאלה האמיתית היא - האם הוא התאבד או "התאבד" ?

    השבמחק
  3. כתוב "נמצא מת" לא התאבד אז צאו מהסרט.
    למה בכתבה אין קישור למקרי המוות הנוספים בחודש?

    השבמחק
  4. אין למישהו איזה שביב מידע על סיבת ההתאבדויות? למשל מה התפקיד שמילאו אותם בנקאים לפני שמתו ומה הקשר ביניהם..? אני מניח שיחסית פשוט יהיה לקשר בין המקרים ולגלות את הסיבה האמיתית למוות בהנחה שיש קשר.....

    השבמחק
    תשובות
    1. ייתכן והם לוקחים כדורים שייתגלו כגורמי דיכאון.

      מחק
  5. קישור לרשימה של כל הבנקאים שמתו - וכיצד.
    http://www.zerohedge.com/news/2014-02-24/another-successful-banker-found-dead

    השבמחק
  6. אישתון חזה בכוכבים שלפי ההיסטוריה מחאה "שלווה" לא מצליחה ומחאה אלימה סיכויה גבוהים פי כמה להצליח.

    http://eishton.wordpress.com/2012/06/26/nonviolent_resistance/

    רודפים את סנודן שלפי מה שאני יודע רק אימת חשדות ברורים שמהותם של ארגוני ביון שליטה וחיסולים כמו מאפיה עולם תחתון המוכר כל כך מהעיתונים. האמת על ארגוני הביון המלוכלכים חמורה פי כמה הם הצליחו להסתיר מלא פשעים ורציחות לא מוצדקות שהם עושים בצורה מממוסדת. הוא לא גילה את זה לכן אני חושד שהוא בובה של מישהו אחר. הוא הראה על השליטה נשאר רק לדעת עד כמה במספרים הם חיסלו ומחסלים גם אנשים בצורה ממוסדת.

    השבמחק
  7. ישראל זו מדינה שהשכנים אנשים זרים לחלוטין ישכירו דירתם לארגוני ביון לשים מכשירי עינויים שפועלים על אנרגיה - קרינה וגלי קול... בשביל להבין את הנפשות הפועלות- זה שכנים שלי ושלך, לא אנשים רעים כמו היטלר.

    משהו שדומה לאסירי גוונטנמו שמענים אותם עם שירי רוק אנד רול ופופ 24 שעות.

    גם לגרמנים לא היה כתוב על המצח שהם נאצים. הם הרגו אנשים בגלל תיאוריה מדעית חמה ולהיט באותו זמן.

    השבמחק
  8. הקשר ביניהם ידוע, כל אחד מהם ניסה ליצור קשר והיה במגעים עם WikiLeaks , אבל זה יכול להיות מקרה בלבד

    השבמחק

  9. שלום,

    עדיין לא ברור לי למה בנק כגוף שיכול לייצר כסף נפגע מ"ריצה אל הבנקים". הרי אנשים לא מושכים 3 מיליארד דולר בשטרות. לפיכך, הבנק יכול להעביר כסף מיתרות הזכות של המפקידים לבנקים אחרים. הטענות על כך שיש בעיה עם יחס הרזרבה לא מסבירות את העניין כי הרי הממשלה או הבנק המרכזי יכולים לשנות את יחס הרזרבה כרצונם. יתר על כן, גם אם בנק קורס, הוא אמור להיות מסוגל להחזיר את הכסף למשקיעים כי מה שהבנק הלווה זה כסף שהוא ייצר יש מאין ולא את כספי הפקדונות.

    מישהו יכול להסביר את העניין?

    תודה,
    יוסף ק'

    השבמחק
  10. בנק יוצר כסף יש מאין אבל הוא בכל זאת לא לגמרי חופשי.
    הוא יכול לייצר כסף יש מאין רק על ידי כך שמישהו מלווה ממנו כסף.
    ברגע שמישהו הלווה מהבנק כסף, הבנק יוצר לו את הכסף של ההלוואה.
    דוגמה: לבנק יש 10 שקלים אמיתיים בכל הפקדונות ביחד ובגלל יחס הרזבה הוא יצר והלווה 100 שקלים.
    כלפי חוץ הציבור חושב שיש לבנק 100 שקלים בפקדונות. אבל זה לא נכון יש לו רק 10 שקלים סה"כ.
    אם בבת אחת יבואו מספר אנשים ויבקשו 11 שקלים הוא יוכל לתת רק 10 שקלים כי זה בעצם כל מה שיש לו באמת - כלומר הוא פושט את הרגל כי אין לו כסף לכל האנשים למרות שהיה רשום להם בחשבון שהכסף שלהם נמצא.
    יותר מדיוק להגיד שבנק לא באמת יוצר כסף יש מאין אלא יש לו זכות יחודית להלוות כסף שאין לו בגלל יחס הרזרבה. אבל עדין בלי קשר לגדול יחס הרזרבה עצמו העובדה הפשוטה היא שאין לו את כל הכסף שהוא הלווה ואם יותר מידי אנשים רוצים את הכסף בבת אחת פשוט אין לו מספיק לתת לכולם.





    השבמחק
    תשובות
    1. אני רוצה רק לחדד את הניסוח של המשפט הבא:
      "דוגמה: לבנק יש 10 שקלים אמיתיים בכל הפקדונות ביחד ובגלל יחס הרזבה הוא יצר והלווה 100 שקלים."

      לבנק יש 10 שקלים אמיתיים בכל הפקדונות ביחד ובגלל יחס הרזבה הוא יצר 100 שקלים והלווה לציבור. יש לבנק בפועל 10 שקלים בכספת אבל הוא כותב בחשבונות של הלקוחות סתם מספרים שמסתכמים סה"כ ב100 שקלים.
      כל עוד אף אחד לא מבקש יותר מידי כסף אמיתי במזומן אין בעיה.
      אם בבת אחת מבקשים יותר מ10 שקלים התרמית מתגלה והבנק לא יכול לשלם לכולם.

      מחק
    2. משהוא לא ברור מהתזה הזו, קח בנק כמו מזרחי טפחות, לבנק הזה מעט מאוד מפקידים, אבל הוא מלווה המון, בעצם הבנק הזה סובל תמיד מ״ריצה אל הבנק״ כי הכסף שהוא מלווה תמיד יוצא ממנו, איך הוא לא קורס?

      מחק
    3. קודם כל זאת לא תזה תיאורתית. ככה זה באמת עובד, עובדתית אין פה שום ספקולציות!
      לא מכיר את מזרחי טפחות ספציפית אז אני לא יודע מה לומר לך לגביו ספציפית.
      אבל כל העסק בדרך כלל לא קורס כי רוב הזמן מרבית האנשים מוציאים כמה אלפי שקלים בכל חודש ומכניסים כסף חדש בתחילת כל חודש (כסף אמיתי שהם הרוויחו בעבודה קשה) ובכמה מאות אלפי שקלים שיש להם אולי בחסכון בבנק הם פשוט לא נוגעים רוב חייהם. אז מעשית כל אחד מאיתנו משתמש בסכום מזומן קטן מאוד ביחס למה שיש לו בבנק ולכן זה לא קורס.
      וחוץ מזה שבנק מצליח להכניס כסף בחזרה על ידי רווחים מהלוואות

      מחק
    4. ל- 21:17
      נגיד שלקחת משכנתא של מיליון ש"ח ממזרחי טפחות לקניית דירה, למה אתה מסיק שהכסף *תמיד* ייצא מהבנק?
      אם רכשת את הדירה מלקוח של מזרחי טפחות, ה"כסף" דווקא יישאר בבנק, ואם הוא לקוח של פועלים במקרה אז הסכום הזה יתקזז עם הלוואה שמישהו אחר לקח בלאומי וקנה דירה של לקוח אחר של מזרחי טפחות.

      הבעיה עם השיטה היא כשאנשים מעבירים את הכסף לבנקים בחו"ל למשל, או מושכים מזומן.
      וזו בדיוק התשובה לשאלה שלך מר יוסף ק'. זה בדיוק מה שהם עושים! אנשים מושכים את כל השטרות שיש בבנק, או מבצעים המרה למט"ח והעברה לבנקים בחו"ל.
      כשמספיק אנשים ירוצו לבנק ויעשו את זה: Game Over.

      וההמלצה שלי, אל תחכו לרגע האחרון ולתורי הבכי.
      Take your money out of the Bank, Winter is coming!

      מחק
    5. זאת בדיוק הנקודה, אני יכול להבין איך השיטה עובדת בלאומי, הפועלים ודיסקונט, אבל מזרחי טפחות זה לא בנק עסקי, מספר החשבונות שם מאוד מצומצם, כך לפי איך הדברים נראים, אני מכיר הרבה קבלנים, רובם לקוחות של לאומי והפועלים, אני לא מבין איך בנק כמו מזרחי טפחות מתפקד ברזרבה נמוכה.

      מחק
    6. לגבי מזרחי טפחות, אתה אומר שהוא מלווה המון נכון? למה זה כל כך מטריד אותך?
      הרי איך בפועל מתבצעת ההלוואה? האם המלווים יוצאים מהסניף עם מזוודות של שטרות מזומנים או שפשוט רשומים להם מספרים גדולים יותר בחשבונות שלהם לאחר ביצוע ההלוואה?

      ואני אומר לך יותר מזה, כל העניין הזה של רזברה חלקית זה גם קשקוש אחד גדול כנראה. בפועל הבנקים ילוו כמה שרק תרצה ואין שום רזרבה חלקית שמגבילה אותם כפי שמוסבר כאן:
      http://www.youtube.com/watch?v=bE8i-4HpKlM&list=PLDYsY2LHUkBIIU5fEg_2ey6nwuNtJD2ZY

      מחק
    7. תאמין לי שראיתי וקראתי המון.
      אני אסביר את עצמי, בשביל שהמערכת הזאת תעבוד מספר בנקים צריכים להזיק את כל הרוב המוחץ במערכת, כך שמעברי הכסף יתקזזו בין הבנקים, לכן במעגל פנימי בין בנקים שמשרתים מפקידים, עסקים קטנים ותאגידים כמו השלישיה הגדולה, זה יעבוד.
      אבל, מה עם בנק כמו מזרחי שבעצם מלווה כסף שנגמר אצל שלושת הבנקים האחרים? למזרחי אין תשתית עו״ש וחוסכים כמו לשלושת הגדולים, כלומר הכסף לרוב רק יוצא ממנו ולא מתקזז. מה ההסבר שהבנק ממשיך?
      האם יש לו הסכמים עם הבנקים האחרים?
      הוא מלווה רק כסף קיים?
      הוא לווה את המשכנתאות שלו ורק מספסר בכסף?

      הכסף לא יוצא במזוודות אבל באותו לינק ששמת כתוב במפורש שהבנקים מתחשבנים ביניהם על הכסף הדיגיטלי.

      מחק
    8. יכול להיות שאני לא יורד כאן לסוף דעתך אבל כל הלוואה סופה לחזור + ריבית
      אתה לוקח את זה בחשבון? אז כשמחזירים כספים בתשלום חודשי או כשמחזירים את כל ההלוואה הגדולה בבת אחת כסף גם נכנס בחזרה - כלומר מזרחי גם "מקבל" כסף מבנקים אחרים ומתקזז איתם.
      עדין זה לא מסתדר לך? כי לי דווקא כן, אבל אולי אני מפספס משהו...

      מחק
    9. הכסף שנכנס הוא תמיד קטן יחסית.
      אתן דוגמא מספרית. נניח שבשנים 2009-2014, מזרחי חילק משכנתאות על על 300 אלף דירות במחיר ממוצע של מליון שקלת שזה 300 מיליארד שקל.
      כל דירה כזאת הכסף ששולם עבורה כיסה:
      מחיר קרקע: שזה מדינה או אנשים פרטיים, רובם לא לקוחות מזרחי כי הוא בנק שרק לאחרונה התחיל להתפרסם כבנק שמחזיק עו״ש.
      שכר קבלן, מתווכים מפרסמים ועובדים: רובם בבנקים הגדולים.
      היטלים מיסים ואגרות: מדינת ישראל, סביר להניח שהיא לא במזרחי.

      כך שבמאזנים של מזרחי יצאו 300 מיליארד שקל. הוא חייב את ה300 מיליארד לשלושת הגדולים. זה לא ריאלי בכלל לחשוב שיש למזרחי 300 מיליארד בדרך חזרה כי הוא לא הבנק של רוב המעורבים במכירת הדירה. לכן הבנק הזה תמיד נמצא במאזן חסר. הוא הוציא 300 מיליארד ואמור לקבל אותן על 25 שנה, בוא נתעלם רגע מחשבונות לפני 2009 כל זאת היתה נקודת המםנה בהלוואות לדיורץ

      אני מסכים שהכספים האלה שעברו לבנקים האחרים לא יוצאים מהמערכת. אבל, למה שהם יוותרו למזרחי על הכספים? איך מתבצעת ההתחשבנות ביניהם? הם אומרים למזרחי, אתה חייב לנו כך וכך כסף ואנחנו נוריד את זה לאורך השנים מהתשלומים שאתה אמור לקבל מאנשים? מה האינטרס שלהם? הרי הוא מתחרה שלהם והם היו מרוויחים יותר אם היו נותנים את המשכנתא בעצמם.

      ההסברים שנמצים פה ובפוזיטיב מאני לא מצליחים להסביר את קיומם של בנקים עצמאיים רק למטרת הלוואות דיור.

      ההסבר היחידי שאני יכול לחשוב עליו הוא שמזרחי משלם ריבית על הכספים שהוא חייב לבנקים אחרים, אבל כרגע, כשיש כל כך הרבה משכנתאות קל״צ, בריבית שנושקת ל 3 אחוז הבנק הזה מסתכן מאוד במקרה של העלאת ריבית.

      או שמזרחי סה״כ הוא זרוע של הבנקים הגדולים, אבל גם זה בספק.

      מחק
    10. ראשית, אני באמת לא יודע מאיפה אתה מביא את הנתונים שמזרחי טפחות לא עסק בחשבונות עו"ש עד לאחרונה.
      למיטב ידיעתי האישית הוא עוסק בזה (בשם "בנק מזרחי", לפני האיחוד עם טפחות) כבר לפחות 50 שנה!

      שנית, לא יודע מיהם "שלשת הגדולים". יש שניים גדולים: הפועלים ולאומי, ועוד כמה "קטנים": הבינלאומי, דיסקונט, מזרחי, מרכנתיל, אגוד, ירושלים וכו'. כל בנק מתנהל עסקית לפי גודלו ויכולתו, והחובות מתקזזים בהתאם לגודלו של כל בנק.

      שלישית, האינטואיציה שלך נכונה בהחלט כשהעלת אפשרות של הלוואות בין בנקים. זה בדיוק מה שקורה עם הקיזוז משאיר בנק אחד במינוס. הוא יכול להלוות מהבנק הנושה או מבנק ישראל בריבית מצחיקה במיוחד, את ההלוואה הוא יכסה מהתשלומים שהוא מקבל מהחייבים שלו, שישלמו ריבית קצת פחות מצחיקה.

      מה האינטרס של "הגדולים" לשתף פעולה? גם יש להם (אם בנק אחד יכריז על חדלות פרעון זה יערער את כל המערכת), וגם הרגולטור מחייב אותם.

      בקיצור, הסר דאגה מלבך, העסק דופק כמו שעון שוויצרי... בינתיים. עד שהמנגינה תיפסק.
      זוכר את התורות בתחנות החלוקה לערכות מגן? בקרוב בסניף הבנק השכונתי. בהצלחה.
      http://images1.ynet.co.il/PicServer3/2013/08/29/4831988/48319750904100640360no.jpg

      מחק
    11. "כל בנק מתנהל עסקית לפי גודלו ויכולתו, והחובות מתקזזים בהתאם לגודלו של כל בנק."

      אני חיפאי ופה בשוק המשכנתאות מזרחי הוא הדומיננטי, בניגוד לגודלו, לכן עולה השאלה.

      בקשר לשלושת הגדולים, אני סופר את דיסקונט איתם.

      אני מאוד בספק לגבי התחזיות שלך, הידע הזה רחוק מרוב האוכלוסיה, ומנסיוני האישי, קל יותר להחזיר דתי בשאלה, מאשר לשכנע אנשים עד כמה שייצור הכסף ע״י הבנקים הוא מסיבי, ועד כמה שברירית, מונופולוסטית ומושחתת, מערכת הכסף.

      מחק
    12. >> אני מאוד בספק לגבי התחזיות שלך
      זו זכותך כמובן, וזה לא בהכרח אומר שאתה טועה.

      >> ... מאשר לשכנע אנשים עד כמה שייצור הכסף ע״י הבנקים הוא מסיבי...
      אני לא חושב שתצטרך לשכנע מישהו כדי שכל העסק יקרוס לתוך עצמו כמו מלון בווגאס שעבר Controlled Demolition
      חוצמזה, תראה כמה מהר הקפריסאים "השתכנעו".

      מחק