יום שלישי, 29 בינואר 2013

הגרף שמסמל יותר מהכל באיזה נקודה משאיר פישר את מדינת ישראל

אני חושב שאין יותר סימלי מהגרף הבא לסמן את מצבה של ישראל במהלך ובסוף כהונתו של הנגיד פישר. לא רבים יודעים אבל הנגיד פישר פתח במהלך כהונתו את הקזינו הגדול בישראל. קודם כל הנגיד יצר בעיה כשהוא לווה שקלים ,קנה בהם דולרים (כדי להחליש את השקל) אבל בכך יצר הפסדים עצומים. ואז על מנת לכסות את הפסדי העתק הפך גם לספקולנט הגדול במשק כאשר החל לרכוש את מניות אפל. התוצאות לפניכם. הוא בכל אופן כבר לא יצטרך לטפל בזה.הוא בכל אופן כבר לא יצטרך לטפל בזה :


בירוק נקודת הזמן בה פישר רכש את מניות אפל ובאדום היום שהכריז על עזיבתו:



מקור :zerohedge

9 תגובות:

  1. קודם כל, פישר אולי פורש כי הוא יודע שמעכשיו זה רק מדרון עמוק שרק גילוי זהב בנגב ימנע אותו. עדיף לברוח כעת בלי שהסערה הכלכלית שלפנינו תשליך עליך רפש. אגב גם ללפיד אין הרבה סכוי בלי קשר לכישרון, פשוט זמן גרוע להבחר כשמשבר כלכלי בפתח.
    לגבי אפל, איך אנחנו יודעים שהוא לא יצא ממנה בשיא? אני עדיין לא מבין למה ישראל מהמרת עם הדולרים שלה בבורסה. מה היה קורה לדוגמא אם הוא היה עושה שורט על אפל ונכנס לשורט סקוויז?
    האם מותר לו להשתמש בדולרים האלו לקניית נדל"ן בארה"ב? או אג"ח אמריקאי נושא תשואה?
    לגבי המרת ש"ח לדולרים, מה רע ביצירת דולרים יש מאיין? באמריקה עושים את זה כבר 4-5 שנים.

    השבמחק
  2. מניית אפל זה הכסף הקטן ההפסד העיקרי הוא הדפסת הכספים המסיבית של בנק ישראל בניסיון להחליש את השקל,ומחירי דירות בשמיים .
    למרות שאני בספק אם יבוא במקומו נגיד שתומך בכלכלה נטולת חוב .

    השבמחק
  3. להרגשתי הנגידה הבאה בתור היא כנראה גליה מאור (יצא לי גם חרוז)כנראה ששם למעלה יודעים לתכנן את הדברים וכנראה ששום מקרה לא קורה במקרה ורק אנחנו האדיוטיים השימושיים נאמנים לתפקידנו ובסוף נקבל את כל הלפיד עמוק ! ולאלו שמרימים גבה על מה שכתבתי תלמדו את ההיסטוריה של פישר ה"גאון" ומה היה תפקידו בהפלת שוק המשכנתאות באמריקה ואיך הוא ירד מהבמה בתיזמון המושלם מבלי לתת את הדין ומבלי שנדבק בו אפילו הריח של התבשיל שלו עצמו ושל חבריו מהמועצה ליחסי חוץ. בקיצור תתחילו להתכונן ל"אביב כלכלי"

    השבמחק
    תשובות
    1. לאנונימי 20:50

      האם תוכל לצרף קישור(ים) המתאר את תפקידו של מר (פרופ) פישר בהפלת שוק המשכנתאות בארהב וירידתו מהבמה בתזמון מושלם כפי שציינת?

      תודה

      מחק
    2. לא לא, אל תבקש אסמכתאות לתאוריות קנוניה. זה מוציא את כל הכיף מהעניין. הרבה יותר קל סתם לכתוב.

      מחק
  4. מאשימים את פישר שהוא אחראי לקשיים הכלכלים שבאים עלינו. איזה קשיים כלכלים? מה כבר הולך להיות?

    השבמחק
  5. מאמר מרתק על סטנלי פישר
    http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=94279

    השבמחק
  6. עוד מאמר לגבי סטנלי פישר
    http://www.conspil.com/2009/11/09/meorders/index.html

    השבמחק
  7. כמה דולרים קנה פישר בזמן כהונתו?. מי מימן את הקנייה?. כמה ריבית שילמנו בעבור הקנייה? ומה הוא עשה עם הקנייה [הרי לא כל הכסף הושקע באפל]. איך הקנייה הזאת מהווה למעשה תמיכה בכלכלה האמריקאית? איך אפשר לדעת את הנתונים? לפי מה שפורסם עד כה זה לא מוגזם להעריך שב"הר של דוארים של פישר" יש יותר מארבעים מיליארד שקל. האם אני טועה?

    השבמחק