יום שבת, 12 בינואר 2013

סין כבר לא מאמינה בדולר: רכשה במהלך 2012 זהב בשווי של פי 4 יותר מאג"ח אמריקאי

הנה כמה סימנים מעניינים שאנחנו מקבלים מהסינים כתוצאה ממדיניותם במהלך 2012:



בשנת 2012 סין יבאה כמויות חסרות תקדים של זהב כשההערכה מדברת על יבוא של כ800 טונות זהב שביצעה. לשם השוואה, כמות הזהב שייבאה סין עד חודש נובמבר בלבד, היתה גדולה יותר מפי 2 מכל כמות הזהב שמחזיקה בריטניה ,כמעט 50% יותר מכל הזהב שמחזיק הבנק המרכזי של אירופה ויותר מכל הזהב שמחזיקה יפן. הכל כאמור בפחות משנה.


ייבוא הזהב של סין מהונג קונג (בטונות)


זהב ידוע כמתכת שבאה להגן מפני שחיקת ערך מטבעות הפיאט שלנו (הכסף הממשלתי) כמו הדולר והיורו למשל.בהתחשב בכך שעד לפני כמה שנים סין היתה הרוכשת הגדולה של החוב האמריקאי ומכאן שגם בעקיפין הביעה אמון בדולר (לפחות באופן רישמי), אזי המהלך האחרון הוא בבחינת הבעת חוסר אמון גדול בשטר האמריקאי . בנוסף הנה נתון מעניין אחר שרומז לנו על הכיוון של הדולר והכלכלה האמריקאית על פי הסינים: במהלך 2012 עד חודש נובמבר סין רכשה זהב בשווי 39 מיליארד דולר , ובכמה רכשה אגרות חוב אמריקאיות באותה התקופה בדיוק? מסתבר שבפחות מ10 מיליארד דולר. ראו טבלה למטה:

המחזיקים הגדולים של האג"ח האמריקאי בשנת 2012  (במיליוני דולרים)

לשם השוואה במהלך 2010 ייבאה סין רק כרבע מכמות הזהב שהיא ייבאה במהלך 2012 ובנוסף רכשה בערך פי-28 יותר אגרות חוב של ארה"ב מסך כל רכישות החוב האמריקאי שעשתה בתקופה המקבילה ב2012.

לכל הנתונים האלה יש להוסיף כי השקעות זרות בתעשיית הכרייה הסינית הביאה לסין טכנולוגית כריה  שלא היתה קיימת בה קודם לכן, וכתוצאה מכך  סין כמעט הכפילה את ייצור הזהב שלה והוא מגיע כבר למאות טונות בשנה. שקלול הנתונים מציג לנו כתובת גדולה על הקיר בכל מה שקשור לעתיד העגום של הכלכלה האמריקאית והעולמית. החדשות הרעות באמת הן שבדרך כלל אומרים שמיליארד סינים לא טועים.






אין בתוכן באתר זה משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן באתר זה אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והשימוש בתכנים המופיעים באתר זה הינו על אחריותו הבלעדית של הקורא. המסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד ואין הנהלת האתר אחראית במישרין ו/או בעקיפין לתוצאות העלולות להיגרם כתוצאה מהסתמכות על תכנים אלו, שאינם באים במקומן של חוות-דעת ו/או עזרה מקצועית. כמו-כן, אין הנהלת האתר אחראית, בשום צורה שהיא, על מהימנותו ושלמותו של המידע המפורסם כאן.הכותבים כותבים בהתנדבות מלאה, ואין לראות בתכנים משום המלצה, אמת מוחלטת או אמת כלשהי, או ראייה למצב - אלא דעתו הפרטית והבלתי מחייבת של הכותב 

9 תגובות:

  1. הנתונים שהבאת מעניינים וחשובים. הם באמת מעידים על מצב קשה באמון הסיני בדולר (למרות שהייתי מחפש ומתאר גם את הדעיכה בקניית אג"ח אמריקאים ספציפית - אבל בקטנה).

    שכנעתם אותי כקורא הדיוט בתחום המוניטרי שהכלכלה האמריקאית במצב קשה ושכלכלה שמבוססת חוב יוצרת מצבים מאוד בעייתיים.

    הדבר מראה שיש לעשות רפורמה מהפכנית שתשנה את השיטה המוניטרית. נותרו רק שתי שאלות:

    מה תהיה השיטה החדשה?

    איך עוברים אליה?

    כיום לממשלת ארה"ב יש חוב. מה לדעתכם עליה לעשות אתו?
    אשמח לשמוע את תגובתכם ולהשכיל.

    השבמחק
    תשובות
    1. Don't we have other matters to concern ourselves with?
      Even U.S. Creditors, those whome, you can bet, analyzed the situation inside and out, don't seem too troubled, for a number of reasons, let me give one:
      Collateral.
      Have a blessed existance,
      - Eran

      מחק
    2. זעיר היקר,
      אתר זה הציע מספר אלרטנטיבות, בינהן כסף קנדי.
      על כך תוכל לקרוא בלינק הבא :
      http://kalkala-amitit.blogspot.co.il/2012/10/blog-post_15.html

      מישהו

      מחק
  2. אכן מידע חשוב....
    האם קצב הכריה בסין ויש להניח שבשאר המכרות ינסו להגביר את הקצב אומר שהגדלת כמות הזהב בעולם יוריד את ערכו מול הדולר או להפך הציבור יבין שתם עידן הפיאט ולזהב יהיה תפקיד מרכזי בהוכחת הכוח הכלכלי ולכן ערכו מול המטבעות יעלה.
    מה שאנו רואים בשנה האחרונה 2011 - 2012 שערכו של הזהב ירד מול הדולר מ 1900 ל 1550 דווקא בזמן שמנסים לקנות / לכרות זהב כמה שיותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אבי גולם היקר. אז מה יהיה? תמכור
      את צמודי הזהב שיש לך?????????

      מסכן ................

      מחק
  3. זה שיש בעיה באמון בדולר זה ברור. אגב מצחיק שאין כל בעיה באמון שרוכשים הבנקים המרכזיים כולל הנגיד שלנו במניות ואיבוד האמון באגחים והם אכן רוכשים מניות ומדדים על מניות בחול. אגב מעניין מה קורה עם כל יתרות הדולרים של כל המדינות המחזיקות אותו? האם רכישת הזהב פותרת את הבעיה או שמהווה עוד מרכיב לגיוון סל האחזקות? האם נראה כאן למישהו שניתן לרכוש סחורות ומטבעות מהיום למחר בכל היתרות? כדאי להתייחס לעובדה שכאשר כולם חיים על בלוף אז הבלפנים מאמינים לבלוף שהם בעצמם יצרו. הפתרון הוא בריסון בנקים מרכזיים והחזרתם לקופסת הרגולציה המוחלטת כולל הלאמה ושום פתרון אחר לדעתי לא קיים זולת קריסת כל אמצעי התשלום.

    השבמחק
  4. הכתבה שהעלה ערן אמש מענינת ושווה לקרוא אותה
    כך דיכאה הבולשת את מחאת וול סטריט בשיתוף פעולה של הבנקים
    http://www.themarker.com/markerweek/1.1905177

    השבמחק
  5. הבנק הפדרלי הרוויח ב-2012 יותר מאפל ואקסון ביחד: 89 מיליארד דולר
    http://www.themarker.com/wallstreet/1.1905860

    השבמחק