יום רביעי, 16 בינואר 2013

מומחים קובעים: הכלכלה העולמית היא תרמית פירמידה !

6 תגובות:

  1. אילו מומחים ?
    זאת אומרת , אני מסכים ב100% עם כל מה שהסרטון מתאר ובכלל כל מה שהאתר הזה מציע.
    פשוט היה נחמד לקבל שמות של אותם מומחים , ומהו מעמדם ותפקידם.ללא הכרה של אותם מומחים, זהו פשוט עוד סרטון ברשת...

    השבמחק
  2. Ruppert is an American hero...but expert?
    Keiser is certainly knowledgeable when it comes to the financial system - and certainly fits the bill of an "expert" when it comes to losing money (Google..) but to each his own.
    Good video.
    PS
    Inflation numbers are in for Israel @ 1.6% for 2012 contrary to experts and "experts", still, as I've said b4, one only needs to be consistant to be right. Eventually.
    - Eran.

    השבמחק
  3. בעולם העתיק, ידע כל מנהיג גדול, שחובה עליו לספק שני דברים פשוטים לאוכלוסיה המצייתת: לחם, ושעשועים. לתפיסה שלטונית מוצלחת זו הרבה נינים, ונינות, אבל הגענו בעידן המודרני לסוג של היפוך אורווליאני מעניין עבור קונספט פשוט זה.

    ה-New Speak עושה מן החושך אור, ומן היום לילה. כך, בנוסף לריאליטי הטלוויזיוני, ולטכנולוגיה המעבידה בפרך את הזמן הפנוי ("שעשועים"), יש לנו הנהגה שמציירת לנו את המיסים, ואת הקיצוצים, כדבר חיובי, מחויב המציאות. הכול על בסיס קיומו של מזבח הצמיחה הקדושה, שאותה חייבים לקיים ובמסגרת כללי המשחק שקבעו חברות הדירוג. ובצורה עממית במקצת, כדי שיהיה "לחם", עלינו לצמצם את החגורה. דרך אגב, אלו אותן חברות דירוג אשר נתנו את ה-AAA לאג"חי הסאב-פריים (אלו שיצרו את הבסיס ההוני להתפוצצות הפיננסית, שהדיה אנו מרגישים עד היום).

    לדעתי, ישראל, הבנויה כחברה רב שכבתית כלכלית, דתית, אתנית, והשכלתית, לא יכולה להיות מדודה על פי אותם כללי מקרו כמו מדינה אירופית הומוגנית, ונטולת בעיות סביבתיות כמו שלנו. הסרגל המדרג הנוקשה, הדומה במקצת לעיוות של המטבע האירופי האחיד, מול הגיוון האדיר במדינות הגוש, מייצר צורך מלאכותי, המהווה את הבסיס להרס המתמשך של מעמד הביניים המקומי.

    וכך אנו עדים לפארסה המעציבה, שבה הפקידות באוצר אומרת את ה"אמת" (כפי שהיא הורגלו לראותה על פי המדיניות שננקטה עד כה) מול הפוליטיקאים, המנסים לרסן את המסר, לקראת בחירות, המכוונות, בחלקן, לשאיפה של הקלת הסבל החברתי. כולם יודעים שמיסים, וקיצוצים, יהיו מנת חלקנו, כי כך אומר המדריך להישרדות בסביבה הפיננסית של היום.

    מעניין שכל ההנהגות אצלנו התנהגו, ביישום כללים אלו, בנוקשות אדירה, וזאת על מנת להיות "כמו כולם". בשונה לחלוטין, ראינו התנהלות של "לעמוד על שלנו", כאשר היה מדובר על סוגיות מדיניות, והתיישבויות. ההבדל בולט במיוחד, כאשר משווים אותו מול ציפיות העולם בשני תחומים אלו. עד שלא נראה שלום במקומותינו, עלינו כנראה להשלים עם כך, ולסבול מן ההשלכות היום-יומיות על רמת חיינו, במדינתנו מוקפת האויבים.

    להזכירכם, אנו אחת מן המדינות שבה האוכלוסייה מדווחת על עצמה כמאושרת מאוד, וכמרוצה מחייה.

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  5. מעניין מאוד, אך חסר ולא מלא.

    בכדי להבין יותר טוב למה השיטה הכלכלית הבלתי יציבה בעליל הזאת הצליחה לפשוט על כל העולם בצורה עד כדי כך אפקטיבית צריך להבין את היתרונות שלה. צריך להבין חלק מהסיבות לשיטה הזאת.

    לא במקרה המלחמות הקולוניאליות התנהלו על בסיס חוב ובין מדינות שכולן אימצו שיטה מוניטרית דומה. בזכות שימוש בחוב (דרך בנקאות הגונה ככל שאפשר) והמצאת טכניקות צבאיות שמיושמות עד היום הצליחה הולנד להשתחרר מהשליטה הספרדית ולהפוך למעצמה קולוניאלית. (עיינו בעלייתו של הכסף הפרק "בכבלי אנוש" עמוד 62).

    למי שמעוניין להבין באמת למה אומצה שיטה מוניטרית מבוססת חוב מומלץ לקרוא את עלייתו של הכסף. ניתן ללמוד מעט על הנושא גם מהספר "קיצור תולדות האנושות".

    אני עומד להציע תיאוריה בסיסית יותר לחלק גדול מהבעיות הכלכליות, ביניהן לסיבת הקמתה של השיטה המוניטרית הזאת באתר שלי.

    אני מקווה שבזמן הקרוב אני אתרגם לתוכו גם את "Lessons From The Brain-Damaged Investor".

    בכל מקרה מעניין מאוד מה שהבאתם ומבהיר ממש טוב את הבעיה המוניטרית.

    השבמחק
  6. כל כך הרבה שטויות בכתבה אחת... קצת מוזר שאנשים כאן לא מגיבים על זה בצורה עניינית כי קל מאוד לסתור את ה"מסקנות" בסרטון הזה. זה נכון שכסף מייצג "חוב" - זהו העיקרון שלפיו הכסף מחליף את סחר החליפין - אבל כסף הוא לא סתם חתיכת נייר, הוא מייצג בסופו של דבר חוב ריאלי (בסחורה, הון או בזכות מסויימת). הסיבה שאנשים מוכנים להמיר את שטרות הנייר בסופו של דבר למוצרים במכולת מהווה את ההוכחה לכך. ולכן כל מה שנכון לסחורה ולהון - נכון גם לכסף. כמו שלא תיתן את הבית שלך למישהו ללא שכר דירה - לא תלווה למישהו כסף ללא ריבית - אז מה הקשר בין זה לבין פירמידה?? ככל שהמין האנושי מתקדם - כן גדל התוצר וגדלים אמצעי הייצור - עד מתי? הרי המוצרים אינם רק חומריים - המוצרים יכולים להיות גם יצירות ספרות, סרטים - עד שנפסיק לייצר. מדוע אנשים חיים בחובות? זה מאוד פשוט - בתחילת החיים לאנשים יש מעט הון והרבה יכולת לעבוד - בסוף החיים האנשים כבר לא יכולים לעבוד אבל הם צברו הון. כדי שאנשים בתחילת החיים יוכלו לייצר - הם זקוקים להון ולכן הם לווים אותו ומשלמים על זה ריבית. את ההון שהם מקבלים הם מנצלים לצורך ייצור מוצרים ושירותים - אם הם לא היו מייצרים שירותים ומוצרים עודפים - אותם האנשים שלא יכולים לעבוד לא היו יכולים לצרוך. וכעת לקנוניה הקרויה וול סטריט.... ובכן אני מסכים שבכלכלה יש כשל אחד - הכלכלה מניחה שהאנשים בה מתנהגים בצורה רציונלית ויש להם את מלוא האינפורמציה. באותה מידה שהלוטו והטוטו מנצלים את העובדה שאנשים לא רציונליים ומוכנים לשלם מחיר עבור כרטיס הגרלה שהוא גבוהה מתוחלת הזכייה - כנ"ל בכל עסקה שבה יש גורם אי וודאות. כל הפעולות המתבצעות בשוק - הם פעולות שנעשות בהסכמה בין הצדדים. נושאים כמו ידע פנימי או משחקי פונזי אינם חלק מהשוק אלה פשעים שנעשים בחסות השוק - זה אותו דבר כמו להוציא מכוניות וכבישים מחוץ לחוק בגלל שיש תאונות דרכים. אותו גולדמן זקס שמופיע בכתבה הזו - לא שרדה את משבר הסב פריים - איך מסבירים את זה ה"מומחים" שלכם?

    השבמחק