יום שלישי, 1 בינואר 2013

טען שהמדינה עובדת כמו בברה"מ של שנות ה50 ופוטר ע"י המדינה כמו בברה"מ של שנות ה50

פעם אחר פעם הוכחנו שהאינפלציה הנמדדת בישראל היא שיקרית ונועדה לשרת את צרכי בנק ישראל ומשרד האוצר במטרה לנפח את המשק עם כסף זול ,להכניס רבבות לחובות שלעולם לא יצליחו להחזיר והכל כדי ליצור מראית עין שנחלצנו ממשבר 2008 רק בשביל להגיע למשבר הבא עם כיסים ריקים ובלי אויר. במפתיע אחד האנשים שנעזרנו בו להוכיח טענה זו היה הסטטיסטיקן הראשי, מנהל הלשכה, פרופ' שלמה יצחקי , שבהתבטאויות אמיצות בתקשורת חשף את השקר מאחורי מדידת האינפלציה.  אתמול הוא פוטר ופרופ' אחר נכנס לנעליו, אלא שלצערינו גם הוא לא יהיה יותר מבובה על חוטים שמופעלת על ידי השלטון.



הקשיבו לראיון שפרסמנו כאן בעבר של פרופ' יצחקי עם קרן נויבך שמודה שהנתונים במדד לא משקפים את סל הקניות שלנו ומסביר גם למה (החל מדקה 3:30 אבל ממולץ לשמוע את כל ה7 דקות):


באחת ההתבטאויות הנוספות שלו לפני מספר חודשים , יצחקי  פרט מקור נוסף לעיוותים במדידת המדד:
"יש לנו בעיה בקבלת נתונים שאינם מחמיאים למשרדים [משרדי הממשלה], אנחנו עובדים בשיטות שהיו נהוגות בברית המועצות של שנות ה-50"[קישור]
אתמול פוטר יצחקי בסגנון ברה"מ בשנות ה50: במפתיע, בת אחת ,ללא הסברים ,בחוסר רגישות ובטרם אפילו נמצא לו מחליף, אלא שהיום אנחנו לא בשנות ה50 והטכנולוגיה השתפרה מאז ולכן הפיטורין נעשו בשליחת מייל.
תגובתו של יצחקי לפיטורין:
"זו לא דרך נאותה לסיים תקופת שירות של 11 שנים מוצלחות. הייתי מצפה ליחס אחר מהממונים עליי, משרד ראש הממשלה. ייתכן שכך נהגו בי בשל התנהגותי" [קישור]

השיטה הכלכלית הנהוגה מביאה את הכלכלה אל סף תהום וזה מתנגש ביצר ההשרדות של הפוליטיקאים ושל הנגידים לדורותיהם.אחת השיטות שלהם להתמודד עם המצב היא ליצור מציאות מדומה שהכל בסדר בו בזמן שהציבור חושב שהוא בעצם זה שלא בסדר.
למשל אם ניקח את הנתונים המפורסמים בלמ"ס על שוק הדיור ,כך תאר את הזיוף שלהם פרופ' יצחקי באירוע לרגל פרסום השנתון הסטטיסטי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) לשנת 2012:
"אנחנו מדברים כבר ארבע שנים על משבר בשוק הנדל"ן ביקשנו נתונים מזוהים של עסקאות כי זו מערכת נתונים שתוכל לאפשר לנו לעשות סטטיסטיקה אזורית מזוהה. עדיין לא קיבלנו את הנתונים, וזאת אחרי שנתיים של מאבק משפטי שבו ניצחנו. אנחנו עדיין ממשיכים לדון בנושא עם משרד האוצר".[קישור]
כמה שעות אחרי הפיטורין נחשף המחליף ליצחקי-  פרופ' דני פפרמן. אל תתרגשו מהתואר פרופ' - התואר הזה נותן לנו אמנם הרגשה שאנחנו בידיים בטוחות אבל מדובר בסה"כ בעוד בובה של השלטון ומבחינת הממשלה והנגיד עדיף שהבובה הזו הפעם לא תדבר. גם אם לפרופ' פפרמן כוונות טהורות להציג נתוני אינפלציה אמיתיים, הוא יהיה כמו קודמו בתפקיד מקובע להחלטות נוקשות של ועדה מטעם שהחליטה בשנות ה90 על השיטה בה תמדד האינפלציה בישראל. מדובר באותן החלטות שהחל מ1999 גרמו למדד לרדת (באופן מלאכותי) במיקרים מסוימים פי 2-3 ביחס למדד האמיתי ושלפרופ' פפרמן לא תהיה סמכות לשנותן במסגרת תפקידו החדש. גם אם ירצה לתרום קצת מהידע הרב שלו בניתוח הנתונים הקיימים תחת השיטה הזו, הרי שהוא כמו קודמו יקבל נתונים שגויים ומבושלים ממשרדי הממשלה שנועדו להציג שהכל בסדר.ואם יסתבר שלא הכל בסדר אז זה בסה"כ בגלל האזרחים שפועלים בחוסר אחריות ולכן נשארו או ישארו חסרי כל.
אז מי אמר ש"חי בלללנד" זו רק סדרה בטלויזיה?







אין בתוכן באתר זה משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן באתר זה אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והשימוש בתכנים המופיעים באתר זה הינו על אחריותו הבלעדית של הקורא. המסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד ואין הנהלת האתר אחראית במישרין ו/או בעקיפין לתוצאות העלולות להיגרם כתוצאה מהסתמכות על תכנים אלו, שאינם באים במקומן של חוות-דעת ו/או עזרה מקצועית. כמו-כן, אין הנהלת האתר אחראית, בשום צורה שהיא, על מהימנותו ושלמותו של המידע המפורסם כאן.הכותבים כותבים בהתנדבות מלאה, ואין לראות בתכנים משום המלצה, אמת מוחלטת או אמת כלשהי, או ראייה למצב - אלא דעתו הפרטית והבלתי מחייבת של הכותב 

7 תגובות:

  1. If they go down - you go down:

    http://www.worldtribune.com/2012/12/24/saudi-bank-warning-u-s-debt-ratio-same-as-italys/

    - Eran

    השבמחק
  2. נמות מרעב ויוכיחו לנו שהמצב שלנו טוב משהיה אי פעם.

    החוב היחסי של אמריקה גרוע כזה של איטליה ויחמיר, אבל אמריקה זו אמריקה והיא יכולה להדפיס עוד דולרים. מה יהיה הערך של הדולר עוד 10 שנים? עדיף להחזיק כסף בשקלים מאשר בדולרים, עולם חדש.

    השבמחק
  3. +1
    השאלה היא האם פשר לבקש מפרופסור יצחקי לדבר בכנס של "הכלכלה האמיתית"
    זה יצור הד אדיר .

    השבמחק
  4. Here's (probably) why:

    אתמול פרסם הסטטיסטיקאי, פרופ' שלמה יצחקי, מסמך יסודי על מספרים, שלא ניתן להתווכח אתם, על הפרטת השוק הפנסיוני – וקרא לזה 'שוד הפנסיות הגדול'.

    Source:

    http://megafon-news.co.il/asys/archives/111789

    - Eran

    השבמחק
  5. כל הכבוד ערן,

    תמשיך במלאכת הקודש שלך לחשיפת כל הזבל שאנו חיים בו.

    כמו שכתבת במאמרים קודמים - הזבל הוא אותו זבל בכל המדינות - וסופה של כל מערכת השקרים המסואבת לקרוס (שים לב: זה הולך לקרות בקרוב - ויקרה כמו דומינו בכל העולם...)

    תודה רבה לך !
    נעם

    השבמחק
  6. מבקר המדינה צריך להידרש לבדוק את הפער בין המדד לעליית המחירים הריאלית

    השבמחק
  7. להסיק ממה שהיה מה יהיה - זאת בושה לאינטליגנציה

    השבמחק