יום חמישי, 24 בינואר 2013

למה לוקח לאמריקאים 7 שנים להחזיר את הזהב לגרמניה?

אחת מהחדשות הגדולות של שבוע שעבר בעולם הגיעו מההודעה הרשמית של הבנק המרכזי של גרמניה כי יחזיר כ 300 טונות של זהב מכספות הבנק הפדרלי בניו יורק אל הכספות בפרנקפורט. החלק המפתיע בהודעה היא שעל פי לוח הזמנים שהבנק מספק, ייקח לפד כשבע שנים להעביר את 300 טון הזהב חזרה לגרמניה. זאת למרות שמדובר ברק חלק קטן מכמות הזהב שמחזיק הבנק הפדרלי בניו-יורק, כי הרי על פי טענתו הוא מחזיק היום זהב במשקל כולל של 6720 טון בכספות שלו.



כדי להבין את היחס בין כמות הזהב שמחזיקה גרמניה (מוצג באדום) למול כמות הזהב שהצהיר עליו הפד שהוא מחזיק באותה כספת (מוצג בצהוב) תוכלו להביט באיור הבא:



הגרף הזה מעלה תהיה מדוע לוקח לפד כל כך הרבה זמן להעביר כמות כל כך קטנה באופן יחסי של זהב לגרמניה?
יש לכך כמה אפשרויות:
האפשרות הראשונה אומרת שהעברת כמות גדולה של זהב לוקחת הרבה זמן.אולם אם נקח בחשבון שבמטוס מטען אפשר להעלות בערך 5 טונות זהב- זה שאומר שבטיסה איטית עם מנוחות ארוכות בין טיסה לטיסה אפשר יהיה להעביר את כל הזהב בכמה חודשים. עם ספינות ניתן יהיה לעשות זאת אפילו בתוך מספר קצר של ימים.
אפשרות שניה מדברת על כך שככל הנראה לפד אין את כל הזהב שהוא מצהיר עליו ועתה לא בדיוק ברור מי הבעלים האמיתיים שלו, שכן על פי הערכה זו כל טון זהב הובא כבטוחה לכמות גדולה של גופים בו זמנית. טענה זו מתישבת היטב עם ההערכה הרווחת בשוק שעל לפחות כל 100 ניירות "מגובי זהב" שנסחרים בשוק, רק נייר אחד באמת מגובה בזהב פיסי. כלומר אם 100 משקיעים מחזיקים ביד נייר שמקנה להם את הזכות לקבל זהב אמיתי בתמורתו והם ירצו להמיר אותו בזהב בו זמנית, רק אחד מהם יוכל לקבל את המתכת הזהובה. השאר ישארו עם ניירות חסרי ערך.
אפשרות אחרונה שהיתה עד לא מזמן נחלתם של אנשי הקונספירציות דיברה שלמעשה כספות הבנק הפדרלי בניו יורק ריקות. אלא שלאחרונה גם המדיות המרכזיות (ראו סרטון מתוך רשת פוקס למטה) ואנשי קונגרס הצטרפו לקהל החוששים והקריאה לבצע ביקורת על הכספות הולך וגובר בארה"ב. החודש במפתיע אפילו מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם ,ביל גרוס, הצטרף למפקפקים בקיום הזהב כשטען כי הזהב בכספות הבנק הפדרלי הוא בסה"כ "סיפור אגדות" [קישור]



על ההונאה הגדולה של שוק הזהב תוכלו לקרא עוד במאמרים נוספים המופיעים במדור 'הזהב' בקישור כאן


14 תגובות:

  1. הזהב בטח נמצא פיזית אבל "מושכר" להרבה גופים בו זמנית.
    ברגע שהוא יגיע לגרמניה הוא יגרע מהמסחר העולמי ולכן יהיה פחות זהב ביחס למזומנים שמתגלגלים בשוק.
    לכן מחיר הזהב יעלה.
    נשאלת השאלה מדוע החוזים העתידיים על הזהב עולים כמו זהב אמיתי? מדוע תעודות סל על הזהב עולה כמו זהב אמיתי בעוד שאין מאחורי הניירות האלקטרונים הללו שום דבר.
    כנראה שזה עיניין של אמון הלקוחות בחברות שמנפיקות את הניירות הללו. אנשים עדיין סומכים על הבורסה כמו שסומכים על סוכנויות הדירוג.
    כמה זה דרוש כדי להרוס את המעט אמון שעוד נותר? שנה? אולי שנתיים?

    השבמחק
  2. ובכן תלמידים...
    כמה זמן יקח לברננקי להוציא את כל הזהב משם?
    תשובה: 157 שנים

    השבמחק
  3. במסגרת אסון התאומים ב-11.9.2001 נגנבו טונות של זהב שהיו בקומות התחתונות של הבינינים והגניבה הזו היא הסיבה להתמוטטות הבינינים
    דברים כאלה נאמרים שנים רבות ואף אחד אינו חוקר - כמו כן האזור נסגר ליותר משבוע אחרי הפיגוע כדי להעלים את העובדות

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נכון.
      אתה מבין שלזרוק כל.מיני תיאוריות קונספירציה כל אחד יכול?
      בתור התחלה תגיד מניין לך שהיה זהב בבנייני התאומים, כמה היה ובבעלות מי. הוכח ,נמק והסבר.

      מחק
    2. בבקשה:
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BkPRskciqVM

      עדו אתה נמצא בבלוג שטוען שכל הכלכלה העולמית היא הונאה של משפחת רוטשילד ורקופלר ובנקאים אחרים, ואתה לא מאמין לדבר כל כך פשוט כמו זה ש 9/11 היה עבודה של הממשלה האמריקאית?
      המשפחות של הקורבנות אפילו לא מאמינים לממשלה-
      http://rememberbuilding7.org/co-sponsors/

      מהנדסי בניינים, טייסים, אנשי צבא, כבאים, שוטרים, משפחות של הקורבנות כולם לא מאמין לממשלה האמריקאית שבחור ערבי במהרה באפגניסטן הצליח להפיל את חייל האוויר האמריקאי בפח פעמים וגם להפיל את הבניינים- הם כולם בטח רוצים פיצויים ולחלוב עוד כסף מהממשלה נכון :)

      ליאור

      מחק
  4. Eric Sprott כבר טוען הרבה זמן שלא נשאר זהב בפורט נוקס, וגם מוכיח את זה במספרים. יש כבר שנים רבות של פער בשוק הריאלי (בניגוד לשוק הנייר) בין כמות היצור השנתית (מכרות והשבות של "זהב שבור") לבין הדרישה הרשמית (בעיקר קניות של בנקים מרכזיים, מפעלי תכשיטים ומטבעות ו-ETF מגובה זהב פיזי).
    אני משוכנע שהספקולציה והמניפולציה במחיר הזהב תתפוצץ בעוצמה אדירה עוד השנה. אי אפשר למשוך את זה יותר מדי זמן.
    וקצת מנסיוני כרוכש מטבעות זהב בארץ - מחודש לחודש המלאי המוצע נעשה קטן יותר ויותר. למעשה היום מי שרוצה לרכוש כמות סבירה למשקיע בינוני (מספר מאות אלפי שקלים), כבר אינו יכול למצוא כמות כזאת של מטבעות לאורך חודשים.זה לא היה המצב לפני שנה.
    כדאי גם לבדוק מה קרה בינואר במטבעה האמריקאית. שיא במכירות מטבעות הזהב והפסקת מסחר לשלושה שבועות במטבעות הכסף בגלל חיסול המלאי. יותר ויותר אמריקאים מבינים שהסוף קרוב.
    http://www.usmint.gov/mint_programs/american_eagles/?action=sales&year=2013

    השבמחק
    תשובות
    1. אז איך אתה מסביר ירידה של כ300$ בחודשים האחרונים ממחיר של 1900$ בערך?

      מחק
    2. זהב הנייר (לא הפיזי) כבר מזמן לא משקף את מה שמתחולל בצד הפיזי. אם כמות הניירות שאמורים לשקף את הזהב האמיתי היו באמת משקפים זאת ,היום היו בעולם פי 100 ויותר זהב פיזי בעולם ממה שבאמת קיים.
      ההונאה הזו תתפוצץ בשלב כלשהוא (אולי לא השנה) ואז יחשף המחיר האמיתי של הזהב והוא יהיה כנראה הרבה יותר גבוה

      מחק
    3. איפה אתה קונה זהב בארץ? ניסיתי לקנות ונשברתי כי פשוט לא מצאתי ממי לקנות

      מחק
  5. דוד כהן, לאחר עליה רצופה של פי 5 במשך 11 שנה, ישנה בשנה האחרונה תופעה מימוש רווחים. הרבה אנשים מסתכלים על גרף מחיר הזהב והפסיכולוגיה הקלאסית היא לא לרכוש משהו שכבר עלה כל כך הרבה.
    זה לגבי המשקיע הקטן - ברקע ישנן רכישות מסיביות של בנקים מרכזיים, בעיקר במזרח, כאשר בנקים מרכזיים במערב לא מפסיקים (באמצעות בנקים גדולים) לנסות להפיל את המחיר. דוגמאות קלאסיות לנסיונות כאלו רואים כאשר גוף גדול זורק הרבה סחורה לשוק בשעה שיש מסחר דליל ומפיל את המחיר ב- $10-20 דולר. כמובן שכל סוחר שרוצה למכור את מרכולתו עושה זאת כאשר יש מי שנמצא ויכול לקלוט זאת במחיר סביר, אבל כאן המטרה היא שונה.
    צחוק הגורל הוא שבתהליך הזה הבנקים המרכזיים המערביים מוכרים זהב פיזי בזול למקביליהם במזרח - ככה זה כשאתה בפניקה. כשמחיר הזהב התקרב ל-$2000 במהירות רבה, זה היה הרגע שהיה להם צורך לעצור את הבעת חוסר האמון הזאת בכל מחיר.

    השבמחק
  6. 300 טון זהב זו לא כמות גדולה. יש לא מעט סוחרי זהב חופשיים שמוכרים זהב ביחידות של 20 טון. זהב פיזי. מי שרוצה לקנות זהב בערך של טון עד 5 טון יכול לקבל אותו בערך במחיר של כמעט 15 אחוז מתחת למחיר הרשמי. גם בארה"ב ובדינות אחרות אין קושי לגשת ולקנות זהב במטבעות או גושים בשבריר אחוז של קניה ומכירה. אם ארצות הברית היתה רוצה להעביר 300 טון זהב שאין לה לגרמניה היא היתה יכולה לקנות אותו בשוק החופשי בקלי קלות.

    השבמחק
  7. 7 שנים זה לא הרבה. תשאלו את ניצולי השואה כמה שנים הם מחכים לזהב שהנבלות הגרמניות גנבו?

    השבמחק
  8. בלוף הגדול ביותר!אין לפיד זהב יותר...הסינים לקחו הכללללל
    האמריקאנית חייה בהזיות ....
    הידעתם שבירח אין בכלל דגל?
    היא הנקבה USA המציאה הכלללללל

    לא יאומן הא?

    השבמחק