יום שני, 28 בינואר 2013

הדקו את החגורות: הגרעון יגיע ב2013 ל60 מיליארד ש"ח

אבי שמחון ,היועץ הכלכלי לשעבר של שר האוצר וחבר במקום ה-53 ברשימת הליכוד ביתנו,סיפר לנו בסוף השבוע ש"לבכות על גירעון של 40 מיליארד שקל זה קטנוני - מצבנו טוב משאר העולם". אז בשביל לא להיות קטנוניים בוא נסתכל על העובדות הבאות:
ערב הבחירות פורסם כי ,בדוח שבנק ישראל מעכב את פרסומו ,צוין כי הגרעון הוא לא 39 מיליארד ש"ח אלא 46 מיליארד. עתה טוען פרופ' ירון זליכה כי הערכות הממשלה לגבי ההכנסות ב2013 שגויות מה שיעמיד את ההגרעון מיד אחרי הקמת הממשלה על לא פחות מ60 מיליארד ש"ח.
שמעו את דבריו מתוך סדר עם של קרן נויבך:


9 תגובות:

  1. מה שאפשר ללמוד מזה שהוא שהממשלה כבר בשלב שהיא לא מפסיקה לשקר לנו בלי להניד עפעף. לא מזמן הציגו את שאול מופז כמגוחך כשהוא דיבר על גרעון של 40 מלירד ש"ח. או שהם לא רצו לדעת מה שקורה מסביבם או שהם עובדים עלינו.
    מצד שני זה המצב ברוב המדינות הדמוקרטיות, ופותרים אותו על ידי הדפסת עוד אג"ח שאותו קונה בנק ישראל וכולם חיים באושר. אם הכוונה תהיה להוריד מחירי דיור בתנאים כאלו זה יחייב הטלת מגבלות כגון מס על דירה שניה, מס על זרים שקונים דירות. חוקים משונים זה הכלי היחיד שהם יכולים להשתמש בו ולאחר הקמת הממשלה תתחילו לשמוע על חוקים שלא יובילו לכלום.

    השבמחק
  2. 60 מליארד זה עדיין פחות מ 10 אלפים ש"ח לאזרח ישראלי.
    הגרעון האמריקאי יהיה גבוה מ 1.1 טרליון דולר זו השנה החמישית ברציפות וזה כ13 אלף ש"ח לאזרח.
    למרות שיש להתבונן על זה באחוזים למול הGDP

    השבמחק
    תשובות
    1. לאנונימי...
      החוב למשפחה אמריקאית הוא מעל 130 אלף דולר!!!!!
      אם לדייק..

      ותחלק את החוב הישראלי ב-3,500,000 מיליון משלמי מיסים ותגיע
      לבדיוק כפול...

      מחק
  3. קיינס מוכיח שממשלה צריכה ליצור גרעון ודרכו להשקיע במשק על-מנת ליצור צמיחה מחודשת. צמצום הוצאות הממשלה (שהוא הצעד הנדרש במיקרו-כלכלה), לא מובילים לצמיחה אלא להפך - מגבירים את המיתון.
    תפיסה השלטת במשרד האוצר היא שהקטנת המסים מהווה מנוע לצמיחת המשק, כיוון שהיא מעודדת השקעות המביאות ליותר הכנסות למשק. לפי גישה זו, ההכנסות "מטפטפות" בהמשך לכלל החברה בישראל. אולם בפועל הצמיחה בישראל לא הביאה לשיפור כלכלי אצל כולם, אלא רק בשכבות הנהנות באופן ישיר מן ההכנסות הגדלות.

    התוצאה של השיטה בישראל היא שבעלי ההכנסות הנמוכות נפגעים פעמיים: הם משלמים יותר מסים יחסית להכנסותיהם, והם מקבלים פחות בשל צמצום הוצאות הממשלה על שירותים חברתיים. אפשר היה כמובן לבחור אחרת: להגדיל את נטל המס או להקטין הוצאות אחרות של הממשלה בתחומים שונים, אולם מה שנעשה היה דווקא הפחתת ההוצאות על השירותים החברתיים. בעלי ההכנסות הגבוהות יכולים כמובן לקנות שירותי בריאות, חינוך וכיו"ב בכסף, אולם למרבית הציבור אין אפשרות לעשות זאת בכל התחומים ולכן התוצאה היא שזכויותיהם הבסיסיות נפגעות.
    הלינק הבא מסביר את הנושא בחלקו
    http://www.acri.org.il/he/?p=22329

    השבמחק
    תשובות
    1. הכל סבבה עם מה שאמרת, אבל בבקשה אל תכניס את קיינס פנימה(מסכן האיש מה עשו ממנו) ובטח אל תגיד דברים כמו "קיינס מוכיח"
      כל ה"הוכחות" בכלכלה נעשות על מודלים מופשטים עד כדי גיחוך של המציאות ואפילו אלה כבר מזמן הוכחו(הפעם באמת) כלא נכונים

      מחק
  4. מה שאני לא מבין זה, הוצאות הממשלה גדולת במשטר ימני, מה יהיה כשיהיה משטר שמאלני, סוציאליסטי? ההוצאות בטח יגדלו פי כמה והגרעון יגיע לשיא.

    ולענין גרעון ממשלתי

    מאז 2006 אז יעצו רופאיו לנתקו ממכשיר החיאה:
    אריאל שרון מקבל פנסיה צבאית כאלוף, פנסיה כחבר כנסת, פנסיה כשר, כראש ממשלה, פטור ממס כנכה 100 אחוז,כראש ממשלה לשעבר: החזקת לשכה, החזקת נהג, 2 מזכירות, הוצאות לשכה (למעלה ממליון וחצי לשנה). לא מזמן הוא קיבל הגדלת הוצאות אבטחה ב 280 אלף ש"ח לחודש. כל זה חלק מהגרעון. הוא גם מקבל 1000 ש"ח לחודש מביטוח לאומי כאחד האדם. לאיפה הולך כל הכסף הזה בזמן שהוא "חי"? ולאן ילך אחרי מותו? בלי קשר לדעותי הפוליטיות

    השבמחק
  5. http://www.news1.co.il/Archive/001-D-320463-00.html

    - Eran

    השבמחק
    תשובות
    1. כתבה מעניינת ומרגיזה. מפטרים את עובד המדינה שנמנע מלשקר ולהסתיר את האמת מהציבור ערב הבחירות. נהיתה נורמה שקהל הבוחרים הוא לא מספיק חכם בשביל לדעת את האמת וזה רק לטובתו שמאכילים אותו בסיפורים. בושה של ממשלה. כנראה על הקורות חיים שלנו אנחנו צריכים לכתוב "ישקר עבור ממשלתו עד טיפת רוקו האחרונה"

      מחק
  6. I'm encouraged to see that video of John Perkins - a fellow I wrote about on here, has now been translated to Hebrew (click on cc button )

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yTbdnNgqfs8

    "essential viewing"

    - Eran

    השבמחק