יום רביעי, 30 בינואר 2013

סיפור חיינו

"הסיכוי להתרחשות עוד משבר בכלכלה בעתיד תחת המערכת המוניטרית הנוכחית לא קשור לכלכלה, זאת פיסיקה. זה ודאי כמו כוח המשיכה" אמר ממציא מטבע היורו ,ברנארד לייטאר,בשנה שעברה בישראל. פישר שמכיר היטב את המערכת וגם יודע לקשר אותה היטב לפיסיקה  ,הבין שהמשבר הולך להתרחש במשמרת שלו והשאיר את "הירושה" למחליפו בטרם עת.



ואגב, אל תדאגו לגבי המחליף הוא יהיה מכובד וייצוגי לא פחות מפישר. גם לו יהיה רזומה מפואר  עם ניסיון כלכלי מפה ועד משרדי קרן המטבע . גם לו כולם יחניפו  על זה "שהוא מונע" מהממשלה לנהוג במדיניות חסרת אחריות בזמן שהוא דואג שתנהג במדיניות חסרת אחריות אחרת . גם הוא יבטיח שאפשר להתגבר על כוח המשיכה ,אלא שלרשותו הפעם לא יעמדו פעם נוספת כ-7 מיליון מכונות מהלכות ליצור כסף שיתנו לו הרגשה כאילו הוא מרחף. את המכונות  האלה פישר כבר שחק עם חובות שנתקעו להן בין גלגלי השיניים,  חובות ששום טכנאי לא יוכל כבר לתקן.
הסיפור של כלכלת ישראל ידוע מראש הוא נכתב כבר לפני 100 שנים בגייקיל איילנד שבארה"ב. הוא מסופר בכל כמה שנים במדינה אחרת. הסיפור אותו סיפור רק שם המדינה מתחלף ואנחנו כבר הגענו לפרק מתקדם שלו. הסיפור תורגם לאחרונה גם בארה"ב, ספרד, אירלנד, פורטוגל , איטליה ,יוון ,ארצות ערב ועוד.  בסיפור הזה תמיד תמצאו טובים ורעים ,שהעם נוטה לחשוב בטעות שהם באמת קיימים אחרי שעבר שטיפת מוח על ידי הגוף ששולט בו. הכי חשוב לאותו גוף  לטעת תקווה בקרב העם שהפתרון קיים אבל יקרה רק אם נפתור את הבעיות של הצד השני. הבעיה שהצד השני חונך לחשוב באותה צורה על הצד הראשון. בינתיים כל הצדדים שוקעים ורק הגוף השולט עולה. בגרסא הקודמת של הסיפור ,מי שניסה ליצור גשר בין שני הצדדים "העלימו" אותו אבל זה הרחיק אנשים מלהזדהות עם הסיפור. אז היום בגרסא החדשה פשוט מתעלמים מאותם אלו שמנסים לגשר או סתם הופכים אותם לסוג של מטורפים ופנטזיונרים.
בניגוד לסיפורי ילדים אחרים, במהלך הסיפור הזה אנחנו ישנים ונתעורר בבהלה דווקא בסופו כאשר נבין שזה בעצם סיפור חיינו. אבל כמו בכל רב מכר יהיה גם כאן סיפור המשך ובואו נקווה שהפעם אנחנו נכתוב את התוכן שלו במקום שהוא יוכתב לנו מממשלות,ד"ר או פרופ' מטעם יהיו מכובדים אשר יהיו.



14 תגובות:

  1. some time ago, your PM said, I posted it here at the time, that the gap between the rulers and the ruled in Israel is far smaller than it's in the States. He was right. What he didn't say was that they're working hard to bring it to the U.S. level....

    http://www.youtube.com/watch?v=hYIC0eZYEtI

    He's talking to you as well folks..but you need to be able to read the footprints, uncover the clues to get a clue:

    http://www.news1.co.il/Archive/001-D-320573-00.html

    - Eran

    השבמחק
    תשובות
    1. בלה בלה בלה
      תכתוב בעברית עצלן

      מחק
    2. אנונימי - תרגום בשבילך

      לפני זמן כתבת ואני פרסמתי זאת בזמנו, כי הפער בין המעמדות בישראל הוא קטן בהרבה מזה בארצות הברית. והוא צדק. מה שהוא לא אמר היה שהם עובדים קשה כדי ,להביא אותו לרמה האמריקנית ....

      http://www.youtube.com/watch?v=hYIC0eZYEtI

      הוא מדבר אליכם בפשטות .. אבל אתה צריך להבין לבד את הרמזים .

      http://www.news1.co.il/Archive/001-D-320573-00.html

      מחק
  2. ערן התעלית על עצמך.חיברת את כל המשתנים ואת כל קצוות החוטים .נהיר ,מציאותי וריאלי עד כאב.כמה עגום שאחרי ככלות הכל , למעלה מתשעים אחוז מהציבור הלא מודע בחר לימין שמרן,רפובליקני,אנכרוניסטי המשמר (ללא שמץ תובנה)את הררי הזהב (יהלומים,נפט או אורניום) של אחוזון "הדם הכחול" :בעלי תאגיד הבנקאות הגלובלי הצולב והאינטרסים הגיאופוליטיים המקובעים והמחריבניים שלו.הייצוג הסמלי (והמוחשי) הבולט של הבנקאים או של אי-מודעות האזרחים,הינו,הלפיד של הבנק ויחצ"נו.
    אולי זמנים מודעים יותר ונואטיים יבואו עם חלחול הבלוג הנפלא ותכניו לציבור הרחב .

    השבמחק
  3. עם התפתחות התקשורת נהיה קל יותר לשטוף את המוח של ההמונים. ההסטוריה הראתה שעד אשר דברים לא הסתימו במהפכה, בהרס אלים ומוגזם של השיטה הקודמת, לא עברו לשיטה חדשה יעילה יותר. זה תמיד באיחור לא הגיוני ולא כשעוד ניתן לעשות את זה עם מינימום נפגעים. סיום התקופה הכלכלית כפי שהיא במאה השנים האחרונות והחלפתה בשיטה חדשה לא תתכן בקלות, יהיה קודם הרבה יותר רע לפני שזה יתאפשר

    השבמחק
  4. I would like to add..
    As one can infer from my post, it's not what politicians say that counts, but what they don't.
    In one of his recent posts the other Eran wrote about the French labour minister comment about the financial situation of his country - in response
    Pierre Moscovici, the finance minister, said the comments
    were “inappropriate”.
    He did not say they were untrue.
    - Eran

    השבמחק
    תשובות
    1. בלה בלה בלה

      מחק
    2. אנונימי -תרגום בשבילך

      בהוספה לדבריך
      כפי שניתן להסיק מתגובתי הקודמת, אין זה חשוב מה שפוליטיקאים אומרים , אלא מה שאינם אומרים, באחד הפוסטים האחרונים של ערן ,הוא כותב על שר העבודה הצרפתי שדיבר על המצב הכלכלי בארצו ("צרפת בפשיטת רגל מוחלטת"), בתגובה לכך שר האוצר הצרפתי פייר מוסקוביצ'י אמר שדבריו "אינם הולמים" .
      הוא לא אומר שדבריו אינם נכונים .

      ערן

      מחק
  5. הדברים לא ישתנו כל עוד אנשים ישימו יהבם בפישר\ביבי\לפיד\שטייניץ\טרכטנברג ומי שזה לא יהיה. המנהיגים שהיו חלק מיצירת הבעיה לא מתאימים כדי לפתור אותה.
    רק כשאנשים יבינו שהמערכת הכלכלית שהם בנו משעבדת במהות שלה, הם יוכלו להחליף אותה במערכת לא משעבדת שמשחררת את השפע שקיים כבר היום. מערכות אחרות קיימות למכביר, הפקעת המונופול ליצור כסף מהבנקים והעברתו לכל אזרח שחפץ בכך, זוהי נקודה מרכזית בשינוי.

    עמית.

    השבמחק
  6. רק תקראו את דברי השבח וההלל של סבר פלוצקר לנגיד היום בידיעות...

    השבמחק
  7. אופס, נפל לי הקישור:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4338850,00.html

    השבמחק
  8. הנחש לא יסיר מישראל את הראש בלי להחליף אותו. זה אומר שצפוי לנו מינוי מפתיע חדש, או שמישהו ברשימה של לפיד הוא משתפ

    השבמחק
  9. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=407541205999626&set=a.373181989435548.90783.116410658446017&type=1&theater

    יש מספרים חדשים?

    השבמחק
  10. סך חובות המשכנתה זינק ב-3% ברבעון השלישי של 2012 לשיא של 220 מיליארד שקל חוב המשכנתה הממוצע זינק ב-8% בשנה והגיע ל-301 אלף שקל בספטמבר לעומת 279 אלף בספטמבר אשתקד.

    השבמחק