יום שבת, 23 במרץ 2013

איבדו אמון בעצמם: טקסס דורשת להחזיר את הזהב שלה בחזרה מכספות הפד בניו יורק

אחרי שבונצואלה וגרמניה החלו בתהליך החזרת הזהב מכספות הפדרל ריזרב ובשוויץ מתגבש משאל עם בנושא, עכשיו הגיעה מדינה נוספת ולא צפויה שרוצה למשוך את הזהב שלה מהכספות בניו יורק. 



לאחרונה הולך וגובר החשש בעולם מכך שכמות הזהב המאוחסן בכספות הפדרל ריזרב נמוך בהרבה מהכמות שהובטחה לאלו שמאחסנים שם את זהב. מתמטיקה פשוטה מראה שכמות הניירות המגובים בזהב (כאלו שאפשר להמיר אותם בזהב פיסי) שהונפקו גדול ביותר מפי 100 מכמות הזהב הפיסית האמיתית הקיימת בעולם. עוד נושא שמטריד מאד את המדינות המאחסנות את הזהב שלהן בניו יורק הוא שהפדרל ריזרב לא מאפשר לבצע ביקורת חיצונית על הזהב המאוחסן אצלו כבר כמה עשרות שנים. הדבר גורם לרבים להעלות סימן שאלה האם בכלל יש זהב בכספות שם? העובדה הזו גורמת לעוד ועוד מדינות (לנסות) להחזיר את הזהב שלהן חזרה הביתה. כך עשו ונצואלה ,גרמניה ושוויץ בדרך. אלא שעכשיו יש מדינה נוספת לא צפויה שאיבדה את האמון בפדרל ריזרב:
מושל טקסס ריק פרי הודיע כי הוא מעוניין להשיב בחזרה את הזהב השייך לטקסס מכספות הפד בניו יורק. הוא גם מקבל רוח גבית ממחוקקים במדינתו שהעלו הצעה טריה להקים במדינה הדרומית כספות שיהיו בבעלות טקסס. רון פול, מועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בבחירות האחרונות לא הותיר ספק בנאומו מיום חמישי האחרון ממה טקסס כל כך חוששת:
"אם אתם חושבים שזהב הוא סוג של הגנה ,אז עדיף שהוא יהיה כמה שיותר קרוב אליכם ובצורה הפיזית. טקסס תוכל להיות בטוחה יותר אם היא תדע בדיוק איפה הזהב שלה נמצא ולא תסתמך על שירותי האבטחה של הפדרל ריזרב"
באותו אירוע הופיע גם ריק פרי שהצהיר: "אנחנו לא רוצים רק ניירות שמאשרים לנו בעלות על הזהב . אנחנו רוצים את הזהב שלנו ואם אתה מדינת טקסס אתה צריך שיהיה לך יכולת גם לקבל [לאחסן] אותו "

הנה ראיון בנושא עם הכלכלן מומחה לזהב ג'ימס ריקארד:

3 תגובות:

  1. חבל רק שאי אפשר להתייחס למהלך הזה כמשהו שיש בו היגיון. כשזאת תהיה מדינה שהיא לא טקסס זה יתחיל להיות מעניין...

    ריק פרי בטח החליט על זה כשהוא התפלל שיכור ולא הצליח להיזכר מה הדבר השלישי שהוא רוצה לעשות

    השבמחק
  2. אני לא מבין למה עושים עניין מזהב. זה מוצר לכל דבר, כבר ברור לכולם שהכסף לא מבוסס זהב אלא מבוסס כלום.

    השבמחק
    תשובות
    1. בגלל זה כולם רוצים משהו פיזי יותר מכסף מבוסס כלום

      מחק