יום שישי, 1 במרץ 2013

החיים נראים טוב מלמעלה

הנגיד סטנלי פישר כתב בטור מיוחד לTheMarker אתמול:
"מאמצע 2003 עד אמצע 2011 נהנה המשק הישראלי, למרות המיתון העולמי, מצמיחה ממוצעת של 5% בשנה. זהו שיעור צמיחה נאה למשק עשיר ומפותח, ובהשוואה בינ"ל המשק הישראלי הוא אכן כזה, גם אם לא תמיד אנו רוצים להודות בכך."

אכן אלה למעלה רואים בגרפים שישראל צמחה אבל הם לא רואים מספיק רחוק למטה את הסיבה לצמיחה שהיא עשרות אלפי ישראלים ששקעו תחת נטל המשכנתא ואינפלציה שמופיעה רק על מדפי הסופר ותחנות הדלק אבל לא בסטטיסטיקות הממשלתיות. לכן לנו לא נותר אלא לפרסם פה קליפ תגובה על החיים מנקודת הראות של הנגיד שלנו: 

10 תגובות:

  1. העיר פושטת הרגל הגדולה ביותר עד כה. אלא שהיא לא כ"כ גדולה לאחר שמחצית מתושביה נטשו אותה בדור האחרון.

    עיריית דטרויט כורעת תחת נטל חובות; צפויה לעבור לניהול המדינה

    http://www.themarker.com/wallstreet/1.1940703

    השבמחק
  2. המסעדות מלאות, כולם נוסעים לחו"ל, מכוניות חדשות בכל פינה. אי אפשר לומר שמצבנו רע.

    השבמחק
    תשובות
    1. כשיש הרבה כסף אפשר לעשות הכל: לטוס לחול, למלא מסעדות, לקנות מכוניות חדשות, פנטהאוז בשכונה יוקרתית ולחיות במצב טוב "כמו עשירים". השאלה היא מה קורה אחר כך כשמגיע הרגע שצריך להחזיר את הכסף הזה שנלקח מחוב חזרה לבנק עם ריבית?
      לידיעתך,היום כמות החובות של משקי הבית כבר גדולה יותר מכל תקציב המדינה.
      ערן

      מחק
  3. מי שמרגיש את זה הם אלו שהבנק לא נותן להם את האשראי ואת שלל הכרטיסים , ואת ההלוואות המפתות .
    אותם האנשים מרגישים רק את האינפלציה ואת החסר , את התיקרות מוצרי המזון החשמל והדלק .
    הם צועקים וקולם לא נשמע , כי מה שלא פוליטיקלי קורקט לא מגיע לעיתונים לרדיו ולטלוויזיה .
    מאבק מעמד הביניים הסתיר אותם לגמרי ואולי אף מחק אותם מהמפה .
    אני מכיר כמה משפחות כאלה שויתרו מזמן על טיפולי שינים .
    אז אם יש כל כך הרבה שפע למה הוא לא מחולק נכון ?

    השבמחק
  4. לאנונימי (המושלה) 13:53
    כאשר מגיעה שעת-הבלון להתפוצץ (והיא מגיעה בוודאות בכל פינה על פני הגלובוס בו בני-אדם מזינים את האשלייה המתוקה והיקרה להחריד) ,אזי ,אנשים קופצים מהגגות משום שהתפכחו והבינו ,לדאבון-לב,שעדיף מותם על חייהם המשועבדים לעד. נטילת חיים עצמונית קורית יותר ויותר מיפן עד אנטרקטיקה ומארה"ב דרך איטליה ספרד ואירלנד ,גם בישראל לא מעט מוצאים את מותם פשוט בעבודות ובעבדות-שכר *לעד* רק בכדי להחזיר את החוב-מחייה הבועה אשר אתה מכנה "החיים הטובים".עלי קבר האשלייה הזו אינה פועלת והיא פורחת בחיים הטובים והמוקצפים :-(

    השבמחק
  5. אני לא מבין על איזה חוב אתם מדברים. רוב האנשים האלו שקונים מבזבזים ומטילים ויושבים במסעדות אין להם חוב.

    השבמחק
  6. אני יסביר לך אנשים חיים מעל הפופיק ויוצרים חוב לבנק למימיון ישיר ועוד הלוואות חוץ בנקאית הם קנו בזמנים היפים את הדירה שלהם במחיר נורמלי ופתאום הם חייבים בחוץ הרבה כסף והם בודקים והבית נהיה שווה הרבה יותר עושים מיחזור ותוספת למשכנתא וממשיכים בצורת חיים מפגרת ובסוף הכל יקרוס

    השבמחק
  7. אסביר א א א א סביר. יסביר זה מישהו אחר בעתיד. אני אסביר אגיד אאכיל אעניש

    נכון, אבל זה האנשים שמתנהגים בצורה מפגרת, אז שיאכלו אותה. מה שמרגיז זה שבינתיים הם חיים בבזבזנות בלי לחשוב על העתיד שלעולם לא מגיע

    השבמחק
  8. בכל הנוגע לאלה "שטסים לחו"ל, מסעדות,פנטהאוז, מכוניות חדשות" וכו אל תשכחו בהקשר הזה , את כמות הכספים הלא מדווחים ("כסף שחור") שאחוזים נכבדים למדי באוכלוסייה מגלגלים. לפי הערכות מעל 100 מיליארד בשנה.

    השבמחק
  9. יצא לי לסוע בימים האחרונים בתחבורה הציבורית. אם אתם רוצים לראות את המציאות תסעו בתחבורה הציבורית בשעות הלילה (או היום)תעברו בתחנה המרכזית בתל-אביב ותסתכלו. תעמידו מצלמה ותצלמו. תראו ארץ אחרת תראו אוכלוסיה שאתם לא מכירים עולם אחר העולם של התחבורה הציבורית העולם של אלו שאין להם בארץ. (זאת אומה ענקית) חיילים, עובדים זרים, אתיופיים, צעירים.. זקנים.. אנשים שעובדים יום-יום -יהודים ועוד דתות.. תחנה מרכזית שנראית כמו משהו שאני חושב שכל הכרכים של האינציקלופדיה העברית לא יכולים לתאר - הזוהר האלים והיפה שבכיעור הזה. את החור השחור הזה (לא בהשאלה) שקיים - וניתן למישוש ובדיקה כאן ועכשיו על כדור הארץ..בארצנו בעיר שאיך נגדיר אותה - הכי תרבותית שלנו.. הכי מתקדמת? היחס של השלטון המקומי האזורי והמדיני לצרכים של האזרחים רשומים על הקירות ועל הפנים של האנשים שעוברים וחיים בתחנה המרכזית בתל-אביב כל יום ובכל רגע. הכל כתוב צריך רק להציב מצלמה ולקרוא..
    כל מי שלא רואה את זה מול העיניים וניזון מהאוכל שמוגש לו מעל המסך ובתקשורת הכתובה חי בללה לנד (לא בדיוק ראיתי את הסידרה אך זה נראה ביטוי מתאים)
    כל מה שמסתתר מאחורי הדוחות הכוזבים וההצהרות השיקריות שעליהם ערן מדבר בבלוג שלו - קיים וגלוי לעיניים חי נושם ובועט ומחכה שמישהו רק יבוא ויתעד את זה. בכל יום ויום 24 על 24 בתחנה המרכזית "החדשה" של תל-אביב!! העיר והאם (ותסלחו לי על הצרפתית שלי האם והאם אמא שלהם..)..


    השבמחק