יום חמישי, 21 במרץ 2013

מהומות בקפריסין: סכום המשיכה מכספומטים הוגבל- "נשארו שעות בודדות עד שהבנקים יתרוקנו ממזומן"

למרות התחושה הטובה בשווקים העניינים בקפריסין דווקא מתדרדרים. הבנק השני בגודלו בקפריסין הודיע עתה כי החליט להגביל את כמות המשיכה מכספומטים ל260 יורו ליום ללקוח. השמועות מדברות על כך שהצעד ננקט כתוצאה מכך שהבנקים באי נמצאים "שעות אחדות" ממחסור קשה במזומנים. צפו בשידור הישיר מקפריסין.



מי שחושב שהבעיה הגדולה של קפריסין היום היא האם תקבל את כספי החילוץ  אז הוא טועה. בשלב הזה שוברים את הראש בקפריסין איך לפתוח את הבנקים באמצע שבוע הבא מבלי לגרום לבהלת משיכות שירוקנו את הבנקים. כרגע נידונה הצעה בממשלה הקפריסאית להגביל את כמות המשיכה שתותר לאזרחים בחקיקה. ככל שהזמן חולף נראה יותר ויותר כי הצעה זו תאומץ. אם לא די בצרות של קפריסין מול תושביה , הציב לה היום הבנק המרכזי של אירופה אולטימטום כי אם עד יום שני לא תאשר את ההסכם עם קרן המטבע יפסיק להזרים למערכת הבנקאית כסף ובכך ינעץ את המסמר האחרון בארון הקבורה של הכלכלה הקפריסאית. להזכירכם ,הסכם זה נכון לרגע עדיין כולל את מיסוי פקדונות האזרחים.

לפיכך עם עשרה ימים של בנקים סגורים והגבלות שכבר הוחלו ועוד צפויות,הרחוב בקפריסין הולך ומאבד סבלנות והאוירה נעשית מתוחה יותר ויותר. התורים ליד הכספומטים הולכים ומתארכים והמהומות הולכות ומתרבות. צפו בתמונות ובסרטונים:

סרטון מהמהומות בקפריסין:
שידור

שידור ישיר מקפריסין
Live stream to come - link here



התורים לכספות:
@jkozakou



Sigma Live



 @Imeldaflattery



9 תגובות:

  1. זוהי הצגה של כוח. הכלכלה הקפריסאית קטנה וזו הזדמנות להראות לכלכלות של מדינות גדולות יותר מה יהיה בסופן אם לא ישתפו פעולה.
    נראה שהיה ברור למנהיגי אירופה מראש שהקפריסינאים לא יקבלו את הגזרות בקלות
    והם צפו למהומות ומלחמה בקפריסין. אחרי איטליה ויוון זה היה בלתי נמנע.
    מצד שני לפעמים הצעדים של מנהיגי אירופה נראים לי מנותקים מהמציאות.

    אלא שקפריסין יכולה לחלץ את עצמה בעזרת הלוואות וקשירת עצמה לגופים חוץ אירופאים כמו רוסיה.

    הרעיון שמשקיעים בקפריסין יחלצו אותה על ידי הלואות הוא לא רעיון רע כלל. בישראל בזמן משבר הבנקים בשנות השמונים החליפו את חסכונות הציבור שהיו במניות בנקים חסרות ערך באגרות חוב של הממשלה ואלו נסחרו בשוק החופשי והניבו תשואה גבוהה מאד לאלו שהוסיפו להחזיק בהן.

    השבמחק
  2. האם הקפריסאים יכולים להציב את מאגרי הגאז כבטוחה להלוואות, ולגלגל בזה את החוב, לשלם לאירופאים מה שצריך ולצאת מהצרות?

    השבמחק
  3. ככה זה כשהאמון נעלם

    השבמחק
  4. שאלה:
    אם הבנקים שולטים בכל הנעשה (גם בקפריסין) והפוליטיקאים יודעים הכל אבל משתפים פעולה כי הם ״מריונטות״ של הבנקים. אז איך שר האוצר הקפריסאי מתפטר ולא חושף את ״תרמית הפר מידה״ של הבנקים. ואיך הוא לא מציע מעבר למטבע עצמאי. האם קפריסין תעדיף להתאבד מאשר לחשוף את תרמית כלכלת החוב.

    השבמחק
  5. לאנונימי מ22 במרץ 2013 13:58,
    לחשוף תרמית? אין מה לחסוף... הכל ידוע לכולם, אין כאן קונספירציה... אני לא יודע מי האכיל אותך איזה סרט אבל כולם יודעים איך הכלכלה מתנהלת.. זה לא סוד שצריך לחשוף אותו.
    המעבר לכלכלה שונה שלא ניסו אותה בשום מקום להיות השפן נסיות של השיטה החדשה הוא לא פשוט ולא טירוויאלי- למרות שנראה שיש סיכוי שלא תהיה להם ברירה בסופו של דבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. כולם יודעים? לא נראה לי.
      אם כולם היו יודעים אז היו עושים מעשה.
      העובדה היא שלאף אחד אין מושג, אם תשאל כל הדיוט ברחוב לא יהיה לו מושג מה זה כלכלת חוב ולמה היא בהכרח תקרוס ולמה רק האזרח הקטן ישלם.
      אם כולם היו יודעים אז זה היה משתנה.
      כל העניין פה הוא תודעה והציבור כלל לא מודע.

      מחק
    2. מסכים איתך, אכן עניין של תודעה. מפליא שגם חלק לא מבוטל מאלה שכביכול יודעים על הנושא, מסתבר שלא באמת יודעים - במלוא מובן המילה, אחרת באמת, כפי שכתבת, היה נעשה מעשה.

      מחק
  6. אנ חושב שבסופו של דבר הקפריסאים יאבדו אמון במערכת ויחילטו לעבור לשוק שחור. הכסך לא יחזור לבנק אלא יעבור מיד ליד....

    השבמחק