יום שישי, 15 במרץ 2013

הפינה לשבת: אחד משירי המחאה העבריים הגדולים נגד כלכלת החובות

אתי אנקרי בשיר נהדר "מיליונים".



אתה זוכר את סוזן הבכירה מהבנק 
נתנה לי הרבה אהבה 
בעיקר הפשטות הקסימה אותה, 
נגעתי לליבה 

זה לקח לה קצת זמן לתפוס את העניין 
לשנות את הגישה שלה אלי 
היא הבינה שאין לי מזומן 
והפשיטה את כבודי מעליי 

אתה יודע שאני יודעת שאתה יודע 
שאני לא יודעת כלום 
ממרומי מעלתה 
לא יכולתי לקום 

יש כמוני מליונים 
מתגלגלים ברחובות 
יש כמוני מליונים 
בכל מיני צורות 

יש כמוני מליונים, 
אנשים בני תמותה, 
בלי כסף, 
לא שווים פרוטה 
היום זה אני, מחר זה אתה. 
בלי כסף.... לא שווים פרוטה

5 תגובות:

  1. כתבה מעולה ,לעניות-דעתי,הממחישה:
    א' ,שגם ממוחה לספרות יכול לפצח את התרמית האשלייתית של כלכלת חוב -הנגזרים והכלכלה הוירטואלית ו-
    ב' ,את העוון הבלתי יאומן שבו מיעוט דורסן,תאב-בצע ללא מיצרים ,פיקוח ורגולציה ,מחזיק ב"נשק פיננסי להשמדה המונית" המפיל טרור כלכלי -מדיני -אסטרטגי מדי יום ביומו על התשעים ותשעה אחוז התמימים.
    http://www.haokets.org/2013/03/12/%D7%A0%D7%A9%D7%A7-%D7%94%D7%A9%D7%9E%D7%93%D7%94-%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%A0%D7%A1%D7%99/
    ערן מה דעתך ?

    השבמחק
  2. ערן
    היום פורסם מדד המחירים לצרכן והוא על אפס.
    הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהת בעזרת התערבות בנתונים שומרת על רמת אינפלציה נמוכה.
    עד מתי לדעתך ניתן יהיה להסתיר את יוקר המחייה ולפרסם נתונים נמוכים למרות שערך הכסף שלנו נשחק ?

    השבמחק
    תשובות
    1. התשובה היא שזה ימשך עד שהציבור יאבד אמון במערכת. אי אפשר להמשיך עם השקר הזה לנצח כי הוא ילך ויתעצם עם הזמן .קשה לחזות מתי זה יקרה.

      ערן

      מחק
  3. אין אמון במערכת, מה כבר תעשה המערכת? או שתמציא שקר חדש או שתגיד שהציבור יקפוץ לי. בברית המועצות זה עבד שנים רבות, כולם ידעו שהממשל משקר אבל לא יכלו לעשות כלום חוץ מלהמציא בדיחות

    השבמחק
  4. ערן אני קורא אדוק של האתר שלך,
    וחבל שלא הבאת פה את כל מילות השיר
    לילה טוב ומבורך!!

    השבמחק