יום רביעי, 20 במרץ 2013

מסר מחבר הפרלמנט של האיחוד האירופי לאירופאים: "הוציאו את כספכם מהבנקים ברגע שתוכלו!"

אז כן לבסוף הפרלמנט של קפריסין החליט לעצור את הניסוי על אזרחי קפריסין והוא לא ימסה נכון לעכשיו את הפקדונות כתנאי לקבלת חבילת החילוץ. עד שיתברר גורלה של חבילת החילוץ ,נחלץ הבנק המרכזי של אירופה עם פתרון אחר אבל כל כך מוכר : הדפסת כסף. צפו בחבר הפרלמנט של האיחוד האירופי מזמהיר את העולם מפני הצפוי.




הבנק המרכזי של אירופה הודיע היום בעקבות סירובו של הפרלמנט בקפריסין למלא אחרי התנאי של מיסוי הפקדונות תמורת כספי סיוע, כי ימשיך לספק נזילות לממשלת קפריסין "לפי הצורך בהתאם לכללים הקיימים". מה זה אומר לפי הצורך בהתאם לכללים הקיימים? איש אינו יודע אבל מי בכלל דורש שקיפות והסברים מגוף שגם כך לא חייב לבוחריו כלום מהסיבה הפשוטה שאף אחד לא בחר בו. בכל מקרה לא ברור כמה כסף ייצר הבנק המרכזי והאם מדובר בצ'יק פתוח.מצד אחד הוא לא מעוניין שאף מדינה תעזוב את היורו כדי למנוע תקדים מסוכן. מצד שני צ'יק פתוח עלול לגרום (בנוסף לאינפלציה) להחלשת כוחם של ראשי הכלכלה באירופה בראשות גרמניה. זה נכון במיוחד במשאים ומתנים הבאים לגיבוש התנאים לקבלת חבילות סיוע. במקרה כזה מדינות ,שזקוקות לחילוץ כמו יוון,ספרד ואטליה, יבינו שהן לא צריכות כלל למלא אחרי התנאים לקבלת חבילת החילוץ אם גם כך הן יכולות לקבל "סיוע חינם" מהבנק המרכזי של אירופה. מצב כזה של סיוע חינם עלול לעורר את זעמם של אזרחי המדינות העשירות ביבשת שמממנים את חבילות הסיוע בטענה של נחשו מה? של "אי שיוויון בנטל". כן מסתבר שלא אנחנו המצאנו את המושג הזה.
מה שבטוח מכל הסיפור שחוסר הוודאות הקיים עם האפשרות שאולי תתבצע בפרלמנט הקפריסאי הצבעה חוזרת על הצעה מרוככת יותר ,מבטיח שהאדמה מתחת למערכות הבנקאית בקפריסין עדיין רועדת. סגירת הבנקים בקפריסין עד שבוע הבא היא לפיכך כבר לא תרחיש שאינו מתקבל על הדעת.

בינתיים ניג'ל פארג' ,חבר פרלמנט באיחוד האירופי , מספר בראיון לרשת RT שמעולם לא חשב על תרחיש בו מרוב יאוש ראשי האיחוד ינסו לגנוב את כספי הפקדונות של האזרחים. לטענתו הם לעולם לא יאפשרו אפילו למדינה הקטנה ביותר האיחוד לעזוב את האיחוד כי אז הם יודעים שהכל יקרוס כמו מגדל קלפים. לדבריו אחרי קפריסין ראשי האיחוד לא יהססו לנקוט במיסוי פקדונות גם במדינות כמו איטליה, ספרד או כל מדינה אחרת ולכן הוא ממליץ לאירופאים למשוך את כספי הפקדונות שלהם מהבנקים ברגע שיוכלו. "צריך להיות משוגע כדי להשקיע באירופה היום כי היא מנוהלת על ידי אנשים שלא מאמינים בדמוקרטיה ובחוקים" .לפארג' אין ספק שראשי האיחוד מובילים את אירופה לקריסה ולנפילה נוראית. הנה הראיון:

14 תגובות:

  1. פשוט מטורף
    אם הייתי ספרדי או איטלקי הייתי מוציא את כל הכסף ושם מתחת לבלטות

    השבמחק
    תשובות
    1. אז היית יוצא הרבה יותר טיפש כי האינפלציה הייתה מחסלת לך את כל החסכונות בשנתיים

      מחק
  2. גם אם כתוצאה מכך הבנק היה קורס
    פשוט הבנק המרכזי האירופאי הכניס לעצמו גול עצמי

    השבמחק
  3. יצאו "טיפשים" שבכלל העלו את הרעיון של מס על חסכונות. אמנם זה המהלך המוסרי לעשות, במקום לטפל בבעיות כאלה ע"י הדפסת כספים, כמו שארה"ב עושה.

    ובכלל, אירופה מהווה חלק אינטגרלי בcurrency wars שמתקיימות בין המעצמות, ככה שמפתיע שפתאום הם יסוגו מהאסטרטגיה הסטנדרטית שלהם.
    אולי הם רק רצו לבדוק מה תהיה התגובה של האנשים מהרעיון שהם יאבדו את החסכונות שלהם בצורה של מס.
    מסכנים אותם אזרחים שעכשיו יאבדו הרבה יותר מה10% מס האלה בצורה של היפר-אינפלציה.

    אבל זה מה שהמערכת הבנקאית אוהבת לעשות. גונבת מאנשים את כוח הקניה מבלי שישימו לב.
    אני לא מעז עכשיו להשאיר יותר מכמה אלפים בודדים בבנק.

    השבמחק
  4. אני בדעה ששום מדינה לא חסינה מ "תרגילים" כאלה. ולראיה, מדינת ישראל בשנת 1952, במהלך החלפת הלירה, החליפה שטרות לאזרחים ביחס של 9:10 כלומר, הבאת 10 לירות ישנות, קיבלת 9 חדשות... ומשטרים קומוניסטים רבים השתמשו באותו התרגיל לאורך השנים.
    אני בדעה שלהשאיר כסף מזומן בבנק בתקופה שלנו זה מאוד מסוכן. כנ"ל "תיק השקעות" וכו'. כ-ו-ל-ם רוצים כסף מזומן. והם רוצים אותו במאזנים שלהם כדי שיוכלו לומר: " איזה יופי, עשינו כך וכך כסף השנה.. ולמשוך את הבונוסים שלהם.
    עדיף לקחת משכנתא כדי לשלם על חניה בת"א (השקעה לטווח ארוך), או ניו יורק או מקלט מס בקריביים. הטרגדיה של המעמד הבינוני היא שהוא עסוק מידי בעבודה שעות ארוכות ואין לו את הזמן ללמוד או לנטר מה לעשות עם הכסף.
    עצוב. ככה גונבים אותנו.

    השבמחק
  5. אז אין 10% מס על הפיקדונות?

    לפי האתר הזה כבר היה מס!
    http://kalkala-amitit.blogspot.co.il/2013/03/10.html
    הצלחתם ממש לבלבל אותי... למה לא כתבתם שדנים באיפשרות להטיל מיסים אלא כתבתם שהמס כבר הוטל... ממש לא יפה

    השבמחק
  6. 2:49
    אז אתה אומר לקנות נדלן במינוף עכשיו כשהמחירים בשיא שיאים פסיכי , אתה לט חושב שנדלן עלול לספוג "תספורת" של 20 30% בצורת ירידת מחירים ?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא אמרתי לקנות עכשיו- כלום. אם יש לך את הזמן והתשומת לב לערוך בירור מקיף מה יחס הסיכון\ תועלת שיניב לך את התוצאה הראויה ביותר עבור כספך, לך על זה. וכן, בימים סגריריים כאלה, לפעמים עדיף לקנות להשקעה משהו שאולי יפסיד מערכו כפי שהיא בשיא הבועה אך לא ימחק את כספך לגמרי.
      אני לא המלצתי על קניית דירות כהשקעה.

      מחק
  7. אם נדלן אז רק בחו"ל ורק איפה שמכירים טןב ויש איש קשר מוכר ואמין. בארץ ירידה ריאלית של 40% בחמש שנים זה בהחלט תרחיש סביר

    השבמחק
    תשובות
    1. ואכן, אני בדעה שנדל"ן, למגורים או לחניה, כמובן שרק בח"ול. שם עוד יש פוטנציאל. בארץ, מטבע הדברים שהארץ שלנו היא קטנה וסגורה - מוקפת מדינות אוייב, כלכלה סגורה- אין יותר פוטנציאל לכלום. רק למטה.
      זה כמובן אינו נכון לגבי משקיעים עם מיליונים\ תאגידים או מוסדיים אבל לך אין מיליונים לבזבז, נכון?

      מחק
  8. עבדים היינו ועודנו.לצערינו, אם אתה לא רוצה להיות ספקולנט אין מה לעשות עם הכסף (אלא אם יש לך המון כסף).

    מצבינו דומה לקפריסין. אנחנו נשדדים בצורה לא ישירה ע"י אינפלציה. אבל שוד הוא שוד הוא שוד .

    רק הפרדת כלכלה ומדינה תציל אותנו

    השבמחק
  9. אנונימי וכל מי שחושב שהשקעה בנדל"ן תציל אותו ממיסוי חמסני: גם על נדל"ן ניתן להטיל מסים דרקוניים מהיום להיום, ויש מדינות שבהן זה נעשה. אפילו בבריטניה נשקל "מס אחוזות" בשווי אחוז אחד מדי שנה משווי הנכס. כן, בנוסף לארנונה ולשאר המסים. למה? כי זה פופוליסטי ומביא בוחרים ממעד הביניים ומטה, למרות שמדובר בסה"כ בכסף קטן כי אין כ"כ הרבה אחוזות אפילו שם.
    ולגבי המשבר באירופה: מבלי לשים לב, נראה לי שאירופה כן מגיעה לסוג של פתרון: הדפסת כסף והשארת המדינות החלשות בגוש היורו. ולעומת זאת הוצאת גרמניה מהגוש. הרי אם ספרד, איטליה, יוון, קפריסין ושאר המדינות שנהגו בעבר להדפיס כסף כדי לפתור בעיות פיסקליות ימשיכו באותה מסורת אך תחת מטבע אחיד, הן ישיגו אישזהו איזון (המטבע המשותף ייחלש ויהפוך אותן לתחרותיות יותר) ואילו המדינה ה"בעייתית" גרמניה, שמונעת הדפסת כסף כשיטה תחזור למטבע עצמאי חזק משלה. אבל היגיון לחוד ומציאות לחוד. אני סומך על האילחוד האירופי שיידע לעשות בדיוק את את כל השגיאות האפשריות עד לקריסה.

    השבמחק
  10. כמו שאמרתי, אם יש לך את הזמן והמשאב שנקרא תשומת לב, כח מוח, אז כן, אתה יכול למצוא דרכים יצירתיות להגן על עצמך וחסכונותייך מפני מיסוי מהמדינה: החל מרישומך כחברה בע"מ וכלב הרישומך כחברה בע"מ במדינה עם מדיניות ידידותית כלפי מס חברות .
    האם זה יהיה פשוט וקל? כנראה לא. זה ידרוש ממך טיסות והוצאות רישום. וגם הוצאה שנתית לאגרות וכדומה. אבל האם שה שווה למשתמש הבייתי? יכול להיות. תלוי במצבך. פה נכנס העיניין של בירור מקיף ושכירת יועץ מיסוי וכד'. גם עובד היי טק יכול, תיאורטית, לרשום את עצמו כחברה בקריביים ולהוציא חשבונית למעסיקו עבור שירותיו. לא בכל מיקרה זה משתלם וחסכוני אבל במיקרים שכן, זה יכול לעשות הבדל של שמיים וארץ בחיסכון לפנסיה למשל.

    השבמחק
  11. כמו שרואים אני מטע דיסלקטי מעט דיסלקטי.

    השבמחק