יום שני, 23 ביולי 2012

האם בנק הפועלים החל לסחור בנשק?

רישמו לפניכם עוד תחתית שמביאה אותנו הכלכלה  שבה אנחנו תלויים בחוב שמייצר גוף פרטי:  קרוב למיליארד ש"ח זה הסכום שילווה בנק הפועלים למשרד הביטחון לרכישת 30 מטוסי אימון מתקדמים [קישור]. מה ההשלכות של מהלך זה וכיצד ניתן לפתור את הבעיה שנוצרת פה בצעד אחד פשוט?


מעבר לשאלה האתית של איך הגענו למצב שמי שמממן את הצבא שלנו הוא בנק בבעלות פרטית ,עולה השאלה האם זה תפקידו של בנק לעסוק בסחר בכלים צבאיים?
משרד הביטחון שלווה את הכסף יהיה למעשה משועבד מעתה לבעל החוב ולכן פה עולה שאלה נוספת:  האם ינצל הבנק עתה את ההלוואה הזו כדי להשפיע על החלטותיו העתידיות של משרד הביטחון בשיקוליו על איזה ציוד ירכוש ,דרך מי ובשביל מה?
חשבתם מה למשל יקרה אם משרד הביטחון יקלע לקשיים תקציביים -מה יעשה אז הבנק כדי להחזיר את חובו? האם משרד הביטחון יעבור לידי הבנק או לחילופין נראה את מנהלי הבנק טסים במסוקי אפאצ'י מעוקלים לעבודה? וכן קיימת כמובן גם האופציה השלישית הראלית ביותר ,שאנחנו נעבוד קשה כדי שלמשרד הביטחון יהיה את הכסף להחזיר את החוב לבנק עם הריבית. מאחר שמעורב בעסקה גם בנק איטלקי סך כל הריבית שישלם משרד הביטחון לבנקים יגיע כמעט למיליארד ש"ח בסה"כ! [קישור]
יהיו את הצינים שודאי ישאלו האם נגיע גם בסוף למצב שעל חולצות החיילים יופיע לוגו של בנק גדול בעתיד כמו בלבוש של אחרון קבוצות הכדורגל?

אם עדיין חשבתם שהפוליטיקאים פה מגנים עליכם אז רק אספר שעסקה זו אושרה על ידי ועדת הכספים  בתוך 6 דקות  בלבד בישיבה שנכחו בה רק ארבעה חברי ועדה [קישור].  על פי דו"ח מבקר המדינה האחרון, כל שלושת החברים שהצביעו בעד העסקה, הגיעו בעצמם ממפלגות שמשועבדות לחובות הבנקים. אפילו חלק לאותו בנק שעכשיו משעבד את משרד הביטחון [קישור] . מי שיעז להגיד לא -מסתכן בכך  שיסגרו למפלגתו את הברז כפי שעשה בנק הפועלים לאחרונה לקדימה [קישור].

מטוסי אימון זה עסק ריווחי במיוחד במדינה עם רגישות בטחונית כמו ישראל. לעומת זאת מי שלא ריווחי הם נכי צה"ל -הם גם ככה גורמים רק להוצאות למדינה, לבנק בטח הם לא יוכלו לתרום ומשרד הביטחון כבר השתמש בהם וכעת אינם תורמים לו כלום. הם גם לא תורמים לתקשורת מעצם היותם גורם מאחד וגורם מאחד לא מביא ריטינג, בטח  שלא שקט חברתי לבעלי ההון השולטים בתקשורת.

כך נוצר מצב שכבר שלושה חודשים מפגינים יום יום נכי צה"ל מול הקריה.  בשבוע שעבר בהפגנה שערכו נשרפו צמיגים ,עשרות מהם אף פרצו באקט חריג את הכניסה לקרייה מדרך בגין, וטיפסו על הגדרות במקום [קישור] ולפני כשבועיים חסמו את כביש אילון.
אם לא שמעתם על כל זה -אתם יכולים להרגיש טוב כי אתם שייכים לרוב.

לציבור נכי צה"ל לא נמצא התקציב למילוי צרכיהם . הם לא שולטים על הפוליטיקאים שלנו כמו הבנקים ואין להם השפעה כמו זו של משרד הביטחון ולכן להם אי אפשר לאשר כמה מיליונים בודדים לא ב6 שעות ,וגם לא ב6 חודשים. בכלל הממשלה בשביל להקצות עוד כסף לנכים תלויה ברצון הטוב של הבנקים להלוות לה או  בהעלאת מיסים שעלולה לגמור אותה בבחירות או בהגדלת הגרעון שעלולה לגמור אותנו אחרי הבחירות.

אתמול שרף עצמו נכה צה"ל. התקשורת סוף סוף התעוררה -אבל התעקשה להתעסק בעיקר בבעיה האישית של אותו נכה ולהתעלם מהמאבק הארוך שמקיימים כלל נכי צה"ל. אין לי ספק שמהר מאד היא גם תדאג שנחזור לסדר היום -כל זאת על מנת שתוכל להוציא אותנו שוב להפגנות נגד מי שהיא תחשוב שאנחנו צריכים לצאת נגדו.

ורק לחשוב שהפתרון הוא כל כך פשוט: אילו רק המדינה היתה שוברת את המונופול שיש לבנקים על יצור הכסף מחוב ומיצרת אותו ללא חוב -רק מהריבית על עסקה זו שהיתה נחסכת לה (קרוב למיליארד ש"ח), היא היתה יכולה לממן את רווחת נכי צה"ל לעוד הרבה שנים קדימה מבלי שהיתה צריכה לגבות אפילו עוד שקל אחד של מיסים.



לפניכם הסיקור של סגירת כביש אילון על ידי נכי צה"ל מלפני שבועיים, שיכל לצפות בה רק מי שהסתכל בחדשות ערוץ 2 באינטרנט בצהריים. שזה לא אני וסביר להניח שאף אחד מכם.








אין בתוכן באתר זה משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן באתר זה אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והשימוש בתכנים המופיעים באתר זה הינו על אחריותו הבלעדית של הקורא. המסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד ואין הנהלת האתר אחראית במישרין ו/או בעקיפין לתוצאות העלולות להיגרם כתוצאה מהסתמכות על תכנים אלו, שאינם באים במקומן של חוות-דעת ו/או עזרה מקצועית. כמו-כן, אין הנהלת האתר אחראית, בשום צורה שהיא, על מהימנותו ושלמותו של המידע המפורסם כאן.הכותבים כותבים בהתנדבות מלאה, ואין לראות בתכנים משום המלצה, אמת מוחלטת או אמת כלשהי, או ראייה למצב - אלא דעתו הפרטית והבלתי מחייבת של הכותב 

30 תגובות:

  1. מימי קדם הדבר החשוב ביותר היה הקשר המסחרי בין אדם לחברו, ובזה בדיוק הבנקים פגעו והגיעו למעמדם כיום.
    הבנק נכנס כמתווך בכל צעד ושעל של הציבור, ניתן לראות כי החל משנת 2008 הבנקים ניצלו את המושג "למוטב בלבד" כך שכל אדם נדרש לגשת לבנק ולנהל חשבון בכדי לפדות את השיק,כך מנעו העברת השיקים ישירות לספקים למשל וכו, ונכנסו בקשר היחידי שנשאר כאמור בפקודת השטרות "בין אדם וחברו". ולמרות שמטרת "מוטב בלבד" הינה לאפשר למוציא השיק להתגונן במקרה של סכסוך פוטנציאלי ותו לא וברור שניתן להיות שלוח על פי חוק השליחות.
    דבר נוסף שעשו הבנקים תחת אף הציבור, הוציאו מהחוק את החובה לספק כספת, תחשבו על כך מאות אלפי אנשים משתמשים בכספת מאחר וזו האפשרות היחידה לשמור דברי ערך.
    בקיצור הבנקים עושים הכל בכדי להעצים את כוחם בקרב הציבור תוך שהם נכנסים בין הקשר של אדם וחברו, כך מתעצמת השפעתם לאחר מכן על הבחירות, ובעצם בדרך זו הם בעצם מחוקקים את החוקים .
    ניתן לראות איך רפורמת עמלות הסלים התפוגגה תוך דקות שהבנקים רצו בכך.
    והיום המצב גרוע מתמיד מאחר והבנקים שמחזיקים הכל קורסים, מרוב שניפחו את בועת הכסף, אז ברור שהם לא יקרסו אך הציבור ישלם על כך בהיפר אינפלציה עוני והחשוב מכל, כל הזכויות של האדם יעלמו.
    עוד תופעה הזויה היא שככל שאיום הטרור גובר כך הציבור יותר ויותר מוגבל כאילו שהממשל מנצל זאת בכדי לקחת זכויות בסיסיות מכולנו וזהו תהליך מסוכן לעולם שאנו מכירים.

    השבמחק
  2. הפעם יש לך טעות ואני לא מסכים איתך
    נכי צה"ל מפגינים נגד הועדה שאמורה להסדיר את מצבם
    להפריד בין חיילים שנפגעו בפעילות מבצעית, בפעילות רגילה לבין כאלה שגם אתה לא היית רוצה לתת להם פיצויים: חייל ששתה לשכרה, עלה על ההגה ונפגע בתאונת דרכים או חייל עבריין שניסה להפעיל מטען חבלה ונפגע תוך כדי

    אגב, לגבי הלוואה מהבנק:
    הם דווקא זכאים להלוואה מוזלת ומשרד הביטחון ערב להם (לפעמים תחת תנאים מפגרים ואז הוא צריך לשלם במקומם)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חושב שצריך להבדיל ולרדת לרמת המיקרו ולבדוק איך נפגע החייל
      אם הוא חטף כדור ממחבל אז כן
      אם נהג בשכרה אז לא
      ואם סתם נפל עליו רכב בסדנת רכב?

      והעיקרון הוא מה שחשוב הבנקים מפנים כספים למה שנראה להם ולא למה שחשוב לנו כחברה

      מחק
    2. בוקר טוב מתן,
      זה לא מדויק
      מחאת הנכים היא קצת מעבר למה שכתבת. הנה מה שאמר אחד מראשי המחאה היום לYNET:
      "נכים לא מקבלים ציוד רפואי בסיסי, צנתרים וחיתולים. קטועי גפיים ממתינים קרוב לשנה להחלפת פרוטזות והלומי קרב נדרשים לוותר על טיפולים פסיכולוגיים ופסיכאטריים, אין תורת שיקום והשמה ראויה והקצבאות לנכים לא עודכנו בהתאם לעליית המחירים במשק".
      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4259019,00.html

      מחק
    3. הבירוקרטיה הישראלית זה לא משהו חדש
      לגבי הקצבאות הלא מעודכנות - ברוכים הבאים לעולם הנכים
      המצב אצל נכי ביטוח לאומי הרגילים גרוע יותר

      מהיכרות אישית
      למרות שמערכות המחשוב עברו שדרוגים ענקיים
      המשתמשים נשארו טיפשים ועצלנים
      כל פעם הם מחכים לרגע האחרון כדי לאשר דברים

      מחק
  3. מן הסתם מבחינת דרוג האשראי הלוואה למשרד הביטחון דומה לקנית אג"ח מדינה .

    השבמחק
    תשובות
    1. השאלה דוד למה המדינה צריכה לשלם ריבית על הכספים שלכאורה שייכים לה?

      מחק
    2. ועוד לבנק מסחרי. מילא היתה לוקחת מעצמה הלוואה (מעשה מטופש מלכתחילה)

      מחק
    3. כי המדינה היא עסק כושל שהלוואה כסף מבנקים בעולם וחייב ריבית עתק, ואז הוא פונה לבנקים לקבלת הלוואה או מנפיק אג"ח בקזינו של הבנקים, וכך הבנקים נוהגים בכל התחומים וצוברים כוח רב, מקדמים רק את המקורבים להם על ידי נתינת אשראי רק להם

      מחק
  4. ערן איך מגדירים "עושר" חומרי?
    הרי זה מה שאנחנו מחפשים. שיהיה מספיק עושר לכולם.
    אבל אם ה"עושר" שלי מוגדר ע"פ העושר של אחרים ולהפך לעולם לא נצא מהמעגל הזה. לא משנה עם המערכת נוצרה מחוב או לא. ככה נראה לי לפחות.
    מה אתה חושב?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא רואה שום בעיה באדם שמרויח את עושרו ביושר. אין רע בלהיות עשיר אם אתה חושב שזה מה שיעשה אותך מאושר (מה שנראה לי שלא אבל זו דעתי)- הבעיה שבמערכת הנוכחית אי אפשר להתעשר בלי שמישהו אחר ישקע תחת נטל חובות. בשביל שלך יהיו 10 מיליון ש"ח היום
      , מישהו או קבוצת אנשים תהיה חייבת להיות במינוס של 10 מיליון.
      ברגע שתשנה את המערכת כך שלא כל חייך תרדוף במרדף אבוד אחרי כסף - והשכן לידך יהיה מיליונר ולא על חשבונך -זה יטריד אותך הרבה פחות ממה שזה מטריד אותך היום. גם הכעס והתסכול שקיימים היום על פער המעמדות בגלל שאתה מרגיש שניצלו אותך (ובצדק) לא תהיה קיימת או שתפחת בצורה משמעותית.

      ערן

      מחק
    2. ניתן להיות עשיר אך בתנאי שרמת המחיה של העם סבירה, אך בפועל המדינה הופרטה לידי יחידים.

      מחק
  5. ערן אין צורך להיות תמים.
    גם אם הכסף ייוצר ללא ריבית עדיין יש הגבלה על כמותו ואי אפשר לקנות
    בכסף שאין.
    ז"א מדינה אחראית שלא תרצה לשחוק את ערך הכסף לא תקנה סימולטרים וסבתא שלי
    ולא יודע מה.
    אם אין כסף לא קונים.

    ולעניינו גם אם הכסף היה מונפק ע"י המדינה ואין יתרה אז לא קונים סימולטורים.

    בבקשה אל תטעה את האנשים שהיינו יכולים לקנות סימולטורים יקרים בכיף.

    שיש כסף אז מבזבזים אותו וקשה להתאפק לרוב האנשים וכך גם למדינה ולכן גם שהיינו חוסכים את תשלום הריבית ואפילו את הקרן של ההלוואות של המדינה עדיין היה נדרש מאמץ בשביל לגייס כסף לסימולטורים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אלדד,
      הדיון פה הוא בכלל לא היה אם יש כסף לקנות סימולטורים או לא ,אלא שבריבית שהיום המדינה משלמת לבנקים ללא שום הצדקה ,היא היתה יכולה לשלם איתו את עלות הקצבאות לנכים ועוד היה נשאר לה עודף. כל זה אם במקום ללוות כסף מהבנק היא היתה מדפיסה אותו.
      מה ההגיון שמדינה לווה את כספה ומוציאה כספים שיכלו לשמש לרווחת הציבור בשביל להחזיר ריבית לטובת רווחת בעלי בנק פרטי?

      ערן

      מחק
    2. בסדר,אני רק אומר שאפילו היום יותר מ שליש התקציב הולך להחזר הלוואות עדיין אם זה לא יהיה יצטרכו להתנהג בחיסכון.

      למה משול הדבר אם המשכורת שלך תגדל ב 33 אחוז עדיין לא תוכל לקנות "המון דברים" רק תוכל לקנות יותר דברים - עדיין תצטרך משמעת תקציבית הדוקה.

      לכן לדעתי זה פופוליזם לקשר את זה עם קיצבאות למשל כי כמו המשפט המפורסם הבעיה בסוציאליזם זה שבסוף לא נשאר ממי לגנוב.

      דווקא ההפך לדעתי בטווח הקצר אחרי שישנו את השיטה(עוד חזון למועד)
      לפני שיקצרו את פירות המהפך בשיטה הכלכלית יהיה מעט צנע כי יצטרכו לחזור למשמעת פיסקלית אמיתית.

      מחק
    3. המשפט השלישי יצא לי קצת סתום. התכוונתי שמי שמקבל קיצבה תמיד יהיה עני.
      קיצבה מהמדינה זה נדבות מאורגנות וכל המטרה בקיצבה זה שהאדם ישרוד
      ולא ידרדר לפשע.

      מי שמקבל קיצבה יהיה בכל שיטה כלכלית במצב גרוע ואם הוא לא יהיה זה סימן שהקיצבה גדולה מידי...

      מחק
    4. אלדד, אני מסכים שתוספת של (נניח לצורך הדיון) שליש בתקציב אומנם חשובה, אולם היא תיבלע די מהר ע"י דרישות של הסקטורים השונים.
      אבל זו לא הנקודה העיקרית בעיני. הנקודה העיקרית היא ההשפעה הפסיכולוגית של המחסור בכסף שנכפה עלינו. כאשר הכסף מבוסס על חוב נושא ריבית, אז בדר"כ רוב האנשים יחיו בחוב וינסו להחלץ מימנו. המחסור המתמיד הזה בכסף גורם למעין תזזית שבה מנסים לייצר יותר, למכור יותר, להגדיל את העסקים במרדף בלתי פוסק שנדון לכישלון משום שאם יכסו את החוב לא יהיה כסף.
      כמו בדוגמא שנתן בעבר ערן, אם נניח שהאויר היה דליל בחמצן והיה לנו צורך במיכלי חמצן, כנראה שהיתה מתפתחת התנהגות חייתית כדי להשיג חמצן בכל מחיר. היום יש מחסור בכסף, ולעיתים זה גורם לאנשים לשקר ולגנוב ולהתנהג בצורה לא אתית כדי להשיג את הכסף. בעולם בו הכסף מצוי בשפע, לא היינו רודפים אחריו, ולא היו משעבדים אותנו לכסף. כולנו היום משועבדים לכסף ויכולים לקנות אותנו ולגרום לנו לעשות דברים שאנחנו לא אוהבים בשביל להשיג אותו. כמה אנשים הולכים לעבודה בבוקר מבלי לשאול את עצמם אם הם באמת מביאים תועלת למישהו (למעט הכסף לפרנסת המשפחה)?

      ברנרד לייטאר חקר את הנושא הזה משך שנים רבות והוא טוען:

      "בדיוק כמו שגדות הנהר וסכרים מכוונים את זרם המים, המערכת המוניטרית שלנו (בלטינית מוצאה של המילה זרם הוא currere-זרימה) מחליטה על כיוון ועוצמת הזרימה של האנרגיות האנושיות, ויכולתנו האינדיבידואלית והקולקטיבית. מאז שחר הזמנים, המערכת המוניטרית עיצבה את הפעילות האנושית בכל מישור אפשרי (מזון, ייצור, חינוך, בריאות, עסקים, וכיו"ב) ע"י גיבוש התפיסה שלנו, יכולת היישום וההמרה של היצירתיות ופירות עבודתנו. בשל כך, המערכת המוניטרית, היא בעלת ההשפעה הגדולה ביותר מכל המערכות האנושיות שיצרנו."


      http://www.lietaer.com/birdseyeview/

      ע'

      מחק
    5. אתה צודק אבל עדיין השחיתות מתבטאת גם בשיטה הכלכלית וגם בתקציב המדינה:
      http://econoblog.co.il/?p=4082

      יתכן באמת שהפסקת השחיתות בשיטה הכלכלית היתה מפריעה מאוד לשחיתות בתקציב
      כי המחירים היו מתנפחים מהר והעסק היה קורס במהירות עקב הדפסה מהירה של כסף אבל ת'כלס שחיתות היא שחיתות.
      זה הולך יד ביד,לדעתי השחיתויות יפסקו פחות או יותר ביחד כי תהליך הפסקת
      שחיתות הוא תהליך כללי ולא ספציפי(זה יותר מצב נפשי).
      ולכן לדעתי צריך לדבר גם על החריגה מהתקציב והתקציב הגדול על מנת לקבל
      תמונה שלמה יותר של המציאות.

      מחק
  6. שמע אני נכה צהל אמנם ממה שמוגדר כקלים כי פשוט אין לי סבלנות להתעסק עם הועדות הרפואיות ששם יושבים מולי כל מיני בכירים ממערכת הבריאות שבתמורה לתשלום הולם ובונוסים הם קוברים את נכי צהל ומסיימים את העבודה של צהל שהרג אותם. מה שאני לא מוותר להם זה במיצוי הזכויות הרפואיות שלי שעליהן אני ממש מנהל כנגדם מלחמת חורמה וברוב המקרים משיג הכל. קשה לי לראות את מלחמת הכישלון מראש שמנהל האירגון שמכר במשך שנים את הנכים הקלים למען השגת זכויות יתר ובכך כרה קבורת חמור לעצמו ולנכים הקשים. מה חשב האירגון שאם הוא יזמבר הנכים הקלים הוא לא משחק לידי הממשלה שתמדר אותו ותתעלל בו?!נאירגון האטום הזה שחולש על מאות מיליארדים כמו כל עסק כלכלי אינו מבין שבדרכו זו סיים את תפקידו. אני סימנתי לי למטרה כל מיני נפשות הפועלות במשרד הביטחון ומשחיר אותם בכל פןרום אפשרי באינטרנט בעיקר בעולם בקהילות היהודיות כולל תצלומים ופרטים. אירגון הנכים הוא דוגמא קלאסית כיצד בהתנהלות מטומטמת גורם נזק לכולם. מה ישיגו הנכים הקשים ללא הנכים הקלים לכאורה בעקבות חלוקתם לקבוצות שך 0 10 15 20 25? הם מכרו את הטווח הארוך בעבור הקצר וזאת התוצאה.

    השבמחק
  7. טעות- הכוונה היתה מאות מיליונים ולא מליארדים.

    השבמחק
  8. ערן, אני רוצה להבין אותך.

    אתה טוען כך:
    להפסיק להשתמש בכסף-חוב.
    במקום כך המדינה תנפיק כסף ללא חוב.

    אז לפי השיטה שלך המדינה לא תגבה מיסים לשם מימון פעולותיה, כי לשם כך היא לא צריכה מס היא פשוט יכולה "להדפיס" את פעולותיה.
    אלא היא תמסה רק בשביל לצמצם פערים ולחלק את העושר מחדש בחברה.

    האם אין זאת למעשה המשמעות של מה שאתה מציע?

    השבמחק
    תשובות
    1. כל מה שכתבת הוא אכן משקף את דעתי חוץ מהסוף.היום פער המעמדות הוא חלק מובנה בשיטה -כדי שאתה תהיה מיליונר אתה צריך לקוות שאחרים יהיו בחובות של מיליונים שיעברו אליך.
      כשכסף לא יודפס מחוב -תוכל להיות מיליונר רק אם תעבוד קשה. לא צריך,לא נכון ולא צודק למסות אותך (להעניש אותך) רק בגלל שאתה יותר חרוץ ממישהו אחר כי אחרת אתה מעודד עצלנות ונצלנות, ולכן אין שום טעם בשיטה כזו להטיל מיסים כדי למנוע פער מעמדות.

      ערן

      מחק
  9. איך מרוששים את המערב ב10 צעדים פשוטים

    1. שוברים את האיגודים המקצועיים

    2. מחסלים מכסות ייבוא ומפסיקים סובסידיות לאירגונים שאינם מונופוליים או נשלטים בידי בעלי הון

    2. יוצרים הסכמי סחר עם מדינות עולם שלישי ומעבירים את הייצור לשם ובהמשך מעבירים גם משרות כמו שירות לקוחות והייטק

    3. מפמפמים לתרבות צריכה ללא סוף ומקדמים מקצועות בתחומי המכירה והשירות

    4.כעת, רוב האנשים הם חסרי כישורים, עוסקים במדעי האויר, חיים מצריכה לצריכה.

    5. עכשיו, מתחילים בניפוח אשראי ע"י הזרמה בלתי מבוקרת של משכנתאות, אשראי לצריכה והלוואות לימודים גם אם אין לאנשים שום יכולת להחזיר את הכסף.

    6. בתום ניפוח החוב מפוצצים את הבועה ודורשים את החזרת החוב במלואו.

    7. לאחר התפוצצות בועת האשראי מורידים את הריבית המרכזית ומשחקים עם רביות אחרות (לייבור) ככה שיהיה קשה לחסוך או להרוויח בקרנות בעלות סיכון נמוך.

    8. מוודאים שאפשרויות השקעה אחרות יהוו מטרה למניפולציה ושליטה על מנת למנוע זיהוי אינפלציה מראש וחיסכון (זהב, כסף, נפט, סחורות)

    9. מנפחים עוד את החובות באמצעות הדפסת כסף ויצירת חובות חדשים (כסף הוא חוב) ומשתמשים בתקשורת על מנת לפמפם פחד שאירופה עומדת לקרוס.

    10. האדם הפשוט שאין לו לאן לברוח או איפה להפקיד את הכסף שחסך קונה דולרים בתקווה שהמהלך ייגן עליו, בשיא המשבר הבנק הפדראלי האמריקאי יוצא במסע הדפסת דולרים כפי שלא היה בהיסטוריה העולמית והמערב נכנס לסיחרור אינפלציוני. רובם המוחלט של האנשים מאבדים את כל הונם וההון והעוצמה נשארים בידי מעטים.

    השבמחק
    תשובות
    1. מוצטפא שמטרלינג23 ביולי 2012 בשעה 23:37

      כמו תמיד אני חוזר על עצמי: מה שכתבת כאן מתואר בפורטרוט בפרוטוקולים של זקני ציון.

      מחק
    2. יכול להיות שכן ויכול להיות שלא בכל מקרה הבסיס של השיטה הזאת הוא כסף-חוב ובנקים מרכזיים עצמאים ובשינוי השיטה הזאת חייבים להתמקד.

      מחק
    3. למה ללכת עד הפרוטוקולים כשיש לך את הבילדרברג.....

      מחק
  10. אהבתי את מה שכתבת, גדי.

    השבמחק
  11. ערן
    אתה חייב לראות את הסדרה Continuum
    מדהים איך בשקט בשקט היוצרים מעבירים שם ביקורת על מערכת הבנקים

    השבמחק
  12. כמה משלמים הבנקים ללוביסטים ?
    בוריס קרסני מרוויח 12 אלף דולר בחודש מבנק הפועלים; אורית לרנר מרוויחה 6,000 דולר מלאומי
    http://www.themarker.com/personal/1.1789922

    השבמחק