יום רביעי, 13 במרץ 2013

מספר הנזקקים לתלושי מזון הגיע בארה"ב לשיא של כ20% בזמן שהדאו ג'ונס שבר גם הוא שיא

הדאו ג'ונס שבר שלשום שיא חדש אבל הוא לא היחיד בארה"ב. מספר הנזקקים לתלושי מזון גם הוא שבר שיא והגיע ל47.8 מיליון אמריקאים המהווים 20% מכלל האוכלוסיה. האם העליה הדרמטית בנזקקים מיקרית או שיש גופים שדוחפים לכך? התשובה בפנים.



היום למעשה כבר לא מדובר בתלושי מזון כמו פעם אלא בכרטיסי חיוב (כמו כרטיס אשראי) המוענקים לזכאים ואיתם הם יכולים ללכת לחנויות ו"לגהץ" את הסכום שמוזן בכרטיס.
מי שקיבל את האחריות על ניהול ,הנפקת והפצת הכרטיסים הם הבנקים בארה"ב. ואיך לא, הם גם מרויחים מזה לא מעט. ג'י פי מורגן הבנק שמנהל את הנושא הרויח לבדו ב2010 בלבד 5.47 מיליארד דולר מכל נושא הנפקת ופיזור הכרטיסים.
צפו בתגובתו של נציג ג'י פי מורגן המובך לשאלת כתבת בלומברג לגבי מה הרווח של ג'י פי מורגן מכל הנושא (מדקה 3:40):



האינטרס לפיכך של הבנקים הוא שיותר ויותר אזרחים יזדקקו לתלושי מזון. הממשל הנוכחי ,הנתמך על ידי ג'י פי מורגן, כמובן משתף איתם פעולה. מאז עלה אובמה לשלטון גדל מספר הזכאים לתלושי מזון בכ 20 מיליון כפי שניתן לראות בגרף הנזקקים כאן.


























רשת פוקס מדווחת למשל כי ממשל אובמה עושה מאמצים גדולים כדי להגביר את קצב תלושי המזון המוענקים לאזרחי ארה"ב בקישור כאן.

אם חשבתם שלפחות ייצור הכרטיסים עוזר להפחית מכמות המובטלים בארה"ב הרי שתופתעו לגלות שכרטיסי החיוב אכן מייצרים מקומות עבודה אבל דווקא ב...הודו. כרטיסים אלו מיוצרים בהודו ואפילו אם תרצו להתקשר ולברר על הכרטיסים האלו סביר להניח שיענה לכם הודי הנמצא בתוך מרכז שירות הלקוחות שנמצא גם הוא אי שם בתוך הודו.


7 תגובות:

  1. I think the real point has been missed here:
    The Food Stamps Program, like the "Obama Phone" is a sign that the end is not too far.
    I believe I've posted this before: The end of Democracy is when people realize that they should vote for the condidate who gives them the most, the aforementioned is the outcome -we just need to have our heads straight to read correctly what is there, otherwise it may say "God" but we read it as "Dog" - not good.
    Listen carefully between the words:
    http://video.foxnews.com/v/2219872386001/record-number-of-americans-on-food-stamps/?playlist_id=928378949001
    As a result of the collapse they're expecting major civil unrest, which is why they've been buying huge amount of ammunition on the one hand while trying to confiscate firearms from citizens on the other.
    - Eran
    PS
    Gold made a $1370 move TODAY - if you executed per my recent post there's no Food Stamps Credit Card coming your way anytime soon.

    השבמחק
    תשובות
    1. Gold chart:
      http://futures.tradingcharts.com/chart/DG/43/?anticache=1363132568

      I'd like to add the other sign signaling the end of Democracy, also mentioned in prev. post of mine:
      Look closely at a nation's income distribution graph - when it reaches a wide enough point social collapse ensues - that's not me, that's history. Nobody can tell when this exact point will be reached, but one look at the graph for the U.S. should sound the alarm bells loud and clear - problem is we have to know how to listen. We'd better.
      - Eran

      מחק
  2. גם באתר פה יש איזה כנראה איזה הודי שאוהב לכתוב רק צ'ינגליש

    אני רוצה להתיחס לנושא שלא עלה פה, הבושה בשימוש בבולי מזון. לפני 20 שנה זו היתה בושה להשתמש בבולי מזון, זה נחשב לכישלון, קבצנות, נחשב ללא אמריקאי. אנשים האמינו בממשלה ושימוש בבולים נחשב לניצול הכלל.
    כיום כשאחד מתוך כל 5 משתמש בהם,חל שינוי בהלך הרוחות. לא עוד אומה גאה אלא אומה של קבצנים. ריבוי המיעוטים העניים שם, היספנים, ההשפלה שעברו עובדי חברות המכוניות שרובם שחורים ולא דווקא בטלנים אלא כאלו שהכשירו את עצמן לעבודה קשה ויצור וכעת הם נזרקים לרחוב מבתיהם המופקעים על ידי הבנקים.
    המצב כיום איננו שונה בהרבה מהמצב בעת המשבר הכלכלי של 1929,ויחריף לפני שישתפר.

    השבמחק
  3. "האינטרס לפיכך של הבנקים הוא שיותר ויותר אזרחים יזדקקו לתלושי מזון." - לוגיקה עקומה. האינטרס של הבנקים הוא שיותר ויותר אזרחים ירוויחו יותר ויבזבזו או ישקיעו יותר. ההכנסות מעמלות וממרווחי אשראי של הבנקים על הפעילות הכלכלית של לקוחותיהם גדולה בהרבה מהעמלות בגין סליקת כרטיסים נטענים.

    השבמחק
  4. זה לא ברור מהכתבה אבל למהלך של הגדלת בולי המזון יש שתי מטרות - האחת זה הזרמת כסף לכלכלה. לאפשר לאנשים להתמודד עם עניין האוכל כדי שיוכלו להתפנות לעבדות הנוספת שלהם. הדבר השני זה שליטה יותר רחבה בציבור. ברגע שהציבור תלוי בבנקים ובתאגידים הגדולים כדי לקבל את אספקת המזון שלו, סיכוי גדול יותר שהוא לא יתמרד אלא יקבל בברכה את ה"עזרה" שמציעים לו.
    הנושא המעניין עם בולי המזון זה שמדובר בסוג חדש של כסף ממשלתי-בנקאי, שמאגד בתוכו את העסקים הגדולים. התשובה לכך היא כמובן התאגדות של עסקים מקומיים ויצירת כסף משלהם תוך שימוש בכספי המיסים המקומיים הנפקת תלושי מזון מקומיים... אבל בשביל זה צריך להיות יצירתיים ונועזים ולהתעלות מעל חוסר האמון ותאוות הבצע שכל כך מושרשים בנו

    השבמחק
  5. קראתי בשעה האחרונה על בולי מזון. מדובר בסכום של כ 30 עד 35 דולר לשבוע למזון. זה כ 110 ש"ח לשבוע, כ 16-18 ש"ח ליום.
    אני לא מצליח להבין מה עומד מאחורי הרצון להפיץ בולי מזון. רצון כנה למנוע מאנשים לגווע ברעב? זו המסקנה היחידה העולה בדעתי.
    האם אני נאיבי ויש פה גם רצון שליטה מסויים? אנשים יתמרדו פחות נגד מנהלת המחוז שמספק להם אוכל?

    http://columbia.yosemite.cc.ca.us/jobs/food_stamps.pdf
    זהו הטופס שמסביר כיצד לחשב את גובה זכאותך. התקשתי למלא אותו ונראה לי שצריך להיות ממש חסר הכנסה כדי להיות זכאי. זהו טופס של מחוז מסויים אני מניח שההבדלים לא גדולים.

    http://colorlines.com/archives/2012/12/cory_booker_is_felling_hunger_pains_because_hes_seriously_under-eating.html
    זוהי כתבה על ראש עירית ניוארק, העיר הגדולה ביותר במחוז ניו גרסי שניסה להתקיים חודש על בולי מזון בלבד. המזון הספיק לפחות משליש מהקלוריות המומלצות לאדם בגילו ומשקלו.


    השבמחק
  6. חייב לציין שהכניסה לסעיף "השיטה המוניטארית" שבאתר ולתתי הסעיפים קשה במיוחד, איטית ולפעמים בלתי אפשרית.

    (לערן)

    השבמחק