יום שלישי, 2 באפריל 2013

10 עובדות מדהימות על הדמיון בין האיחוד האירופי לברית המועצות

ראש ממשלת רוסיה דימטרי מדבדב השווה בשבוע שעבר בעקבות האירועים האחרונים בקפריסין את האיחוד האירופי לברית המועצות. ודאי תתפלאו לדעת שיש הרבה במשותף בין שתי הישויות. לפניכם עשרה מהם.


ולדימיר בוקובסקי יליד רוסיה שהיגר לבריטניה במהלך שנות ה70,לוחם למען זכויות אדם ,נוירפיזיולוג וסופר מעניק זוית ראיה לא שגרתית על הדמיון המבהיל בין האיחוד האירופי היום לזה של שלטון ברית המועצות של המאה הקודמת. בוקובסקי שהכיר מקרוב את שתי הישויות סיפר על הדמיון בראיון שנערך לפני כ6 שנים, והוא רלוונטי להיום יותר מאי פעם. הנה עיקרי דבריו בליווי דוגמאות אקטואליות מהיום. בראיון עם בוקובסקי תוכלו לצפות בסוף המאמר.

1. הממשלה בברית המועצות מנתה 15 אנשים שמינו אחד את השני. נציבות האיחוד האירופי,שמשמשת כממשלה של האיחוד האירופי, מונה היום 27 אנשים שממנים אחד את השני ושאין להם שום אחריות לגבי אף אחד אחר. הם נהנים ממשכורות עתק ,הטבות רבות ופנסיות מנופחות.הם מחליפים תפקידים בתוך האיחוד  בלי שום קשר לפעילותם בין אם הצליחו או בין אם כשלו.

2. הפרלמנט האירופי לעומת זאת הוא גוף נבחר אך גם בברה"מ היה גוף נבחר זהה שנקרא הסובייט העליון (Supreme Soviet). בשני הגופים הללו ההתנהלות היתה זהה ושניהם לא משמשים/שימשו יותר מסתם בובות של הממשלות.

3. כמו בממשלת ברית המועצות כך בנציבות האיחוד האירופי מקבלים החברים בו את החלטותיהם בחשאי.

4. כמו ברית המועצות, כך גם האיחוד האירופי לא רוכשים כבוד לעקרונות הדמוקרטיה ולא פועלים לפי רצון הרוב. הנה שתי דוגמאות:
הראשונה כאמור המס על הפקדונות שהאיחוד התעקש שקפריסין תטיל עתה על אזרחיה למרות שלמעלה מ70% מהציבור באי מתנגד לו.
הדוגמא השניה היא המקרה של אירלנד שלא הורשתה לערוך בחירות עד שהממשלה המכהנת לא תעביר תקציב שתואם את רצון האיחוד. התקציב הוא לב ליבה של הדמוקרטיה וחלוקת סדר העדיפויות אמורה  להקבע על ידי קואליציה שנבחרת ולא על ידי ממשלה שאיבדה את אמון העם שלה. אם התקציב מועבר לפני הבחירות אז אילו כלים יוותרו לממשלה הנבחרת כדי לממש את מדיניותה?

5. בברה"מ אסרו מתנגדי משטר. באיחוד האירופי הכלא הוא יותר אינטלקטואלי וכולל סנקציות וחרמות כאלו או אחרות נגד מי שיעז לצאת נגדם. ספרו של Alan Titchmarsh  בשם England Our England היא דוגמא נהדרת . למרות שהספר היה אחד מרבי המכר בבריטניה בקטגוריה של פוליטיקה ,מעולם לא סוקר במדיה באירופה כשהסיבה המשוערת לכך היא בגלל תוכנו שנגד את עקרונות האיחוד האירופי.

6.בברה"מ היה אסור למועצה למועצות להתנתק מהברית. באיחוד האירופי לא קיימת פרוצדורה מסודרת שמאפשרת למדינה החברה בה להתנתק ממנה.

7. ברה"מ בשביל להמשיך להתקיים היתה צריכה כל הזמן להתרחב ולגדול. ברגע שהיא הפסיקה לגדול היא קרסה. אותו דבר עושה האיחוד האירופי שמעדיף לצרף אליו כמה שיותר מדינות שתומכות באידאילוגיה שלו מבלי להתחשב במצבן ובהשלכות של צרופן.
כך נוצרו מצבים אבסורדים שצורפו מדינות שיכולות לגרום להפלת כל הגוש מבחינה כלכלית (כמו יוון או קפריסין). או מדינות שנלחמו מלחמות אכזריות וקשות כדי להתנתק אחת מהשניה כמו ארצות יוגוסלביה ,שהולכות להצטרף לאיחוד רק כדי להיות מאוחדים שוב.

8. ברה"מ עשתה הכל כדי שאזרחיה ינטשו את הזהות הלאומית שלהם ויהפכו לאזרחים נאמנים יותר לברית , כך אחרי 70 שנה היא גם הצליחה ליצור את המדינה עם "האיחוד" האתני הגדול בעולם. באיחוד האירופי נעשה מאמץ גדול ליצור את 'ארצות הברית של אירופה' תוך ניסיון לגרום לאזרחי אירופה לנטוש את זיקתם למדינה שלהם במטרה להיות חלק מישות אחת גדולה שנקראת האירופאים. ושטיפת מוח עובדת : ב2011 נמצא בסקר כי 44% מהצרפתים ו35% מהגרמנים השיבו בחיוב לאפשרות ליצור מדינה אחת מאוחדת של אירופה.

9. בברה"מ שררה דיקטטורה. באיחוד הדיקטטורה מתוחכמת יותר: גופים שמתנגדים לאיחוד לא יכולים לגדול או להתקיים מאחר שהאיחוד חוסם את האפשרויות שגופים גדולים יממנו את פעילותם.

10. התירוץ להקמת שתי היישויות האלה היה זהה: שתיהן טענו שהמטרה היא בעיקר למנוע מלחמות.









אין בתוכן באתר זה משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן באתר זה אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והשימוש בתכנים המופיעים באתר זה הינו על אחריותו הבלעדית של הקורא. המסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד ואין הנהלת האתר אחראית במישרין ו/או בעקיפין לתוצאות העלולות להיגרם כתוצאה מהסתמכות על תכנים אלו, שאינם באים במקומן של חוות-דעת ו/או עזרה מקצועית. כמו-כן, אין הנהלת האתר אחראית, בשום צורה שהיא, על מהימנותו ושלמותו של המידע המפורסם כאן.הכותבים כותבים בהתנדבות מלאה, ואין לראות בתכנים משום המלצה, אמת מוחלטת או אמת כלשהי, או ראייה למצב - אלא דעתו הפרטית והבלתי מחייבת של הכותב 

17 תגובות:

  1. ניתן לקרוא את הספר הקצר שלו פה

    http://www.scribd.com/doc/87502960/EUSSR-The-Soviet-roots-of-European-Integration

    השבמחק
  2. אותו דבר אפשר לומר על אמריקה, על סין, על כל מדינה גדולה.
    מה רע בכך שאירופה החליטה להתאחד למדינה אחת? האיחוד נעשה עם מחשבה לטווח ארוך, במהלכו מצרפים מדינות חלשות יותר כלכלית מתוך צפיה שבטווח הארוך הגוש יהיה חזק יותר. גם כשמזרח גרמניה אוחדה עם מערב גרמניה היו פערים כלכלים גדולים ביניהן.
    כל זמן שהיתה גאות כלכלית, אמיתית או מדומה זה עבד. חוסר פיקוח גרם למדינות מסויימות לנצל את השיטה.
    לגבי חוסר הדמוקרטיה בצעדים: אם זו מדינה אחת גדולה ואזור מסויים מצביע לפי האינטרסים שלו הוא לא מיצג את כלל אירופה. מה היה קורה אם עיר בישראל היתה מתנגדת למהלכי המדינה?
    לדעתי כשמדינה מגיעה למצב שהיא מחרימה לאזרחים את הכספים שהם הפקידו בבנק מתוך אמון בה, זה כבר סוף הסיפור.

    השבמחק
    תשובות
    1. We can take it a step further - why have countries at all, we should have one world united by one government - sounds great, and I agree with your general observation. Why then all the resistance to the New World Order agenda which ultimately aims to establish one world government?
      Although the scale may be different the problem is not: Who shall we entrust with power when history has proven again and again that power corrupts and absolute power corrupts absolutely? Is the agenda of those in power the well being of all or only of themselves?
      If the SERVICE TO SELF gang have their way, the life of people will become living hell.
      As I've said on here before, the issue thus is not political, nor religious or economic but spiritual in essence.
      - Eran

      מחק
    2. חוץ מהגודל, מה בדיוק משותף לסין ואמריקה? באמריקה אזרח יכול לבחור בנציג שלו שיילחם עבורו בבית הנבחרים. כאן מסבירים לך שאנשים שאף אחד לא בחר החליטו בשביל תושבי קפריסין מה יקרה לכספים שלהם שמופקדים בבנק - לסין זה דווקא באמת מתאים.
      אבל נכון מאד שאף אחד לא שאל שאלות כל עוד הייתה גאות כלכלית וכאן הבעיה באיחוד האירופי. ברגע שיש שפל פתאום התפרים מתחילים להיקרע. פתאום מסתבר שהגרמנים העשירים דווקא לא רוצים שפועלים זולים מפורטוגל יבואו בלי דרכון ובלי ביקורת לעבוד בגרמניה ומתעורר הרצון להקים מחדש את הגבולות בין המדינות שלהבדיל מהאיחוד הם תוצר של מאות ואלפי שנים של מלחמות, תרבויות שונות, שפות שונות והיסטוריה נפרדת.

      מחק
    3. אני מסכים עם ערן, עדיף מיליון מדינות קטנות על ממשלה עולמית אחת

      מחק
    4. Eran דבר עברית האנגלית שלך לא מובנת

      מחק
    5. 1. "אותו דבר אפשר לומר על אמריקה, על סין, על כל מדינה גדולה"
      לא נכון. ארה"ב היא דמוקרטיה אמיתית. מי שמכיר את השיטה הפוליטית באיחוד האירופי מבין שלא מדובר בדמוקרטיה אלא בדיקטטורה של בירוקרטים. [חוצמזה, סין אכן אינה דמוקרטיה]. באיחוד אין בחירות לנציבות שהיא הכוח האמיתי שמנהל את האיחוד והבחירות לפרלמנט האירופי כמעט וחסרות משמעות כיון שאין לפרלמנט כח לבקר את הנציבות.

      2. "מה רע בכך שאירופה החליטה להתאחד למדינה אחת?"
      אין רע לכשלעצמו מלבד זה שאיך שזה נעשה היה במהלך אנטי-דמוקרטי, שהאיחוד מתנהל ללא שום בקרה מצד אזרחיו, ושהאיחוד הצליח לדרדר את אירופה למשבר כלכלי.

      3. "האיחוד נעשה עם מחשבה לטווח ארוך"
      אתה מייחס לפולטיקאים יותר ממה שיש להם. טווח ארוך הוא ארוך ורחוק מדי בשבילם.

      4. "כשמזרח גרמניה אוחדה עם מערב גרמניה היו פערים כלכלים גדולים ביניהן"
      אין מה להשוות בין איחוד גרמניה לאיחוד האירופי. האיחוד הגרמני הגיע מתוך הסכמה לאומית רחבה. האיחוד האירופי הגיע ללא הסכמה רחבה ומתוך מהלך אנטי-לאומי.

      5. "כל זמן שהיתה גאות כלכלית, אמיתית או מדומה זה עבד. חוסר פיקוח גרם למדינות מסויימות לנצל את השיטה"
      לא רק חוסר פיקוח אלא גם העלמת עין של הנציבות האירופאית. הרצון האמפריאלי שלהם להגדיל את האימפריה גרם להם להעלים עין מהמצב.

      6. "אם זו מדינה אחת גדולה ואזור מסויים מצביע לפי האינטרסים שלו הוא לא מיצג את כלל אירופה. מה היה קורה אם עיר בישראל היתה מתנגדת למהלכי המדינה?"
      זאת בדיוק הנקודה. האיחוד אינו מדינה!! הוא ברית של מדינות (כמו ברה"מ) כאשר הוא כופה את דעתו על כל המדינות. בכך הוא פוגע בריבונות שלהן.

      מחק
    6. לעניין ההשוואה - כדאי וחשוב ביותר להשוות את UN CHARTER עם ברה"מ לשעבר ותגלו דמיון מזעזע!
      מה הפלא כש-Alger Hiss (מרגל וקומוניסט ידוע) היה זה שכתב את ה- UN CHARTER או יותר נכון העתיק אותו... אירופה היא רק חלק מהאו"ם אז מה הפלא בדמיון?

      לחבר המגיב פה מעלי - ארה"ב היא דמוקרטיה אמיתית?? אני מבין ששטפו אותך היטב..
      בפעם האחרונה שבדקתי הרעיון היה רפובליקה ולאחר עבודה מאומצת של כל הגורמים הנוגעים בדבר
      (כמעט) כולם השתכנעו שמדובר בדמוקרטיה (ממש..)

      ל-Eran - יפה דרשת כהרגלך absolute power corrupts absolutely אכן כך הדבר.
      מה שעוד נכון בהקשר זה הוא the best way to f**k up is to follow the asshole in front of you..

      בוקר טוב ישראל,
      דניאל

      מחק
    7. ודרך אגב, גם האו"ם הוקם כדי "שלא יהיו עוד מלחמות..."

      ועל זה יש משפט מפורסם שמיוחס לכמה אדומים מפורסמים:
      שלום הוא ביטול כל התנגדות לסוציאליזם...!

      דניאל

      מחק
  3. סטנלי פישר אמר השבוע באופן גלוי שהתשלום על הריבית הוא אדיר - 4% מהתמ"ג (שקול לשני שליש מתקציב הביטחון) ומשום כך "צריכים להטיל מיסים כדי לעמוד בזה". האם אין בכך הודאה ברורה ששיטת יצירת כסף מחוב היא גרועה מאוד? מדוע לא מדברים על זה?

    הנה הסרטון של דבריו: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/253733 (על ריבית 1:56)

    השבמחק
  4. הכח של האיחוד האירופי חזק מדי. אפילו מדינות שלכאורה לא קיבלו על עצמן את מטבע היורו כמו אנגליה - גם מוצאות את עצמן סרות למרותו. גם אנחנו שלא שייכים אמורים לקבל על עצמנו את כל הגינויים שלהם בקשר להתיישבות שלנו בשכונות מסויימות בירושלים. מתי זה יגמר???
    למה שלא יהיה דרכמה ביוון, פסטה בספרד וכן הלאה ויהיו הסכמי סחר בין מדינות? מה זה הדיקטטורה הזאת? הכלכלות קורסות מהדיקטטורה שלהם.

    השבמחק
  5. כל אימפריה...

    השבמחק
  6. Bitcoin now @ $145 - classic behavior of limited quantity/thinly traded product and that of a bubble - pump and dump not unlike thinly traded stocks - buy the rumor sell the news (so figure out what you should be doing now)

    http://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3599169,00.html?dcRef=ynet

    - Eran

    השבמחק
  7. ארה"ב היא דוגמא די גרועה לדמוקרטיה, יש בה רק שני מפלגות (בפועל) וגם שם חילוץ הבנקים עבר בפרלמנט למרות שהציבור בכללותו מתנגד לכך .

    השבמחק
  8. ההשוואה מלאכותית ולא ממש עובדת.
    וגם העניין של ה"דמוקרטיה" מצחיק.

    קפריסין יכולה לעשות מה שהיא רוצה (לפי רצון הבוחרים שלה) בתנאי שהם מחזירים את החוב שלהם. הם לא חייבים לבקש הלוואות. וגם אירלנד לא חייבת, וגם ..... לא חייבים לבקש הלוואות. מותר להם לקרוס. אבל שני הצדדים מבינים שתוצאות הקריסה יהיו בעייתיות מאוד, ולכן הם "מחפשים פתרון".

    מצד שני זה יפה ש - 30% בקפריסין מוכנים שייקחו מהם כסף מחשבון הבנק.

    השבמחק
  9. ארה"ב היא עוד פחות דמוקרטיה מצפון קוריאה
    חצי מאוכלוסית ארה"ב הוא בכלל תחת כיבוש ברוטלי מאז
    מלחמת האזרחים.
    בדמוקרטיה,המדינה עושה מה שהרוב רוצה.
    האם הרוב בארה"ב רצה להפוך למיעוט במדינה כושית-מוסלמית-היספנית ?
    האם הרוב רצה בהענקת זכויות לכושים ?
    האם הרוב רצה פמיניזם ?
    האם הרוב רצה לתת זכויות להומוסקסואלים ?
    האם התקשורת בארה"ב מייצגת את הדעות במדינה או שהיא כמו בברה"מ ?
    כנ"ל לגבי האקדמיה או מערכת המשפט.
    ארה"ב היא דיקטטורה כמו איראן,רק שבמקום איסלאם שיעי יש סוציאליזם
    ליברלי.המקבילה בארה"ב (ואצלנו) למולות באיראן זה ביה"מ העליון.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואו, אתה גזען אמיתי. וגם אנטי דמוקרט.
      או שאתה לא יודע שדמוקרטיה זו דרך חיים ולא סתם רצונו של רוב מקרי.
      לפי שיטתך, הרוב שקיבל אובמה הוא לא רוב דמוקרטי כי הוא קיבל את מירב הקולות מההיספנים והשחורים.
      לכן לפני שאתה כותב דברים ללא ביסוס הגיוני, לך תלמד מהי דמוקרטיה באמת.
      ואם אתה בוגר החינוך הממלכתי הרגיל איני מתפלא שלא למדת על כך.

      מחק