יום שני, 8 באפריל 2013

מדוע משרד האוצר הנוכחי לא ישמור את רוב הגז בישראל?

כדי להוריד את עלויות הדלק, החשמל והמוצרים , כדי לשפר את זיהום האויר וכדי לעזור לכלכלה שלנו להתפתח , ממשלת ישראל תצטרך למנוע ייצוא של למעלה מ50% מהגז שלנו לחו"ל ולדחות בכך את המלצות הייצוא של ועדת צמח. בקמפיין הבחירות של יאיר לפיד שוחררה ההצהרה שיש עתיד לא תתיר את ייצוא הגז לחו"ל אולם ההנחה שתעמוד בלחצי הטיקונים קטנה. אחרי הכל לא מדובר בעוד לחצי טיקונים סטנדרטים שאנחנו מכירים -הפעם מדובר באיומים של חיסול ממש שמעורבים בהם בין השאר נציגי חברות, נשיאי ארה"ב לשעבר וחברי קונגרס בהווה שיוצרים לחצים אדירים כמעט בילתי אפשריים על מקבלי ההחלטות פה בישראל. הנה תאור נדיר של הלחצים שעבר שר האוצר לשעבר ,יובל שטייניץ,כפי שתאר באחד הראיונות החשובים שנעשו בתקופה האחרונה בארץ. 





שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ משאיר מצב מאד מאתגר לשר האוצר החדש- לנסות להתגבר על לחצי טיקונים שבזכות כספי חלק מהם הפך להיות שר אוצר. כך  מתאר שטייניץ למעריב את הלחצים שעבר עם הקמת ועדת ששינסקי לבדיקת נטל המס הראוי על הפקת גז טבעי בישראל:

""זה היה הקרב הקשה ביותר בחיי, ממש מלחמה לחיים ולמוות. חודש אחרי שהקמתי את ועדת ששינסקי נפגש איתי יועץ אסטרטגי בכיר מאוד שלא אנקוב בשמו ואמר לי, שמע, באתי להציל אותך. כדאי שתמהר להגיע לפשרה, אחרת תתרסק. יפעילו נגדך ועדות חקירה, יחפשו דברים אפלים מעברך, יבדקו אם עישנת חשיש פעם, בגדת באשתך או אולי הרחבת מרפסת בלי רישיון. אם לא ימצאו אצלך משהו, יחפשו במשפחה המורחבת. וזה יהיה סוף הקריירה שלך כשר אוצר. אז לפני שאתה מפסיד את המשרד והולך הביתה, תעשה לעצמך טובה ותרד מוועדת ששינסקי".

איך הגבת?
"אני מודה שדי פחדתי. בפעם הראשונה במאבק חששתי שבאמת יחסלו אותי. כשהחלטתי לחייב את חברות האנרגיה במס על עתודות הגז והנפט, רוב צמרת האוצר הסתייגה מהמהלך. לא בגלל שהם חשבו שאני טועה, אלא מפני שהיו בטוחים שלא אצליח. אחד מראשי האוצר אמר לי, אתה הולך עם הראש בקיר, וכשהראש שלך יתרסק, כולנו נספוג את הרסיסים. הלובי של חברות האנרגיה כל כך חזק, שאין לך סיכוי מולן. אמרו לי, אתה צודק, אבל לא חכם. הביאו כדוגמה את אריק שרון שניסה להעלות מעט את המסים והתמלוגים על הגז, ולחץ אמריקאי כבד גרם לו לסגת מיידית מהיוזמה".


ארצות הברית לחצה גם עליך?
"הרגע השני המפחיד היה כשהתחילו הלחצים מהבית הלבן. חברות האנרגיה שכרו לוביסטים אמריקאים, כולל הנשיא לשעבר ביל קלינטון, ששלח מכתבים וניהל שיחות כדי לפרק את ועדת ששינסקי ולעצור את חוק המיסוי. חברי קונגרס אמריקאים ביקשו ממני הבהרות. התחילה תחושה של לחץ כאילו אנחנו עושים משהו לא תקין ביחסי המסחר בין שתי המדינות. ניסיתי להסביר שאנחנו במקום הנמוך ביותר בעולם ברווחי מדינה ממאגרי נפט וגז, שאנחנו לא מקבלים כלום ושלאזרחי ישראל זכות מוסרית להרוויח מהמשאב הציבורי שלהם לא פחות מהחברות הפרטיות".



ואם אתם מעוניינים לקבל מבוא קצר לבעיות הגז שלנו ללא תיווך התקשורת -שימעו את דבריו של איל עופר (במיוחד מדקה 8:00) שחושף את האמת שלא מספרים לנו על הגז. מתוך שידורי מפלגת "ארץ חדשה" שצולם זמן קצר לפני קיום הבחירות האחרונות בישראל :

14 תגובות:

  1. פשוט מטורף

    השבמחק
  2. לפעמים חסרה כאן לוגיקה בסיסית.

    שטייניץ מתאר את הלחצים שהופעלו אליו בנוגע להעלאת המיסים על הגז על ידי וועדת ששינסקי. לבסוף המיסים והתמלוגים הועלו וזה אומץ אושר וחוקק.

    אתם מדברים על "למה ייצאו את הגז", נושא חסר רלוונטיות לאמירות של שטייניץ. במידה רבה גם האמירות של שטייניץ הופרכו - הרי במאבק שלו בלובי האנרגיה להעלות את המיסוי הוא הצליח, אז כנראה שבכל זאת לובי האנרגיה לא כל כך עצום וחזק. כנראה ששטייניץ אמר את אמירותיו מאותה סיבה שכל פוליטיקאי אומר משהו, לפאר את עצמו ואת עוז רוחו.

    השבמחק
    תשובות
    1. שטייניץ מתאר לחצים שהופעלו עליו כאשר ניסה לפגוע באינטרסים של חברות הגז ..זו הלוגיקה

      מחק
  3. מה שתקראו עכשיו יכול לגרום לכם הלם וזעזוע. מה שתקראו עכשיו יגרום לכם לא להאמין יותר למערכת. מה שתקראו עכשיו עצוב מאוד וכואב מאד

    נתחיל מהסוף:
    ביום שלישי השבוע נאם שר האנרגיה הטורקי ואמר כי ההתנצלות של ישראל לטורקיה על המרמרה נובעת מהרצון למכור את הגז הטבעי - שנתגלה בים של ישראל - לאירופה דרך טורקיה.
    הנה דבריו:
    טאנר אילדיז צוטט כאומר שהשיחות בין שתי המדינות לפרויקטי אנרגיה משותפים עשויות להטיל צל על מניעי ישראל להתנצלותה בפני טורקיה על אירועי המרמרה
    שר האנרגיה הטורקי, טאנר אילדיז, אמר היום (ג') כי השיחות בין ישראל וטורקיה בתחום האנרגיה עשויות להטיל צל על הגורמים שהניעו את ישראל להתנצל בפני טורקיה על אירועי שיט המרמרה. הכוונה היא בעיקר לפרויקט הענק שנועד להזרים הגז לייצוא מישראל לטורקיה, וממנה לאירופה.
    מקור:
    http://rotter.net/forum/scoops1/16349.shtml

    הגז לאירופה אמור להגיע דרך 'צינור הגז הערבי' שמתחיל באל-עריש ממשיך לירדן סוריה תורכיה ומגיע לאירופה. את צינור הגז מתורכיה בנתה חברת גזפרום הרוסית. (זוכרים את הביקור של פוטין בארץ? אז חלק מהשיחות נגעו בעניין הזה).

    ועכשיו, איך יגיע הגז הטבעי שנתגלה בישראל לצינור הגז הערבי ? פשוט מאד. הוקמה אסדת גז מול חופי אשקלון. אסדת הגז הזאת מקבלת את הגז של תשובה מקידוח תמר בים מול חיפה באמצעות צינור תת ימי באורך כמה מאות קילומטרים מחיפה לאשקלון, יתכן שגם הגז 'הפלסטיני' בשדה הגז שנתן אהוד ברק לפלסטינים בהיותו ראש הממשלה ב-1999, ללא אישור והסכמת הממשלה, נכלל בחשבון הזה.

    ומדוע אסדת הגז יושבת דווקא באשקלון ולא בחיפה ? הסיבה היא שמאשקלון עובר צינור גז תת ימי למתקן באל-עריש המצרית ומשם הוא מועבר למדינות ערב ודרך תורכיה עד אירופה. (כנראה אותו צינור גז ששימש את EMG של יוסי מימן להעברת הגז מאל עריש לישראל)

    הבנתם? ההתנצלות לטורקיה באה מהמקום הזה - כדי שתורכיה תסכים למעבר הגז הישראלי בשטחה, עד לאירופה. כך ירוויחו כל הנוגעים בדבר תמלוגים שמנים...

    ועכשיו, זוכרים שעל יד אל עריש יושב החמאס והג'יהאד האיסלאמי ? אז, כדי למנוע מצב שיפגעו בצינור הגז, 'הם' המציאו את מבצע עמוד ענן...ועל זה תיכף בהמשך.
    בפברואר השנה חתמו נתניהו וטוני בלייר על חוזה להפצת הגז משדה הגז 'הפלסטיני' מול חופי אשקלון. זה אותו שדה גז שהועבר במירמה על ידי אהוד ברק, אז ראש הממשלה, לידי הפלסטינים, ללא אישור הממשלה ו/או הכנסת, ללא תמורה לקופת המדינה וללא הסבר.


    השבמחק
  4. השנה התערב בעניין טוני בלייר ומנסה להתחיל להפיק ולשווק את הגז שמוערך במיליארדי דולארים. סרט ששודר בערוץ 4 הבריטי חושף את המזימה (מתוך כתבה בחדשות המחלקה הראשונה):

    "העסקה השנייה, שעליה לדברי ערוץ 4 שוקד בלייר כבר שנים, היא פיתוח שדה הגז הפלשתיני בעזה. זו, כידוע, לא יצאה עדיין לפועל, בין השאר בגלל גורם זעיר ושולי המכונה חמאס, השולט בעזה. אולם גם העובדות בשטח ככל הנראה מתגמדות אל מול החזון הכלכלי, המגובה בהערכה שמדובר בשדה ששוויו כחמישה מיליארד דולר. בפברואר האחרון נפגשו בלייר ונתניהו בניסיון לחדש את המשא-ומתן עם הפלשתינים. בפגישה דובר על פיתוח שדה הגז לחופי עזה, במקביל לשדה הישראלי הצמוד לו - כאילו חמאס אינו שולט בשטח וכאילו המתקנים האסטרטגיים של קצא"א אינם בטווח הגראדים של אחמד ג'עברי וחבר מרעיו."

    ברור, שעיסקה כזאת נופלת בקטגוריה של החוק נגד מימון טירור שכן העיסקה אמורה להעביר את הרווחים לידי החמאס בעזה, שהוא אירגון טירור לכל דבר.
    מלבד זה, יועברו חלק מהרווחים לידי מושחתים הבוחשים בקלחת, טוני בלייר בראשם, לדעתי אהוד ברק אחד מהם.

    השאלה המרכזית - האם נתניהו הצטרף לחבורת המושחתים מקבלי השוחד החותרים נגד ביטחון המדינה ואזרחיה ומעבירים כספים ושדות גז לידי הטירוריסטים בעזה ?

    ימים יגידו...

    אסדת הגז של תמר...או במילים אחרות - מבצע 'עמוד ענן' השלים את מטרותיו הנסתרות.

    אז ככה, לפני 4 ימים הוצבה אסדת גז 24 ק"מ דרומית לאשקלון, קרי: מול חופי עזה. לאסדת הגז יש 3 תפקידים, אחד גלוי ושניים נסתרים:
    - האחד, לקלוט את הגז משדה הגז תמר מול חופי חיפה. צינור תת ימי באורך 160 ק"מ הוקם כדי להעביר את הגז מהאתר של תמר בחיפה לדרום אשקלון. זו המטרה המוצהרת
    - השני, וזו המטרה הנסתרת הוא - להתחיל בקידוח בשדה הגז מול חופי עזה, שניתן לפלסטינים ע"י אהוד ברק ב-1999 בלי סמכות ובלי אישור הממשלה והעם.
    - והשלישי, זו גם מטרה נסתרת, למכור את עודפי הגז מ'תמר' לאירופה ולארצות ערב דרך צינור הגז הערבי שמתחיל במתקן הגז באל-עריש.

    וזאת הסיבה שהחמאס מקפיד על השקט בדרום אחרי מבצע 'עמוד ענן', מבצע שלא נועד אלא לזרות חול בעיני היהודים...


    השבמחק
  5. ומי עוד בעניינים? השר לנדאו חנך את האסדה:

    "פלטפורמת הפקת הגז של תמר הגיעה לחופי ישראל על גבי אסדה אשר הובילה אותה ממספנות נובל אנרגי' בקורפוס קריסטי (Corpus Christi) שבמדינת טקסס, ארצות הברית, שם נבנתה בשנה וחצי האחרונות. התקנת הפלטפורמה נערכה בשבועות האחרונים במספר שלבים בניצוחה של מפעילת הפרויקט, חברת נובל אנרג'י: בשלב הראשון הותקנו בהצלחה רגלי הענק שהונחו על קרקעית הים התיכון, כ- 24 ק"מ מערבית לאשקלון. ה"רגליים" הונחו באמצעות אניית המנופים הגדולה בעולם הנקראת "Thialf" שבבעלות חברת Heerema. רגלי אסדת ההפקה קובעו לקרקעית הים ביתדות ענק ובסיוע של עשרות צוללנים המתמחים בעבודות תת ימיות מורכבות מסוג זה. בשלב השני, גוף הפלטפורמה, הכולל את מתקני הטיפול וההפקה של הגז כמו גם מגורי העובדים, הונח גם הוא באמצעות מנופי הענק של ה-Thialf על גבי הרגליים. בכך למעשה הושלמה התקנת הפלטפורמה שתחובר בשבועות הקרובים לצינורות הגז של מאגר תמר. בשלב זה תתחיל האסדה בתקופת הרצה במהלכה תפיק גז ממאגר תמר לצורך ניסוי המערכת. מועד תחילת האספקה המסחרית הצפוי של הגז למשק הישראלי הוא אפריל 2013." מתוך:
    http://www.beytenu.org.il/%D7%94%D7%A9%D7%A8-%D7%9C%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%95-%D7%97%D7%A0%D7%9A-%D7%91%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%9F-%D7%A8%D7%A9%D7%9E%D7%99-%D7%90%D7%AA-%D7%A4%D7%9C%D7%98%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%9E%D7%AA-%D7%94%D7%94/

    הבנתם ? אסדת הגז התחילה להיבנות בטקסס הרבה לפני מבצע עמוד ענן...סימן הכל כבר היה מתוכנן כבר מאז.
    את הקמתו של המתקן שמיועד לקליטת הגז מקידוח תמר, באזור עכו. למה ? הנה הפרטים:

    ב-3.4.2012 פסלה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את התוכנית של קבוצת דלק להקמת מתקן לקליטת גז ממאגרי תמר ולווייתן בקרקע שרכשה באזור עכו לפני כמה חודשים. דלק השקיעה ברכישה 43 מיליון שקל, באזור שמתאים מכל בחינה, אבל זה לא עושה שום רושם על משרד הביטחון, שהוא משרד שיש לו מדינה. משרד הביטחון פסל את המיקום וטען שהמתקן יהיה קרוב מדי לשטח מחנה דוד של רפאל...חחח
    כך עיכב אהוד ברק את הקמת המתקן לקליטת הגז של קידוח תמר בעכו, כדי שיוכל להקים אותו מול עזה !!!!!

    ברור שהסיכון הביטחוני הוא ע-נ-ק בלשון המעטה. בשורה התחתונה: מצבנו מסוכן ולא נורמלי כי אנו מקבלים כיום את כל הגז הישראלי דרך אסדת הגז שהוקמה מול החמאס והג'יהאד בעזה.... מדוע הסכימו ביברק למצב המסוכן הזה ? אין ספק שמתחת לפני השטח יש מציאות אחרת לגמרי ממה שביברק מציגים מעל פני השטח !!
    עוד פרטים כאן:
    http://www.green-logic.info/2012/04/blog-post_3817.html

    השבמחק
    תשובות
    1. תעשה טובה ותפתח בלוג משל עצמך. זו קצת חוצפה להשתלט על בלוג של מישהו אחר ולהפיץ משםהאת תאורית הקונספירציה התורנית

      מחק
    2. תודה על המידע אבי...
      מעניין מאוד
      ולצערנו גם הגיוני מאוד
      איכשהו תמיד אותם אנשים מתעשרים מהדברים האלה ואותנו ממשיכים לעשוק...
      עד שימאס לנו

      מחק
    3. מעניין, אלו שאלות שצריך להעביר לח"כ כדי שיעלו בפני הממשלה והוועדות שקשורות בנושא. אולי זו רק שאלת עלויות.
      שדה הגז של עזה זה עוד פתוי בסגנון: ניתן להם משהו שהם לא ירצו להפסיד והם ישבו לשולחן הדיונים ולא ילחמו. זה לא עובד.

      מחק
    4. עוד חיבור נקודות...יש קשר בין המתקן בעכו לניסיון ההתנקשות בראש העיר?

      מחק
  6. אגב, לא רק חיפשו, גם מצאו אצלו משהו... (העתקת עבודה אם אני לא טועה)
    כדאי להזכיר גם שהוא היה (סביר להניח) בניגוד אינטרסים בגלל התפקיד של אישתו.

    השבמחק
  7. כמה קונספירציות
    רבין וקנדי מקנאים

    השבמחק
    תשובות
    1. קונספירציות או לא? זה לא משנה.
      בשורה התחתונה בזכות גילוי מאגרי הגז האלה אתה תמשיך לשלם את אותם מיסים, את אותו מחיר על הדלק המזהם, וכמה אנשי עסקים ממונפים ירוויחו מכך הון ואולי יוכלו לעשות לך "טובה" ולא לעשות לך תספורת אג"ח.

      מחק
  8. אני קורא פה הרבה בזמן האחרון ויש הרבה דברים מעניינים
    אבל ארץ חדשה זה דבר הזוי שלא קשור לכולם
    חבל
    D!

    השבמחק