יום שלישי, 26 בנובמבר 2013

תוצאות הצנע ביוון: חצי מהנדבקים בHIV נדבקו בכוונה כדי לקבל קצבה של 700 יורו בחודש

מאת: ערן הילדסהיים

בעולם היום אזרחים רוצים להידבק בנגיפים איומים ,רק כי זו הדרך היחידה שעוד נותרה להם כדי לחיות חיים טובים יותר. כך קובע דו"ח עדכני של ארגון הבריאות העולמי הסוקר את מצב הבריאות במדינות ברחבי אירופה.


הדו"ח שפרסם ארגון הבריאות העולמי, תאר בין השאר את ההשפעה של משברים כלכליים על בריאות האזרחים .החלק מתוכו המתאר מחקר (Case Study)שבוצע על יוון, היה מעניין במיוחד ואלה עיקרי מסקנותיו:
"אחוז ההתאבדויות עלה ב 17% בין 2007 ל- 2009 וב25% ב2010 . שר הבריאות דיווח על עלייה של 40%  נוספים במחצית הראשונה של שנת 2011 לעומת התקופה המקבילה בשנת 2010.  גם ניסיונות ההתאבדות גדלו, במיוחד בקרב אנשים שדיווחו על מצוקה כלכלית. שיעורי הרצח והגניבה הוכפלו . שיעורי חולי ה- HIV והשימוש בהרואין עלו באופן משמעותי , כאשר מחצית מההדבקויות החדשות ב-HIV היו הדבקה עצמית ,כדי שיתאפשר לנדבקים לקבל קצבאות בסך של 700 € לחודש . הזנות גם היא עלתה , ככל הנראה כתגובה למצוקה כלכלית . הנגישות לשירותי הבריאות ירדה כתוצאה מקיצוץ בתקציבי בתי החולים בכ -40% וההערכה היא כי 26 אלף עובדי בריאות הציבור ( מתוכם 9100 רופאים ) יאבדו את מקום עבודתם . קיצוצים נוספים צפויים כתוצאה ממשא ומתן האחרון עם קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי אירופאי."
ורק לחשוב שכל הסבל הזה נוצר ,לא כי חסר אוכל או עבודה ביוון,אלא רק בגלל הצורך של המדינה להחזיר חובות לגופים פרטיים והרצון להשאר חלק מגוש היורו.

קישור לדו"ח:
 Review of social determinants and the health divide in the WHO European Region: final report"
מקור: zerohedge

32 תגובות:

  1. הסבל נוצר כתוצאה מניהול כושל שמעריץ הוצאה ממשלתית בהווה על חשבון עתיד המדינה כולה. אחת הסיבות שיש לשאוף לצמצום מתמיד של הבירוקרטיה ותקציב המדינה.

    השבמחק
  2. "להידבק בנגיפים איומים" נו באמת.... נגיף hiv הוא רטרו וירוס, ישנם כמה אלפים של רטרו וירוסים וכולם בלתי מזיקים לחלוטין, כולל hiv. פיטר דוסברג הוכיח את זה כבר בעשרות מאמרים, והוא לא היחיד שטוען כך, ישנה שורה שלמה של מדענים שטוענים כך כולל זוכה פרס הנובל קארי מוליס.
    אם רק היו משמיעים את דעתם לציבור לא היו מתבזבזים כל כך הרבה כספים על זה. זה הכל שחיתות...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מכיר את התאוריה הזו על נגיף HIV. כמו שכתבת רוב הציבור לא חשוף אליה ולכן מבחינת כל נדבק הוא מבחינתו הסכים לשאת בגופו נגיף איום רק בשביל לקבל קצבה.

      מחק
    2. 07:42
      לא הכרתי את הנושא הזה - תודה.
      מפחיד שהתשקורת בקושי מראה את הצד הזה.

      לגופו של עניין - איזה טיפשים, להידבק בכוונה כדי לקבל כסף ...
      עדיף להיות הומלס ולאכול מהפח (גם אם הווירוס לא מסוכן)

      מחק
    3. כמה קשקוש בהודעה אחת.
      "ישנם כמה אלפים של רטרו וירוסים וכולם בלתי מזיקים לחלוטין" - לוגית, זהו משפט לא נכון. יש גם כמה שהם כן מזיקים. זה כמו להגיד שכל החתולים הם יונקים אז זה אומר שגם כל היונקים הם חתולים.

      "והוא לא היחיד שטוען כך, ישנה שורה שלמה של מדענים שטוענים כך" - זו עדיין תאוריה. הרוב המוחלט של הקהילה המדעית כן מחזיק בדעה ש-HIV גורם לאיידס, ובהינף יד את/ה מבטל כמות עצומה של מחקרים בנושא שבדקו את המכניזמים של הנגיף.

      " כולל זוכה פרס הנובל קארי מוליס." - קארי מוליס, כבודו במקומו מונח, זכה בנובל על המצאת ה-PCR - שיטה להגברת מקטעי DNA. אמנם הוא מומחה בתחומו, אבל אני בספק לגבי איכות מחקריו בנושא HIV, אם בכלל.

      את/ה מציג/ה דעה כעובדה. זו גניבת דעת, ושימוש בשם של זוכה נובל לא אומר כלום. וזה שזוכה נובל חושב משהו, זה לא אומר שזו האמת ושגם השאר חייבים לחשוב ככה. אפשר לחשוף אנשים לתאוריה, זה טוב ונכון, אבל זה לא נכון לגנוב דעת ולהציג את זה כעובדה, כאילו כל השאר בטל.

      מחק
    4. 11:07 אתה הקשקשן. רטרו וירוסים לא מזיקים ולא הורגים תאים בכלל. בנוסף, רוב לא המדענים לא מחזיקים בדעה שhiv גורם לאיידס, אפילו לוק מונטנייה (מגלה הנגיף) טוען באופן גלוי וחד משמעי שהגוף שלנו יכול להתגבר על הנגיף ללא שום בעיה. אבל בתשקורת אף אחד לא יגיד לך את זה.
      בנוסף, אתה זה שמבטל בהינף יד עשרות מאמרים של דוסברג, קהנליין, רזניק ועוד ועוד. אז קודם תטרח לקרוא בנושא ואז נדבר.

      מחק
    5. * רוב המדענים

      מחק

    6. 11:26
      אני לא ביטלתי כלום, רק הדגשתי שמדובר בתאוריה. התגובה האלימה שלך מעוררת תהיה אם אתה באמת מאמין בזה או שאתה פשוט לא מאמין לשום דבר.
      אם הגוף שלנו יכול להתמודד כל כך יפה, אתה מוזמן לנהוג כסוקרטס וללכת לשכב עם זונה חולת איידס. בהצלחה והחלמה מהירה.

      מחק
    7. 12:19 אתה מבין בכלל את משמעות המילה תיאוריה? גם הכבידה היא "רק תיאוריה". התגובה שלי לא אלימה ואני לא מאמין בזה אלא מקבל את זה על סמך העדויות הקיימות-ככה עושים מדע.
      "אתה מוזמן לנהוג כסוקרטס וללכת לשכב עם זונה חולת איידס"- אתה מבין מה זה איידס? איידס זו הגדרה של בערך 30 מחלות שונות שלא קשורות אחת לשנייה ולא קשורות לקיום הנגיף בגוף. אחרי הכל, מדובר במחלות ישנות ומוכרות שלהן גורמים מגוונים. למה שארצה להידבק במחלות שכן קיימות כמו מלריה או שחפת?
      אם התכוונת ללכת ולשכב עם נשאית hiv שזה דבר שונה לחלוטין- אני לא מתנגד. זה בכלל לא רלוונטי עבורי כי hiv לא מזיק.

      מחק
    8. 12:39 אני מבין יפה מאוד את ההבדל בין תיאוריה לבין עובדה. אני גם אוהב את זה שאתה מלמד אותי איך עושים מדע. אני אנסה לאמץ את זה במקום העבודה שלי - מקום שכוח אל ונידח שנקרא "מכון ויצמן למדע". אתה מוזמן להמשיך לתקוף אישית, אתה מוזמן גם להגיד שאני שקרן או שאמרתי שאני מלכת הולנד.

      ממה שקראתי, הכחשת איידס מבוססת על נסיבתיות ולא על הוכחות. מרבית השמות שנתת רק טרחו לציין פגמים במחקרים על איידס (ואני מסכים שזה חשוב לציין את הפגמים הללו!) אך לא חקרו את הנגיף בעצמם.

      מדע עושים על ידי שאלת שאלות שניתן לענות עליהן בכן ולא. מדע עושים על ידי כך שניתן לשלול את האופציות האחרות. מדע לא עושים על ידי משיכה לתאוריות מקסימות וסוחפות רק כי הן קוסמות לנו ואנחנו מתחברים אליהן רגשית(אם כי, זה יכול לעתים לעזור).
      אני מבין מה זה איידס. איידס זו תסמונת. מלריה ושחפת אינן איידס, הן לא קשורות ישירות לאיידס - יש אנשים עם איידס שאין להם מלריה ו/או שחפת, יש אנשים שיש להם מלריה ו/או שחפת אך אינם נשאים של HIV ו/או אינם מראים תסמינים של איידס. שוב, הלוגיקה שלך פה, לצערי, דפוקה.

      האם יש קשר בין נשאות HIV לאיידס? עד כמה שידוע לי כן. המתנגדים הללו לדעתי, לא הצליחו להוכיח שאין. וכל עוד הם לא מבצעים על כך מחקר מעמיק, הם מוזמנים גם כן ללכת ולשכב עם זונה נשאית HIV בלי אמצעי מניעה. וכן, לך עשה זאת גם אתה.

      בהצלחה, והחלמה מהירה.

      נ.ב.
      גם שימוש במונח "תשקורת" הוא גניבת דעת.
      גילוי דעת - אני גם לא מחבב את תקשורת המיינסטרים, למעשה אני ממש סולד ממנה. אבל לקרוא לה "תשקורת" זה בעצם להגיד לבנאדם "התקשורת משקרת לך" מבלי לאפשר לו לבדוק את זה בעצמו, בעוד "תקשורת" היא מלה נייטרלית, שמאפשרת בדיקה אובייקטיבית, פחות או יותר, של האמת, מבלי להיות מוטה מראש.

      אתה מוזמן להגיב עוד תגובה בריונית ובוטה, אני לא אגיב יותר. מבחינתי "תצא צודק". יום טוב ומי יתן והחמסין המזעזע הזה יגמר ונחזור כולנו להיות שלווים, שמחים וטובי לב.

      מחק
    9. אפשר בבקשה עוד מידע (קישורים,וידאו, כתבות) בנושא נגיף ה-HIV וההשפעה שלו על איידס?
      אמנם פחות קשור לכתוב מעלה אבל מעולם לא שמעתי על זה ואשמח להרחיב אופקים בנושא.

      מחק
    10. http://en.wikipedia.org/wiki/HIV/AIDS_denialism

      מחק
    11. 13:07 תרגע, אני לא תוקף אותך.
      קודם כל זה בכלל לא מעניין אותי שאתה עובד במכון ויצמן, זה לא רלוונטי לכלום ובכלל לא סיפקת לי שום הוכחה למה שאתה אומר. חוץ מזה "הכחשת איידס" הוא מונח פוליטי-דתי, ולגמרי בלתי מדעי. אני לא אוהב אותו ואל תשמש בו כי הוא מטה את צורת החשיבה של האנשים שקוראים את זה (בדיוק כמו בדת).
      דוסברג חקר את הנגיף בעצמו, כנ"ל שאר השמות שאמרתי. מה נראה לך שהם כותבים מאמרים מהאוויר?
      לא אמרתי שמלריה ושחפת הן איידס! אל תכניס לי מילים לפה. השתמשתי בהן כדוגמות למחלות הנחשבות כאיידס, וכמו שאתה בעצמך אמרת, הן מחלות רגילות.
      אם איידס היא תסמונת, מהי התסמונת ואיך היא נגרמת? יש הטוענים שהנגיף הורג תאי T, אבל אין הוכחה לכך לא בגוף אדם ולא במבחנה. בנוסף, אדם יכול להיות בריא לגמרי גם בלי תאי T ולעומת זאת יכול להיות חולה עם מעל 200 תאי T ואפילו מעל 400. למה זה לוקח יותר מ-10 שנים לאחר ההדבקה לחלות? גם לזה אין תשובה. אשמח לקבל ממך.
      כפי שכבר אמרתי: אין קשר בין הנשאות למחלה, תקרא מאמר או שניים של דוסברג ותראה בעצמך, זה הכל מוכח שם באופן מושלם.
      אגב, בשבעה בדצמבר 1994 ד"ר רוברט וילנר הדביק את עצמו בhiv בשביל להוכיח שזה לא מזיק. מה יותר מזה אתה רוצה?
      רק תבדוק, תחקור את הנושא, אחרת תישאר באמונות שלך ולא תבין את "מכחישי האיידס".

      מחק
    12. 13:07
      דוסברג הניח מראש שאין לנגיף את התקופה ה"לא אלימה" והוא ניסה לבחון אם יש פעילות בטווח מאוד קצר לעומת זמן ההדבקה. אין לו שום ניסוי ביקורת כדי לשלול את האפשרות שהוא טועה - ככה לא עושים מדע!

      יש עוד וירוסים בעלי מסלול ליטי ומסלול ליזוגני, ו-HIV הוא לא היחיד.

      וילנר נפטר מהתקף לב חצי שנה אחרי שהזריק לעצמו (כביכול) את הנגיף אז חוץ מלעשות רושם של אדם אמיץ, הוא לא עשה הרבה.

      אני לא חוקר את נגיף האיידס וגם לא אימונולוג, אין לי תשובות לכל שאלותיך, אני גם כמוך - סקפטי. סקפטי לגבי זה וסקפטי לגבי זה. אלו שטוענים שאין שום קשר בין הנגיף לתסמינים לא הצליחו לשכנע אותי.

      מלה קטנה על מדע. יש לרוב האנשים, בעיקר אלה שלא עוסקים במדע, נטייה להאמין שהמדע הוא "טהור" וניתן להגיע דרכו לאמת. דווקא בתור אדם שעוסק במדע, אני יכול להגיד לך שבחלק לא מבוטל מהמקרים אין כך הדבר. כשאדם אומר "מחקר הוכיח שאין שום קשר", זה לא מספיק - מה המחקר? באילו תנאים הוא בוצע? מה היה ניסוי הביקורת? מה הייתה מערכת הניסוי? לא פחות חשוב - מי מממן את המחקר? מי השופטים שעשו review למאמר והתירו את פרסומו? (שים לב שהאסכולה השוללת קשר בין HIV לאיידס הם בהרבה מקרים אנשים שעבדו אחד עם השני או אחד תחת השני) ומהם שיתופי הפעולה שהובילו לפרסומים של המחקרים האלה?

      הפן האנושי במדע הוא מאוד חשוב. יש המון דרכים לפרש תוצאות, יש המון דרכים לעשות אנליזה של תוצאות, ויש גם המון פוליטיקה.
      אז דוסברג חקר? יפה מאוד. בינתיים מנחם בן מאמין לו (תוצאה שניה אם מחפשים בגוגל "הכחשת איידס"). כדי שגם השאר יאמינו - יש לו ולחבריו עוד הרבה עבודה.

      מחק
    13. התגובה האחרונה ל-13:45, לא ל-13:07.

      מחק
    14. 13:07 נדמה לי שהמסר שניסו להעביר לך למעלה (בצורה לא כ"כ מוצלחת) הוא: שכותבים טענות כ"כ נחרצות נהוג לעשות שני דברים: 1. לדבוק בלוגיקה נכונה ופשוטה ככל האפשר 2. להוכיח ולגבות את הטענות בנתונים והפניות למחקרים (במיוחד שאתה בעצמך דורש הוכחות - ובצדק)

      כמה כללי אצבע:
      * זריקת שמות של מפורסמים היא לא הוכחה אפילו אם הם פרופסורים וזוכי פרס נובל
      * verbal abuse הוא לא הוכחה
      * התקפות אישיות גם הן אינה הוכחה

      מחק
    15. 14:19, 15:58 תנו לי כמה ימים ותקבלו כמה הוכחות שרק תרצו. אני צריך שיתפנה לי קצת זמן...סבלנות (:

      מחק
    16. 13:28 קח: https://www.youtube.com/watch?v=ne66nJrTTeY

      מחק
    17. יש כאן סרט שמסביר עוד יותר טוב מ 22:14
      http://www.youtube.com/watch?v=JTxvmKHYajQ#t=1334

      מחק
  3. מזעזע... רק תיקון קטן לכתבה, הרצון היחיד שיוון תשאר ביורו מגיע מבריסל. הפרלמנט האירופאי הוא זה שהעיף את המנהיגים שרצו לערוך משאל עם אם לצאת מהיורו או לא, ובמקום זאת הEUSSR לחצו עליהם וגרמו להתפטרותם של הממשלה והחלפתם בממשלת בובות שקיימת היום.
    מבחינת הפרלמנט האירופאי, זה הכל בשביל למנוע את אפקט הדומינו של המדינה הראשונה שעוזבת את היורו. הם מוכנים שמאות אלפים יסבלו בשביל שחלום היורו שלהם ימשיך.

    השבמחק
    תשובות
    1. העיקר שהאשליה נשמרת... לא יאומן

      מחק
  4. נראה לי מוזר. הייתי חושב שאדם יעדיף לחיות באוהל ולהיות בריא מאשר להיות חולה במחלה חשוכת מרפא ולשמור על הטלויזיה שלו

    השבמחק
  5. ערן לא בטוח שהם לא יודעים את זה שזה לא גורם לאיידס.
    אומנם יש מקרים של אנשים שחתכו איברים בשביל לקבל הרבה כסף מהביטוח שלהם(הפרטי לא הלאומי) אבל עדיין זה היוצא מהכלל.
    יכול להיות שהם יודעים שזה קנוניה ומנצלים את זה.
    עד כמה שאני יודע איידס נגרם משימוש ממושך בסמים סינטתיים במערב ובתת תזונה באפריקה.

    השבמחק
  6. אלימות תמיד משיגה את התוצאה ההפוכה וזה כולל אלימות ממשלתית (שוד כספם של אנשים וחלוקתו לאנשים אחרים)

    השבמחק
  7. ה WHO חזר בו מהקביעה הזו. למיטב הבנתי, מדובר בציטוט מוטעה.
    הנה הקישור: http://www.euro.who.int/en/health-topics/communicable-diseases/hivaids/news/news/2013/11/correction-to-hiv-case-study-in-greece-featured-in-whoeurope-report-on-social-determinants-of-health

    השבמחק
  8. שלום, אני מתעניין מתחיל בכלכלה, ואני קורא את המאמרים הנכתבים פה הלוך ושוב,
    האם מישהו מכיר בלוגים כלכלים טובים, המתמודדים עם הנאמר פה או מייצגים גישה כלכית שונה?
    תודה רבה

    השבמחק
  9. אתמול בלונדון קירשנבאום דיברו על התאבדויות פה בארץ.
    הסטטיסטיקה (ואני מקווה שפה לא משקרים לנו) היא 500 בשנה ובין 6000-8000 נסיונות בשנה.
    כל יום 1-2 התאבדויות

    השבמחק
    תשובות
    1. זאת אומרת שרק 1 מתוך 15 שמנסים מצליחים? אולי צריך לפתוח בלוג שמלמד איך להתאבד

      מחק
    2. יאללה, תפתח קורס. אתה מתרגל ראשון, כן?

      מחק
  10. ברגע זה מדווחים את הידיעה בחדשות 2.


    השבמחק
  11. הידיעה שגויה. הארגון פירסם התנצלות על שגיאת עריכה.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4458301,00.html

    השבמחק