יום שישי, 30 במאי 2014

השבועית של רועי




איור: רועי פרידלר קופירייטינג וקריקטורות

5 תגובות:

  1. החונטה שמהווה מקור לריקבון בחברה הישראלית, מנסה לשכנע אותנו שאנחנו הבעיה,אכן פרסומת מאוסה. אז באמת תבדקו שאין לכם פניקס.

    השבמחק
  2. הבעיה היא שכולם כאלה, והחוק בארץ לא מאפשר לנו (כרגע) לנהל את כספי הפנסיה בעצמנו. לאן נעבור?

    השבמחק
    תשובות
    1. הצעד הראשון הוא להבין את המציאות.
      המציאות היא שאם אתה מתחת גיל 45 ואתה לא שייך לקבוצות מאוד מצומצמות של אנשים - לא תהיה לך פנסייה (לא משנה כמה ובאיזה חברה תחסוך).

      הסיבה נובעת מכך שמנגנון הפנסייה הוא למעשה מס ולא חיסכון. מצד אחד, חברות הפנסייה הן מונופול בחסות הממשלה ואין להם שום מניע לספק תוצאות טובות (למעשה הביצועים שלהם מחרידים). מצד שני, שהממשלה כל כמה שנים מרעה את התנאים של הפנסיה. אבל אנחנו עדיין משלמים כל חודש חלק מהמשכורת.

      הפתרון הוא לבקש את הכסף, לשלם לשודד 30% מהשלל, ולשים את הכסף בכיס. אם מספיק אנשים יעשו זאת, מנגנון הפנסייה יקרוס בלי הכסף שלכם בפנים, ואולי יהיה פתרון. מי שישאר בפנים לא יראה כסף לעת זקנה

      מחק
    2. נעבור לכלכלה קפיטליסטית, שבה אין "אנשים שלוקחים מונופול על החכמה ויודעים יותר טוב ממני ויודעים יותר טוב ממך מה טוב בשבילי מה טוב בשבילך" שיגידו לנו איך וכמה כסף אנחנו מחוייבים להפריש לפנסיה ויחייבו אותנו לתת אותו לחתולים שישמרו לנו על השמנת.

      ישנם שם בחוץ אנשים שלא גומרים את החודש ולוקחים הלוואות בריביות רצחניות כדי לממן צריכה שוטפת, בעוד את הכסף שלהם עצמם המדינה מחייבת אותם "לחסוך" בריבית אפסית לעוד 30 שנה כשלא באמת ברור כמה הוא יהיה שוה כשהם יקבלו אותו בחזרה, אם בכלל.

      סוציאל-פטרוניזם.

      מחק