יום רביעי, 7 במאי 2014

אם אין לחם תאכלו חוקים

מאת: ערן הילדסהיים

איראן זה כבר פאסה ועם הפלסטינים נחתם הסכם בע"פ שלא לחתום על הסכם ואופס מה יעשה נתניהו עכשיו? האם הוא יתחיל להתמודד סוף סוף עם בעיות הכלכלה, הנדל"ן ,360 אלף הילדים הרעבים, הריכוזיות, בתי החולים הקורסים, הפנסיה שלא תשאר לנו ,השמדת מזון כדי להשאיר את המחירים גבוהים, ביטוח לאומי המתרוקן, ניצולי שואה שזקוקים ליותר משקל וחצי העלאה בקצבה ? מסתבר שנתניהו חושב שיש דבר יותר בוער לפני כל הדברים אלה. 


ישנן כל כך הרבה בעיות  קריטיות במדינה שצריך לפתור עכשיו. מצוקות כלכליות אמיתיות שמשותפות לכל הדתות, המינים והזרמים .נתניהו יודע שכל מי שיכנס למלכודת הכלכלית הזו מול קונצנזוס ציבורי יתרסק ולכן מיהר להרחיק את עצמו משם אל עבר אזור הנוחות שלו, רק כדי להכריז בשבוע שעבר את הדבר הבא :
"אני רואה את אחת ממשימות היסוד שלי כראש ממשלה לבצר את מעמדה של ישראל כמדינת הלאום של עמנו.על כן, בכוונתי להוביל חקיקת חוק-יסוד בכנסת שתבטיח עיגון חוקתי של מעמדה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אני מאמין שהמרכיב הבסיסי ביותר בחיינו הלאומיים יזכה למעמד חוקתי, בדומה למרכיבים מרכזיים אחרים העומדים בבסיס משטרנו, שנקבעו עד היום בחוקי היסוד של הכנסת".
חוק מדינת הלאום היהודי -אם לא היה כזה חוק עד עכשיו, סביר להניח שיועצי התקשורת של ביבי המציאו אותו בזה הרגע. החוק יבטיח עיגון חוקתי של מעמדה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. על פי ההערכות, מטרת החוק תהיה לאלץ את בג״ץ להעדיף את זהותה היהודית של מדינת ישראל על פני אופיה הדמוקרטי, במקרים בהם תחול התנגשות בין שני הערכים.

באותה הנקודה שהכתיר נתניהו את החוק כמטרת יסוד שלו הרבה לפני הנושאים החברתיים,הוא גם למעשה החדיר לתודעת הציבור מה תחשב הצלחה במהלך הקדנציה שלו ומה לא- הכל מתרכז בהעברת חוק הלאום. המסר שלו לציבור ברור: אנחנו עסוקים כעת בהצלת העם היהודי - במקרה של טענות נגד המצב הכלכלי אנא פנו למשרדי הבית היהודי ויש עתיד. הרי לפי ההגדרה החדשה של נתניהו הבעיה הבסיסית והדחופה ביותר בחיי כל ישראלי אינה המזון או הדיור אלא אי חקיקתו של אותו החוק. נתניהו יודע היטב גם שההצעה הזו תעורר הרבה עניין סביבו ,התנגדויות ומחלוקות אבל הכל סביב הנושא "הנכון".  מבחינת נתניהו יש בחוק כל מה שצריך כדי להרחיק את תשומת הלב של התקשורת והציבור מהבעיות החברתיות שלאף אחד בממשלה אין מושג איך פותרים אל עבר משברים מלאכותיים: שיסוע הימין בשמאל והשמאל בימין, חשש מבוים לפגיעה בדמוקרטיה, חשש מלאכותי ליציבות הממשלה, חיזוק הרגש הלאומי אצל שני הצדדים ופתיחת "מלחמה" על נושא שלא באמת ישפיע או ישנה מאומה לאף אחד מהצדדים והעיקר... יאללה בלאגן.

חוק מדינת הלאום היהודי -אם לא היה כזה חוק עד עכשיו, סביר להניח שיועצי התקשורת של ביבי המציאו אותו בזה הרגע.

עכשיו מה שיקרה הוא שבקרוב 'התנועה' ויש עתיד יכריזו על "משבר קואליציוני" כדי להלחם נגד החוק (שלאף אחד מהם לא היה מושג עד היום מהו).הרשת תתפוצץ בפוסטים בעד ונגד,  כתבי הכנסת יצאו מגדרם, פרשנים יפרצו לשידור ,ישראל היום יסביר על פני כל העמוד הראשי למה החוק כל כך חשוב (כדי שלא ישאר בעמוד מקום לנושאים אחרים), נציגי המגזר יזעקו ,נציגי זכויות אדם ומשפטנים יתעוררו,  המתנגדים יצאו בסוף גדולים כי יסירו חלק מהסעיפים הבעייתים  ונתניהו ירשום הצלחה באחת ממשימות היסוד שלו (כפי שהוא מתאר זאת).
ובינתיים אנחנו נמשיך להתווכח אם החוק חשוב או לא,ולא נשים לב שבנושאים הבאמת חשובים ומשפיעים על חיינו ברמת היום יום כמו בעיות הכלכלה, אין אף חוק שמגן עלינו.

36 תגובות:

  1. אופן מוזר בהחלטה זו, אני תומך בנתניהו ב100%, אני חושב שהכותב הכתבה לא רואה את כל התמונה הגדולה...

    השבמחק
    תשובות
    1. אם כן, מהי התמונה הגדולה שהכותב מפספס?

      מחק
    2. באמת מעניין מאוד מה יא "התמונה הגדולה " שרק נתניהו רואה ?
      אולי זה הגדול של הסכום שהוא ואישתו רוצים שנוציא על המעון + המטוס החדשים ?

      מחק
    3. באופן מוזר לא בגין, לא שרון ולא שמיר היו צריכים את החוק הזה והם היו אנשי ימין מובהקים.

      מחק
    4. רבותי קצת הסטוריה
      עד לא מזמן בג"ץ לא התנהג בפסיקותיו והתנהגויותיו כדהיום
      אהרוןברק הכניס במלא המרץ את האקביזם השיפוטי וזה לא היה בזמן בגין או שמיר וכדומה
      בקצרה, זה אומר שבגץ יכול לפרש חוק של הכנסת כפי העולה על רוח (האדם הסביר) אף שברור ללא ספק שהמחוקק לא התכוון כלל וכלל לכך
      הבגץ לפי דעת האדם הסביר פסל ופרש אחרת הרבה חוקים של מדינת ישראל
      האדם הסביר לא רואה לדוגמא את מדינת ישראל כמדינה יהודית כדבר בסיסי ודעותיו השמאלניות מטות את פסקי דיניו
      כמו כן בגץ החל להתערב בדברים שבאופן מסורתי נמנע מהם, כמובן גם מהאג'נדה השמאלנית שלו, מכיוון שלא יכל להכיע בכנסת שרובה ימנית והימין מתגבר והולך - וכך נטל הבגץ לעצמו 'לחוקק חוקים' אף שזה אסור לו מבחינה דמוקרטית
      אי אפשר להאריך, ויש עוד מה להאריך - כגון שבגץ דואג למנות את חבריו עם דעות שמאל ולא מתמנה כמו שמתמנים שופטים בארהב לדוגמא
      לכן
      זו מטרה חשובה במעלה, מטרה ימנית חשובה במעלה, מטרה יהודית חשובה במעלה, ואף מטרה אמיתית חשובה במעלה לנטרל את הכוח הלא מוצדק שבגץ לוקח לעצמו במסגרת החוק (מעין נבל ברשות התורה)
      אז הביקורת אינה במקום, בכלל ושוב פעם אני מתפלא עליך ערן - אתה סוטה מהנושא שלך וחבל

      אשר

      מחק
  2. אתה לא לוקח בחשבון שכל התחלואים שאתה מתאר כאן לא מתורגמים אצל נתניהו לבעיות אלקטוראליות.
    חוץ מזה,(קריצה...קריצה), אמרת שבבלוג לא תעסוק בנושאים שמשסעים את פלגי החברה אלו באלו(ובצדק).

    השבמחק
    תשובות
    1. מי שמשסע זה בזה את את פלגי החברה זה לא אני (קריצה בחזרה). להפך זה פוסט שמתריע מפני שיסוע מבוים.

      מחק
    2. אתם חושבים שהחוק הזה כן ישנה משהו או לא ישנה משהו וחופרים וחופרים, תפנימו שזה לא רלוונטי בכלל. השאלה היא לא אם ביבי אוהב את אבו מאזן, זה לא רלוונטי, השאלה היא האם אתה אוהב את מחמוד, או לפחות מכבד אותו.. יש כאן מישהו שפעם שאיחל חג שמח באיזה חג ערבי? מישהו פה בכלל מודע לאיזשהו חג ערבי? תאריך? מנהגי חג? מישהו פעם ראה בערוץ 2 אירוע חיובי כלשהו שקרה לערביי ישראל (אני לא מדבר על הפגנות והסתות למיניהן) הם חיים בינינו, הם לא אנחנו, ואין לנו מושג מי הם. אגב הם יודעים מי אנחנו, הם מחוייבים ללמוד לימודי ליבה אחרת הם לא יקבלו תקציבי חינוך. אתם יכולים להבין את המשמעות בשבילם? כדי להקל על ההבנה תנסו לדמיין מצב הפוך, שאנחנו כיהודים מחוייבים ללמוד קוראן אחרת לא יהיה לנו תקציבים לחנך את ילדינו. נראה לכם הגיוני? בקיצור אין שום משמעות למה שמבלבל את המוח ביבי. הוא, הממשלה הם סתם חותמת דוממת. אנחנו אלו שלא מקבלים אחד את השני וכל החוקים שבעולם לא ישנו את זה.

      מחק
    3. נתניהו משול לשוער במשחק כדורגל, רגע לפני בעיטת עונשין מאחד עשר מטרים.
      מהי האסטרטגיה הטובה ביותר במקרה כזה? התשובה כאן:
      http://conadav.com/?p=7394

      מחק
    4. כל הכבוד לאנונימי. אכן טיפוח גזענות אינו רק מהלך טאקטי של הסחת דעת 'ההמונים' ע"י חקיקה מטופשת אלא מהלך אסטרטגי וכפי שנאמר ברוסיה הצארית ככל שהמצב הכלכלי החמיר - הכו ביהודים והכל יסתדר. רצוי לזכור כי ההיסטוריה של כלכלה גזענית עוברת מדיבורים למעשים בקצב איטי בהתחלה וכמעיין מעריכי מתגבר בהמשך. נראה שאנחנו לא רחוקים מהמעיין המתגבר. ומי שמייחל לכלכלה פשיסטית אל יופתע אם יידרש כמה שנים אחר כך, לשלם בדמים על בחירתו.

      מחק
    5. אחד העם אהבתי.

      מחק
  3. רק פרסם, וזה כבר מצליח לו...

    השבמחק
  4. אני חושב שבסוף העם יבין שביבי עובד עליו
    בוב מארלי כתב על זה משהו נחמד.


    בניינו הוא לא יכול להסתתר, במיוחד לא אחרי בנט.
    לפיד לא יודע מה לעשות וכאמור הרבה גם לא נעשה, אני לא מחשיב את המילים (פלאברה)

    מה קורה עם העובדה שביבי מארגן לעצמו מטוס פרטי ובית ראש ממשלה בסכום אסטרונומי כאשר המצב הכלכלי במדינה כה עגום?

    אני לא מבין אך התקשורת לא עושה ממנו קציצות.

    השבמחק
    תשובות
    1. קוראים לזה קשרי הון-שלטון.
      ובהרחבה: בנקים-תקשורת-שלטון.

      מי ששולט בבנקים ובתקשורת - הוא זה ששולט בפועל באנשים.
      מי ששולט במקורות הכסף ובמקורות המידע שולט באנשים.

      מדיה מיינסטרימית אשר מקורבת לשלטון שתפרסם פרופוגנדה נגד השליט תסיים את דרכה כמדיה מיינסטרימית מהר מאד. למה? כי מקורות המימון שלה (קשרי ההון) יברחו מהר מאד לחזק מדיה מיינסטרימית אחרת שתעמוד בקו אחד עם דעת השליט.

      בעידן האינטרנט זה כבר לא כזה פשוט, כשיש אנשים כמו ערן, אך מרבית האוכלוסיה עדיין תצעק "קונספירציה" על כל מידע שיגיע מחוץ למדיה המיינסטרימית. למה? כי חינכו את כולנו שמה שמופיע בעיתון הוא אמת. וזה לא משנה כמה פעמים יתפסו את השקר הזה על חם - בדיוק כמו שהעם שם "מחל" בקלפיות ככה הוא ימשיך לחדש את המנוי לידיעות או ימשיך לשאוב את דיעותיו הפוליטיות והחברתיות מ"ישראל היום" המחולק בחינם, והמתקדמים יותר יסתפקו בYnet\NRG\Walla ומקבילותיהן.
      מה שלא מופיע שם, מבחינת הרוב, הוא בכלל קונספירציה.

      מחק
  5. אולי, מבחינה כלכלית, זה לא רע, שתהיה קדימות ליהדות על הדמוקרטיה הישראלית..
    למשל, נוכל לעתור לבג"ץ שישמטו את חובותינו אחת לשבע שנים, או לעתור נגד ריבית הנשך, באשראי שאנחנו מקבלים וכו' וכו'... החוק הזה, יהיה חרב פיפיות.

    השבמחק
  6. מלך הספינים הבלתי מעורער, פרנק אנדרווד.. אה סליחה... ביבי נתניהו...

    השבמחק
  7. קובי אל תהיה נאיבי... אף ממשלה לא תאמץ את המוסר והחוק התנכי... זה קשה מדי להנהגה וטוב מדי לאזרח..

    השבמחק
  8. ערן
    יש סרט שנקרא לקשקש בכלב...
    http://www.firedrive.com/file/3F9B9910C421A28D
    בדיוק אותו סיפור בעוקץ קצת שונה
    מומלץ

    השבמחק
  9. ערן, אני מניח שאתה מתכוון ל"שיסוי ולא שיסוע". כך גם "משסה" ולא "משסע", "שיסה" ולא "שיסע" וכיו"ב.

    המהות חשובה, על כך אין חולק, אבל נא לתת כבוד גם לצורה.

    השבמחק
  10. יהדות, כפי שהיא היום, היא עבודת אלילים לכל דבר ועניין. היהדות, במהותה, היא לא תפילות ולא טקסים משעממים ודבלים. יהדות היא דרך מעשית למימוש דרך חיים ייחודית, ויהודי הוא אדם שחי בדרך הזאת במטרה להגיע לטוהר גופני ונפשי גבוה . אתה לא יכול לממש דרך חיים טהורה בחברה לא טהורה. אם אתה חי ברחוב של זנות אל תתפלא אם יום אחד הבן שלך יהיה לסרסור או לזונה ממין זכר. סביבה חברתית דומה ומערכת חיים מתאימה, הם תנאים הכרחיים למימוש דרך חיים (טובה או רעה, ערכית או מושחתת). מערכת חיים שאין בה כבוד בין בני אדם, שאין ערבות הדדית, שאין הגנה ועזרה לחלש, אין סולידריות, מצמיחה גורמים חברתיים שלילים (פשע ושחיתות) המביאים על הפרט ועל החברה בכללותה בזבוז אנרגיה רב ומיותר שאפשר היה למונעו. והרי אגירת אנרגיה... זה כל העיקר ביהדות.

    מפליא שאדם לא יהודי כנתניהו (למעט ההגדרה בת"ז) מעוניין במדינה יהודית.
    מפליא לא פחות ואפילו מגוחך לשמוע את הקוקייה ציפורה לבני מעלה על דל שפתיה ברטט שפתיים את המילה "דמוקרטיה" כאילו הייתה זאת "אלת השוויון והיושר", וכיצד היא מגינה עליה בחרדת קודש דתית. "דמוקרטיה" לא באמת קיימת, אף פעם לא הייתה קיימת! היא קיימת רק בתודעתם הכוזבת של אווילים וכופרים חילוניים כמו לבני ודומיה

    השבמחק
  11. ערן, אני קורא את הבלוג שלך ונהנה מאוד, חשבתי שהוא עוסק בכלכלה ולא בפוליטיקה. פוליטיקה יש לנו מספיק בכל שאר אמצעי התקשורת המכונים "הזרם המרכזי", אבל בפועל רובם בעלי אג'נדה שמאלנית.
    צר לי שאתה מצטרף למקהלת העיתונאים השמאלנים התוקפים את נתניהו על כל דבר שהוא עושה, לא משנה אם יש הצדקה וחשיבות לפעולותיו או לא. כנראה שאינך מבין את החשיבות שבחוק.
    ישנה חשיבות לחוק שמגדיר את ישראל כמדינה יהודית, מדינת הלאום היהודי, על מנת למנוע ממנה בעתיד להפוך למדינת "כל אזרחיה". חוק כזה יכול למנוע ניסיון של השמאל ההזוי לתת אזרחות ל 60,000 המסתננים מהגרי העבודה המוסלמים שחדרו לארץ שלא כחוק, ולאחר מכן לאפשר להם באמצעות אותה אזרחות להביא את משפחותיהם תחת הזכות לאחוד משפחות. חוק כזה גם יכול למנוע ניסיון לבטל בעתיד את חוק השבות, או קריאה להביא לכאן פלסטינים ממחנות הפליטים בסוריה הסובלים קשות ממלחמת האזרחים בסוריה בטענה של "עזרה הומניטרית".
    לאדם בעל אידאולוגיה ימנית יש חשיבות לחוק לאום יהודי, הבא לדאוג לזכויות של הקולקטיב היהודי (בלי לפגוע חלילה בזכויות של כל אזרח באשר הוא אזרח, ויש הבדל בין זכויות של קולקטיב לזכויות של כל אזרח לזכויות מלאות).
    אם אינך מבין זאת, עדיף שלא תכתוב על כך. חבל "ללכלך" את הבלוג המצוין שלך בדעות פוליטיות שירחיקו ממך קוראים עם אידאולוגיה ימנית. מספיק שקשה לנו הימניים לקרוא את עיתון "הארץ" בלי להתרגז.
    המלצתי לך - תתרחק מפוליטיקה ותעסוק באג'נדה הכלכלית שאתה מקדם, שכמעט ולא ניתן לקרוא עליה בעיתונות של הזרם המרכזי. עיתונאים שמאלנים יש לנו מספיק.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונומי יקר, אני מקווה שלא פסחה עליך האירוניה בכך שאתה מבקש מכותב הבלוג לא לעסוק בפוליטיקה, ולאחר מכן כותב חצי מאמר פוליטי.

      מחק
    2. המאמר לא דן כלל בחשיבות החוק וזה כלל לא רלוונטי אם החוק ימני או שמאלני אלא בכך שהחוק הושם בעדיפות על הנושאים שבאמת קריטיים לקיום של אנשים.

      מחק
    3. מסכים מאוד עם
      7 במאי 2014 בשעה 19:35

      מחק
    4. החוק אכן בעדיפות עליונה - זה לאורך זמן
      מחירי הבתים ירדו רק תמתינו קצת... זה זמני

      מחק
  12. לפחות הוא לא פותח במלחמה כדי להסיט את תשומת ליבנו מהבעיות האמיתיות. היו רבים שעשו את זה...

    השבמחק
    תשובות
    1. חכה - קצת סבלנות וגם זה יבוא.

      מחק
  13. מבלי להכנס לסדרי עדיפויות החוק כשלעצמו מאוד חשוב, במדינת הלאום היהודי לעולם שחיטה כשרה לא תצא מחוץ לחוק וברית לעולם לא יהיה מעשה פסול על פי חוק ויום השבת יהיה לעולם יום שבתון

    צר שאנשים פיתחו סלידה כה רבה מהדת היהודית אנחנו עם מסורת של 5000 שנה ויש צורך לשמר זאת

    לגבי סדרי העדיפויות אפשר גם וגם בשביל זה יש משרדי ממשל שאמורים לבצע את עבודתם ולצערי הם לא עושים זאת

    ערן. לרוב אני איתך אבלה כאן אני חושב שאתה מנצל את כוחך ( שהושג בעמל רב ואני אומר זאת מתוך הערכה גדולה לך ולפועלך שממנו החכמתי המון ) לשסות את קוראי הבלוג הנהדר הזה כנגד החוק ע"י מצג שווא שאחד בא על חשבון השני אם הממשלה עושה דברים בצורה סיראלית בלבד אז אפשר לסגור את הבאסטה

    אני מקווה שתמצא לנכון לשנות את טון הדברים

    רונן

    השבמחק
    תשובות
    1. רונן,

      הבעיה שלי היא לא הטקס שאתה דורש שיעשו לפני שמיצרים לך סטייק ולא שאתה בוחר לא לעבוד ביום מסויים בשבוע. האמת שכואבת לי העובדה שאתה בוחר להטיל מום באיבר המין של הבן שלך - אבל זה חומר למתקדמים. בקיצור, תעשה מה שבא לך כל עוד זה בביתך ועל חשבונך.

      הבעיה שלי ש"חוקים" כאלה בדרך כלל משמשים כתירוץ לכפות עלי או לממן אמונות טפלות של אנשים אחרים או להכריח אותי להתנהג באופן מסויים.

      מחק
    2. http://www.themarker.com/mobile/1.1787358
      אמי יענה לגבי הברית ברוח הבלוג שהיא צא ולמד


      מחק
    3. אני יוצא ולומד כל יום. אפילו קורא כתבות בעיתון שאנשים מפנים אליהם.
      להלן: ציטוט מהכתבה שאתה הפנת אליה: "מחקרים אחרים לא הוכיחו באופן חד משמעי כי ברית מילה מורידה את סיכויי ההידבקות באיידס, וארגון הבריאות האפריקאי אף פירסם עמדה מנוגדת לכך. "

      בקיצור, אין שום הוכחה חד משמעית שברית מילה תורמת משהו. הכל זה במקרה הטוב השערות במקרה הרע אמונות תפלות. מה שכן מוסכם זה שברית מילה זה להטיל מום באיבר מין של תינוק בן 7 ימים.
      אני מציע לך לעקוב אחרי ההמלצה של עצמך ולצאת ללמוד.

      מחק
  14. תמיד אני נהנה ומשכיל ומסכים עם הכתבות שלך, ממש תענוג שיש[מישהו כמוך שקולט ומבין ומפרסם את המציאות כהוויתה, אבל מצטער הפעם נסחפת מדינת ישראל היא מדינת היהודים וגם צריכה להיות כזאת, ואם מישהו עושה משהו טוב לעמו לדעתו (ולדעתי), גם אם לך לא זה לא נראה חשוב או טוב אל תערבב את זה עם כל העוולות הכלכליות והשילטוניות שיש בעולם. חבל שתפסיד את החיבור העצום שיש לאמת שאתה מגלה לכלל האוכלוסייה, חשוב שנתמקד על מה שמאחד אותנו כנפגעי העיוות הכלכלי בארץ ובעולם, וכנפגעי שלטון המיקרון העליון.
    ולמרות הכל נהנה מאוד מעבודתך חזק ואמץ.

    השבמחק
  15. כל הכבוד על האומץ לחשוף את האמת בדבקות. כל התגובות פה מראות כמה הספין הזה חזק. אנשים לא קולטים שעובדים עליהם. גם אני בעבר לא ראיתי את זה - המלך הוא ערום.

    השבמחק
  16. אין עוני בישראל וודאי שאין רעב בישראל. הגיע הזמן לשים קץ לפורנוגרפיה הסוציאליסטית הזו.
    לכל היותר יש אנשים שלא יודעים או לא רוצים להסתפק במועט.

    השבמחק
  17. האם אתה מתכנן להעלות כתבה על העימות במכון וויצמן?
    נתקלתי ב YOUTUBE של זה ואשמח להבין את עמדתך...
    https://www.youtube.com/watch?v=OLU8_jDMNt8

    השבמחק
    תשובות
    1. עוד לא קיבלתי את החומרים הלא מצונזרים. כשזה יגיע אגיב על הכל
      ערן

      מחק