יום שלישי, 6 במאי 2014

הלוואות כמו במבה

מאת: ערן הילדסהיים

פעם הלוואות היו פתרון של מוצא אחרון. היום הן משווקות לציבור כאילו היו פרסומת לבמבה.


 והנה רק היום מבצע שלא יחזור על עצמו.בנק לאומי בא לקראתכם במיוחד לכבוד יום עצמאות ומציע לכם הלוואה של 66,000 ש"ח (שליש מהשכר של מנכל"ית הבנק בחודש) ל66 חודשים.66 כמספר שנותיה של המדינה- כמה פטריוטי! כמה אטרקטיבי! וזה עוד לפני שעוררו בכם את הרגש והכבוד הלאומי  במטס המסורתי של שלושה מטוסים ישראלים המציירים את סכום ההלוואה בשמיים, והכל תחת הסלוגן "הלוואה חגיגית". אחרי כל זה, איך אפשר שלא לחגוג עצמאות בלי הסכם שיגרום לכם לאבד את העצמאות הכלכלית? וכן לאומי תמיד איתך (גם אחרי יום העצמאות):

 צילום תמונה: איציק אלרוב
אז אם צוחקים עלינו בואו לפחות נצחק עליהם בחזרה. אחרי הכל צחוק זה הדבר היחיד שעדיין לא משלמים עליו עמלה או מיסים.עדיין :

10 תגובות:

  1. כשאיינשטיין עלה לשמים אחרי מותו הוא פגש מישהו. "סלח לי אדוני" שאלו איינשטיין, "כמה IQ יש לך?" "180" ענה לו הלה בלי להתבלבל. "וואו!" קרא איינשטיין "בוא נדבר קצת על פיסיקה גרעינית!" אח"כ עבר עוד מישהו. "וכמה ה-IQ שלך?" "150" ענה לו. "נפלא!" אמר איינשטיין "בוא נדבר על חשבון אינפיניטסימלי!"
    הגיע תורו של מספר שלוש. "כמה לך?" שאל איינשטיין "120" ענה לו. "פנטסטי" קרא איינשטיין "בוא נדבר על מוסיקה גרמנית מבאך והנדל, דרך בטהובן שומאן וברהמס עד שנברג ווברן!". אחר כך עבר אדם אחד, מבוייש ומהוסס. "סליחה ידידי" פנה אליו איינשטיין בטון אבהי. "מה ה-IQ שלך?" "25" התייפח הלה בבכי. "אני מתנצל" אמר לו איינשטיין "בכלכלה אני לא מבין"...

    השבמחק
  2. אנשים רודפים אחרי ההוצאות שלהם
    והדרך הכי מהירה לסגור מינוס היא בעזרת הלוואה.
    ואז אפילו נשאר כסף לנופש.

    אין דאגות למחר כי ככל שאדם יותר טרוד בבעיות של היום יש לו פחות זמן לחשוב על המחר.
    וככה אנשים מכינים להם את המלכודת הכלכלית המושלמת.

    השבמחק
  3. לאשראי צרכני יש את כל התכונות שמתאימות לתיאור סם קשה.

    הוא מהווה קיצור דרך לאושר בר חלוף (שופינג חולני בעידוד תרבות השופוני), אבל עד מהרה מביא להתמכרות, לשימוש יתר ולהרס עצמי. מההתמכרות הזו מרוויחים הדילרים והפושרים (חברות האשראי, הבנקים והשוק האפור).

    כמו כל סם - אפשר פשוט להימנע ממנו. אנשים לא מודעים לכך, אבל שיעבוד פיננסי היא לא גזירת גורל. היא בחירה מודעת.

    http://www.hasolidit.com/%D7%94%D7%A1%D7%9D-%D7%94%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%9F-%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%99%D7%99%D7%A9%D7%90%D7%A8-%D7%97%D7%95%D7%A7%D7%99-%D7%9C%D7%A0%D7%A6%D7%97

    השבמחק
    תשובות
    1. פעם הבאה תשתמשי בtinyurl ...

      מחק
  4. ההלוואות עובדות, אגב, גם ברמה הבינלאומית.

    ---

    ג'ון פרקינס: וידויו של מתנקש כלכלי

    נאמר לי שהיו שתי מטרות עיקריות לעבודה שלי. ראשית, הייתי צריך לתת הצדקה להלוואות בינלאומיות אדירות אשר ינתבו את הכסף בחזרה אל החברה שעבדתי בה ואל חברות אמריקאיות אחרות (בתחומים כמו בנייה, הנדסה, אנרגיה, וחברות צבאיות פרטיות), באמצעות פרוייקטים ענקיים של הנדסה ובנייה. שנית, הייתי צריך להביא לפשיטת רגל את המדינות שקיבלו את ההלוואות האלו (לאחר שהן שילמו לחברה שעבדתי בה ולשאר חברות הקבלן האמריקאיות, כמובן), על מנת שהן יהיו מחויבות לנצח לנושים [בעלי-החוב] שלהן, ובכך הן יהיו מטרות קלות כאשר נצטרך מהן טובות הנאה, כגון הקמת בסיסים צבאיים אצלן, הצבעות באו"ם, או גישה לנפט ולמשאבי טבע אחרים.

    ההיבט הנסתר של פרוייקטים אלו היה שהם נועדו לייצר רווחים גדולים בשביל הקבלנים ולשמח קומץ קטן של משפחות עשירות ובעלות השפעה במדינות שקיבלו את ההלוואות, תוך הבטחת התלות הכלכלית ארוכת הטווח, ועקב כך את הנאמנות הפוליטית, של ממשלות ברחבי העולם. ככל שההלוואה גדולה יותר, כך טוב יותר. העובדה שנטל החוב שהומט על המדינה ימנע מאזרחיה העניים ביותר בריאות, חינוך ושירותים חברתיים אחרים במשך עשורים, לא היוותה שיקול.

    "אנחנו מועדון קטן ובלעדי", נאמר לי. "משלמים לנו היטב כדי לרמות ולגזול מיליארדי דולרים ממדינות ברחבי העולם. חלק גדול מהעבודה שלך הוא לעודד מנהיגי מדינות להצטרף לרשת רחבה שמקדמת את האינטרסים המסחריים של ארה"ב. בסופו של דבר, המנהיגים האלו נלכדים בתוך רשת של חוב אשר מבטיחה את נאמנותם. אנחנו יכולים להשתמש בהם מתי שאנחנו רוצים - על מנת לספק את הצרכים הפוליטיים, הכלכליים, או הצבאיים שלנו. באותה העת, המנהיגים האלו מחזקים את מעמדם הפוליטי על ידי הקמת פארקים תעשייתיים, תחנות כוח ושדות תעופה בשביל אזרחיהם. בינתיים, הבעלים של חברות ההנדסה והבנייה האמריקאיות הופכים לעשירים מאוד."

    השבמחק
  5. חשוב לי להגיד לך ערן ולכם הקוראים כאן,
    נכון שברמה הכללית ערן עושה שינוי תודעתי אדיר בארץ, אבל ברמה הפרטית שלי מאז שאני קורא בבלוג כבר שנתיים וקצת, הפסקתי לצרוך הלוואות להפך אני סוגר אותן לאט לאט ומדובר בלא מעט..
    ההבנה של המערכת הכספית "המוניטרית" נתנה לי כלים שלא היו לי מול הבנק, כשהבנתי את מהות הכסף והבנק הבנתי איך להתנהל מולם ואיך "להשיג" את שלי.
    אז קחו גם את זה בחשבון הבלוג הזה משנה חיים!!!

    השבמחק
  6. כיף לקרוא גם את הבלוג וגם את התגובות! (כאילו, חוץ מהדיכאון שנלווה להנאה הזאת..)

    השבמחק
  7. מעולם לא הייתי צריך את הבלוג הזה בשביל להבין מה זאת הלוואה ומה זה ריבית על ההלוואה, מעולם לא לקחתי הלוואה או קניתי משהו בתשלומים עם כסף שאני יודע שאין לי. אז אין לי דירה, אני משכיר, ואין לי רכב חדש אבל יש לי קטנוע משומש שמשרת אותי יותר טוב.
    מה שכן למדתי כאן זה איך נוצר כסף ושם הכל מתחיל אבל אני בורג קטן במכונה ואין לי כוח לשנות דבר, מה שאני יכול לעשות זה לא לקחת הלוואות זה הכל.
    השאלה האמיתית היא האם אני פועל בחוכמה, עצם העובדה שמעולם לא הייתי במינוס לא הפכה אותי לעשיר לעומת אנשים כמו דנקנר שחייבים מיליארדים שלעולם לא יחזרו ועדיין הוא חי כמו מלך, אז מי כאן החכם ומי הטיפש אין לי מושג.

    השבמחק
  8. לקחת היום הלוואות לטווח ארוך בריבית קבועה זה הדבר הכי חכם שאפשר לעשות.
    בקצב שהבנקים מדפיסים כסף עד שתצטרכו להחזיר את ההלוואה החוב יהיה שווה לערימה של כסף מונופול.

    השבמחק
  9. מסכימה לגמרי עם הכותרת.... אבל לפעמים כשאין ברירה אחרת זה מאוד עוזר שאפשר בקלות יחסית לקבל הלוואה מהבנק ! הלקוח צריך לדעת להיות זהיר !

    השבמחק