יום חמישי, 8 במאי 2014

נקודה למחשבה: ההשפעה של הטכנולוגיה על חיינו

מאת: ערן הילדסהיים

באנגלית אבל שווה להתאמץ ולראות

25 תגובות:

  1. אנשים כבר לא מביטים לשמיים ומזמן הם איבדו את היכולת להבחין בין ענן אמיתי ולענן מהונדס... עצוב. המופע של טרומן -עלינו.

    השבמחק
  2. לכתוב "ההשפעה של הטכנולוגיה על חיינו" זה כמו לכתוב על ההשפעה של העיתונות על חיינו, שטמטמה את האנושות יותר מכל אפליקציה גרפומנית שיש בנייד.

    שיקרא בעל הבלוג מה דעתו של ניטשה על העיתונות ועל הנזק האדיר שהיא יצרה לצודעת האדם. ובכלל מה זו הכותרת הזו "הטכנולוגיה", האם אתה מתכוון לסקירפט, ל c++, או למחשב, או להמצאת הגלגל? למה? או אולי אתה מתכוון לכל אותם שחיים באפריקה ואין להם תשתיות לטלפון?

    השבמחק
    תשובות
    1. עיתון סיימת לקרוא ואתה מניח אותו בצד או בפח, אך כשהמרקע משתנה באופן תדיר והעיתון מתעדכן כל הזמן העין צדה את השינוי והתודעה העצלה מחפשת גירוי וודאי ללא הפסקה, כאן הבעיה ולא בטכנולוגיה באופן כללי.

      מחק
    2. באפריקה לא צריכים תשתית של טלפון. בסביבות העירוניות באפריקה לרבים יש סמארטפון ולרוב יש לפחות סמארטפון אחד במשפחה. (גם באסיה המצב דומה אגב)
      הטלפון משמש אותם לא רק לתקשורת אלא הוא גם אמצעי תשלום פופולרי, וישנן אפליקציות חברתיות שנפוצות באיזורים האלו.
      בסביבה השבטית באפריקה אין גם תשתית חשמל או מים נקיים... על טלפון אין מה לדבר בכלל. אולי מכשיר אחד בכפר, אם הם מתקדמים יחסית. (בשבטים פיגמיים למשל אני בספק אם תמצא מוצר אלקטרוני בכלל)

      מחק
  3. נפלו לי שגיאות כתיב: במקום"לצודעת" כוונה ל "תודעת". ובמקום "סקירפט" ל "סקריפט".

    השבמחק
    תשובות
    1. עם או בלי שגיאות, מסכים איתך לגמרי.
      הסרטון היוטיובי המתחסד הזה מהווה נזק גדול הרבה יותר למין האנושי מהתופעה שנגדה הוא יוצא.
      מתיימרים להכתיב לי איך לחשוב עם סינתיסייזר ברקע וגיטרות הוליוודיות במלודרמה בשקל.
      סרטון ברמה נמוכה שדומה לעיתונות מתחסדת בשיאי הגועל שלה.
      מכאן לא יבוא שינוי כלשהו.

      מחק
  4. כיום ברור להחריד שהטכנולוגיה שלנו עלתה על כושרנו לאנושיות.
    - אלברט אינשטיין

    השבמחק
  5. שלום לכלכלה האמיתית,

    אחלה בלוג. אבל יש לי שאלה אחד: איך שמעולם לא כתבת ביקרות על המשאבים האדירים שהעליתה הצבאית גובה מאזרחי ישראל? כמו למשל זיהום האוויר, תקציבי ענק שמיועדים לשמירת הבירוקרטיה. הנה עכשיו יעלון רוצה עוד 2 מיליארד שקל? איך שמעולם לא כתבת על כך? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תקרא בין השורות ותבין מה הבלוג הזה מנסה להגיד:
      אין שום גורם תקציבי אמיתי לבעיות הכלכליות שלנו. גם אם תבטל לחלוטין את צה"ל, תוציא את כל החרדים לשוק העבודה, תגרש את כל הערבים לירדן, תפתח רכבת לאילת, תחליף את כל חברי הכנסת ותבטל את השחיתות - הבעיות הכלכליות ימשיכו כי הן חלק מהשיטה. גם אם ימצאו נפט במדינת ישראל ו100% מהרווחים ילכו לממשלה ויושקעו בחינוך ויצירת מקומות עבודה - הבעיות הכלכליות ימשיכו כי הן חלק מהשיטה. גם אם תעשה לגליזציה לקנאביס, תעשה שלום עם כל העמים מסביב ותפתח קו רכבת מקהיר ועד דמשק ותהפוך את ישראל למעצמת תיירות בינלאומית - הבעיות הכלכליות ימשיכו כי הן חלק מהשיטה. אולי אפשר לדחות את הקץ, אך הסוף ידוע מראש.
      אין שום שינוי מעשי שאפשר לבצע בשיטה הנוכחית מבלי שזה יתפוצץ בפרצוף בסוף התהליך. השיטה חייבת להשתנות, עד אז נשקע בחובות כל אחד בתורו ונמשיך לשנוא אחד את השני כי ככה אמרו לנו.
      כל מה שאתה שומע בתקשורת זה בלבולי מוח שנועדו סך הכל להסית את תשומת הלב שלך לדברים אחרים בזמן שהשיטה ממשיכה לגבות את קרבנותיה. התודעה שלנו היא הקרבן הראשי פה. קל מאד לעשות הפרד ומשול במדינה שבה יש יותר דיעות מאנשים. פשוט בוחרים את השעיר לעזאזל התורן ומכפישים אותו בתקשורת. הפעם זה התור של מערכת הביטחון. לפני זה היו החרדים, איראן, הסודנים, העולים מאתיופיה ורוסיה, הפלשתינים, איראן, פיגועים, טילים, איראן! והכי חשוב שתפחד. ואם אפשר לערבב את הפחד עם קצת שנאה וגזענות אז מה טוב.

      מחק
  6. הי תודה. אבל כמה זמן יקח לשנות את השיטה? מה עד אז? תודה

    השבמחק
  7. אני קצת אפרט. אני בן 23 וחושב על העתיד הכלכלי שלי. אני סטודנט. לכן אני שואל במידה ואכן השיטה תשתנה, כמה זמן זה יקח? ואם זה יקח 30 שנה? מה לעשות עד אז? להשאר בארץ? תודה

    השבמחק
  8. במקרה הטוב זה יקח 30 שנה... אם יש לך שכל תברח מפה. לשנות שיטה לוקח עשרות שנים, אם בכלל. יותר קל לצאת מהשיטה מאשר לשנות שיטה. זה הכלל. צא מהשיטה, תבנה לך חיים אלטרנטיבים. או לחלופין תהיה חלק מהשיטה, זה יותר קל. עצה של זקנה...

    השבמחק
  9. במקרה הטוב זה יקח 30 שנה... אם יש לך שכל תברח מפה. לשנות שיטה לוקח עשרות שנים, אם בכלל. יותר קל לצאת מהשיטה מאשר לשנות שיטה. זה הכלל. צא מהשיטה, תבנה לך חיים אלטרנטיבים. או לחלופין תהיה חלק מהשיטה, זה יותר קל. עצה של זקנה...

    השבמחק
  10. יותר מדי דכאון בתגובות, הדרך הכי פשוטה לנצח את השיטה זה להבין אותה, משם הדרך לחירות קצרה.
    תבין מה זה כסף מי שולט בו ולמה הוא ככה.
    תבין איך העיתונות שאתה קורא היא פרופגנדה זולה שנועדה לשקר ולהסתיר את האמת.
    תבין שה״חלומות״ וה״כבוד״ שאתה רץ אחריהם הם טריק שיווקי לקשור אותך בחבל על מסילה שלא עוצרת.
    תנסה לשתף את מה שהבנת וחפש אנשים עם מסקנות דומות והדרך שלך לחופש היא קצרה...
    ד״א השיטה הקשה הזאת לא כשלה בכל מקום, ואפשר לחיות בה אם יש מספיק מודעות.

    השבמחק
  11. אל ה : אנונימי8 במאי 2014 בשעה 11:35
    ===============================
    כבוד.
    זו התגובה היפה ,העניינית והמקיפה ביותר שראיתי מזה זמן רב .
    מענה כ"כ אינטליגנטי ושנון המקיף את התפיסה הביקורתית כולה במלוא רוחב-היריעה ובתמצות עילאי.
    ערן הילדסהיים יכול לעשות שימוש מושכל ומפואר במענה זה בעבור הקוראים שחוזרים וקוראים ונתקעים במקומות הכי בנאליים וצפויים ,שכן ,גם לשטיפת -המוח הכי פחות מרומזת יש כשל צפוי מראש :-)

    נ.ב:
    למצער לא ברור מדוע אינך בטוח דייך להיחשף בשם מלא שכן יש לך כל הסיבות שבעולם להזכירו :-)
    (y)

    השבמחק
    תשובות
    1. זו תיהיה טעות, לא הייתי ממליץ.
      בישראל פועלת תוכנית להשמדת אזרחים, targeted individuals.
      בקלות יכולים להוסיף אותו לרשימה, או כל בנאדם אחר שמעלה מודעות.
      אם אתם יודעים מה טוב בשבילכם, תישארו אנונימי. ראו הוזהרתם.
      אני מתכוון ללמוד את התופעה המכוערת הזו.

      מחק
  12. גם לפני מאה חמישים שנה היו כאלה שבכו על העלמות כרכרות הסוסים... אפשר תמיד לשפר ולשפר כל דבר אבל אי אפשר לחזור אחורה! ואולי העולמות הוירטואליים מכינים לעתיד הרחוק יותר יותר מכל דבר... אני מאמינה שכן!
    זה חומר נוסף למחשבה!

    השבמחק
  13. טכנולוגיה היא לא רעה או טובה - אנשים עושים בה שימוש לטובה או לרעה (כמו הציטוט על רובים: רובים לא הורגים אנשים, אנשים הורגים אנשים).

    כמו תמיד האדם הוא המפתח

    השבמחק
    תשובות
    1. אינני יודע האם הטכנולוגיה טובה או שהיה לנו עדיף בלעדיה . היא שיפרה את איכות החיים ואת אורך החיים אבל היא גם גרמה נזק. היא יצרה כלי רצח מטורפים וגם גורמת פעמים רבות לאבטלה. צריך לציין שהיא גם יכלה לגרום למחיקת כל החיים על פני כדור-הארץ. לפני כמה עשרות שנים היה חשש סביר למלחמה גרעינית קטלנית.

      galgal581

      מחק
    2. אנרגיה אטומית יכולה לשמש ככלי ליצור אנרגיה או ככלי לפיצוץ אנשים - האדם הוא זה שמחליט.

      נקודה למחשבה: יש משהו מעניין מאוד בפצצת אטום, ליתר דיוק במאזן אימה בין שתי ממשלות המחזיקות בפצצה גרעינית. לפני הפצצה השליט היה שולח את נתיניו להקטל בשם אמונה טפלה זו או אחרת, בעוד הוא היה יושב בבונקר מוגן. עם פצצה, פתאום השליט גם נושא בתוצאות ההחלטה שלו לפתוח במלחמה. אותו שולט יודע שהפעם גם הוא זה שעלול להתאדות.

      מחק
  14. משהו יודע אם סופת הברקים המוזרה מליל אמש היא כתוצאה של ניסוי בטכנולוגית h.a.a.r.p על ישראל ותושביה ? התופעות שניצפו היו קצת חריגות בלשון המעטה...

    השבמחק
    תשובות
    1. ניסוי?! היא מבצעית לחלוטין.
      ולגבי הסופה לא יודע אבל היו ריסוסים מאסיביים בשבועות האחרונים בגבהים מטורפים.

      מחק
  15. בהחלט מעורר מחשבה, ומעניין. קצת הפכנו לרובוטים היפוכונדרים למידע חדש, הכל תזזיתי והחיים עפים.

    השבמחק
  16. סרטון חביב אבל מטופש למדיי.
    באותה מידה היה אפשר ליצור סרט דומה בו גיבור הסרט מכיר את אהבת חייו על גבי הרשת במקרה כאשר הוא גולש בסמארטפון שלו ואז להראות איך היה מפספס אותה לו היה משאיר את הסמארטפון בבית באותו יום.
    גם לפני 20 שנים ויותר הייתי מבלה חלק לא קטן מהזמן בבית משחק במחשב, היום פשוט המשחקים טובים יותר.
    בכלל, זה תמיד אירוני לראות טענות על טכנולוגיה על גבי בלוג ברשת שלפני קיומה היה לכל היותר מצטמצם ל - "תגובות למערכת" של איזה עיתון כלכלי...

    השבמחק