יום ראשון, 1 ביוני 2014

היום בכלכלה האמיתית ברשת א' : רפי רותם



אומרים שאהוד אולמרט הורשע בפרשת הולילנד רק בגלל שלא היה פושע מספיק גדול. באותו הקשר שימו לב לפיכך לסיפור הבלתי יאמן הבא:



לרפי רותם היה הכל -בית בצפון תל אביב, משפחה ,עבודה מכובדת עם ותק של 22 שנה ומשכורת יפה  בתור קצין מודיעין מצליח ברשות המיסים. נראה כי כלום לא יכל להרוס את עתידו הורוד. אלא שאז הוא לא יכל לשתוק:
הוא החליט לחשוף שחיתויות בהיקף של מאות רבות של מיליוני שקלים שמעורבים בהן לכאורה בכירים ברשות המיסים, טיקונים ,ארגוני פשע, פוליטיקאים , שוטרים ובכירים ממערכת המשפט.
תוצאת החשיפה: רותם פוטר ,נשאר חסר כל ונזרק לרחוב.הוא הפסיק לקבל משכורת וכסף לתרופות למחלת הסכרת שלו, נפתחו לו למעלה מ50 תיקים פליליים בעוון כמעט כל פשע שאפשר להעלות על הדעת (למרות שאפילו עבירת תנועה הוא טוען שאין לו). הוא נעצר בנסיבות תמוהות כ-15 פעמים, בחלק מהמעצרים אף הוכה נמרצות, ובמשרד מבקר המדינה המציאו "נהלים מיוחדים" רק נגדו. מיותר לציין שלמרות שבידו ראיות לכאורה לקיום הפשעים, כל גופי שמירת החוק הרלוונטים מתחמקים מלטפל בהן.
מאחורי רותם עומדים עוד 14 חוקרים מרשות המיסים המגבים את טענותיו. למעלה מ40 מהעיתונאים המובילים בארץ שלמדו את הנושא כתבו לאחרונה מכתב ביקורת חריף למשרד מבקר המדינה ,שמצידו חוקר את הנושא כבר 12 שנה ומסרב לתת לרותם צו הגנה מעצם היותו חושף שחיתות.
רפי רותם יתארח היום באולפן רשת א' כדי לדבר על הפרשה, שהולילנד ונמל אשדוד נראים על ידה כמו דוח"ות תנועה.

הכלכלה האמיתית היום ברשת א'  של קול ישראל בין 12:00 ל13:00

23 תגובות:

  1. רפי מאחל לך בריאות ואושר. באותה הזדמנות אאחל לנבלות שרודפים אותך ולשאר מושאי חקירתך חיים קשים עד קץ ימיהם.

    השבמחק
  2. כל הכבוד, הגיע הזמן שרפי רותם יקבל את ההגנה החוקית לה הוא כלכך זקוק ושיפצו אותו על העוול האדיר שעשו לו, מדינה פח זבל.

    השבמחק
  3. אם הטענות שלך נכונות, מדוע אתה מסכן כל מה שבנית פה בעמל רב?

    השבמחק
  4. ליבי עם רפי רותם. עם זאת, זה לא מפתיע שאנשים המתמחים בנטילת כספם של אנשים בכוח מגיבים בכוח ואלימות כנגד מישהו שלא נראה להם. למעשה, כולנו רפי רותם, כולנו נשדדים על כנופיית חמושים על בסיס יומיומי

    השבמחק
  5. כל הכבוד לערן שנותן במה לאיש ישר דרך ומצפון ובמיוחד כאשר הפושעים המנהלים את חיינו אינם שוקטים על השמרים. ידם האחת אוחזת במגלב ומכה את רפי רותם והאחרת עושה לה מלחמות בתחבולות. קיראו את איתן אבריאל בדה מרקר היום "בפועל - חוק הריכוזיות לא יחול על הרוב המוחלט של החברות בישראל ובעולם"

    השבמחק
  6. וכל הכבוד גם לאותם 13 חוקרי רשות המיסים הנוספים שמגבים את רפי למרות מה שהוא אישית נאלץ לעבור כל השנים הללו נגד מערכת רודפת ואלימה.
    האם זו השנה שתיזכר כנקודת מפנה בשחיתויות ומעילות ענק במדינה? שבזכות אנשים כמו רפי רותם או עיתונאים בודדים שחושפים שחיתויות, אנשים נוספים יאזרו אומץ לחשוף שחיתויות ויגידו שלא ניתן עוד לשתוק ולא ניתן למעול באמונם וכספם של תושבי המדינה. ואנחנו, ואנשים כמו ערן ובלוג זה, נעמוד מאחורי אותם חושפי שחיתויות.
    נאמר באופטימיות זהירה...

    השבמחק
  7. כל הכבוד ערן! אבל איפה אפשר להאזין לתוכנית? רובנו עובדים בשעות האלה ומעוניינים להאזין בשעות הערב.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה יעלה יותר מאוחר כאן לבלוג,
      בינתיים הנה לינק:
      http://www.iba.org.il/aleph/player.aspx#!/style/popAudio/ar/1678562/audio/yes

      מחק
  8. הללויה! שעוד ועוד אנשים יבינו איפה אנחנו חיים. צעד צעד אחד אחד עד שהמסה הקריטית של אנשים יהיו מודעים לדברים, ואז יבוא השינוי בהנהגה.
    ערן- כל הכבוד!
    רפי- כל הכבוד!

    השבמחק
  9. חפשו בגוגל "רפי רותם" הכל שם, כבר נכתב עליו הרבה, כנראה שכלום לא עוזר בינתיים.
    האם באמת אפשר לעזור לו כשהמערכת כולה סגורה נגדו? (איזה עיתונאי/פוליטיקאי/משפטן רוצה שמחר רשות המיסים תיטפל עליו?)
    אולי עזרה סוציאלית ופסיכולוגית שיתחיל את חייו מחדש באיזה פינה אחרת בכדור הארץ.

    השבמחק
  10. הסיפור של רפי רותם הוא דוגמה ל"שיטה": הכלבים נובחים והשיירה עוברת. לאמור - תנבחו בתקשורת כמה שאתם רוצים, אנחנו, ה"כוח", בשלנו, ותקפצו לנו. עוולות אנוש? - בעיה שלכם.
    הגיע הזמן לטפל במערכת המשפט, שמצד אחד יש בה שופטים למופת, אבל במקרים רבים - רבים מדיי - יושבים על כס השיפוט מתפלפלים, שאין להם מושג קלוש בסוג החומר בו הם אמורים לדון ולהחליט, אפילו ברמות בסיסיות של הבנה. הבורות - שהיהירות נלווית לה מתוקף המעמד השיפוטי - פושה בעיקר ברמות ה"נמוכות" כמו בתי הדין לתביעות קטנות או בתי המשפט לתעבורה, לשם מגיעות עיקר התביעות בהן אנשים מייצגים את עצמם בצר להם. והתוצאה , לעתים קרובות, שהם יוצאים משם וגם מר להם.
    לצערי, יש לי דוגמאות למכביר.
    אני מציעה להקים פורום של דיון פומבי בנושא עוולות השיפוט, בו ייקחו חלק גם שופטים, כדי שיתנו במקום מענה לסיפורים עצובים, עצובים מאד, שנובעים מהכשלים של מערכת המשפט.
    הגיע הזמן להוציא את מערכת המשפט, על סוגיה ורמותיה, מהייחוס של "פרה קדושה" שאסור לגעת בה. ובהמשך: לתבוע הקמת מסגרת בירור הולמת ובעלת סמכות ביצוע (כמו פסילת פסק הדין). הפורום הקיים היום של תלונות על שופטים משמש לא אחת, למרבה הבושה, כסת"ח, מאחר שעיקר עניינו הוא בדיקת התנהלות השופט במסגרת "הליכות ונימוסים".

    השבמחק
    תשובות
    1. רעיון מעולה - ערן כדאי שתחשוב על כך ברצינות.

      מחק
    2. האמת היא שיש הרבה מסגרות "בירור הולמות" להגדרתך - עובדות טוב יותר או טוב פחות אבל בכולן הממשלה לא בתמונה.

      למשל: קנית משהו באמאזון, איביי או שילמת בפייפאל? אתה בטח מודע למנגנוני הבירור שלהם.
      למשל: סיכסוך שכנים? האגודה לתרבות הדיור תנסה לגשר (לפעמים בהצלחה לפעמים לא)
      למשל: חילוקי דעות על עניין עסקי? יש לך בוררים מוסמכים

      כל פעם סכסוך נגרר לבית משפט - שני הצדדים מפסידים כסף וזמן רב. לכן, רוב האנשים ש"טעמו" ממערכת ה"צדק" הממשלתית, מעדיפים לפתור את הסכסוכים בעצמם

      מחק
  11. מצמרר מזעזע - אין דין ואין דיין - איך אפשר לפוצץ את המורסה הזאת??.
    אני עכשיו בהאזנה לתוכנית - יש לי ממש תועקת לב ............

    השבמחק
  12. רפי כולנו מאחוריך! צריך להמשיך ולפרסם את הסיפור כל הכבוד ערן.

    השבמחק
  13. נחשפתי לסיפור של רפי רותם דרך כתבה שהיתה עליו אאל״ט בערוץ 10 (ראיתי אותה ביוטיוב) ולומר לכם משהו? נשמטה לי הלסת.
    לא אני לא נאיבי,ועוקב בדריכות אחרי ההתדרדרות המוסרית והשחיתות הפושה במדינה שבה יש יותר מדי ערמומיות ושיטות קומבינה,אבל הסיפור הזה הוא גדול ברמה שלא תיאמן.
    מה שיותר עצוב שגם אם נעשה עכשיו סקר בין מליון נשאלים האחוזים יענו שהם בתמים מאמינים שהמצב רק ילך וישתפר יהיה מגוחך.אנחנו יותר מדי עסוקים בלרדוף אחרי השקל ככה שאין לנו זמן להתעסק במה שחשוב באמת.

    השבמחק
  14. כל הכבוד ערן, כמה שיותר אנשים ידעו על רפי רותם והמצב במדינה, כך יגדל הלחץ הציבורי על מבקר המדינה ואולי אף יעודד היחשפותם של עדויות ועדים על העוול הנורא המתרחש במדינה.
    אל תשכחו שפרשת הולילנד ואולמרט לא היו נחשפים ללא עד מהדינה דכנר
    ופרשת נמל אשדוד ואלון חסן לא היו נחשפים ללא תלונה ועדות של יו"ר הנמל.

    ללא אנשים שיהיו מוכנים להעיד אי אפשר לכלוא אל המושחתים והטייקונים!

    כן ירבו פרסומים כאלה,

    ערן לתשומת לבך

    השבמחק
  15. כל הכבוד לשניים, ערן הילדסהיים הנותן במה לחושף השחיתויות הגדול מהחיים, רפי רותם נרו יאיר. רפי, אתה גיבור, אתה גדול עם ישראל מאחוריך למרות שהמערכת המושחתת רודפת אותך עד צוואר.

    השבמחק
  16. עכשיו האזנתי לתכנית, החיסרון היחיד בתוכנית שערן התקשה להסתיר את הזעזוע שלא לומר הדיכאון שתקף אותו למשמע הדברים. אני תוהה, נניח רשות המיסים מושחתת, אבל מה עם המשטרה? ומה עם מבקרי המדינה, ומה עם היועץ ווינשטיין, ומה עם השרים ומה עם ראש הממשלה ומה עם חברי הכנסת? אם הם נותנים לפרשה כזאת שלעומתה הולילנד הוא טיול אביבי של נערות מקהלה לעבור אפילו שהכלבים נובחים חזק, משמע ישראל משאירה מאחור את איטליה המפיונרית. אני תולה את קולר השחיתות הזאת באליטות אוסלו שהחליטו למכור את המדינה לאויב. משעה שנחצה קו אדום זה, שום דבר כבר לא עמד בדרכם של המושחתים. ואם תאמרו הרי גם ראש הממשלה אולמרט הורשע על ידי המערכת ונידון, אשיב לכם, אולמרט סומן כמטרה - אומנם במקרה זה בהחלט לא תמימה - משעה שהכניס את פרופ' דניאל פרידמן למשרד המשפטים כדי לנקות את האורוות. משרד המשפטים, בג"ץ, הפרקליטות, המשטרע, כולם נגועים בשחיתות מאפיונרית מהסוג המסוכן ביותר.

    השבמחק
  17. ניתנו כבר די הרבה פרסי נובל לכלכלנים שבנו מודלים מופרכים ומזיקים לאנושות (ראה מילטון פרידמן) אבל נראה לי שהקישור אוסלו - שחיתות כהסבר למצבנו מתעלה על כולם. צפה לפרס דוד.

    השבמחק
  18. למה לא לקשור בין אוסלו לשחיתות? למה לא לקשור בין ההתנתקות לשחיתות? מוכרים את ארץ ישראל עבור פיסת נייר שחותמים עליהם רוצחים של יהודים עבור "שלום" (שגם לעם שלהם הם לא בדיוק מתייחסים בהגינות וצדק) זה לא שחיתות? רוצים לתת את ירושלים, שיהודים חלמו לחזור אליה במשך אלפי שנים - זה לא שחיתות?

    פעם למכור את הילדים שלך לעבדות זה לא היה שחיתות ולמכור את הארץ שלך זה דבר שלא יעלה על הדעת. היום למכור את הילדים שלך לעבדות זה דבר שלא יעלה על הדעת אבל למכור את הארץ שלך זה לא שחיתות.

    השבמחק
  19. 1. מי בדיוק הבעלים המוכר? פה מדובר על סכסוך לאומי שלשני הצדדים יש בו חזקה והדרך היחידה לפתור הבעיה היא הסכם - כמובן שרצח עם זו אופציה שאיני מניח שהיא בארסנל שלך.
    2. מספר קורבנות הרצח מהצד השני גבוה בהרבה משלנו.
    3. זה שאתה חולם על ירושלים לא הופך אותה לשלך. כוחה של אמירה זו יפה גם אם אתה חולם על פרארי.
    4. כאמור הסכם מדיני אינו מכירה. מכירת נכסי המדינה לטייקונים ואת ילדינו לעבדיהם זהו דבר של יומיום במקומותינו ולדיון בשאלות אלה נועד הבלוג ולא להטפה ימנית משיחית שהיא הכוח שמסייע מאוד לשחיתות האיומה כאן.

    השבמחק
    תשובות
    1. "אחד העם" - איזה עם ? בטח לא העם היהודי שנשבע "אם אשכחך ירושליים תשכח ימיני" עוד לפני כמעט 3000 שנה. שליטתנו על ירושליים היא לא חלום אלא מציאות ברורה .
      שחיתות מוסרית איומה היא לכתוב "מספר קורבנות הרצח מהצד השני" כשהצד השני הוא זה המנסה לקעקע קיום יהודי לאומי בארץ ישראל.
      שחיתות מוסרית היא ליהנות מבטחון פיזי המוקנה מכוח מחוייבות מרבית הישראלים להגן על קיום מדינת ישראל ולשלם בחייהם על כך תוך שקומץ שמאלנים רפי שכל ונפש תוקעים סכין בגבם.

      מחק