יום רביעי, 3 באוגוסט 2011

היכונו לחורף כלכלי

מה שאני טוען פה מזה זמן רב ,שאנחנו מתקרבים בצעדי ענק לקראת פשיטת רגל של השיטה המוניטרית המבוססת על חוב במה שנקרא "משבר החובות", הולך ומחלחל בהדרגה גם למדיות המרכזיות וזה אחרי כל האופטימיות המזויפת שמכרו לנו עד היום כאילו העולם הולך ומתאושש. כרגע מדברים רק על החוב שהוא הסימפטום,כשהמשבר יפרוץ אני מקווה שיהיו מספיק עתונאים או פרשנים אמיצים גם במדיות הגדולות והממוסדות שיציפו את הבעייתיות של השיטה.

בניגוד למה שכותב במאמר למטה גד אסואן איננו יכולים להיות בטוחים שהמשבר יפרוץ דווקא בחורף - כל התנאים קיימים ,נשאלת רק השאלה מתי יגיע הטריגר, במקביל הממשלות עושות הכל כדי לדחות את הבילתי נמנע ולכן זה יכול לבוא מחר ,או ידחה לעוד חודש או מספר שנים בודדות, בכל מקרה זה מעבר לפינה וכדאי להערך כדי שלא נתפס מופתעים. בינתיים עקב החשש הולך וגובר להתפתחות אינפלציה גבוהה ונפילות האג"חים  האטרקטיביות לרכישת זהב עולה. ואם אתם רוצים לקנות זהב דעתי היא שזה יהיה רק זהב פיזי (המתכת) , שכן חלק גדול של הניירות שמקורן בבורסה לסחורות שאמורות להיות מגובות בזהב לא באמת מגובות בזהב פיזי. כשתהיה דרישה הולכת וגדלה עבור הזהב הפיזי,תגיע הנקודה בה הבורסה לסחורות לא תוכל לתת מענה לכל הדרישות ואז היא עלולה לפשוט את הרגל ואתם תשארו עם נייר חסר ערך.



גד אסואן מתוך גלובס היום:

גד סואןדי לאשליות על המשך הצמיחה - המשק צריך להיערך היום לתרחיש המשבר הכלכלי המתקרב

אמצע הקיץ, אך החורף האירופי מסרב לגווע. המהומות ברחובות יוון נמשכות, ופשיטת-רגל יוונית נראית כמעט ודאית. אם לא די בכך - גם איטליה, ממדינות ה-G7 ואחת מעמודי התווך של הכלכלה האירופית, נמצאת בקשיים חמורים, וזאת בלי אף מילה על ספרד (מעל ל-20% אבטלה), פורטוגל שתשואת האג"ח שלה זינקה, ואירלנד שהאג"ח שלה ספג הורדת דירוג אשראי ל"זבל".
משבר החובות האירופי, שתחילתו במשבר הכלכלי של שנת 2008, לא רק שלא בא לידי פתרון, אלא הולך ומחמיר ככל שהזמן עובר.

להמשך הכתבה



החומר הכלול במאמרים בבלוג זה ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.

4 תגובות:

  1. הזהב שובר את השיא מידי יום. השאלה אם זה נכון להכנס עכשיו?

    השבמחק
  2. ערן הילדסהיים3 באוגוסט 2011 בשעה 14:11

    אינני יועץ פיננסי ולכן לא אוכל לייעץ אלא להגיד רק מה דעתי בעניין. דעתי היא שזהב מתאים למשקיעים לטווח הארוך.הסיבה לכך שכמו בכל שוק עולה תמיד יש נפילות באמצע שיכולות להגיע גם לעשרות אחוזים, אילו נפילות בריאות שמושכות לשוק כאילו שהתיישבו על הגדר וחיכו לתיקון. בנוסף מעולם התנאים לעליית הזהב לא היו טובים יותר ולכן לדעתי למשקיעים לטווח בינוני-ארוך (2-5 שנים) יש הזדמנות כמעט היסטורית להצלחה פה

    השבמחק
  3. איך קונים זהב שלא באמצעות הבורסה?

    השבמחק
  4. דרך סוחרים. בד"כ מדובר על חנויות אספנים או החברה המשלתית למדליות אבל היא שוחטת בעמלות. זה יכול לבוא בצורת ברים, מטבעות או מדליות זהב.השניים האחרונים זו דרך השקעה שיותר מקובלת על האזרח הפשוט.

    השבמחק