יום שבת, 1 במרץ 2014

השבוע בוועדת השרים לחקיקה: נגד ייצוג צרכנים בוועדת המחירים

מאת: ערן הילדסהיים

וועדת השרים  לענייני חקיקה ,הפועלת במחשכים ללא שקיפות ושלא ניתן לערער כמעט על אף החלטה שלה,היא זו שקובעת את גורלם של כל החוקים בישראל. על הועדה תוכלו לקרא עוד בהרחבה כאן. השבוע החליטה הוועדה שאין מקום לנציג מטעם הצרכנים בוועדה שאמורה לפקח על המחירים מהם הם מושפעים.
בשנת 2012 קבע מבקר המדינה כי ועדת המחירים לא הייתה קשובה לתלונות הציבור ולא ביצעה בדיקה מעמיקה ומסודרת. היא לא בדקה את היקף המחירים ורווחיות היצרנים ורשתות-השיווק שקרובה ל-30 אחוז. הוא ציין כי תפקוד הוועדה היה כושל מה שפגע קשות באינטרס הצרכנים, בהעדר מנגנון שיאפשר להם לפחות להשמיע את קולם.

ח"כ אמנון כהן (ש"ס) ואחרים ביקשו לבצע שינוים בוועדת המחירים כך שיהיו בה גם נציגי ציבור הצרכנים וכן לעגן את סמכות השרים לקבוע "מוצרי עוגן" עליהם יוחל פיקוח מחירים תוך כדי העדפה של מזונות שיש להם תרומה תזונתית או בריאותית לצרכנים. כפי שהומלץ בועדת טרכטנברג.
לקריאת הצעת החוק המלאה
הוועדה התנגדה להצעת החוק

הנה עוד כמה הצעות חוק אליהן התנגדה או דחתה הועדה השבוע .באדיבות המשמר החברתי:

הצעת חוק פיצויי פיטורים (תיקון – הזכות לפיצויי פיטורים בעת סיום יחסי עובד ומעביד), התשע"ג–2013

ח"כ זהבה גלאון ושאר סיעת מרצ מבקשים לחייב מתן פיצויי פיטורים לעובד שעבד אצל מעביד לפחות שלוש שנים ועבודתו הסתיימה שלא בשל פיטורי העובד. הם מבקשים שהדבר יוחל גם אם התחלפו המעסיקים אבל מקום העבודה נשאר זהה. אתר כל זכות מפרט את זכויות העובדים כיום.
לקריאת הצעת החוק המלאה
הוועדה התנגדה להצעת החוק
 

הצעת חוק בתי המשפט (תיקון – שקיפות הליכים משפטיים בעתירות בעניינים ציבוריים) (הוראת שעה), התשע"ד–
2013

ח"כ יריב לוין (הליכוד-ביתנו) וח"כ זהבה גלאון (מרצ) מבקשים להסדיר את האפשרות לבצע הקלטה, צילום ושידור של דיונים המתקיימים בעתירות בעלות אופי ציבורי בבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ. זאת, במטרה להבטיח שקיפות ראויה של הדיונים, מימוש הלכה למעשה של זכות הציבור לדעת, ועל מנת לאפשר לציבור לקבל מידע מלא ובלתי אמצעי על דיונים אלה בדרך שתשמור על כבוד מערכת המשפט והמתדיינים עצמם.
לקריאת הצעת החוק המלאההוועדה דחתה את החלטתה למועד מאוחר יותר


 הצעת חוק חזקת הסכמה לתרומת אברים (תיקוני חקיקה), התשע"ד–2013

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) ואחרים מבקשים לקבוע כי תרומת איברים תהיה ברירת המחדל לאחר מותו של אדם, אלא אם חתם על התנגדות לכך , עוד בחייו. ההצעה למעשה הופכת את המצב הקיים המאפשר תרומת איברים באם האדם חתם על הסכמה לכך.
לקריאת הצעת החוק המלאההוועדה דחתה את החלטתה על הצעת החוק, עד לסיום עבודת ועדה בנושא במשרד הבריאות. אם הצעת החוק תועלה קודם, ועדת השרים תתנגד
 

10 תגובות:

  1. התיקונים לחוק פיצויי פיטורין ולחוק תרומת איברים מחליאים אותי.
    גם אני מתנגד להם ואני שמח שהועדה דחתה אותם.
    כל ההתערבות הזו של הממשלה בחיי האזרחים באמצעות חקיקה - פשוט מחליאה.
    שיעזבו אותי בשקט השתלטנים האלה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חייב להגיד שאין לי מושג איך אתה כורך ביחד את עניין תרומת האיברים עם פיצויי הפיטורים. מילא תרומת איברים, את זה אני מבין. אבל רצון להגן על זכויות.השכיר גם הוא התערבות בחיים שלך? אולי אם אתה תאגיד

      מחק
  2. אני גם בהלם מהחוק תרומת איברים ומצטרף לאנונימי הראשון - אני חתום על כרטיס אדי אבל בחיים לא הייתי מסכים שיכפו עלי את זה ב"דיפולט".

    השבמחק
    תשובות
    1. הרעיון הוא שזה קורה שאתה מת.... ואתה יכול לבטל את זה.. זו ברירת מחדל לא יודע אם זה נחשב כפייה..
      אני אישית לא מייחס חשיבןת לגופה רק למקום הצנחה אבל איש איש באמונותו יחיה.

      מחק
    2. שאתה חי המדינה מחזיקה בבעלות על 80% ממך (פחות או יותר - תלוי כמה מס נגזל ממך)
      שאתה מת אתה עובר לרשות המדינה ב 100%.

      נשמע כמו התפתחות טבעית, לא?

      מחק
    3. לאנונימי שלא מייחס חשיבות לגופה - השאלה היא אם אכן כבר מדובר בגופה. רק היום פורסם על אדם שהתעורר לאחר שמותו כבר הוכרז.

      מחק
    4. גם לי יש כרטיס אדי ואולי אתה צודק (זאת לא חכמה לוותר על זכויותי כשממילא לא אכפת לי) . אבל אם כבר חופש אז עד הסוף. ברגע שחמתי על הכרטיס דעתה של המשפחה שלי או כל אדם אחר לא מעניינת יותר. אני החלטתי שאני רוצה שכך ייעשה בגופתי. למה שואלים את קרובי לדעתם?

      מחק
  3. שלום עדו,
    לאחרונה אישרו בועדת השרים את הנושא הבא:
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3621615,00.html

    כיצד אוכל למצוא את הצעת החוק שאושרה לחקיקה כמוזכר בכתבה?

    השבמחק