יום שני, 6 במאי 2013

בדרך לאישור: אחוז החסימה יועלה ל4 אחוזים

מאת: שחר גפני

"עם סכין בשיניים אנחנו הולכים לפרק אחד-אחד את החסמים" אמר בנט בכנס כלכליסט. "המפתח הוא תחרות. לתת ליצרן, ליבואן ולמשווק להזיע." הכל טוב ויפה אבל בביתם שהוא הפרלמנט שלנו בנט ולפיד לא רוצים תחרות והם הסכימו להעלות את אחוז החסימה ל 4 אחוזים. כמובן שמצפים את זה בעטיפות יפות של יציבות שלטונית. אבל מה ההבדל ? בסך הכל מדובר בעוד סוג של קרטל שלטוני על חשבוננו. בנט ולפיד לא רוצים להזיע.

חברים, אותו כלל שאתם מובילים באומץ במשק יש להחיל אותו על עצמכם באותה יושרה שאתם כל כך גאים בה.הרי מספיק שהייתם עושים חקירה קצרה מיד הייתם מגלים כי הטענה שהעלאת אחוז החסימה מגבירה את היציבות השלטונית, ומאריכה את חייהן של ממשלות זה מיתוס. מעטים יודעים זאת, אך המיתוס הזה הופרך באמצעות מחקרים רבים. אם יש לכם עדיין ספק בטענה זו , קראו את התחקיר של אור לי ברלב בנושא בקישור כאן



13 תגובות:

  1. כיוון שהשלטון הינו למען העם, כל מסמך ממשלתי חייב להיות נגיש לכל אזרח. על מנת שהאזרחים יוכלו לעשות בחירה מושכלת, כל המידע חייב להיות פתוח למענם. כדי למנוע עיוותים בכוח ושחיתות, כל אדם העובד עבור אחת המפלגות חייב לחשוף את יומן הפגישות שלו, ניגודי העיניים האפשריים וקבלות תשלומים ומתנות.

    לכל אדם בגיר המסוגל לעשות בחירות מושכלות זכות בחירה שווה, זכות הבחירה הינה להצבעה על כל דבר ועיניין, בין אם זה חקיקה, בחירת מכרז ממשלתי, תהליך מנהלתי וכדומה. זאת על מנת שכל אדם יוכל לבחור את המצב הכי טוב למענו.

    שיטת הממשל האידיאלית הינה שיטת המנדט היחסי והחופשי. כל אדם בעל זכות בחירה מקבל שובר חודשי על סך חלקו ממספר האזרחים מתוך תקציב השוטף המינהלתי של הממשלה. (הסבר: אם יש מיליון אזרחים בעלי זכות בחירה, תקציב הממשלה הינו מיליון שקלים לפעילויות השוטפות החודשית שלה; על שרים, משרדים, פקידות, מחקרים ממשלתיים וכדומה, אז שווי כל שובר שקל אחד) אשר השובר מאחד את כוח ההצבעה ותקציבו. אדם זה יכול להשתמש בשובר בחלוקה כרצונו: כל אחוז מהתשלום מגיע עם אותו אחוז מכוח ההצבעה, כאשר כל אחוז אשר נשמר אצל האזרח ישמש אותו לבחירה כרצונו, להציע הצעת חוק כרצונו וכדומה, תקציב השובר אשר נשמר אצל האזרח ישמש אותו לביצוע החלטות מושכלות, כמו תשלום עבור עיתונים, הפצת רעיונתיו ועוד.

    תקציב המפלגות מגיע לחלוטין מהשוברים ללא קבלת תקציב ממקור נוסף למניעת ניגודי עיניינים, זכותו של כל אזרח להעביר את זכות הבחירה כרצונו וללא הגבלת זמן (בהוראת קבע, בהחלטה חודשית, יומית וכו’).

    יחד עם התקציב הממשלתי צריך להגיע למפלגות גם האחריות הממשלתית של כל החקיקה והפעילות השוטפת של המשרדים. כדוגמא, הצעות תקציב לא מגיעות ממשרד האוצר אלא מכל מפלגה או אדם שמחליטים להגיש הצעה. לאחר שמוגשות כל ההצעות, הן מועלות לדיון ולאחר מכן כל מפלגה, יחד עם כוחה היחסי מצביעה לטובת התקציב הטוב ביותר לדעתה, התקציב בעל מירב הקולות עובר, גם אם לא קיבלת יותר ממחצית מהקולות. אם בתקציב שלדוגמא מצוין שתקציב התשתיות יהיה 10 מיליארד, כל מפלגה אשר מעוניינת יכולה להציע איך לחלק את ה10 מיליארד בתשתיות, המפלגות מצביעות על ההצעה הטובה ביותר וכן הלאה.

    השבמחק
  2. סכין בשיניים ,מתחת לשלמה הלבנה,בידיים ונעוץ עמוק בגוף הזולת גם אם הוא יהודי זה המוטו של הסיקריק משמיד הבית והמתנחיזבולליסט מקדמת-דנא.אותה הגב' בלי שינוי אדרת .

    השבמחק
  3. המערכת הדורסנית מתקדמת והולכת. מוכרים את הסיפור להמוני ההמומים כשיפור המשילות . מה ששוכחים להסביר הוא שהמשילות האולטימטיבית היא הדיקטטורה בצורותיה השונות.
    הצורה החביבה מכל היא כמובן הדמוקטטורה. הכי טוב שעדר האזרחים בטוח שהוא חופשי ומאושר.....

    http://www.buat-nadlan.com/2012/05/blog-post_7187.html

    השבמחק
  4. הייתי מצפה מהבלוג הרציני הזה לא לעשות תעמולת בחירות מיותרת. מדובר בהצעת חוק שהעלתה מפלגת ישראל ביתנו.
    מסכים שזה חוק לא טוב, אבל להכתים רק את שמם של לפיד ובנט זה לא רציני.

    א.א.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה מדבר כאילו בנט ולפיד נמצאים בקואליציה של ממשלת שוויץ ולא של ישראל:
      מעניין שהדבר הראשון לפני הכל שבנט ולפיד הסכימו עליו במו"מ הקואליציוני הוא העלאת אחוז החסימה. אה וכן הם הבטיחו גם להגביר את התחרות... כל עוד היא לא פוגעת בהם.
      http://www.haaretz.co.il/news/elections/1.1962221

      מחק
    2. אני לא חולק על כך שלפיד ובנט תמכו בחוק, אני לא מבין למה חוק (שהועלה ע"י ישראל ביתנו, בכלל) נזקף רק לחובתם של השניים.

      א.א.

      מחק
    3. הם אלה שלחצו להכניס את זה להסכם הקואליציוני ובנוסף הם אלה שמובילים את נושא פתיחת השוק לתחרות.. כאמור כל עוד זה לא תחרות בבית שלהם
      הקרדיט כולו שלהם

      מחק
  5. יפה.
    Nailed it - הקץ' פרייז גאוני ויכול לתפוס בצורה ויראלית.

    השבמחק
  6. תכלס אני נגד העלאת אחוז החסימה והפגיעה בדמוקרטיה.
    בפועל אולי זה יעבוד לטובתי בבחירות הבאות כשבמקום קיצונים ימניים יכנסו לכנסת עוד כמה מיש עתיד או מהבית היהודי תחת הנהגה של שני אנשים יחסית שפויים.
    אני לא מאמין שלפיד ובנט יפתחו את קשרי ההון שלטון יותר ממה שקיים היום.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חושב שתקום פה דיקטטורה קלאסית כמו שאנחנו מכירים (למרות שאני חושב שאנחנו כפי שאמר אורי ירון נמצאים בדמקטטורה) אבל לידיעתך חלק גדול מהדיקטטורים בעולם קמו כי העם רצה בהם והיה נוח שיהיה שליט אחד שהם אוהבים "כשאף אחד לא מפריע לו". הבעיה התחילה ברגע שהם הפסיקו לאהוב את מה שאותו שליט עשה -אבל אז היה מאוחר מידי.

      ערן

      מחק
  7. למי שקרא את הספר של אמנון רובינשטיין "באין ממשלה" רואה שדווקא יש קשר בין משילות לאחוז חסימה והוא בעצמו טוען שצריך להעלות את אחוז החסימה ביחד עם אפשרות של שינוי שיטת בחירות

    השבמחק
  8. אין שיטת מימשל אידיאלית
    אין שיטה כלכלית אידיאלית
    לכל עם ומדינה מתאים משהו לפי הסיטואציה והתרבות שלהם
    מי שטוען כי יש לו משהו "אידיאלי" גם ינסה לכפות
    אותו,כך או אחרת,על אלה שרוצים משהו אחר.
    הדמוקרטיה,למי ששכח,באה לעולם באתונה ב....מהפכה אלימה.

    השבמחק