יום שני, 13 במאי 2013

לפיד הוא לא המצאה ישראלית

הכלכלה נכנסת לתוך משבר חמור. הציבור מתחיל לאבד אמון בנבחריו ובמערכת הפיננסית. ואמון זה הרי הדבר היחידי שמחזיק  את הכלכלה היום ,שמגובה בדפי ניר שקוראים להם כסף. ואז "פתאם" צץ מועמד חדש,כריזמטי, סוחף, בעל אנרגיות ורוח חדשה ,עם יכולת התבטאות יוצאת דופן והכי חשוב מפיח תקווה חדשה. אותו מועמד מורץ לבחירות בחסות השכבות העשירות ,נתמך על ידי כלי התקשורת שלא "מקשים עליו" בשאלות קשות וממומן על ידי הבנק הגדול במדינה.  הוא מבטיח הבטחות שהן לכאורה נגד אלה שמימנו אותו אבל בפועל ממשיך לפי הקו המנחה של קודמיו שמומנו איך לא על ידי כמעט אותם הגופים. קבלו את ברק אובמה.



כמו שכתבנו בעבר על מנת להלחם באמת בחובות הגדלים צריך לשנות את השיטה ובכך גם להתעמת נגד הכוחות הכי חזקים במדינה . הבעיה שאותם כוחות הם אלה שהעלו את המועמדים ואם ירצו יפילו אותם. במקרה שלנו לדוגמא לפיד ואובמה. שניהם מסונדלים ,שניהם בעצם אמורים להיות נציגי העבדים אבל הפכו להיות עבדים בעצמם. כך לפיד רק שבועות בודדים לפני שהפך לשר אוצר סיפר ללילה כלכלי למה אסור להעלות את הגרעון מעל 2.5%  ואחרי שנבחר העלה אותו ל4.6% והסביר לכולם שזה הכרחי לקיום הכלכלה.

צפו מדקה 2:25


כך אובמה עצמו הסביר לפני שנבחר מדוע העלאת תקרת החוב בארה"ב ב4 טריליון דולר (בתקופת בוש) הוא מעשה חסר אחריות. ואחרי שנבחר הוא סיפר ,אחרי שהעלה את החוב ב7 טריליון דולר, למה העלאת תקרת החוב הכרחית כל כך.

צפו בסרטון של לפני ואחרי:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VQxNixPQ60Y

12 תגובות:

  1. בוש הוסף ארבע טריליון, ואובמה הוסיף 8.זה חסר אחריות.

    השבמחק
  2. מישהו יודע איפה הוידאו/מאמר של יאיר לפיד בלילה כלכלי שהוא אומר שמעל 2.5% גרעון זה חסר אחריות?

    *תומר

    השבמחק
  3. מצאתי:
    http://mymoney.nana10.co.il/Article/?ArticleID=913071&sid=130

    *תומר

    השבמחק
  4. במקרה של אובמה הגרעון והחוב של 7 טריליון באמת היה מחוייב המציאות אחרי הבזבוזים הנוראיים של הקפיטליסט בוש הבן ואחרי שוד הקופה הגדול ע"י בנקאי ההשקעות עד 2008

    *זמבלה

    השבמחק
  5. ערן, נראה לי כדאי להדגיש את הציטוט המדהים הזה מהראיון.. מסוג הדברים שיכולים להיות ויראלים בכל האינטרנט:

    דקה 6:20
    "מראיין: "אגב, היית רוצה להיות שר האוצר?"
    יאיר לפיד: "לא. לא. הייתי רוצה מאוד להיות מעורב או להיות במצב שיש לי יד ורגל במנוי שר האוצר. אני חושב ששר האוצר צריך להיות כלכלן - אני לא כלכלן. אז צריך אנשים שמבינים בתחומם."


    אין מילים...

    השבמחק
  6. ערן לידיעתך כרגע יש בערוץ הכנסת דיון בשידור חי לטובת הקמת בנק חברתי בנוכחות המפקח על הבנקים

    השבמחק
  7. ערן אני שומע את הדיון בועדת הכלכלה ומאוד מצטער שאתה לא אחד הדוברים שם שמסביר איך כסף בא לעולם ואיך אפשר גם אחרת,שמעתי את דב חנין ונראה לי ששוה לחזק את ידיו עם חומרים בנושא שיבין יותר טוב את הכשל שוק שהוא דיבר עליו בועדה

    השבמחק
    תשובות
    1. דב חנין דיבר יפה (מה ששמעתי). אבל הוא קרא לפדרל רזרב בשם: "הבנק הפדרלי". מה שמעלה את החשש שהוא לא מודע לכך שהפד הוא לא פדרלי ומופיע אחרי פד אקס במדריכי הטלפון.

      מחק
  8. פוסט יפה, תודה ערן

    יאיר לפיד אמר שהוא משה רבנו החדש שהולך לשחרר את העם,
    בעיניי זה אתה!

    אותי כבר שחררת.

    השבמחק
  9. האם אין אפשרות להעלות במקביל את שעון החוב של ישראל וארה"ב?

    השבמחק
  10. מצטרפת לדברי אנונימי13 במאי 2013 13:31
    גם אותי שיחררת. ישר כח ,ערן!
    ג'ודית

    השבמחק
  11. לפיד הבטיח לנו במסע הבחירות שלו מה שרצינו מאוד לשמוע ובא לנו בתור "השוטר הטוב" לעומת ביבי ה"שוטר הרע" ומסתבר שהכל קומבינה ואכלנו אותה יותר גרוע !

    השבמחק