יום שני, 3 ביוני 2013

4 דעות אקטואליות שכנראה לא תקראו עליהן בכלי התקשורת

מי זה הOECD? מי אלו האורחים שהוזמנו למסיבת הסיום של פישר? מה המשותף לטורקיה וישראל וגם עצה קטנה לראשי הרשויות שרצו לצאת בצעדה למען דנקנר.



1. מי זה הOECD?
מי זה לעזאזל הארגון הזה שלא אני ולא אתם בחרתם בו אבל קובע לנו כמה עניים אנחנו , כמה מושחתים אנחנו וששר האוצר שלנו טס בסופש להפגש עם המזכ"ל שלו כדי לקבל אישור ממנו שהוא פעל נכון. לא , הוא לא שואל אותנו אם הוא פעל נכון. הוא טס להפגש עם ארגון ,שמי שיודע מה ראשי התיבות שלו שיקום, כדי לקבל אישור שהוא פעל נכון. "הטלת מע"מ לא דיפרנציאלי היא הדבר הנכון לעשותו" אמר מזכ"ל OECD ללפיד באותה פגישה ,מה שגרם לי להוציא אנחת רווחה גדולה שאנחנו בסדר.
זה כל כך מגוחך שאנחנו מייחסים לארגון הזה כל כך הרבה חשיבות עד כדי כך שאנחנו קובעים את מצבינו לפי סטטיסטיקות שהוא מחליט איך הן יחושבו. כשיצא הדו"ח האחרון שקבע שישראל היא מדינה עם הכי הרבה עניים, הארץ רעשה. מה יקרה אם הארגון יחליט מחר שהוא משנה דרך חישוב הסטטיסטיקות ,כך שישראל תצא הכי עשירה מבין המדינות המתפתחות (ובסטטיסטיקות זה אפשרי-הכל אפשרי) -האם אז אפשר יהיה לנשום לרווחה?
ולסיום, בהודעה שיצאה מהפגישה של לפיד וניתן לכם לנחש מאיזה צד הגיעה , נכתב : "לפיד הודה לגורייה (מזכ"ל הOECD)  ושוחח עימו על קידום מדיניות משותפת להעמקת המיסוי על חברות הענק." בקרוב נתבשר שלפיד דן גם עם רקפת רוסק עמינח על הורדת עמלות הבנקים, שהוא דן עם תשובה על הקטנת יצוא הגז לחו"ל ועם רני רהב דן על העמדתו בראש הועדה לפירוק הריכוזיות.

2. המסיבה של פישר
אם לא שמעתם אוספים מכם כסף למסיבת הסיום. לא של בניכם או בנותכם לסיום שנת הלימודים ,אלא למסיבת הפרידה של סטנלי פישר. 100 אלף ש"ח - מי מתנדב לאסוף? אבל רק שתדעו:למרות החוק שאוסר על כך, תהיה סלקציה בכניסה. הנגיד חושש שיגיעו "ערסים" שיעלו ביקורת על פעילותו ויפריעו ולכן רק אורחים שהוא יבחר יגיעו. כדי שלא יצטרך להתמודד עם האשמות של סלקציה הודיע בנק ישראל כי זו לא מסיבה אלא "כנס מקצועי". "מקצועי" זאת אגב מילת הקסם שתופיע כמעט בכל תשובה של בנק ישראל למישהו שינסה לבקר את הארגון הזה.  
אז מי יהיה ברשימת המוזמנים המקצועית שתחזיק הסלקטורית בכניסה?
אזרחי ישראל בטח שלא אלא אם אתה נגיד לשעבר. שאר האורחים יהיו מחו"ל:
נגיד הבנק של האיחוד האירופי יסביר איך בצורה מקצועית אסף ארגונו אוסף של אזרחים שחיו בכבוד איש איש במדינתו ,הפך אותם לכלכלה אחת , לקח מהם את כל כספם כדי לדאוג לרווחי הבנקים, השאיר אותם בלי כסף ועבודה ועכשיו לא מאפשר להם להחזיר את המצב לקדמותו כדי לא לערער את מצב הבנקים.
לארי סאמרס, שר האוצר בתקופת קלינטון, יסביר לכולנו שמשאבי כדור הארץ הם אינסופיים והכדור יהיה חייב להתאים את עצמו לצמיחה המואצת. הוא גם יסביר מדוע חייבים להפוך את אפריקה לפח הזבל של כל הפסולת האנושית. אגב,זאת לא בדיחה- הוא באמת טען את הדברים האלה בעבר. בנוסף, מי שראה את הסרט "Inside Job" ודאי יגלה שסאמרס היה מ"אדריכלי" משבר 2008  בארה"ב אבל ספק אם הוא ירצה לדבר על כך.
מי עוד יהיה שם? נגיד הבנק המרכזי של אירלנד יסביר לנו איך אפשר להפוך במקצועיות רבה כלכלה שנחשבה לפלא של אירופה ולהוביל אותה בתוך פחות משנתיים למצב של פשיטת רגל. 
וכמובן יו"ר ג' פי מורגן יציג לנו במקצועיות  איך יוצרים בועת נדל"ן כל כך גדולה במדינה גדולה ומצליחה ,כך שברגע שהיא תתפוצץ היא תאיים לא רק על אזרחי אותה מדינה אלא על כל העולם כולו חוץ מאשר על יציבות הבנק עצמו.

3. טורקיה ודמוקרטיה
ההפגנות בטורקיה הן פריקת תסכול של האזרחים שנבעה כתוצאה מפגיעה בעקרונות הדמוקרטיה -כתבו בעיתונים. שר ההגנה של קנדה לשעבר אמר בשנה שעברה שהיום אין אף דמוקרטיה אחת בעולם המערבי כי כולן נשלטות על ידי הבנקים. שימו לב -בתוניסיה היתה הפיכה שהסתיימה בהדחת המנהיג ושינוי אופי המדינה. במצרים שוקלים אם להוציא להורג את מובארכ ושחתו כל פרה קדושה שהיתה בתקופתו. בסוריה יש מלחמת חורמה בין שני צדדים שונאים. בטורקיה קמה "ממשלת העם" בראשות ארדואן שפירקה את מעמדו של הצבא הכל יכול שם ,וגם אצלינו עלה כוכב פוליטי חדש שהבטיח מהפכה ו"להכנס" בכל מי שפוגע בשיוויון בנטל.כולם מדברים על השוני בין המדינות האלה ,שמתעבות אחת את השניה, אבל אף אחד לא מדבר על מה המשותף בינהן?
כל הממשלות במדינות האלה מוכנות לתת הכל ולהקריב קורבנות בשביל לעשות שינוי אבל אף אחת מהן לא תעז לגעת בדבר אחד -אף אחת לא נוגעת בבנקים ,וזאת למרות האחריות גדולה שלהם במצב .מבחינת הממשלות מדובר בקודש הקודשים. זה כל כך קדוש שכולן עובדות לפי אותה שיטה בה יש בלעדיות לבנקים על ייצור הכסף במדינה גם אם זה אומר שהממשלות יצטרכו להכנס לגרעונות עתק ושהן יצטרכו לבנות את תקציבן בהתאם לגחמות בעלי הבנקים. איזה כיף בדמוקרטיה שלנו.

4.  ראשי הרשויות המקומיות יקיימו צעדת תמיכה בנוחי דנקנר
איזו טעות עושים ראשי הרשויות . אמנם דנקנר תרם להם מיליוני שקלים אבל דנקנר הוא כבר סוס מת ולמה בכלל להיות תלוי בטיקונים? למה שלא יארגנו צעדת תמיכה בלקיחת כספים ישירות מהפנסיה שלנו כדי לממן את פעילות הרשויות שהם עומדים בראשן. למה להסתמך על מתווכים שנויים במחלוקת אם אפשר לספק את הסחורה ישירות מהיצרן לצרכן?


19 תגובות:

  1. אינני רואה את פעולותיהם של פקידיה של מדינת ישראל, המתיימרים לדאוג לעניני האזרח בישראל, כנכונים, הגונים וצודקים מבחינה מוסרית או הגיונית. למעשה, ברור לי כי תהיה זו טעות קשה (אם לא כזב מחפיר) מצד אזרחיה של המדינה להתייחס לכל נושאי התפקידים של מי שפועל בשורות הממסד הישראלי כאל בני אדם מכובדים – ולו רק מכיוון שהם מבססים את רוב פעולותיהם בשירות האזרח על משאבי משלם המסים הישראלי אשר הוצאו מידו בחוזק יד, נגד רצונו ומבלי לבדוק עימו באם מה שנעשה בכספו מקובל עליו.

    בכל מקרה, אני אינני רואה – ואני סבור שגם שאר אזרחי המדינה צריכים להכיר בכך – את המוני משרתי הציבור המתיימרים לייצגני מבחינה ערכית כאנשי אמת. בנושא זה רואה אני את האחריות לפשע הגדול הנעשה במדינת ישראל כמתחילה בפקיד-העל הנמצא בראש הפירמידה של השלטון: ראש הממשלה.

    השקפתי לגבי היותם של ראשי ממשלת ישראל בני אדם שאינם מסוגלים לייצג אותי נכונה הלכה והתעצמה עם השנים, תוך כדי ראייתי את פעולתם, המנוגדת לערכי כאדם, כיהודי וכאזרח, אשר הסבה נזקים קשים לכל יושבי הארץ ומובילה לאסונות גדולים בהווה ובעתיד.



    מדינת ישראל, אשר היוותה מאז ימיה הראשונים ארגון של כזב בנושא האנושיות, האמת והמסורת היהודית, הביאה למצב שבו היא איננה מהווה יותר מצבר של כנופיות גזל המתחרות זו בזו על משאבי הציבור – ושומה על הציבור היהודי בה ללמוד ולראות את האסון הפעיל אשר בגללו אין הוא מצליח להתקדם ולהשיג הישגים ראויים לשבח מבחינה תרבותית, כלכלית
    מיום ליום, ההכרה הכואבת אך גם המפוכחת תופסת את מקומה. יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות.

    השבמחק
    תשובות
    1. כל מילה בסלע. הרבה אזרחים חושבים בדיוק כמוך איש מפוקח ויקר. אין יותר מנהיגים ראויים רק אינטרסים מלוכלכים ומאפיה שלטונית שפוגעת בכל נבחר ציבור שתוכו כברו ואלה נדירים. להערכתי קיימים אנשים טובים שמתרחקים מהפוליטיקה אחרי שנשרפו כמו זליכה וחבל. הלוואי שיקום מנהיג חזק אחד שהציבור בראש מעייניו שיעיף את כל החרא לכל הרוחות ויעשה פה סדר סוף סוף.

      מחק
  2. ערן, כל מאמר שלך ליגה!
    קול שפוי ואמיתי עם ראייה ריאלית ויוצאת דופן בים הקשקושים שהאזרחים חשופים אליהם.

    השבמחק
  3. מישהו למעלה כתב: "מאפיה שילטונית". מישהו אחר כתב: "צבר של כנופיות גזל המתחרות זו בזו על משאבי הציבור".

    הנה דוגמה ממחישה: החוב של חברת חשמל הוא 73 מיליארד שקל!

    אין לנושא הזה ביטוי בכלי התקשורת.
    ההתעלמות מכוונת:
    מטרתה שהציבור יממן את המיליונרים מחברת חשמל, מהבנקים ומבנק ישראל, פוליטקאים ואנשי תקשורת.
    מטרתה שלאחראים לגרעון הענק לא יהיו שמות!

    כתבה על הנושא מלפני חצי שנה ב-TheMarker :
    http://www.themarker.com/dynamo/1.1876613

    השבמחק
    תשובות
    1. בהקשר לחוב של חברת חשמל. ישבתי לפני שבועיים עם כלכלנית שעובדת שם ולאחר כמה צחוקים וכמה בירות אמרתי לה "איזה הזוי שהאגח"ים שלכם נסחרים מאוד קרוב לתשואה של אג"ח מדינה, הרי החוב שלכם מטורף וברור שלא תוכלו להחזיר אותו" בנונשלנטיות כבדרך אגב היא אמרה לי "ברור שלא נוכל להחזיר אותו, כנראה שהממשלה תעמיס אותו עליה ואם המצב יהיה קטסטרופה נעשה דיפולט חלקי ונדחה בכמה שנים תשלומים. מה יעשו אנשים לא יצרכו חשמל מאיתנו?"
      מחיר החשמל המפוקח גורם לנו לא לשלם לפי העלות האמיתית של החשמל ולכן שוב כמו עם המע"מ נאכל אותה דיפרנציאלית....
      מישהו יודע איך משיגים אזרחות אוסטרלית?
      יונש

      מחק
  4. נו, כמאמר מאיר זצ"ל: "דמוקרטיה זה לא בדיוק מה שזה"
    דולרוקרטיה פשוט לא תפס

    השבמחק
  5. הoecd אולי לא גוף נבחר, אבל גם לא מי שהחליט שהסרגל שאתה משתמש בו בשרטוט הוא ישר...

    השבמחק
  6. בנוגע לסעיף 3: מה הכוונה שהבנקים מדפיסים את הכסף?

    לפי הבנתי בנק ישראל עושה זאת על ידי קניית אגחים, דולרים ומקמים.

    אשמח להסבר בעניין

    השבמחק
    תשובות
    1. הסבר:
      http://kalkala-amitit.blogspot.co.il/2011/12/blog-post.html

      מחק
  7. אחלה מאמר.
    האם אפשר לשלב באתר מערכת טוקבקים כמו באתרי חדשות, שיש אפשרות לעשות "לייק" לתגובות מסוימות? זה עוזר ליצור אימפקט גדול יותר וגם לסנן את התגובות היותר מעניינות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובות שמקבלות "לייק" הן הכי עדריות, לאו דווקא מעניינות.
      לא כדאי שכמות הלייקים תגיד לך איך לחשוב.

      מחק
  8. שלום, בנוגע לסעיף 1, תוכל להסביר למה OECD הם נגד העמקת המיסוי על חברות הענק? תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מדינות החברות בOECD לא "מצטינות" במיסוי של חברות הענק. למה?
      צריך לשאול אותם או לעקוב אחרי הכסף או להסיק את המסקנה לבד.

      ערן

      מחק
  9. היגד חמישי והוכחה לקיום הדמוקטטורה -כל המדינות בפועל- שבה השלטון עצמו הינו הטייקון הנורא מכולם דה-פקטו ודה יורה (בפלפולי לשון משפטיים) הפועל נמרצות ונחרצות כנגד כל אינטרס ציבורי משמעי וכנגד כל אזרח ואזרח בטווח-הארוך והמיידי כאחד .
    לתשומת ליבך בפרט המאמר הבא ,ערן.
    http://idanlandau.com/2013/06/02/gas-fund-warning/

    השבמחק
  10. גם את זה כנראה לא תקראו בתשקורת
    "הסוד הכי שמור בישראל: כל אחד יכול להיות נגיד בנק ישראל

    ב–30 ביוני אמור נגיד בנק ישראל בשמונה השנים האחרונות, פרופ' סטנלי פישר, לפרוש מתפקידו. פישר, מהנגידים החזקים והמשפיעים בתולדות ישראל, משאיר אחריו בנק ישראל מאורגן ומסודר, חוק בנק חדש ומורשת ענקית, שממחישה את חשיבות תפקיד הנגיד בכלכלת ישראל. ללא ספק, בשמונה השנים האחרונות היה פישר האיש החזק בכלכלה הישראלית, והציפייה היא כי גם ממשיכו יהיה כזה.

    יש למישהו מושג מי צפוי להיות ממשיכו של פישר? אנחנו מודים ומתוודים: לנו אין. כלומר, גם אנחנו שמענו את כל השמועות בנוגע למועמדים האפשריים - פרופ' מנואל טרכטנברג, פרופ' אבי בן בסט, פרופ' ליאו ליידרמן, ד"ר קרנית פלוג - אבל פרט לבורסת השמות הזו, לא שמענו דבר. אפילו לגבי הדרך שבה נבחר הנגיד, אם בכלל, אין לנו מושג קלוש.

    ולא משום שלא התעניינּו - להפך. העניין הרב שלנו גילה לנו כי בחוק בנק ישראל החדש נקבעו כללים מפורטים לגבי עבודת בנק ישראל, למשל בנוגע למינוי הוועדה המוניטרית של הבנק - זו שמקבלת את החלטת הריבית עם נגיד בנק ישראל, שלו יש קול כפול בה - כיצד היא תמונה, מי ייבחר לשבת בה, מהם כישורי הסף כדי להיכלל בה ועוד. אבל בכל הקשור למי שעומד בראש הפירמידה, הנגיד עצמו, החוק שותק.

    אין בחוק בנק ישראל פירוט של תנאי הסף הנדרשים לשם מינוי לכהונת הנגיד, או התייחסות משמעותית אחרת לגבי מינויו. בסעיף 6 לחוק נכתב כי "הנגיד ימונה בידי נשיא המדינה, לפי המלצת הממשלה". זהו. זו ההתייחסות היחידה בספר החוקים הישראלי לדרך מינויו של האיש שמנהל בפועל את כלכלת ישראל.

    אז איך באמת נבחר נגיד בנק ישראל? התשובה המוסמכת שקיבלנו ממשרד האוצר היא כי "המועמד ייקבע בעקבות שיחות בין ראש הממשלה לשר האוצר". שימו לב כי חוק בנק ישראל לא הסמיך את שני האישים האלה לדון במינוי הנגיד. למעשה, החוק הרחיק את מינוי בנק ישראל ממשרד האוצר באופן מפורש - לכן נקבע כי הנשיא הוא הממנה פורמלית, כדי למנוע אפילו מראית עין של תלות של הבנק המרכזי באוצר. עם זאת, תכל'ס, בשטח, נגיד בנק ישראל נבחר בידי שני אלה - ובידיהם בלבד.


    צילום: בלומברג
    השאלה המרתקת היא איך שני האישים האלה בוחרים את המועמד המתאים לנגיד. על כך שורר מעטה כבד של חשאיות. ידוע שלפני שמונה שנים, כאשר הממשלה חיפשה נגיד שיחליף את דוד קליין, מונה צוות משותף למשרד האוצר ולמשרד ראש הממשלה, בראשותם של מנכ"לי המשרדים דאז, יוסי בכר ואילן כהן. השניים, עם צוות עוזרים, נהפכו למעין ועדת איתור לא פורמלית, שסרקה שמות של מועמדים אפשריים - עד ששר האוצר דאז, בנימין נתניהו, שלף את השם המנצח, סטנלי פישר.

    בכהונתו כשר אוצר, אם כך, נתניהו הנהיג עבודת מטה מסודרת לחיפוש מועמד לנגיד. לעומת זאת, בכהונתו כראש ממשלה, עבודת המטה - אפילו הלא פורמלית - ככל הנראה התאיידה. כל שאלותינו לגבי פרוצדורת הבחירה והאם הוקם צוות חיפוש כלשהו, נענו בשתיקה - גם מצד משרד האוצר וגם מצד משרד ראש הממשלה.

    ככל הידוע לנו, לפיכך, אין כיום כל צוות איתור, רשמי או לא רשמי. האיוש של התפקיד הבכיר והרגיש ביותר בכלכלת ישראל מתנהל בארבע עיניים, בין ראש הממשלה לשר האוצר, בחשאיות מוחלטת - ועם מעט מאוד היוועצות, אם בכלל.

    החשאיות הזאת מעוררת שאלות כבדות. אחת השאלות שהתעוררה היא מדוע פרופ' דני צידון, המשנה לבנק לאומי וראש חטיבת שוקי ההון בבנק, אינו מוזכר כמועמד לנגיד. הוא היה מועמד לפני שמונה שנים. מאחר שהבחירה נערכת בארבע עיניים בלבד, יש רק שמועות מדוע שמות מסוימים נכללים או לא נכללים בבורסת השמות. לגבי דני צידון, השמועות גרסו שהיותו בנקאי בכיר פסל אותו לתפקיד - בבחינת לא נאה שנגיד בנק ישראל יהיה קשור בטבורו לאחד הבנקים הגדולים. עם השמועה הזאת עוד אפשר לחיות בשלום, הגם שלא חייבים להסכים עמה. מטרידה הרבה יותר היא השמועה כי שמו של צידון נפסל על הסף מאחר שהוא מזוהה כאיש שמאל קיצוני. באותה מידה, מטרידה השמועה כי גם מועמדותו של טרכטנברג ירדה מעל הפרק, בשל הפופולריות הציבוריות שלו והחשש של נתניהו כי מינויו לנגיד עשוי לשמש לטרכטנברג כמקפצה פוליטית.

    אנחנו חייבים להודות: אין לנו מושג אם לשמועות הללו יש רגליים - רק שני אנשים יודעים מה האמת. אבל עצם קיומן של שמועות כאלה צריך להדיר שינה מעיני אזרחי ישראל. גם מחשש שמא יש בהן גרעין של אמת, והבחירה של נגיד בנק ישראל מושפעת משיקולים זרים ולא משיקולים ענייניים, וגם מחשש כי פרוצדורת הבחירה היא כל כך לקויה, עד שהיא מאפשרת לשמועות כאלה להיוולד."

    השבמחק
    תשובות
    1. קרנית פלוג היא כנראה הנגיד אבל אין לזה משמעות היות והמדיניות תשאר אצל כל סמרטוט ש"יבחר".
      יונש

      מחק
  11. אחת הכתבות הטובות שלך. שאפו

    השבמחק
  12. שחיטה כותבים בט.

    אני לא חושב שהפוליטיקאים או הנגיד הם רעים או מושחתים
    וכך הוא לגבי השליטים של מדינות אחרות
    ישנה שיטה מסוימת ואם לא ניתן להאבק בה (ולדעתי לא ניתן)
    אז מתמסרים לה.
    לא מוסרי אבל מאד מעשי.

    השבמחק
  13. אינני רואה את פעולותיהם של פקידיה של מדינת ישראל, המתיימרים לדאוג לעניני האזרח בישראל, כנכונים, הגונים וצודקים מבחינה מוסרית או הגיונית. למעשה, ברור לי כי תהיה זו טעות קשה (אם לא כזב מחפיר) מצד אזרחיה של המדינה להתייחס לכל נושאי התפקידים של מי שפועל בשורות הממסד הישראלי כאל בני אדם מכובדים – ולו רק מכיוון שהם מבססים את רוב פעולותיהם בשירות האזרח על משאבי משלם המסים הישראלי אשר הוצאו מידו בחוזק יד, נגד רצונו ומבלי לבדוק עימו באם מה שנעשה בכספו מקובל עליו.

    בכל מקרה, אני אינני רואה – ואני סבור שגם שאר אזרחי המדינה צריכים להכיר בכך – את המוני משרתי הציבור המתיימרים לייצגני מבחינה ערכית כאנשי אמת. בנושא זה רואה אני את האחריות לפשע הגדול הנעשה במדינת ישראל כמתחילה בפקיד-העל הנמצא בראש הפירמידה של השלטון: ראש הממשלה.

    השקפתי לגבי היותם של ראשי ממשלת ישראל בני אדם שאינם מסוגלים לייצג אותי נכונה הלכה והתעצמה עם השנים, תוך כדי ראייתי את פעולתם, המנוגדת לערכי כאדם, כיהודי וכאזרח, אשר הסבה נזקים קשים לכל יושבי הארץ ומובילה לאסונות גדולים בהווה ובעתיד.



    מדינת ישראל, אשר היוותה מאז ימיה הראשונים ארגון של כזב בנושא האנושיות, האמת והמסורת היהודית, הביאה למצב שבו היא איננה מהווה יותר מצבר של כנופיות גזל המתחרות זו בזו על משאבי הציבור – ושומה על הציבור היהודי בה ללמוד ולראות את האסון הפעיל אשר בגללו אין הוא מצליח להתקדם ולהשיג הישגים ראויים לשבח מבחינה תרבותית, כלכלית
    מיום ליום, ההכרה הכואבת אך גם המפוכחת תופסת את מקומה. יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות.

    השבמחק