יום שבת, 15 ביוני 2013

תמונות יוצאות דופן מסין: עשרת אלפים אזרחים נדחקים בתורי ענק לרכוש זהב

קשה להאמין שזה אמיתי עד שצופים בתמונות הבאות. זה לא סוד שכמות רכישות הזהב בעקבות מלחמת המטבעות בעולם הרקיעה שחקים, במיוחד לאחר צניחת המחיר הרישמי שלו, אבל המראות הבאים בהחלט שוברי שיאים. כעשרת אלפים אזרחים בסין עמדו בתורי ענק השבוע במטרה לרכוש זהב פיזי. התורים לזהב בצילומים למטה צולמו במהלך חופשת חג סיני הנקרא סירת הדרקון והם נמשכו לאורך כל שלושת ימי החג.
אם זה מה שקורה כשהמצב המוניטרי בסין עדיין יציב באופן יחסי, ניתן רק לשער מה יתרחש אם תפרוץ אינפלציה במדינה הזו עם האוכלוסיה הגדולה בעולם.







מקור :caixin

16 תגובות:

  1. האם בארץ אפשר לקנות זהב? (לא תכשיטים).
    אני מחזיק ת' סל קסם זהב שקלי, עד כמה הוא בטוח ביחס למניות או לאג"ח קונצרני.
    הנהירה בסין לזהב לא נראה שמשפיע על ערך הזהב אולי יש משהו שמוכר את הזהב בכמויות גדולות המורידות את ערכו.
    מעניין אם מכינים לנו שינוי קיצוני ושהכסף בעולם יהיה לפי איזה מוצר שהוא לא זהב ולא דולר (ביטקווין/סך כל התוצר העולמי חלקי כל האוכלוסיה העולמית, יעודכן כל חודש).
    האם במפגש בילדרברג דנו על כך? האם הממשלה הגלובלית NWO מתכננת לנו הפתעה כלכלית ופוליטית?

    השבמחק
    תשובות
    1. יצא לי להקשיב לראיונות עם כמה סוחרי זהב גדולים
      כולם מדווחים על ביקוש גדול ופרמיות גדלות עבור זהב פיזי, אבל אין שום סיכוי שייגמר הזהב הפיזי בקרוב. בשוק הכסף זה יותר אפשרי, וכבר היו תקופות שהפסיקו להנפיק סוגים מסויימים של כסף לתקופה מסויימת
      אבל בכל מקרה אל תסמוך על זה שבטווח הקרוב הביקוש הפיזי יפיל את כובד המציאות על סוחרי הנייר..

      לגבי עד כמה הוא יכול לרדת - נראה לי כרגע יותר בטוח ממניות, כי כרגע לפחות העלות הממוצעת להפיק אונקיית זהב במכרה היא בערך 1000-1200 דולר. אז ייתכן שיהיה קשה גם לסוחרי הנייר לרדת מתחת ל1000 דולר, כמו שמחיר הנפט חסום מלמטה. (כמובן, לך תדע כן?)

      אני את הזהב שלי חילקתי בין פיזי (מחו"ל), ת.סל (למכירה מהירה וקבלת כסף ביד) ומקומות כמו bullionvaut/goldmoney
      זה לקח הרבה יותר זמן והשקעה ממה שחשבתי שזה ייקח, אבל אני שמח שעשיתי את זה.. עכשיו אם אני נופל זה רק באשמתי כי הזהב יתברר כטעות :)

      לגבי NWO - אני אישית לא קונה את הסיפור הזה, זה תמיד נראה לי כמו חוסר הבנה בסיסית של איך מתנהל העולם הדיפלומטי. אבל יצא לי לשמוע לא מעט טענות, והמקורות היותר אמינים אם יש כאלה מדברים בעיקר מטבע על עולמי מגובה זהב וכסף
      בינתיים אני לא רואה את זה קורה. כדי שזה יקרה ביוזמת האמריקאים הדולר צריך לקרוס. ואם זה לא יקרה במשבר הכלכלי הבא (עברו כבר 7 שנים מהקודם, יש אחד בדרך) אני לא יודע אם ומתי זה יקרה, ייתכן שארה"ב היא מעצמה כל כך חזקה שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה וזהו.

      זה יכול לבוא מכיוון הסינים, שים לב להצהרות על כמות הזהב שיש להם. (מומלץ לעקוב אחרי ג'ים ריקארדס בתחום הזה ולקרוא את הספר שלו). כשיהיה להם יותר מ4000 טון זהב הם כבר יוכלו לעשות עם זה משהו... מה שאני עדיין לא בטוח שיקרה מסיבות פוליטיות

      מקווה שעזרתי :)
      נ.ב. יש לקנות בארץ, אבל אני לא מצאתי משהו שהיה מספיק אמין ולא גבה מע"מ. כנראה צריך קשרים

      מחק
    2. אבי ידידי

      תוכל לרכוש בחברה הממשלתית למדליות

      מחק
    3. כן ולשלם 50% עמלה? לא תודה.

      מחק
  2. האזרחים הסינים אולי אוהבים זהב אבל אם קוראים את מה שאנשים בממשל הסיני (ובבנק המרכזי של סין) אומרים, אז נשמע שהם מעדיפים ללכת לכיוון של מטבע עולמי שיהיה ממוצע משוקלל של כמה מטבעות (כמו ה-SDR שמורכב מ-42% דולרים, 37% יורו, 9% ין יפני ו-11% לירה שטרלינג. כמובן שהסינים ירצו להכניס גם את המטבע שלהם למשחק).

    השבמחק
  3. תודה על העזרה.
    הולך להיות מאוד מעניין

    השבמחק
  4. יש הבדל מהותי בין זהב פיזי לבין תעודות סל שונות, כאשר יש לך זהב פיזי שום יישות לא מפרידה בינך לבין הכסף של, תעודות סל, מניות, שטרות ואיגרות כולם זה התחייבות שנותני ההתחייבות לא תמיד עומדים בה.
    זהב זה ביטוח ואסור שתעודת הביטוח שלך תשרף כאשר יש שרפה בבית...
    מאמר מפורט יותר שכתבתי בנושא: "זהב זהב זהב"
    http://www.liderman.co.il/%D7%96%D7%94%D7%91-%D7%96%D7%94%D7%91-%D7%96%D7%94%D7%91

    יש שוק משני לחברה הממשלתית ואפשר לרכוש מטבעות זהב בפרמיה נמוכה יותר וללא מע"מ.
    מנחם
    menachema1@gmail.com

    השבמחק
  5. זה מרגיש כמו שהבלגן הגדול הבא (או זה שאחריו) יבוא מסין. המפולת של 2008 והאביב הערבי יראו כמו קייטנת ילדים לידו.

    ת'א

    השבמחק
  6. שפשוט יקנו ביטקוין. לא צריך לעמוד בתור.

    השבמחק
  7. אם סין תיפול מה יקרה לדיל אקסטרים? בלי איזה גאדג'ט מטופש ב1.23$ כולל משלוח אני אקרוס!!!!

    השבמחק
  8. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  9. מישהו באמת יכול להמליץ איפה ואיך לקנות זהב פיזי ? רשמו פה שאפשר לעבוד עם bullionvaut/goldmoney, מישהו יכול להמליץ מנסיון ?
    בארץ לא שווה לקנות זהב, הבוליון החדש מישראל נמכר בפרמיה גבוהה ומיועד בעיקר לאספנים, בקניה מחו"ל צריך לשלם מע"מ ומכס.

    אולי שווה לכתוב פוסט של מישהו שמבין בזה.

    תודה

    השבמחק
  10. חפש סוחרי מטבעות זהב בגוגל. לך לכאלו שגם קונים וגם מוכרים. חפש מחירים קרובים יחסית למחיר ה"רשמי" שמתפרסם בבורסה.
    כיום ניתן למצוא מטבעות כסף במחיר 25% מעל למחיר הרשמי וזהב ב- 5% אולי 3%.

    השבמחק
  11. למה לקנות מטבעות ולא תכשיטים מזהב ?

    השבמחק
  12. כדאי מאוד לפרסם מדריך מעשי לקניית זהב פיזי. בגלישה קצרה ברשת באתרים ישראליים ולא ישראליים, ברור שהנושא מורכב וגם עלול להיות עתיר עוקצים לרוכש לא מיומן.
    ערן- אודה לתמיכתך בנושא שתהווה יישום מעשי לתורה שאתה מורה

    השבמחק
  13. מזמן לא ביקרתי כאן אבל מכיון שעלו פה כמה שאלות בעניין רכישת זהב פיזי אלו ההמלצות שלי בנושא:
    1. לא מומלץ לקנות בארץ זהב כי המחיר כולל מע"ם. בקניה בסכום משמעותי (נניח 10K ש"ח ומעלה) זה כבר משמעותי. במדינות רבות באירופה זהב פיזי פטור לחלוטין ממע"ם ומסים אחרים מכיוון שהמחוקק שם מכיר בקניית זהב כצורת השקעה לגיטימית, ולא כקניית סחורה או שירות. לכן אני ממליץ לקנות בחו"ל במדינות מסודרות שבהן הזהב פטור ממע"ם. בקניה מעל סכום מסויים, עלות כרטיסה הטיה והשהות בחו"ל מתקזזת מעלות המע"ם שחסכתם כך שזה כדאי למרות ההוצאות הנוספות. זכרו עם זאת שבכל מדינה יש מגבלה על הסכום המקסימלי לעסקה בודדת שמעליו יש חובת דיווח לשלטונות המקומיים.
    2. למי שלא מבין בזהב ולא רוצה לעשות דוקטורט בנושא מומלץ לקנות רק סובריינים אנגליים (מהמאה ה-20). אלו נסחרים במחיר הזהב + פרמיה של כ-10%. למה סובריינים? המשקל, הגודל והמראה שלהם מוכר ולכן פחות קל לזייף אותם, בניגוד למטיל של 10 אונקיות למשל. כמו כן, סובריינים סחירים מאוד. כל סוחר יסכים לקבל אותם, במזומן בו במקום. הם גם נוחים יותר לנשיאה ואם אתם רוצים להמיר אותם למזומן אינכם נדרשים למכור מטיל ששויו עשרות אלפי שקלים, שלא יתקבל אצל כל סוחר קטן.
    3. אל תתרגשו מתנודות במחיר הזהב. חטווח הארוך, זהב תמיד שומר על ערכו אבל כלל האצבע הוא השקעה לחמש שנים לפחות.
    4. לא אוכל להמליץ כאן על סוחרים ספציפיים אבל יש סוחרים הגונים ומוסדרים שמפרסמים בכתבי עת מקצועיים בחו"ל. כדאי לקנות תחילה כמות קטנה ולהתרשם מאמינות הסוחר ואז לחזור אליו בכל פעם שמתפנה לכם סכום כסף.
    5. לגבי סילבר: אותם כללים תקפים פחות או יותר אך יש לזכור שמטבעות סילבר נבדלים בטוהר שלהם ממדינה למדינה ובהתאם לתקופה שבה הוטבעו. המומלצים הם מטבעות האימפריה הבריטית עד 1920. טוהר הסילבר שלהם הוא 925 (כסף סטרלינג). מומלץ לקנות מטבעות גדולים יחסית (שילינג, פלורין, חצי כתר וכתר) כי הפרמיה על מטבעות קטנים יותר גבוה למדי. חפשו מטבעות שנסחרים בשווי המתכת בלבד, לא פריטי אספנות נדירים (אלא אם אתם אספנים). ובהחלט מומלץ להשקיע במתכת הכסופה, אין לי ספק שהיא נסחרת היום בדיסקאונט משמעותי.

    השבמחק