יום ראשון, 2 ביוני 2013

אם אין לחם תאכלו חרדים

לפניכם חמש עובדות שמעלות שאלה קשה אחת: האם באמת השיוויון בנטל עמד לנגד עינהם של חברי יש עתיד שדחפו לאימוץ מסקנות ועדת פרי לגיוס החרדים?


1. כ20% מחיילי צה"ל הסדירים (באומדן גס מדובר על כ35000 חיילים) זקוקים לסיוע כספי על מנת שיוכלו לקיים את עצמם. לחלקם ההבדל בין להיות עם אוכל או להשאר בלי הוא קבלת אותו סיוע כספי.
2. שכרם של החיילים לא עודכן נומינלית כבר 15 שנה ועומד על 700 ש"ח.
3. חייל צה"ל בממוצע מקבל סיוע מהוריו בסכום של 1500 ש"ח בחודש כדי שיוכל להתקיים כלכלית.
4. כשפנתה עמותת "בית חם לכל חייל" לגורמים בממשלה כדי למצא פתרון לעשרות אלפי החיילים עם המצוקה הכלכלית , נענתה שהם (בממשלה) מודעים למצב אבל אין למדינה כסף לטפל בבעיה. בטח לא בשנת קיצוץ בתקציב הביטחון.
5. כמה חודשים אחרי שהודיעו שאין כסף, החליטה הממשלה על גיוס אלפי חרדים שעלות שכרם יהיה בממוצע כ-5000 ש"ח בחודש ,וזאת מבלי לעדכן או לשפר את השכר הזעום והתנאים של החיילים המשרתים כיום ושאינם עומדים בעומס הכלכלי.

והנה פירוט הדברים מתוך לונדון וקרשנבאום: 

נ

10 תגובות:

  1. אני היחיד שזה היה ברור לו?

    השבמחק
  2. זו הדרך שפוליטיקאי יכול להראות שהוא הטביע את חותמו ובגדול. "סוף סוף אחרי עשרות שנים של אפלייה א-נ-י הצלחתי לתקן." ככה גם זוכים בקרדיט בלי לשפר בכלום את הכלכלה ואת מצב האומה. בצרפת כעת העבירו חוק נשואי הומואים רק כדי להטות את דעת הציבור מהמשבר הכלכלי, מעמד הממשלה שם החליק קודם לכן בסקרים וכעת הוא עולה. זורקים את האשמה בכל התחלואות על מישהו אחר.

    השבמחק
  3. לא קשור, אבל הנה סרטון מעניין:

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=26o22Y33h9s

    וחלק קטן מהסרטון יש עם אנימציות יפות:

    http://www.youtube.com/watch?v=qOP2V_np2c0&

    השבמחק
  4. להתחיל מהכיס ( תקציב) מה שמקבל חילוני "מצוי" שיקבלו כל החרדים ותלמידי ישיבות ההסדר. כמספר הספורטאים המצטיינים המוזיקאים והמחולניקים כך יהיה מספר הגאונים שמשננים את הגמרא כרצונם. אפשר ההיפך. ולגמור עם כל קיצורי השרות לפי מגדרים וסקטורים. זה פשוט ואמתי אם רוצים. אבל הרי לא רוצים באמת לכן לא ניתן לרבע את המעגל. וכל הדיבורים כמו שנאמר להעסיק אותנו. ריפוי בעיסוק.

    השבמחק
    תשובות
    1. שכחת את העוסקים במחקר לא שימושי באוניברסיטאות ומוסדות אחרים (חשיבותם אינה מוטלת בספק)

      מחק
    2. איזה מחקר בדיוק הוא לא שימושי?

      מחק
  5. למען קבע את האי-שוויון אומרים "שוויון בנטל" ולא "שוויון בפני החוק".

    אף אחד לא דורש להפסיק את תקצוב הישיבות בלא קשר לגיוס או אי-גיוס, או לחלופין דורש שכל סטודנט וחייל בסדיר יקבלו את אותם הנחות ופטורים וקצבאות שחרדי מקבל.

    אף אחד בפוליטיקה ובתקשורת לא דרש זאת. אף אחד גם לא דרש תקופת שרות שווה לכל.

    נראה שחלק מהסיבה הוא במנטליות "גניבת הדעת" שהשלטון ובעלי ההון מתאמצים מאוד ליישם. הם לא רוצים שהעם יתחיל לחשוב במונחים של שוויון אמיתי, כי אז אינספור עוולות המעוגנות בחוק ושאינן בחוק תחשפנה.

    השבמחק
  6. צריך חוקים אחידים לאזרחים - אם זה לפי כסף אז יש לתת לכל חייל שעולה הרבה כסף לצבא פטור מסדיר או\ו מילואים.
    הפטור הגורף לפי מגזר אינו קביל!
    ההשערה שלי ששנות השירות אולי יהיו יקרות למשלם המיסים אך אם יקטינו לחלק גדול מהם את הקיצבה עליה הם מתקימים במשך חיים שלמים - אעל זה נאמר דיינו....

    השבמחק
  7. http://hamasger.com/?subscribe=success#blog_subscription-2
    אידיאולוגיה כלכלית של צנע וקיצוצים משרתת היטב את האליטה ,מדכאת היטב מכך את הרוב ,אינה עומדת למבחן אמפירי בכוונה מגמתית ומובנית עמוק בתוך עיוותי המדידה המובנים ומבנים את השיטה באמצעות מחקרים קנויים חדשות לבקרים של "מיטב " האוניברסיטאות.

    השבמחק
  8. "שיוויון בנטל" זה סעיף שיאיר לפיד כתב בטופס; כדי להגדיל את כמות בשר התותחים בעסק של זה שמימן אותו.
    העם הצביע לו רק בגלל שטיפת המוח בטלוויזיה.

    השבמחק