יום חמישי, 13 ביוני 2013

על גגות תל אביב

מאת : אלה בשן
אתמול הופיעו על מספר בנייני בנקים  שלטי אור ענקיים כצעד לקידום מחאה נגד הבנקים. אלה בשן מספרת קצת על  מאחורי הקלעים של המהלך.


מכירים את זה שפתאום הכל מסתדר? כל הדלתות נפתחות ואתם מצליחים לעשות הכל ללא מאמץ?
גם אני לא.
עד אמש. בתשע בערב מצאתי את עצמי על גג של בניין מסחרי חשוך, בואכה איילון, עם עוד עשרה גברים שקטים, מרוגשים. ואז הפעלנו את המקרן והלוגו שלנו, ה-99%, עלה והאיר את בניין ההנהלה של בנק הפועלים. אבל אז הסתבר שכמה עובדים שכחו לכבות את האור במשרדים, והאורות שבקעו מן החלונות עמעמו את האדום הבוהק של הלוגו. ברור היה שאיש אינו נמצא בבניין. אבל אז, לפתע, כבו האורות.
ובבניין אחר, שעל גגו ביקשנו לעלות, מצאנו שומר, שהתקשר מייד לבעל הבית, מודאג ומתוח. בעל הבית הזועם שלח מישהו מטעמו. אנחנו ה-99%, אמרנו לשליח מטעם, ורוצים בסך הכל לעלות על הגג כדי להפוך את ישראל למקום טוב יותר. "טוב. אני אסביר לבעל הבית", הוא אמר. "אם הוא בנאדם, הוא ישלח לכם פיצות".
ובבניין אחר, השומר סירב בכל תוקף לתת לנו לעלות. אז הלכנו, ואז חזרנו. השומר כבר לא היה שם, אבל הדלת היתה פתוחה.

אחד מאיתנו מובטל כבר הרבה זמן. פעם הוא עשה המון כסף, אבל הוא לא רוצה לחזור לשם. כל מעייניו במחאה הזאת שלנו, ב-99%, אבל הוא לא ידע איך יחפש עבודה וגם ישקיע את נשמתו בעשייה כמו שהוא יודע לעשות. אז מישהו נתן לו מילגה של 5,000 ₪ לחודש לחצי השנה הקרובה, ככה, בלי תמורה. "לך תשנה את ישראל", אמר לו.

על גגות תל אביב משהו קרה הלילה.


מתוך דף הפייסבוק של אלה

5 תגובות:

  1. ערן,
    http://www.themarker.com/wallstreet/1.2045637

    השבמחק
  2. לא ברור...
    לא מובן...

    ?

    לי זה נשמע כמו קיטש שלקוח הישר מפייט קלאב... אולי לא הבנתי. בד"כ הפוסטים פה יותר עניניים ומובנים...

    השבמחק
  3. נראה לכם שפרופסור פישר התבלבל או התרשל בתפקידו ובטעות התנפחה פה בועת נדל"ן ?? הבן אדם הוא המרצה לדוקטורט של ברננקי (יו"ר הפדרל ריזרב). הוא מועמד להחליף אותו ! נראה לכם שיש משהו שהאדם הזה עושה ללא מחשבה מוקדמת או שקרה לו בטעות או בהתרשלות ?? מספיק לדבר שטויות. פישר ידע בדיוק מה הוא עושה כשהוריד ריבית וניפח בכוונ האת בועת הנדל"ן. 2 הורדות הריבית מהחודשיים האחרונים לא נועדו באמת כדי לחזק את הדולר (הדולר היה 3.57 ועכשיו אחרי הורדות הריבית הוא 3.61.). הורדות הריבית נועדו לדבר אחד בלבד. לתחזק את בועת הנדל"ן עד שפישר יהיה רחוק בארצות הברית. הרחק מכל הילידים הבורים. שותה מרגריטה ליד הבריכה עם חבריו המולטי מיליארדים. מטרתו של פישר היא להרוס את כלכלת מדינת ישראל ע"י הכנסת המדינה והאזרחים לחובות מהם לא יוכלו לצאת. תסתכלו קצת על גרפים של התפתחות החוב הפרטי והציבורי מאז נכנס פישר לתפקיד ותבינו. אזרחים וממשלה בחוב הם אזרחים וממשלה צייתנים שעושים כל מה שאומרים להם בעלי החוב (הבנקים הישראלים והבנקים הגדולים בעולם) שהם אלו שבאמת מנהלים פה את הכול.

    השבמחק
    תשובות
    1. לאנונימי, אתה כנראה צודק לצערי. יש משהו לעשות אבל?

      מחק
  4. כל הכבוד על היוזמה! אפילו אם תצליחו לצמצם קצת את העמלות המאמץ שלכם השתלם. ואולי יום אחד יקום כאן שוק בנקאות תחרותי...

    השבמחק