יום שלישי, 11 ביוני 2013

הבנק הבינלאומי אסר על לקוחו לסחור בביטקוין בשל "חשד למימון הטרור"

בנקים בישראל החלו להגביל לאחרונה פעולות של לקוחות הרוצים לסחור במטבע הוירטואלי הביטקוין .אחד מהם הוא אסף בהט שקיבל את המכתב המצורף למאמר החודש.


 בנק ישראל שאמור לתת את חוות דעתו בנושא בין אם לאשר או לפסול את המסחר במטבע הוירטואלי מתמהמה.מספר בנקים בישראל החליטו מצידם שהם נרתמים למאמצי המשטרה במלחמה בפשע (תוך כדי כך שהם גם מחליטים מהו פשע ומהו העונש עבורו)  והחלו לאסור דה פאקטו על המסחר בביטקוין דרך חסימת אפשרות המסחר בין חשבונות לקוחותיהם לMTgox (בורסת המסחר הגדולה של הביטקוין). בתגובה של הבנק הבינלאומי לאתר "חורים ברשת" טען הבנק:
"פעילות במטבעות וירטואלים אינה מוסדרת ו/או מפוקחת והיא בעלת סיכון גבוה להלבנת הון ומימון טרור. בהתאם וכל עוד לא הושלמה הסדרה בנושא מצידו של בנק ישראל ו/או כל גורם אחר, לא מאפשר הבנק ביצוע פעילות כזו באמצעותו."


המכתב נלקח מדף הפיסבוק של אסף בהט



13 תגובות:

  1. תשובות
    1. מערכת משומנת אשר תסכל כל סיכוו. זאת הסיבה האמיתית מאחורי חוק הלבנת הון לתרץ כל הגבלה כסיכון טרור.

      מחק
  2. חחחחחחחחחחחחחחחחח......
    יש מישו שיגיד לכם: ככל שהריבון יעצור, יפקח, יקשה וכו'... כך הביטקוין יהיה בשימוש נרחב יותר!!
    אני נוטה להסכים אתו :)

    צר לי שעצרו את הפעילות של אסף אבל אנו עדים לתחילתה של מערכה בנקאית נגד הביטקוין. הוא לא הראשון ולא האחרון..
    ובנק ישראל מתמהמה? מעניין לא?
    לי נראה שהם לא יודעים מה לעשות: עצור את המטבע ותגרום לבאזז תקשורתי עצום סביבו, תאשר שימוש או מסחר במטבע ואופס הכשרת אותו...
    אסף אל תעצור! ביטקויינרים אש!!! זה היה חייב להגיע, ככל שהשימוש בביטקוין יתרחב הבנקים יוציאו תותחים כבדים יותר...
    switchblade

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכים. זה בלתי אפשרי לעצור את זה, כי אני תמיד יכול לקנות ביטקוין ממישהו במזומן, ואז להעביר לחשבון בMtGox במטבע ביטקוין, ולהתחיל לסחור. הם רק עושים יותר חשק לסחור עם ה"הגבלות" האלה.

      מחק
  3. זו עוד סיבה שחייבים להוציא את הבנקים ממעגל הכסף. השתן עלה להם לראש. במקום נותני שירות ששומרים לי על הכסף ומעבירים אותו לבקשתי לאן שאני רוצה, הם הפכו להיות אדונים לכסף *שלי* בחשבון ומחליטים לי מה מותר לי לעשות איתו ומה לא. אין גבול לבושה.

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שזה לא הכסף שלך, אלא של הבנק. טעות נפוצה היא לחשוב שהכסף בחשבון שלנו שייך לנו. הוא למעשה שייך לבנק כי אנחנו מלווים לבנק. זאת הסיבה שהבנק מסכים לשמור לנו על הכסף.
      בגלל זה חשוב להשאיר מינימום כסף בבנק, רק בשביל הנוחות של שימוש בכרטיס אשראי וכספומט. את שאר כוח הקניה לשמור בצורות אחרות, שבאמת שייכות לך לפי חוק (סחורות, מניות, נדל"ן, וכו'). או לחילופין לשמור את השקלים מתחת לבלטה :P

      מחק
  4. חלום: להיות מספיק עשיר כדי לקנות בנק.
    לעשות אסיפת עובדים ולומר: עובדים יקרים, כאות הערכה לעבודתכם המסורה ורבת השנים במערכת מסואבת ומסריחה זו, שעשקה אנשים פרטיים ואנשי עסקים ללא הכר ובחרה לא לעמוד לצדם בעת צרה, משל: נותנת מטרייה ביום שטוף שמש ומיד לוקחת ביום הסגרירי, המפרקת משפחות וטוחנת עד דק בעמלות ריביות ושאר גזלנויות.
    לאור כל האמור לעיל הנכם מפוטרים לאלתר בהצלחה בלשכת התעסוקה!!!
    לסגור את הבנק ולעבור לבא.

    השבמחק
  5. פתאום הם דואגים שהכסף ילך להלבנת הון או טרור אבל שבנקים ברחבי העולם עוצמים עיניים מול לקוחות מארגוני פשע זה בסדר

    השבמחק
  6. שאלת תם: במה כול סוחרי הביטקוין סוחרים הכונה לדברים בעלי ערך נדלן מניות סחורות וכו... כי אם רק סוחרים בו מול הדולר או כול מטבע פיאט אחר בתקוה להרוויח את פערי התנודות בשער.. הרי זאת בועה שלא תורמת דבר לכלכלה... אשמח לכבל תשובה מקצועית שתעשה לי סדר בבלגן. תודה ולילה טוב

    השבמחק
    תשובות
    1. תשובה לא "מקצועית" אבל עושה סדר, כי זו באמת שאלת תם: כיום קיים מסחר ספקולטיבי במטבעות, ניירות ערך ובמכשירים פיננסיים הזויים שיוצר בועה של טריליונים ואף אלפים של טריליונים שמגמדת את כל הכלכלה ה"אמיתית" ואת התוצר הלאומי של כל מדינות העולם גם יחד. כמו שאמר ברנארד ליטאר, הכלכלה האמיתית הפכה לציפוי בלבד על העוגה הספקולטיבית. המסחר בביטקוין זה באמת כסף קטן לעומת הספקולציות שבנקים ובתי השקעות מבצעים כל יום בכל העולם.

      מחק
  7. תקשיבו טוב - זו הזדמנות נפלאה! לדעתי אפשר לתבוע את הבנק, שאין לו שום זכות למנוע את ההעברה שכן אים כל הוכחה להלבנת כספים או השטויות האחרות שהם כתבו. להוציא את הביטקוין לאור לעיני כלל הציבור - גם באמצעים אחרים כגון פרסם של המקרה, ומציאת חבר כנסת שיגיש שאילתה בנושא לשר האוצר, פנייה למפקח על הבנקים וכיו"ב

    השבמחק
  8. מומלץ לראות את הסרט THE INTERNATIONAL על המעורבות של בנקים הן ביצירת חוב, והן בקידום פעולות טרור וליבוי סכסוכים למען רווח. אחרי הסרט הבמאי לא יכול להמשיך לעבוד יותר בהוליווד...
    https://www.youtube.com/watch?v=5mDi49Qj1xk

    השבמחק
  9. באיזה שם הוא יצא לאקרנים בארץ ?

    תודה

    השבמחק